Followers

Demonstrasi Patriot di depan Pejabat PKR... Amaran jika PKR menyertai Hi...

inilah rakaman apa yang berlaku sepanjang demontrasi PATRIOT di depan pejabat PKR. Bukti bahawa apa yang disalakkan oleh Elly wong dan King of Drama melalui twitter adalah fitnah sahaja

PEWARIS ANAK BANGSA

MEMBANTAH DEMONTRASI JALANAN

PEWARIS ANAK BANGSA

Pergerakan Puteri UMNO Malaysia mengisytiharkan  MEMBANTAH DEMONTRASI JALANAN. Itu juga jelas seiring dengan prinsip Pu3. Pu3 bencikan himpunan Jalanan atau demontrasi jalanan. Ayuh sahabat Pu3 semua, tidak kira apa jantina. Kita bantah dan tentang, Tiada demontrasi 9hb Julai ini

MEMBANTAH DEMONTRASI JALANAN

PERKARA YANG AMBIGA INGIN LAKUKAN YANG KITA PERLU SEDIA TENTANG

PEWARIS ANAK BANGSA
Pu3 nak mengucapkan jutaan terima kasih kepada sahabat yang sudi kongsikan maklumat ini dan Pu3 terpanggil untuk kongsikannya pada rakan dan sahabat yang lain. Baca dengan beri tumpuan , kenapa kita perlu melawannya :

TUNTUTAN AMBIGA MELALUI IFC
1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam... tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Inilah perjuangan Ambiga yang sedang mendapat sokongan daripada orang Islam PAS dan PKR di dalam Negara kita hari ini. Kalau inilah yang kita mahukan,marilah kita menyatakan sokongan tanpa berbelah bagi kepada Ambiga dan IFC.Maruah Melayu Islam di bawah tapak kaki si Hindu Ambiga!

TERIMA KASIH YAB PM DS NAJIB

Pergerakan Puteri UMNO Sipitang
PEWARIS ANAK BANGSA

Satu kenyataan yang baru Pu3 dengar dari sahabat Pu3 bahawa YAB Perdana Menteri dalam akhbar terlah mengatakan, lebih banyak muka baru dalam kalangan orang muda akan diberi tempat dalam pimpinan kerajaan jika Barisan Nasional (BN) terus mendapat mandat pada pilihanraya yang akan diumumkan nanti.

Berita ini sememangnya menggembirakan pu3. bukan bermakna pu3 meletak harapan yang pu3 antara calon! hahaha langsung tak terfikir, tetapi pengumuman itu telah menutup pertuduhan pembangkang yang mengatakan bahawa BN tidak mahu memberi tempat golongan pimpinan muda kerana pimpinan EMAS takut jawatan mereka diambil alih. Itu sebabnya pu3 gembira. Pu3 doakan semoga mereka yang dipilih mampu melaksanakan tanggungjawab dan amanah yang diberi dengan lebih kreatif dan dekati jiwa kumpulan Y.

BARU AMARAN BUNYI ELY WONG MELOLONG DI TWITTER SEBAR FITNAH DAN PRASANGKANYA

PEWARIS ANAK BANGSA

Atas: twitter elizebert wong menuduh pemuda hendak membakar bangunan
PKR. Bawah: kumpulan Pemuda semalam-sumber bro jinggo. Makasi ya
bro . copy from your twit
Tahniah Pu3 ucapkan atas semangat juang yang ditunjukkan oleh Pemuda UMNO semalam. 800 orang berkumpul hanya beberapa jam mengepung bangunan yang disewa oleh PKR setelah mereka dicabar oleh AMK PKR . ditambah pula kemarahan pemuda apabila mereka menerima ugutan dibunuh oleh pihak terlibat jika terlibat dengan Himpunan PATRIOT sebagai melawan Himpunan BERSIH pada 9hb Julai kelak.

menurut info yang pu3 terima terus dari sahabat pu3 yang turut sama dalam kumpulan pemuda semalam, mereka hanya berkumpul dan membunyi engin motosikal dengan kuat sebagai tanda amaran bahaya pemuda jenis pantang dicabar. tiada pula melakukan sebarang tindakan yang boleh mengganggugugat bangunan atau keselamatan , apalagi mereka sebnarnya diiring oleh anggota keselamatan yang sentiasa memastikan keselamatan terjamin.

senyap je PKR , tiada yang tampil melawan. Rupanya dalam senyap AMK yang mencabar, si elizebert wong , minah seks dan King of drama sibuk bertwit membuat pertuduhan mengatakan bahawa pemuda berkehendak membakar bangunan PKR. Apa halnya pemuda mahu bakar angunan tersebut, ia bukan milik PKR pun, setakat menyewa sahaja.  Ini bukan pertama kali PKR buat fitnah terhadap pemuda malahan pernah melakukan perkara sama melalui twit dengan menuduh mereka diserbu oleh PDRM walhal hanya datang seorang dua. memang kecoh betul

Bagi memastikan kebenarannya, Pu3 menghubungi salah seorang ketua pemuda UMNO bahagian di selangor (Tak perlu pu3 beritahu siapa dia untuk keselamatannya juga) betulkan ada perancangan hendak membakar bangunan.  Kpemuda bahagian hanya mengatakan mereka setakat membengitkan bunyi dengan deruman motosikal dan berkumpul keliling bangunan sahaja. tiada seorangpun membawa peralatan yang bertujuan merosakkan bangunan tersebut.

Ely baik awak jaga kawasan dari sibuk bertwit mengecohkan suana di twitter. Pu3 pernah membawa kenyataan awak semasa Pilihanraya Negeri sarawak dengan membuat pertuduhan ke atas pegawai SPR. Pu3 masih menyimpan ya gambar status twitter awk. bila2 masa pu3 serahkan kenyataan itu kepada pegawai SPR atau terus ke Pihak keselamatan.

Apapun Tahniah Pemuda UMNO> Pejuang Tanah airku Malaysia. GEMPUR!!!

PERLUKAH HIMPUNAN JALANAN MEMBALAS HIMPUNAN JALANAN

PEWARIS ANAK BANGSA
Ambiga komunisme alaf baru

Ada permit atau tiada. Bagi Pu3 masih sama. Jika ada kenalan Pu3 mengatakan bahawa kenapa harus menghalang himpunan atau demontrasi sedangkan amalan ini sudah sering dilakukan di Barat dan tiada berlaku pertempuran. Wahh.. kajian yang mana kenalan pu3 ini buat. Pu3 akui keadaa demontrasi aman itu lazimnya ia tetap berada dalam keadaan aman kerana memperjuangkan perkara yang berbeza contohnya himpunan kumnpulan yang mencintai alam semula jadi dari berlaku pencerobohan dan sebagainya. Setakat inim tiada dmontrasijalanan yang membangkitkan isu pentadbiran itu berakbir dengan keamanan. sebagai contoh di Korea dan manila. Himpuna pelajar ang menegur konon kerajaan, mulanya berarak dengan penuh disiplin, tetapi pergerakan perarakan berubah corak apabil ada segelintir mulai mengganas.

Contoh lagi situasi di Mesir dalam tahun ini juga. ang mengalami kerugian adalah mereka yang tidak terlibat sedikit rusuhan tetapi merasai penderitaan apabila khilangan ahliui keluarga. Peritnya lagi apabila harta benda mereka musnah, sumber pendapatan mereka hancur .

Kali ini Pu3 berpandangan himpunan BERSIH  dan perancangan himpunan PATRIOT dan himpunan PUTIH kata PRKASA. pu3 akui betapa beraninya dan semnagatnya mereka memperjuangkan kerajaan dan cintakan keamana Malaysia serta kuatir apa yang dilakukan oleh himpunan BERSIH akan mencemarkan imej negara. Tetapi bagaimana corak himpunan tersebut? Pu3 sangat kuatir .. khuatir keselamat pejuang bangsa , pu3 sangat risau bagaiman aspek keselamatan mereka yang hendak menghalang kumpulan individu yang menyertai Himpunan BERSIH yang jelas sangat beremosi. eeeee... sungguh menakutkan. Tidak bolehkah kita serahkan sahaja perkara ini kepada pihak keselamatan, biar mereka engendalikan Himpunan BERSIH ini.

Persoalan pu3, adakah ini sahaja jalan penyelsaian menghadapi Himpunan BERSIH ini?

MESIR MENJADIKAN MALAYSIA IDOLA PEMBANGUNAN TETAPI ADA RAKYAT MALAYSIA PULA

PEWARIS ANAK BANGSA

Bangga Pu3 apabila mendengar kenyataan yang disampaikan dalam buletin Perdana malam ini apabila menjelaskan bahawa kerajaan Mesir memandang Malaysia sebagai sumber inspirasi mereka dalam melakukan pembangunan negara dengan mensasarkan 2030 sebagai tempoh kemuncaknya. Jika Malaysia berpaksikan wawasan 2020.

Malangnya ada pula suara sumbang sebelum perancangan himpunan BERSIH ketika pergolakan mesir sehingga membawa terpaksa kerajaan menanggung perbelanjaan sebanyak RM50j hanya untuk memastikan anak Malaysia yang berada di sana selamat. Berkehendak mengadakan perkara sama di Malaysia untuk menukar kerajaan yang sedia ada. Bodoh piang dan bengap tahap mahadewa dah perancangan ini. itu pemikiran sepintas lalu, pemikiran sepenuhnya, pu3 menilai himpunan BERSIH ini adalah perancangan terlalu busuk dan licik.

Kasihannya pengikut yang sanggup diperbodohkan. mereka hanya ikut kerana akal mereka dikuasai nafsu atau sememangnya ikut kerana jiwa mereka memberontak kerana tidak senang duduk tanpa melakukan sesuatu yang boleh buat orang ketakutan. Pu3 letakkannya sebagai masalah mental tahap kronik.

p/s: Agaknya agenda Himpunan BERSIH nak mengganggu fokus kerajaan agar wawasan 2020 tidak tercapai.  agenda sulit yang pelbagai, macm2 ada asalkan menncapai anagan2 menjadipemerintah berada di tangan mereka. Tolong sikit. Mustahil!!!

WAHAI SHABAT ISLAM. PILIH 1. PENGKAFIR ATAU ISLAM

gandingan sgt sesuai tunjukkan bagaimana perjuangan
mereka sebenar terutama si MAT SABU
PEWARIS ANAK BANGSA

Mana pergi suara konon menghina UMNO kerana menghina PAS? mana perginya mereka yang mengkafirkan UMNO hanya konon kata UMNO tak memperjuangkan Islam.  2 perasaan yang timbul dalam diri Pu3. Rasa lawak sangat dan sedih sangat. Lawak kerana selepas MUKTMAR PAS baru2 ini, PAS dan terpusing bukan lagi 360 darjah dari lolongan JIHAD ISLE tetapi 720 darjah dah. paksi dah terburai habis dari kedudukannya. "tak mungkin kerana sayang" tajuk lagu Alya.. agak2 sayang sangatlah Mat Sabu Timbalan Presiden PAS (Rasa nak termuntah sebut PAS ni. Tak sesuai langsung. dari lari dah perjuangan ISLAM yang ditayangkan sebelum ini)

Mengapa pu3 kata pu3 mempunyai 2 perasaan sama sekarang lawak dan sedih. Lawaknya kerana mereka bodoh piang nak membontot kumpulan bukan Islam yang nyata sangat tidak menghormati agama Islam (pu3 sangat menghormati pegangan anutan agama yang dipilih orang lain tetapi jangan sekali-kali menghina agama Islam)  SILA TUKAR NAMA PAS itu Parti Angkatan SEKULAR. lagi sesuai ! ISLAM sangat tidak sesuai untuk mereka lagi dah. Sdih kerana kenapa ada juga bengap dan lemah sangat minda mereka sanggup jadi alatan mengikut  mereka yang dah diperkudakan ini.

pu3 nak katakan, SILA BUAT PILIHAN kepada rakan beragama Islam. PILIH AMBIGA YANG MENGHALALKAN MURTAD. atau ....pilihan kedua rakan fikirkannya. dari kewarasan  kerana pu3 nak katakan pu3 sangat cintakan perjuangan masyarakat dan agama suci pu3 Islam. tetapi pu3 tidak sekali-kali akan biarkan minda pu3 rosak menyertai parti allergik Islam itu. hanya UMNO sahaja yang memperjuangkan BANGSA, AGAMA dan NEGARA MALAYSIA

MENGAPA HIMPUNAN BERSIH PERLU DIHALANG

PEWARIS ANAK BANGSA

Semalam Pu3 terima pesanan sahabat pu3 untuk bersama2 menyertai himpunan PATRIOT, anjuran Pemuda Malaysia pada 9hb Julai 2011 nanti. Pejuang Bangsa. Selamat berjuang untuk mereka doa pu3 sentiasa bersama pihak sebenar BN. Cuma Pu3 merasakan pendekatan itu serupa juga dengan kesan jika Himpunan BERSIH diadakan. Rasanya kesannya pertembungan dua kumpulan akan menyebabkan rusuhan dan pergaduhan apabila kedua kumpulan dilanda emosi kerana provokasi yang berlangsung. Jangan menafikannya, bukan sekali dua pu3 terlibat dengan perarakan penamaan calon PRK. Bertembung sahaja kumpulan BN dan Pembangkang sah siap ada nak bergasak. belum kira lagi lemparan objek2 i tangan termasuklah botol meneral @ minuman bersuling di udara. sekali lagi, pu3 ingin ucapkan terima kasih kepada pemuda MCI yang telah menyelamatkan pu3 dari terkena lembaran objek semasa bertugas di Kuala Kubu Baru Hulu Selangor dahulu. Walau tidak ingfat wajahnya tapi pu3 sangat menghargai bantuannya dahulu. kalau tidak dia menarik pu3, sudah pasti pu3 tercedera. terima kasih saudara senegara dan seperjuangan BN

kali ini pu3 nyatakan mengapa perlu HIMPUNAN JALANAN  BERSIH perlu dihalang:

1. Isu keselamatan rakyat dan kestabilan negara
2. Isu kos kerajaan untuk persediaan menghadapinya
    a. Kos mobilisation equitment dan persediaan yang diperlukan sebel;um, semasa dan selepas
    b. kos persediaan dan kerenah perubatan yang bakal timbul. Seperti Bantuan Bulan Sabit Merah dan hospital dan kesemua fasiliti perubatan. Persediaan. Semaua perlu ada sekiranya himpunan ini timbul kekecohan
   c. nama lagi himpunan ramai kan, kos tambahan pembersihan akan muncul setelah selesai perhimpunan. jangan je ada plak terpaksa mengangkut mayat2 yag terkorban.. yeeeee... bayangkan suasana bencana alam plak dh

3.  semua kedai akan ditutup di mana kawasan yang terlibat. perniagaan tidak dapat dijalankan, harga barangan pasti akan terganggu.. bekalan juga pastinya terjejas... silap haribulan ada pula ambil kesempatan .. (bayangkan cerita seperti Cicakman 2, air mineral sebotol berebut orang nak beli walau harga melambung)
4. imej dan persepsi buruk negara di kaca mata dunia. serta indeks kestabilan dan keselamatan pasti menurun. (wahhhh! baru je bangga kemanan Malaysia no 1 di Asia. ke 11 keamanan Sejagat) indeks pelaburan menurun (sememangnya itulah motif individu terelibat) di mana faktor semua akan memperngaruhi perjalanan kehidupan rakyat, ia pasti negatif dan bebankan rakyat semula.

perkara lain. sendiri mau ingat. hehehehehehe


VARIASI BERTUDUNG DAN TIDAK BERTUDUNG: DSP ROSMAH VS WAN AZIZAH

ada rakan mengatakan pu3 pemikiran kamal attartuk sebab lebih
bertudung.  pu3 rela memilihnya dari memilih PENIPU dan PENDUSTA
seperti Wan Azizah!
PEWARIS ANAK BANGSA

Sambungan cerita pu3 semalam. Kesan yang dilakukan oleh Anuar Bin Nordin. lelaki tersebut sehingga pagi ini tidak lagi membuat komen di  WIRAWATI PERKASA group FB selepas pu3 mengulas yang terakhir.  Masuk pula seorang lagi ,  Keluar komen menyentuh Wanita pertama negara yang tidakbertudung pula. Alahai cerita ini tidak sudah-sudahnya. Pu3 seorang yang bertudung. Pu3 tidak melihat isu DSP Rosmah tidak menyarung tudung sebagai satu halangan YAB DSP Najib tidak mampu mentadbir kerajaan Malaysia dengan baik. Walaupun mungkin sangat aktif dalam menjalankan aktiviti hariannya, tetapi pu3 melihat wanita pertama negara ini berusaha menaikkan nama negara dan suaminya di mata dunia dengan memperkenalkan program  PERMATA yang pu3 menilai sebagai program kebajikan, pendidikan yang sangat kreatif. walaupun ada individu mengatakan dia selalu melakukan aktiviti yang membazirkan kewangan. 

pagi ini, jom kita borak perbandingan DSP Rosmah mansur dan isteri idola PKR Wan azizah.

Persamaan
1. keduanya merupakan isteri kepada pemimpin yang terkenal dan menerajui organisasi yang terkenal UMNO dan PKR (Pu3 letak je PKR terkenal)
2. Sama-sama beragama Islam
3. Warganegara Malaysia
4. Sama-sama berjuang bersama suami masing-masing

Perbezaan
1. DSP Rosmah tidak bertudung. Wan Azizah bertudung (isu utama cerita kita ya)

baru sebentar pu3 membaca 1 posting yang dikirim dalam group TMX Gagasan Politk Perak. boleh keluarkan kenyataan mengapa mereka yang mengaku Islam tidak akan menyokong PM kerana isteri dan anak2 tidak bertudung... hehehehehe pu3 cabar dia. beri dalil mengata Islam memerintah agar umat Islam tidak mengangkat pemimpin yang tidak menjaga aurat keluarganya.

Pu3 cuba gak menjejak jika DSP Rosmah ini melakukan pendustaan di khalayak ramai. agak2nya pengetahuan pu3 terbatas sebab itu tidak berjaya mengesaninya melalui media. tidak kiralah media bercetak dan alternatif. Pesanan jika sahabat yang membaca ini ada bukti. letak je kat ruang komen sebagai ulasan atau jawapan bahawa pu3 salah. tetapi wan azizah? janganlah tidak mengaku pula pernah melalkukan pembohongan dan penipuan. fakta ini , masyarakat boleh dijadikan bukti kerana mereka juga mengetahuinya.

1. menipu mengatakan suatu ketika dahulu suaminya diberi racun ketika ditahan
2. menipu mengatakan suaminya mengalami kecedaraan saraf tunjang suatu ketika dahulu
3. terkini. menipu kata jam OMEGA ada padanya dalam kenyataan PC di luar rumahnya sendiri, Tetapi peliknya kenapa tidak keluarkan sahaja jam tersebut. Dia letak di mana.? kalau PC itu dibuat di luar kawasan.. maksud pu3 hotel atau pejabat PKR (Dah dilelong tak bangunan tu ya? bolehlah tidak berkesempatan nak menunjuk. tetapi ini halaman rumah tu.. luas sangtkah rumah tu sehingg tidak boleh masuk, ke bilik dan tunjukkan sahaja sebaik sahaja diminta oleh wartawan. nampak sangat penipunya. Tak bersedia? alasan je tu, dah dia yang buat PC bukabn diserbu pun. so perkara hangat ketika itu berkenaan jam OMEGA> Sediakanlah je. Takkan bengap sangat ? Presiden  PKR tu !!!!!! lawaklah. hmmmm.. lawak menyedihkan. Maharaja lawak pun meraung  heheheheheh

tidak bertudung. ia boleh berubah. tetapi seorang penipu selagi tidak bertaubat ia tidak akan berubah kerana itu sikap dan perangai. Oarang yang biasa menipu, aktiviti sehariannya pasti melakukan penipuan. ada sahabt pu3 pernah berpesan kepada pu3. Jangan memulakan apa juga dengan berbohong. ia akan berterusan dengan penipuan kerana menutup pembohongan. - setuju. pu3 sangat bersetuju.

ada tak hukum dalam Islam , jatuhkan hukuman orang tidak menutup aurat (bertudunglah ya) ada tak (sila tinggalkan dalam komen ya) tetapi hukum orang berdusta atau penipu? heheheheheh adakan... so fikirkanlah.. lantak koranglah mana yang kata pu3 ni pemikiran kamal attartuk . dari pu3 memilih seorang pembohong dan penipu. belum ada sejarah menunjukkan kemusnahan negara berlaku kerana isteri tidak menutup aurat tetapi musnah apa sahaja kerana penipuan. sangat banyak buktinya.

SUKA PARTI PERJUANGKAN ISLAM BUKAN SETAKAT PERJUANGKAN BANGSA?????? DUH! KASIHANNYA DIA.. KELIRU TU!

PEWARIS ANAK BANGSA

Pu3 tidak tahulah apa yang terselit dalam pemikiran seorang hamba Allah.  Dia boleh memberi komen pada artikel pu3 tanpa membacanya, setakat mengulas tajuk yang diberi  dia seumpama tidak mengikhtiraf bangsa melayunya. lagi pelik hal berkaitan kesongsangan ini tidak dianggap serius . setakat perlakuan sebegini, tidak perlulah diperbesarkan. alahai, kasihannya. dia mengakui bahawa dia sukakn parti yang memperjuangkan Islam bukan setakat memperjuangkan bangsa.. pu3 masih menanti jawapannya parti mana yang memperjuangkan Islam dan parti mana yang setakat memperjuangkan bangsa. lelaki ini bukan dalam senarai rakan FB pu3 tetapi bersama dalam kumpulan Fb "Wirawati Perkasa" asalnya pu3 menjangka kumpulan ini hanya golongan hawa sahaja seperti kumpulan Puteri.com. alih2 ada plak kaum ADAM dalam itu heheheh.. tak kisah.

lambat pula lelaki itu menjawab setelah pu3 kemukakan soalan tersebut walau firasat pu3 dh boleh mengagak jawapannya. cuma setakat mendaptkan kepastian, tepat atau sebaliknya andaian pu3 tentang lelaki ini. Cara ia mempersoalkan   nama blog pu3 ini dh tahu di mana kiblatnya. Pu3 rasa gatal gak tangan nak menaip nama lelaki tersebut. pu3 akan menulisnya di akhir penulisan ini sekiranya apa yang pu3 nantikan jawapannya tidak kunjung hadir.

lelaki ini mempersoalkan kenapa pu3 mempertikaikan anwar.,menyatakan kekecewaannya melayu suka mencari kesalahan (tafsiran pu3 berdasarkan tulisannya) kenapa pu3 tidak menghentam chua yang juga melakukan kesalahan seks, orang cina tidak mempertikaikannya malahan dia diangkap menjadi presiden MCA. pu3 persoalkan dia Islamkah? lelaki ini mempersoalkan pu3, topik ini tentang Islam atau bangsa. Pu3 soal dia, dia berbangsa apa. dia mengaku dia melayu Islam. kasihan.. dia sememangnya keliru dan bercelaru. 20 minit sudah berlalu, soalan pu3 tiada jawapan....

akhirnya dia menjawab "bukan sy yang lihat tapi parti UMNO sendiri yg sentiasa melaungkan parti yang memperjuangkan bangsa" pu3 soal semula. pasti setakat laungkan perjuangan bangsa?  pu3 tak boleh tunggu dia merangkak-rangkak memberi jawapan. terlalu membuang masa pu3 yang singkat.

saudara anuar Nordin ini jawapan pu3 . UMNO bukan setakat melaungkan perjuangan bangsa . soal DS Rosmah tak bertudung.. itu setakat alasan semata untuk menolak.pu3 tak berminat hendak berdebat jenis manusia ini sebab dia jenis tepu otak. apa jua pandangan walau dia rasakan boleh diteri tetap dia menolak, so pu3 akhiri perbualan SELAMAT BERJUANG.

p/s : saudara Anuar Nordin.  mengundi sememngnya tak perlu berparti tetapi sedarlah pangkah saudara menentu kehidupan generasi berikutnya. jangan kerana nafsu musnah warisan kelak

ISH.. SPESIS APA PULA SEGELINTIR PELAJAR MALAYSIA KAT MESIR NI!

PEWARIS ANAK BANGSA

sebelum ini, pu3 hanya tahu kuning sebagai lambang kedaulatan Raja-Raja Melayu. Kuning disarungkan oleh atlit negara dalam arena sukan. tetapi pu3 mulai alergic tshirt kuning apabila ia dikaitian pula HIMPUNAN BERSIH 2.0.

sebentar tadi, pu3 terima maklumat dari adik pu3 yang merupakan pelajar di mesir . adik pu3 mengatakan wabak BERSIH + kuning sudah menjangkiti pelajar di sana pula. Mereka juga ingin menyertai warna kuning dan telah meletakkan 2 Julai depan sebagai hari berpakaian tshirt kuning BERSIH sebagai tanda mereka menyokong himpunan tersebut walau tidaklah mengadakan himpunan pelajar kuning di sana.  perjuangan Jumud .. kebanyakkan nya yang pu3 perolehi, pelajar yang menuntut di Universiti Al-Azhar.. aduihai pelajar di sana. tidakkan adik2 belajar erti bersyukur?

kumpulan yang berhasrat memakai tshirt kuning ini dikenali sebagai Gerakan Suara Rakyat. penulis blog ini mengajak rakyat Malaysia unutk memakai baju tshirt kuning sebagai simbol sokongan. aduihai. sila layari blog ;  http://suaraonline.wordpress.com mungkin ada di antara sahabat mengenali penulis ini. nasihatkan, jgan jadi pengkhianat.

SIAPA AMBIGA YANG MENJADI IDOLA MAT SABU

PEWARIS ANAK BANGSA
 berikut adalah jawatankuasa Himpunan BERSIH 2.0 yang teruja untuk menjayakan hasrat ala2 rusuhan di Mesir.

1.      AMBIGA SREENEVASAN (pengerusi)
2.      MAT SABU (Timbalan Pengerusi)
3.      ANDREW KHOO
4.      K. ARUMUGAM
5.      DR. FAROUK MUSA
6.       HARRIS IBRAHIM
7.      LIAU KOK FAH
8.      MARTA CHIN ABDULLAH
9.      RICHARD Y. W YEOH
10.  DR. TOH KIN WOON
11.  DATUK YEO YANG POH
12.  ZAID IBRAHIM
13.  DR SUBRAMANIAM PILLAY
14.  ARUL PRAKKAS

Cuba kira berapa orang Melayu Islam. Berapa Cina dan India. Sudah kirakan. pu3 bukan mengajar sahabat semua melakukan pengiraan sebenarnya. tetapi Pu3 ingin kita fokus kepada penama pertama di atas. Tak kisah jika blog pu3 terlambat memberitahu siapa ambiga sebenarnya.
1. Seorang beragama  Hindu (Pu3 tak kisah apapun agama nya, kepercayaan hak rakyat Malaysi. Tiada halangan untuk mereka melaksanakan kepercayaan tersebut.
2. Anti Islam ( Yang ini buat Pu3 berapi tengok minaci ini.)
3. Penyokong Murtad ( Sanggup menjadi penguambela perempuan murtad. Ceh! laknat punya minaci)

Apa yang buat pu3 bertambah tidak hargai minaci ini . dialah peguam terhangat di pasaran suatu ketika dahulu apabila menjadi peguambela kes Lina Joy, murtad. Mempertikaikan Perlembagaan Persekutuan Malaysia .
Ketika memegang jawatan Presiden Majlis Peguam-Peguam malaysia, Minaci ini telah menganjurkan forum mempertikaikan kuasa mahkamah Syariah melibatkan kemasukan orang Bukan Islam masuk Islam (Kes pengislaman) memutadkan orang dia suka hati tetapi sangat benci pula orang bukan Islam memeluk agama Islam!
Minaci ini seorang pendokong dan penggerak IFC (Inter Faith Comission atau dikenali sebagai Suruhanjaya Antara Agama) yang pernah mengatakan bahawa perceraian dalam islam adalah Zalim dan menyokong pluralisme agama.
Minaci ini dahlah membantu si murtad lina Joy, dia juga menawarkan perkhidmatan guaman secara percuma kepada pengkhianat agama Islam sekiranya kes mereka di bawah ke mahkamah persekutuan
Paling rendah kualiti Minaci ini apabila menghina mahkamah Syariah apabila menjadi penyokong kuat kepada seorang wanita India yang memohon menjadi peguam Syarie . Alhamdulillah permohonan itu ditolak
p/s: 4 mamat Islam ini pu3 nasihatkan jika berpegang teguh kepada kalimah Allah, kembalilah mengucapkan dua kalimah syahadat.

TIDAK MENERIMA HAKIKAT BOS DIA DALAM VIDEO TERSEBUT

PEWARIS ANAK BANGSA

pinjam dari blog sahabat
Datuk Johari masih tidak mahu menerima hakikat bahawa video pansa yang ditayangkan oleh Datuk T adalah tolen dan tidak ada berlaku pengubahan seperti mana yang didakwanya sebelum ini. Dia berkeinginan untuk menunjukkan bukti bahawa berlaku MAKEUP pada video tersebut. dengan tayangan video ala2 majalah 3, wartawan yang terdapat dalanm rakaman video ini menafikan konon bukan anwar dalam video tersebut setelah melakukan penyelidikan selama 34 hari ke bangkok. peliknya kalau berlaku MAKEUP, kenapa datuk Johari sahaja mewakili King Of Drama ini menyaman Datuk eskay? Boleh terimakah konon alasan diberi atas inisiatifsendiri , dan menyerahkan keputusan anwar sama ada memutuskan saman atau tidak. ishhhh... biar betul!

Berbeza pula info yang pu3 perolehi ini, takkan ini juga masih disanggah oleh pengikut king of drama. seorang pakar dari Amerika Syarikat  Dartmouth College Janover, new Hampshire (Itu bukankah kampung halaman kedua king of drama?) telah mengesahkan rakaman video seks yang ditayangkan oleh datuk eskay dan datuk shuib adalah tulen dan tiada sebarang 'tempering' ataupun 'superimpose' dilakukan. Pakar itu menambah lagi mengesahkan bahawa lelaki yang melakukan seks dengan seorang wanita dalam video itu adalah serupa dengan Anwar. opppsss... kali ini apa lagi ulasan Datuk Johari?

terimalah hakikat bos. apa lagi nak menafikan.. ish2 nak sponsor kaca mata berapa inci untuk menenung wajah lelaki dalam video itu baru kenal ni?

DATUK T DAH JATUH HUKUMAN. KING OF DRAMA BILA LAK TERIMA HUKUMAN???

PEWARIS ANAK BANGSA

Info Pu3 perolehi. Datuk T sudah dijatuhkan hukuman atas kesalahan yang mereka akui. Datuk Eskay didenda RM 3,000 atau penjara 3 bulan. Datuk Shuib denda RM1,500 atau penjara sebulan. Manakala TS Rahim Thamby pula atas tuduhan bersubahat dijatuhkan hukum RM1,00 atau penjara sebulan.  Ertinya selesai sudah kisah tindakan yang dilakukan oleh Datuk T dan pu3 tahu mereka adalah manusia yang menerima hukuman tersebut dengan hati terbuka.

penantian Pu3 sekranag. Bila pula pelakon aksi panas hendak mengaku? Dah sah2 kemiripan itu dah diperakui tetapi masih hendak mengelak, Hello bos.. dunia bolehlah elak dari tak mengakui kesalahan tidak senonoh itu, di akhirat nanti mana mau lari? Pu3 tidak mahu pertikai gelagat tak senonoh itu, sendiri buat sendiri tanggunglah tapi tak mahu mengaku tu begituker jenis pemimpin yang mahu diangkat darjatnya? cehhhhh!

TS Rahim mengeluarkan kenyataan antaranya "MISSION ACCOPLISED" beliau mengharapkan rakyat sedar siapa anwar @ king of drama kerana video itu bukan lagi mirip tetapi dialah orangnya. Datuk T mengambil keputusan membayar denda yang dikenakan ke atas kesalahan mereka.

DATUK T GENTLEMEN. KING OF DRAMA GENTLE IN MEN... gentle ....!!!!!

PEWARIS ANAK BANGSA

Pagi ini, Trio Datuk telah dihadapkan di mahkamah atas pertuduhan menayangkan video lucah. Dengan penuh bertanggungjawab Datuk Eskay dan Shuib serta Rahim Thamby mengakui salah atas pertuduhan tayangang tersebut. Tabik Datuk T sebab berani mengakui tindakan kesalahan tersebut tanpa banyak alasan menafikannya. itulah namanya Gentlemen.
Rupanya dalam kesibukan Dtuk T dibicarakan dalam mahkamah. King Of drama juga senang melakukan aksi sidang twitternya pula. menafikan pelbagai dan melakukan pertuduhan. Pu3 jadikannya sidang Twitter . Masih mengelak dari mengakui bahawa dialah pelakon aksi panas tersebut. Jeng jeng jeng itu pula Gentle in men.. yeeeeee.. menggelikan terbayang lak seperi Jelly yang lembik goyang2 tak stabil.. lepas ini pu3 elak dahulu mngunyah jelly walupun sedap dimakan ketika panas.

p/s: layan je twitter.. tak ke mana perjuangan asyik pegang tepon

KITA MANJA SANGATKAH?

PEWARIS ANAK BANGSA

sudah lama pu3 perhati, sudah lama juga pu3 hadapi. sudah sekian lama pu3 rasai sejak berkecimpung dalam politik ini. ruang peluang menulis antara kaedah terbaik pu3 mampu lakukan untuk kongsikan apa yang terbenam dalam minda pu3. mungkin ia melegakan mungkin juga ia akan mengundang bencana kepada pu3

semalam pu3 membaca artikel seorang penjual baju t shirt BERSIH 2.0 yang telah diberi amaran agar tidak menjual lagi tshirt tersebut kepada khalayak ramai. yang memberi amaran adalah anggota keselamatan. Amaran je, belum apa2pun tetapi rtindakan lembut anggota polis ini, sedikitpun tidak mencederakan, tak membalunpun. bagi pu3 tindakan yang baik dan bijak walu penjaja tersebut melakukan kesalahan kerana mengedarkan produk yang belum mendapat kelulusan pelaksanaannya. bayangkan kalau anggota tersebut angkut dan bakar pakaian tersebut?  pu3 rasa lagi popularlah anggota polis tersebut. bayangkan tindakan ini sahaja habis heboh kat blog dan facebook group menceritakan ketidakadilan pegawai keselamatan atas arahan ATASAN menghalang hasrat murni mereka ini.. eeee,,, murni kebende tu.. bersih apa lagi? penuh nafsu yang membusukkan lagi kekotoran yang mereka bawa.

persoalan pu3 bukan ini sahaja. jika tshirt yang dijual  boleh dengan mudah tanoa mempertikaikan kepimpinan untuk memberi sumbangan, kehadiran mereka tanpa dijemput tidak diambil kira. pu3 membuat perbandingan kali ini. heheheheh manja sangatkah kita program kenderaan mesti ada kalau tidak sah no way nak datang minyak siapa nk tanggung! wow!.. ada sponsorkah baju ker kalau ada acara.. kalau tidak ada.. malaslah datang, taks eronok wuuuuu.. heheheh sah dah manja termasuk pu3 sendiri. tp sekrg pu3 sedar sangat.. setakat tshir diambil kira, rasanya pu3 mahu sahaj mengira semual perbelanjaan yang terpaksa pu3 tanggung selama ini. kalau kata pu3 peniaga, apa sangat berniaga membantu sahabat menyiapkan artikel tiugasan mereka. bukan hari2pun dapat tempahan, gaji yang pu3 terima setiap bulan. 70% dah dikorbankan untuk oerjuangan ini sbb pu3 terpanggil hendak memperjuangkan hak sahabat serta saudara pu3. 30% pula ,.. biasalah dah nama makan gaji, tak berhutang tak berhartakan hahahahah... bil semua tanggung sendiri beb! apapun ikhtibar buat pu3, tak semua kita lakukan serupa dengan orang buat. kekdang walu sama status , mungkin tetap tidak serupa dengan dihadapi. all the best

SERUPA RUPANYA MINACI VS KING OF DRAMA

Semalam semasa pu3 turut serta ketua pu3 melakukan laporan di IPD. sepanjang sesi laporan dan kemudiannya mengiringinya ketika disoal siasat. Pu3 dok menanti apa respond yang akan ditunjukkan oleh pegawai penyiasat yang bertugas ketika itu. Nampak tenang sahaja ketika dia mencatat apa sahaja jawapan yng diberikan oleh my Ketu puteri negeri. Ini setakat pembuka bicara sebenarnya, bukanpun isu yang ingin pu3 suarakan selepas ini,

Himpunan BERSIH 2.0 ini, kenyataan pu3 berkenaan SIAPA POWER KING OF DRAMA vs AMBIGA. kini pu3 ingin menyatakannya setelah membaca banyak penulisan yang dibuat oleh sahabat blogger yang lain. Tidak mengubah pandangan pu3 sebelum ini tettapi menambah apa yang ada . Kedua manusia bernama King Of Drama dan Minaci Ambiga ini bukan sahaja saling bergantung tetapi mempunya personaliti yang serupa. Bukan itu sahaja, sebenarnya pengikut yang berjuang bersama mereka juga ada serupa. mereka bukan ikhlas berganding bahu kerana perjuangan bersama, melainkan agenda serupa kerana berebut KUASA (POWER) pu3 pasti ada yang tersenyum membaca pandangan pu3 dan mengatakannya, tak tulispun memang dah agak . Buang masa sahaja membacanya. Lantak koranglah, pu3 jenis tidak kisah. this my blog, my way , tulisan saya. tiada yang boleh boleh mengatur bagaimana untuk pu3 buat ke atas penulisan pu3.

peniruan dengan apa yang dibuat oleh mereka ini membuatkan pu3 kecewa sangat. beginikah pemikiran manusia yang dahagakan kekuasaan sehingga sanggup melakukan perkara Copy dan paste. Lagi bengap pengikut yang rela menyertrai kedua minaci dan appa pelbagai ini. di mana MAT SABU yang diikhtiraf profesional dan ulamak ini. Sanggup dia membuntut minaci yang telah menjadi penguambela kepada perempauan yang murtad. Seorang yang telah mengadakan perhimpunan dan seminar di bangunan majlis peguam suatu ketika dahulu mempertikaikan KONTRAK SOSIAL. serta menghentam kerajaan isu pengislaman seorang pendaki everest. bersyukur pu3 dahulu tidak terpengaruh dengan pujukan menyertai Parti  Angkatan Sakit atau PAS. konon je pejuang Islam, tiada parti yang sesuci perjuangan Islam kononnya pada mereka. Kini topeng mereka sudah tanggal menunjukkan betapa besarnya taring mereka. peeehhhhh! porrrraaaah.. hodoh dan busuk.

P/S: Petang semalam ada gak dimaklumkan daripengawai siasatan bahawa mereka telah menerima 600 laporan tentang himpunan BERSIH 2.0 ini 4 daripadanya adalah dari sabah. Pu3 tahu kemungkinan berlaku bandar kota kinabalu mungkin akan tetapi lebih fokus di kuala lumpur. kasihan pu3 pada sahabat pu3 yang tinggal di sana termasuk keluarga pu3. sah mereka terpaksa berkurung demi keselamatan mereka 9hb julai ini tetapi.. bagaiman keselamatan mereka yang tinggal di kawasan di mana himpunan itu diadakan?

POLITIK MEREKA SEMAKIN TIDAK MATANG

PEWARIS ANAK BANGSA
Banyak perkara yang berfikiran dalam fikiran pu3 terutama suasana yang tidak seihat berada di sekeliling pu3. Semasa kecil, pu3 selalu dinasihatkan oleh abah pu3 agar cepatlah matang jika hendak kuat menghadapi kehidupan mendatang. Apabila pu3 dewasa, pesanan abah menjadi panduan pu3 walau ada kalanya pu3 akan kembali kepada rutin pu3 bermain anak patung beruang kesayangan pu3. Sekadar merelaxkan fikiran.

Abah pernah menasihat, jika masuk dunia politik, kita kena bijak dan matang. Pu3 terima cabaran tersebut, berusaha menjadi realistic, sememangnya itulah pembawaan pu3. Tetapi sekrang.. pu3 terlihat bahawa kematangan politik itu bukan dinilai berapa lama mereka menghirup udara politik. Apa yang pu3 sedar, ada di kalangan pewatak politik semakin berusia, semakin Nampak tidak matang dalam perjuangan. Merka telah jadikan gelanggang politik seumpama permainan ‘combet’ dan tembak2 ala2 koboi mengalahkan musuh. Tanpa memikirkan kesannya pada mereka yang sebagai pemerhati atau lalulang di kawasan sekitar.

Himpunan BERSIH 2.0. versi Malaysia. Ambiga ini kelulusan undang2.. malahan pengikutnya boleh tahan pendidiakan mereka dalam undang2 tolak je Mat sabu. Ditauliahkan sebagai profesiaonal dan keulamakkannya yang entah di mana konvokesyennya.. agak2 dalam mukhtamar PAS baru2 iniler dia terima sekalung keulamakannya tu. Tetapi mereka seperti tiada idea. Meniru apa yang elaku di mesir sebagai cara mengganggu pentadbiran dan merosakkan reputasi keamanan yang disandang oleh Malaysia PERTAMA di Asia Tenggara. Tempat 11 dalam keamanan sejagat. Mereka seperti di bawah panggangan api tidak menerima hakikat tersebut dan berusaha merosakkannya.

Pu3 melihat mereka ini bukan sepsis yang boelh dihormati. Mereka anak2 yang tidak menghargai apa yang diberi oleh ibu bapa mereka. Mereka jadi seorang yang berpendididkan kerana lahir dalam Negara Malaysia. Ilmu mereka terima hasil tanggungjwab dilaksanakan oleh kerajaan BN sekarng. Persoalannya apa tanggungjawab mereka pula

Ada sahabat mengatakan DS Hishamuddin macam kalah dengan Ambiga.. tetapiu pu3 tidak melihat itu sebagai berdiam. Pu3 melihat menteri keselamatan dalam negeri ini ada strateginya yang bertindak tidak kena semula kepada kerajaan BN sekarang. Pu3 harapkan seperti itulah. Heheheh pu3 berkata bukan kerana pu3 peminat kepimpinan ini, tetapi atas dasar pengamartan pu3 dan harapan pu3. So. Peribadi.,. nak bantah sah memamng tak ingin himpunan BERSIH ini, tetapi kedegilan MINACI ini sah berlangsung juga. Pu3 harap seminit sahaj mereka bergerak buat perhimpunan, ketika itu bertindaklah menangkap mereka.
All the best. Matanglah jika anda ingin dipandang, usah menjadi kanak-kanak dalam usia sudah bergelar amma atau appa. Abi ataupun mama he papa. Memalukan anak dan cucu cicit sahaja.

SIAPA LAGI POWER ANWAR ATAU AMBIGA

Semalam, Pu3 terbacalah info yang King Of Drama akan meminta pengerusi BERSIH Ambiga Sreenevasan untuk membatalkan himpunan 9 Julai Jika PM jamin PRU Bersih dan adil. Ceh! Bersih konon. Awat selama ini SPR laksanakan tugas depa tak bersihker? Kalau tak bersih, apa yang berlaku PRU ke-12 2008 dahulu? Tak akan wujud Yang berhormat dari kalangan kepimpinan PR. Tak akan juga keluar manusia bernama Anwar Ibrahim semasa PKR permatang Pauh jikalau tidak bersihnya pelaksanaan tugasan SPR. lawak betul King Of Drama ini.

Pu3 nasihatkan King Of Drama sila kaji semula pemilihan PKR yang lepas, sejauh mana kebersihan dibuktikan. Sehingga banyak cabang tutup rumah, keluar beramai-ramai kerana ketidakadilan berlaku. oooopppsss terlupa pula.. kan itu petanda ADIL dalam PKR tu .. Parti Keluar Ramai-ramai. Cantiklah tu.

gambar disumbangkan dr malaysian insider (copy je)
Nak mendengarkah Ambiga ni dengan arahan King Of Drama. Dia ni spesis yng lawan kata. Sejak memegang jawatan Presiden Majlis peguam2  dahulu sudah menampkkan dia jenis yang kalau untuk menjaga dan mengangkat namanya, negarapun dia sanggup jual. Agama orang dia tk hormati, undang2 yang ada dalam otaknya pun tk dipraktikkannya apa lagi nak mengikut arahan.

King Of Drama, strategik ini sekadar hendak mengalihkan perhatian dari kes liwat lagilah tu. dan menaikkan nama lagilah tu.. pleaseeeee.. jangan mimpi. politikmu telah berakhir, tinggal nak diisytiharkan je lagi

KECEWA LAGI KING OF DRAMA

PEWARIS ANAK BANGSA

Permohonan King Of Drama sekali lagi ditolak oleh oleh Datuk Mohamad Zabidin yang memohon agar dirinya dilucut sebagai hakim kes LIWAT dengan alas an TAK ADA MERIT. Kasihannya… dalih ini boleh pakai sekali lagikah? Agak-agak Pu3 kalau diterima kali permohonan ke empat .. pu3 sanggup tidak makan nasi sebulan. Nasi sahaja tau heheheh boleh terus diet karbohidrat. Pu3 tidak mahulah buat niat yang gila-gila sebab hal permohonan pelucutan ini. Ianya tidak akan berlaku untuk diterima.

Wahai anwar @ King Of Drama (Bahasa yang sopan menyebut gelarannya dari menyebut “TUTTTT”) sediakan sahaja hujahan membela diri. Tunjukkan ketaringanmu boleh mematahkan dan menukar fikiran hakim untuk meletakkan dirimu bebas dari tuduhan. Kalau setakat hangat selepas menerima arahan konon akan bawa saksi termasuk YAB PM dan isterinya serta mantan ketua polis Negara. Kenapa tidak lakukannya sekarang. Asyik mahu cabut lari sahaja , tuker ketrampilan pemimpin konon pejuang keadilan tu.

Peguam bela presiden DAP ini lagi lagi power, berucap seketika, minta bicara tangguh dan terus menyatakan untuk melakukan permohonan melucut hakim dalam perbicaraan. Tangguh ke 13 Julai pula dah… hellooooo.. perbicaraan bukankah sehingga 30 jun.. ni nak tangguh anjak ke bulan julai.. lapuk dh startegi menangguh ni. Hahahaha kannnn.. pu3 semakin boleh membaca strategi mereka ini. Sebab strateginya berulang-ulang dibuat yang sama dalam apa-apa juga kes.

P/S: Membayangkan ketika ajal sedang ditarik dari jasab. Di pemilik tubuh terseksa ketika ditarik. Sekali, malaikat maut kata tunggu dulu, biar suku badan tidak bergerak. Menikmatinya.. bagus jugakan

USAH MENGEJAR JAWATAN - DS SHAFIE

PEWARIS ANAK BANGSA
Kembalikan semangat menuntut kemerdekaan dari pejuang terdahulu. Jiwa mereka bukan mengejar jawatan ataupun inginkan kekayaan. Mereka hanya menu tut kuasa yang dikuasai oleh penjajah ketika itu. Seperti kini, kuasa yang kita miliki, seluruh kebajikan masyarakat terbela. Kerana kuasa ini, kita mampu membantu keperluan masyarakat untuk menjadi mereka yang maju dan berjaya.

Datuk Seri Shafie merupakan Naib Presiden UMNO, Ketua UMNO Bahagian Semporna dan juga Menteri di kementerian Kemajuan Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah Malaysia, memgingatkan perwakilan agar berjuang dalam UMNO atau Barisan Nasional, tidak mengejar jawatan. Usah berkata sesuatu yang berbeza. Depan lain, belakang lain. Ia Akan membawa suasana yang kucar kacir dengan tindakan tersebut. Perlu jujur dalam menyatakan sesuatu, perlukan juga kesepakatan agar untuk kukuh. Kebenaran lebih menguasai apabila ia kukuh dalam sokongan.

Dalam berjuang ini tidak perlu takut dalam menegakkan perjuangan rakyat. Perlu Ada perubahan untuk memungkinkan rakyat memberi sokongan kepada kerajaan. Kuasa memilih jawatan kepimpinan teratas kelak, bukan lagi milik mereka yang dipilih seperti G7, tetapi mereka yang berada di akar umbi. Kuasa memilih ini diturunkan kepada mereka untuk memberi hak menentukan siapa pemimpin sesuai dengan slogan, rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.

Kepimpinan umno yang berkelibar, sanggup berkorban tanpa memegang sebarang jawatan dalam kementerian Dan memberi laluan kepada kepimpinan komponen lain atas dasar kesatuan Dan Demi perjuangan rakyat di Sabah. Untuk menuntut rakyat berpadu Dan bersatu iaitu saling hormat menghormati antara satu sama lain. Kita perlu berbangga kerana negara Malaysialah satu-satunya negara yang menghormati masyarakat keseluruhannya tidak Kira pegangan agama, kepercayaan Dan kebudayaan. Atas kekitaan itulah, kerajaan sekarang Kekal dalm pilihan rakyat.

Jangan kerana kesalahan kita, kuasa di tangan tidak lagi milk kita. Perpecahan orang melayu telah memberi laluan bangsa lain secara beransur-ansur tunjuk kuasa. Jangan persalahkan mereka. Ianya salah kita bangsa melayu. Kerana perpecahan kerana mengejar jawatan. Jika kita masih dibuai keselesaan, keangkuhan, lalai Dan cuai mendengar rintihan rakyat di peringkat umbi, yakinlah kita Akan kalah jika sekirannya itu tindak tanduk kita. Dalam keadaan ini, untuk menghadapi PRU YAB Perdana Menteri Malaysia merangkap Presiden UMNO DYAB Datuk seri Najib telah menyarankan untuk melaksanakan 4 perkara iaitu:

1. Parti perlu dikuatkan- tiada maknanya parti umpama kapal yg hendak belayar bocor, karam di tengah lautan.

2. Pimpinan nasional yang Ada - yang blh membawa perubahan, panduan ke arah agar negara ini mampu bersaing Dan mampu dibangunkan Dan ditadbir dgn baik

3. Pimpinan peringkat negeri2 perlu Ada kekuatan

4. Calon yang dikatakan winnable candidate - calon yang boleh menang. Tidak kira siapakah dia, bukan kerana jawatannya dalam parti tetapi calon yang menjadi permintaan rakyat yang mengundi.

Yang menentukan kemenangan bukan pemimpinan tetapi rakyat yang memgundi. Bukan oleh kerana Wang orang boleh menang. Dalam perjuangan apa yang kita takut apabila kita rasa jadi pembangkang.

Menuntut barisan kepimpinan untuk seluruh peringkat perlu Ada kesepaduan, permuafakatan perlu dijayakan, nilai-nilai membantu rakyat perlu diadakan, Dan jangan bertindak lambat. Rakyat ini umpama bapa. Bapa tidak jaga anak, anak akan lari. Demikian juga rakyat, tidak dijaga, kita Akan kecundang dlm pilihanraya.

TETAP DALAM PR KEPUTUSAN PAS- SOAL HALAL HARAM BELAKANG KIRA

PEWARIS ANAK BANGSA
Jelas keputusan yang telah diumumkan oleh kepimipinan PAS ini agak mengecewakan Pu3 kerana mereka sanggup berada dalam pakatan rakyat walaupun berbeza ideology. Apa lagi kenyataan Presiden PAS berkenaan keizinannya terhadap perkara HALAL dan HARAM belakang cerita menampkakkan bahawa perjuangan PAS hanya kulit semata. Jelas kepimpinan PAS merelakan perjuangan mereka ditolak ketepi asalkan mereka masih berada dalam kedudukan PR. Beginikah dikatakan perjuang Islam? Atau sejak azali lagi Dasar PAS hanya sekadar retorik sekadar menarik perhatian orang Melayu untuk menyertainya.

Ucapan dasar Presiden PAS bertemakan "Membangun Negara Berkebajikan bukan Megara Islam" di Muktamar PAS Pusat kali ke-57 mendapat reaksi positif daripada pemimpin DAP dan PKR.Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail yang hadir sebagai tetamu ke muktamar yang bermula hari ini di Dewan Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) berkata, ucapan dasar tersebut mempunyai mesej yang jelas mengenai peranan PAS hanya untuk negara kebajikan sahaja bukan negara Islam.Wan Azizah turut memuji sikap Pas yang banyak membantu memulihkan imej suaminya Anwar Ibrahim daripada dipandang serong ekoran pendedahan video seksnya. Sementara itu, ahli Parlimen Seputeh daripada DAP, Teresa Kok berkata ucapan dasar tersebut telah memberi satu ruang baharu PAS bersama Pakatan Rakyat dengan menggugurkan perkataan Islam sebagai dasar dalam parti Pas.- pengundisetiasungairapat.blogspot.com

Berbahagialah PAS dalam PR selamat bertahan dengan gelombang dikeldaikan dan diperkudakan. Gembirakan DAP kerana mereka masih memiliki PAS yang rela diperkudakan diri mereka. Semakin jantanlah PKR kononnya kerana mereka masih memiliki sahabat dalam perjuangan tunggangan.

LAGI CITER PAS MENOLAK UMNO

PEWARIS ANAK BANGSA
Sebelum ini dekan UITM meminta PAS beri penjelasan tentang pertembungan akidah. Kali ini Timbalan Dekan Siswazah dan antarabangsa Prof Madya Azidan Abdul Jabar berkata kenyataan UMNO dan PAS sebagai suatu pertembungan akidah membuktikan PAS cuba membuat suatu persepsi baru kepada orang Melayu dalam usaha mereka untuk mendapatkan sokongan. Kata rimbalan dekan tersebut lagi, memang sudah  diketahui umum,PAS akan mengeluarkan pelbagai kenyataan mahupun fatwa yang menyentuh isu agama setiap kali menghadapi pilihanraya.-MEDIA UMNO

Kalau inilah strategi  PAS untuk mengubah persepsi masyarakat Melayu. Pu3 melihat ia sebagai dalih 1001 malam sahaja.  Ketahuilah melalui pemilihan dalam Perhimpunan Mukhtamar PAS juga sudah kelihatan jawatankuasa teratas PAS lebih kepada non-ulamak.

TOLAK UMNO KERANA PERTEMBUNGAN AKIDAH? jenaka tak lawak

PEWARIS ANAK BANGSA
PAS perlu memberi penjelasan sebenar apa yang dimaksudkan pertembungan antara parti itu dengan UMNO adalah pertembungan akidah dan bukannya pertembungan politik. Dekan fakulti Sains pentadbiran dan Kajian Polisi Universiti Teknologi Mara, Prof Datuk Ramlah Adam berkata perkataan akidah itu tidak boleh dipergunakan dengan sewenang-wenangnya demi kepentingan politik – umnoonline.com

Sudah lama pu3 dengar pertuduhan ini sebenarnya. Sentiasa berkumandang dari kepimpinan PAS mengatakan bahawa menyertai UMNO tak tercium bau syurga, menjadi kafir, ahli UMNO jahiliyah. Macam-macam lagi. Pu3 tidak terkejut apbila kenyataan kepimpinan PAS menolak UMNO konon kerana akidah. Sudah lama diketahui dan sangat jelas . Persoalan pu3 sekarang di mana masalah akidah UMNO tersebut? Adakah UMNO membawa hokum baru dalam agama atau tidak meperjuangkan agama Islam walhal dalam perlembagaan UMNo itu sendiri dalam:

Fasal 3 (3.3) menegak, mempertahan dan mengembangkan Islam, agama rasmi Negara serta menghormati prinsip-prinsip beragama.

- Adakah kerana catatan di belakang sekali kebebasan beragama menjadi titik tolak Pas mengatakan masalah pertembungan akidah antara UMNO dan Pas?

Pu3 teringat pula ada kenyataan atau ajak seorang sehingga inbox ke FB. Setengah bulan yang lalu, sewaktu p0u3 dalam perjalanan ke kawasan sahabat pu3 atas jemputannya merasmikan mesyuarat perwakilan Puteri kawasannya. Pu3 kurang berminat untuk berhujah memandangkan ketika itu pu3 sedang dalam kenderaan mengejar masa penerbangan. Sangat bahaya memandu sambil memegang alatan komunikasi. . Menyatakan bahawa UMNO itu pewaris jajahan British. Pu3 soal semual kenapa? Dia katakan bahawa sehingga kini tulisan jawi tidak diperjuangkan. Papan tanda semua melayu dan inggeris. Tiada tulisan jawi. Banyak lagi sayangnya mesej itu boleh hilang, agaknya dia bukan list rakan fb pu3 tu yang mesej tidak kekal tu.

Dia Tanya pu3 kenapa ikut UMNO, pu3 jawab n selepas itu pu3 soal dia balik dia jawab dengan soalan. Pu3 kalau orang jaka berhujah secara personal ni, sememangnya paling pantang , jelas ada matlamatnya takut. Pu3 ajak berhujah di wall dia kata masuk parlimen fb.. lawaknya masuk di sana tiada pula ajak berhujah tersebut. Why? Dia dengan bangga mengumumkan bahawa dia sudah menang dalam perdebatan peratama inbox. Ini lagi suatu jenaka . bagaiman dia boleh katakana dia menang sedangkan soalan pu3 dijawab dengan soalan. Lantaklah.. pu3 dh tahu, mamat tu mmangnya songsang fikiran sntiasa merasakan dirinya benar. Spesis begini, tak berdebatpun tak rugi sebab otaknya sudah tepu.

Akhir sekali, pu3 juga mencabar PAS untuk memperjelaskan di mana pertembungan akidah yang dikatakan oleh PAS sehingga PAS menolak UMNO tetapi sanggup berskongkol dengan DAP yang jelas menidakkan Islam itu dengan rela.

RENUNGAN DAN SEDARI PERJALANAN

PEWARIS ANAK BANGSA

logo team  kami cybertrooper puteri
Bergerak tanpa matlamat sama seperti menjalankan kenderaan ke destinasi yang kita tidak tahu arah sehingga saatnya minyak dalam kenderaan kita habis, destinasi tidak sampaipun. Tetapi bergerak kita mempunyai matlamatpun tidak akan menjamin kita akan sampai ke destinasi sekiranya perkara yang perlu dijadikan bekalan atau penggerak tidak kukuh. Kita perlu mengenal peta , apa halangan, apa pemesong jalan, kenal geografi kawasan yang bakal kita lalui. Demikian juga dalam pencapaian matlamat kita. Bertuahlah individu dengan ‘smooth’ tiba ke destinasi tanpa sekatan. Tabahlah jiwa pada individu yang banyak lalui sekatan untuk sampai. Seksanya perasaan bagi yang terkandas pula. Sergalanya bercampur dalam dunia reality.

Sekadar coretan biasa dari pu3 sebagai perangsang semangat pu3. Kembali menaip atas keyboard ini. Selamat dating ke pewaris anak bangsa puteri. Tinta Yang berbicara kebenaran - admin

MUSLIHAT UNTUK MENANGGUHKAN LAGI

Sekali lagi King Of Drama memfailkan permohonan kali ketiganya  di pejabat pendaftar Mahkamah agar Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menarik diri daripada mendengar perbicaraan kes liwatnya dan menuntut satu perintah untuk perbicaraan semula di hadapan hakim lain. Ini adalah percubaannya setelah 2 permohonannya telah ditolak oleh Hakim.

Aik? takut ker sehingga melakukan perkara rutin yang lazim dilakukannya sebelum ini iaitu strategi menangguhkan atau memesongkan tumpuan? Di mana semanagt membaranya ketika menerima arahan mahkamah untuk membela diri sebelumnya. Di mana kenyataannya yang bersungguh-sungguh mengatakan akan membawa 25 saksi dalam sesi pembelaan diri termasuklah YAB Perdana menteri DS Najib serta DS Rosmah Mansur serta mantan Ketua Polis negara? kenapa sibuk memfailkan permohonan menidakkan Hakim.?

dengar sini king of drama. your time is over. bukan kerana pihak lain tidak suka kepimpinan kononnya tetapi nafsu serakah yang Allah tunjukkan menjadi dasar mengapa perlu lenyap dari dunia politik!

P/S: Pu3 dapat maklumat bahawa Anwar telah menjemput CIA memberi kursus kepada ahli PKR pada 24 Mei 2011 di Hotel Sunway Seberang Jaya yang dianjurkan oleh The International Republican Institute. Inikah dikatakan seorang penjulang Agama Islam. dan bangsa Melayu. Sering kali dia berkiblatkan YAHUDI sebagai pelindungnya.