KEPADA.... JAWAPANNYA BEGINI...

Terima kasih pada saudara yang tinggalkan komen dalam ruang komen blog pu3 heheheheheheh2...

Rakan2 baca komen ini, sengaja pu3 tak jadikannya sebagai komen tetapi tarik ia menjadi nota yang wajib rakan2 baca sebagai pengetahuan. Bukan pu3 nak memuji tetapi nak kwan2 nilai sendiri siapa hafszach ini. Komennya nmpk emosi dan berbicara sudah berkempen mempermainkan pula perintah Allah. Adakah ini nawaitu dia kot :

--------------------------------------------------
"hafszach:Bebal sungguh... hukum Allah tiada sempadan geografi... hukum Allah wajib utk semua umat islam yg ada atas muka bumi ini tanpa sebarang pengecualian...!!! kenapa tak cakap jer kita tak perlu solat sbb kita bukan di negara arab...??? begitulah bangangnya UMNO bila berhujah tanpa ilmu.. patutlah ramai sgt anak2 muda komplen bila berhujah dgn UMNo rasa macam berhujah dgn org sasau..."
--------------------------------------------------
Japawapan pu3 pula:
Betuller hukum Allah tak ada sempadan geografi , seluruh dunia. Ada tak pu3 pertikaikan hukum Allah ini hanya setakat untuk negara Brunei. Sahaja? Jawapan pu3 tidak. Pu3 tak pertikaikan soal itu. Saudara tersebut membaca tulisan pu3 tk baca sepenuhnya, dah lari dr apa yang pu3 tulis dan maksudkan. Kasihannya.

Sekali lagi pu3 tegaskan, pu3 tk mempertikaikan soal sempadan geografi hukum Allah ya. tapi saudara harus ingat, undang2 persempadan negara tetap adakan?

Soal solat ni, kenapa saudara nk balun habis? Lawaknya... Nk tergelakpun ada pu3 baca. Saudara UMNO tak pernah melarang ahlinya mengerjakan ibadah tiang agama ini. Saudara melalut sgt ni kenapa? Tinggi sangatkah ilmu agama saudara sehingga nak mencadangkan perkara penegahan melaksanakan ibadah wajib ini. Kalau berani pu3 cabar saudara cadangkan hal ini di khalayak ramai, tk perlu minta org lain mewakili suara saudara. Pu3 tahu, saudara bukan pun mampu mengerjakan ibadah solat wajib tu, semua saudara utarakan itu dtg dr minda saudara, minda saudara dari hati saudara. Nawaitu. Dah saudara memperkecilkan soal solat fardhu, menunjukkan siapa identiti saudara.

Komplen anak2 muda? Berhujah tanpa ilmu? Berapa kerat klon saudara ni? Sehingga blh mewakili suara anak2 muda ni, klu mrk benci , keahlian umno tak akan bertambah tau. Ni setiap bulan bertambah. Semuanya dari kumpulan remaja dan belia. Dan untuk pengetahuan saudara, saya bukan nenek tua. Usia saya dlm kump itu, saya tk bengap mcm saudara nk kantoikan saya

P/s: kalau seseorang meletakkan orang lain tak berilmu, individu itu lebih zero ilmunya. Takat ni nk berhujah dengan pu3 , nasihat pu3, baliklah pergi menuntut ilmu. Tegurlah pemerintah PAS Kelantan terutamanya, tunaikan janji nak melaksanakan hukum hudud kepada rakyat negeri itu. Jika berjaya baru nak perkembangkan perluasan pelaksanaannya. Setakat bercakap, pelajar tadikapun boleh bercakap janji. Usah merapu banyak kali, buat malu kaum lelaki je. Nasihat akhir, baca. Baca. Baca.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments