KERAJAAN n POLITIK . CERDIK n SENGAL BUDAK PAKATAN

Tahniah pu3 nak ucapkan pada adik-adik @ anak-anak yang memperolehi keputusan SPM hari ini. Tak kiralah cemerlang mahupun setakat lulus sahaja. Selain usaha ia bergantung pada rezeki.

Dah tenung betul-betul gambar yang pu3 sertakan? Dah baca dialog rakan FB yang sudah semestinya antaranya adalah rakan korang jugakan .. Untuk pu3 .. SAH! Memang rakan FB pu3. NO superimpose. NO tokok tambah. Just round it komen-komen yang perlu korang perhatikan betul-betul dan fahami.

Minah ni memang selalu bebenor membalun kerajaan. Sana salah, sana berlohong, sini sumbing, situ pecah. Tak ada yang baiknya. Semua kerajaan serba tak betul. Peliknya nak menyambung belajar. Nak juga serah diri kepada pihak yang tak dipercayai?! Boleh pula mengeluarkan kenyataan, kerajaan dan politik berbeza. Heheheheeh inilah akibatnya, kalu ludah ke langit, baliknya terkena batang hidung sendiri.

Bila bab sekolahkan anak, pandai pulak puak PEMBANGKANG ni bezakan KERAJAAN dgn POLITIK, tapi dalam tak sedar mereka mengutuk kerajaan yang diterajui oleh BN itu sendiri. Sah depa ni bukan lagi sengal.. Dah tahap bengal kronik!

P/s: dok fikiq. Pakatan nakker bangunkan IPT? Kolej keadilan ... Universiti of PAS... Takpun kolej King of drama. Kulaih jam 2 pagi sehingga subuh. Hehehehehehe

Comments

  1. memg muke xmalu dorg tu admin..siap ade yg post..tula melayu xpandai bezakan politik dan kerajaan..dey,die xsedar ke die tu melayu..cit podaaaaaaaaaaaaaaaaahh!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts