retorik dan penuh kemunafikan....kembalilah kepangkal jalan..

Dua tiga kucing berlari, manakan sama si kucing belakang, jejak pu3 tercari2, ee si kucing hanya seorang. Heheheeeh. Pu3 kongsikan cerita dia lagi hari ini . Jom baca :

Apa yang Ee nampak seperti biasa, dalam isu apa pun bila ada bantahan dari DAP, para pemimpin PAS akan mengambil sikap "Mengendur"dan Mengalah. Yang peliknya bila PAS berdepan dengan UMNO ia kelihatan seperti seekor singa yang ganas. Tetapi bila PAS melayani kerenah DAP ia ibarat seperti seekor tikus.

Pada Ee PAS lebih rela berada dibawah ketiak busuk DAP dan PKR demi mencapai kuasa politik dan kepentingan parti. Di mana peranan PAS sebagai sebuah parti tertua dan senior dalam Pakatan Rakyat ? Apa yang kelihatan DAP dan PKR lebih berpengaruh dan berkuasa dalam Pakatan Rakyat. PAS hanya sebagai "Tukang Sokong dengan menjadi Anjing Penyalak DAP" dan berperanan sebagai 'Kuli Batak' pembawa fail dan anak2 mereka sebagai Pemikul Bangkai DAP bagi memecah undi orang melayu.

Pada Ee begitulah kemunafikan para pemimpin PAS sehingga agama dipermainkan demi kuasa.Mereka sanggup berbohong dengan rakyat dan memutar belitkan apa yang telah dikata.Mereka lupa bahawa Allah itu Maha Mengetahui apa yang dikata walau hanya dengan bisikkan saja.Jika nak dihuraikan pembohongan pemimpin PAS kepada rakyat ,jika ditaip satu naskah penuh pun tidak tertaip,jika mengunakan dakwat satu tong besar pun tidak akan cukup.

Mahukah PAS meninggalkan DAP yang bermuka-muka semata untuk menghancurkan perpaduan Melayu dan seterusnya berkuasa dan menguasai politik tanah air ini?.Maruah agama dan bangsa akan terhina dan dihina jika mereka berkuasa sedarlah..Apakah PAS tidak sedar bahawa mereka selama ini dipergunakan ?. Apakah PAS tidak sedar bahawa selama ini mereka telah terkeliru oleh bisikan syaitan yang sentiasa mahu menyesatkan dan menjadikan PAS sebagai keldai tunggangan untuk melemahkan Islam dengan meruntuhkan perpaduan sesama Islam itu sendiri.

Masih relevan lagikah PAS dan Pakatan Haramnya di mata warga Malaysia untuk PRU 13.Sebelum PRU 12 pelbagai karenah dibuat dari demontrasi jalanan merosak harta benda,penipuan,fitnah dan pelbagai ulah semata-mata untuk kepentingan individu dan mendapat kuasa untuk memerintah.Selepas berjaya memerintah beberapa buah negeri dgn janji bohong dan pembohongan mereka,kini keonaran dlm PKR dan sekutunya semakin menyerlah.Bukan saja mereka tidak tahu mentadbir negeri2 yang mereka menang malah pelbagai perkara tidak masuk akal, kadang2 lucu yang mereka lakukan semasa mentadbir.Bagaimana mereka hendak memerintah negara pada PRU 13 nanti jika mereka sendiri sering berbalah sesama sendiri.

Kata2 Ee ini dapat dibuktikan dengan penghijrahan secara ramai Pemimpin PKR dan Penyokongnya dan kini penyokong2 PAS pula berlumba-lumba keluar dari parti kerana telah bosan dengan segala pembohongan pemimpin2 mereka yang menjanjikan langit dan surga tapi penuh Kemunafikan.Ingatlah bahawa negara kita pernah terjajah selama 446 tahun lamanya.Selama itulah otak anak bangsa kita telah dijajah dan diperbodohkan oleh bangsa asing segala hasil bumi dan kekayaan negara mereka rampas.Selama itulah anak bangsa kita telah menjadi hamba di negara sendiri.Kini sekali lagi otak anak bangsa cuba diPerbodohkan dik PAS untuk menjadi kuda tunggangan DAP anak beranak PAP yang mengamalkan Perkauman yang menebal seperti yang berlaku di Pulau Pinang.

Kini negara kita telah merdeka dan terlepas dari cengkaman penjajah.Negara kita telah merdeka hasil dari pengorbanan pejuang-pejuang yang berhempas pulas mengorbankan nyawa,harta benda semata ingin memastikan jenerasi akan datang dapat dibebaskan dari dijajah.Setelah 54 tahun merdeka segala pengorbanan pejuang negara telah menampakkan hasil,kini negara kita semakin makmur dan menuju kearah negara maju hasil dari pemerintahan kerajaan yang begitu mengambil berat tentang kesejahteraan rakyat dan negara.

Kita sebagai rakyat yang berbilang kaum dan agama sepatutnya merasa beruntung kerana dapat bergerak bebas serta beribadat dengan tenang tanpa berasa takut kerana negara kita yang aman damai.Namun keaman yang kita harapkan berpanjangan sehingga ke jenerasi akan datang mungkin akan menjadi sebaliknya.Kini telah kelihatan adanya usaha untuk menghancurkan perpaduan kaum melalui saluran politik yang menyemaikan sifat membenci pemimpin dan melagakan sesama kita.

Kalau pembangkang terutama PAS mendabik dada mendakwa BN semakin tidak diterima oleh rakyat, maka kali ini bolehlah pembangkang mencongakkan kembali "gelombang PRU 13" yang semakin hampir.Rakyat semakin kenal akan budi bahasa para pemimpin PAS yang semakin tebal kemunafikan mereka dalam usaha merampas hak bangsa dan agama yang mereka anuti..Rakyat semakin bijak dalam mentafsir apa yang tersurat dan tersirat di sebalik perkhawinan haram PAS dan DAP yang semakin layu menuju keambang kehancuran gara-gara kemunafikan para pemimpin mereka sendiri terutama Nik Ajis..

Ee dapat merasakan bahawa rakyat semakin dapat melihat dengan mata dan mendengar dengan jelas semakin banyak kekecohan berlaku dan semakin lama akan menyebabkan semakin banyak tembelang terbuka luas dalam dalam parti PAS mahupun Pakatan Haram Pembangkang..Pada Ee ini juga semakin membuka ruang jalan yang semakin besar kepada Pakatan Pembangkang menyiapkan Liang Lahat mereka dalam PRU 13 yang akan berlaku bila-bila masa.Rakyat semakin sedar bahawa Pakatan Pembangkang tidak dapat mentadbir dan tidak boleh bersatu..Jika mereka berkuasa alamat punahlah negara..

Dalam soal hudud yang tidak pernah terlaksana sejak lebih 20 tahun yang lalu dan diungkit kembali oleh Ulama' Pikon Nik Ajis pada Ee ini satu pengkianatan Nik Ajis terhadap ketuanya Hadi awang dan partinya.Pada Ee sikap begini menampakan bahawa PAS sebuah parti yang tidak pernah jujur dalam satu2 perjuangannya dan seolah-olah sesumpah yang akan bertukar warna mengikut keadaan sekelilingnya.Pada Ee sikap yang semakin kebudakan Ulama' Pikon Nik Ajis begitu merbahaya dan boleh merosakkan parti.Kerana sikap Ulama' Pikon yang tidak faham apa yang dikatakan maka para penyokongnya juga seolah mendapat penyakit yang sama.

Pada Ee dengan menyatakan bahawa PAS itu sebagai sebuah parti yang lebih Islam dari parti melayu lain, secara tak langsung Nik Ajis berbohong kepada dirinya sendiri dan juga kepada pencacai jemaah Pas yang taksub kepadanya.Yang nyatanya bahawa Pas tak jauh bezanya daripada parti politik lain yang bermatlamatkan untuk meraih undi dan juga mengimpikan kuasa pemerintahan.Bezanya hanya PAS yang mempunyai Nik Ajis yang sanggup menghalalkan apa saja asalkan dapat membahagiakan nafsu serakahnya untuk berkuasa walau hakikatnya dunia dah kata pergi..kubur melambai-lambai tetapi diri tuanya masih mengaku muda maka dengan cara angkuh menafikankannya.. individu seperti Nik Aziz tanpa segan silu telah memanipulasi Islam sebagai alat untuk kepentingan peribadinya di dalam politik.

Ee rasa dalam isu melaksanakan hudud di Kelantan semuanya salah Nik Ajis sebab semasa nak bersetongkol dengan Pakatan Rakyat dulu Nik Ajis sendiri yang setuju untuk tidak mengungkit soal ini lagi..Lagi pun dalam muktamar PAS baru-baru ini beliau juga telah bersetuju untuk mengugurkan slogan negara Islam dan hudud sebaliknya slogan Negara Berkebajikan pula yang perlu diperjuangkan..Inilah yang dikatakan pikun tua..dah nyanyok..cukup-cukuplah tuu...

Pada pandangan Ee Nik Ajis sekali lagi cuba menonjolkan dirinya sebagai seorang yang mengetahui apa sahaja termasuk membabitkan perkara dosa dan pahala serta balasan bakal diterima ketika di akhirat nanti.Ini menunjukkan Nik Ajis cuba memberitahu orang ramai bahawa beliau mempunyai kedudukan tinggi dan mungkin melebihi kedudukan Nabi berikutan kemampuannya mengetahui balasan bakal diterima oleh setiap manusia selepas mati.

Ee berpendapat Kalau mereka PAS nak memperjuangkan Islam, perkara itu sangat dialu - alukan. Buat betul - betul dengan hati yang iklas dan jangan jadi munafik. Jangan menipu rakyat dengan mengeluarkan dakyah - dakyah songsang dan memperkudakan agama semata untuk menarik undi Melayu Islam dalam masa yang sama mereka begitu mendukung DAP Laknatullah sehingga sanggup mengangkat kominis yang tidak beragama menjadi wira mereka.

PAS tidak boleh hendak salahkan UMNO kerana kegagalan PAS sendiri mempertahankan Hudud di hadapan DAP dan PKR.Pada pendapat Ee perkara yang paling memalukan apabila Haji Hadi menipu rakyat Malaysia bahawa DAP telah menerima hukum Hudud... Tetapi dinafikan sendiri oleh Karpal Singah dan mengugut pula untuk keluar dari Pakatan Rakyat.

Ucapan bertali arus para pemimpin PAS untuk memancing undi kepada calon PAS ibarat memberi undi untuk kemenangan Islam.. PAS adalah perjuangan Islam di negara ini.. PAS tidak boleh ditentang selagi ada rasa kasih sayang kepada Islam..dan sebagainya.. telah berulang-ulang kali disebut oleh para pemimpin PAS.Ee berpendapat setiap ucapan mereka langsung tidak memberi makna untuk perjuangan Islam itu sendiri.Mereka hanya tahu borak melaksanakan jauh sekali.Setiapkata pemimpin PAS berdolak dalih dan mereka sendiri tidak tahu apa yang mereka perjuangkan..Pada Ee sekejap mereka berjuang untuk penubuhan negara Islam..sekejap hudud..sekejap Negara berkebajikan..sekejap mengangkat kominis sebagai Wira dan menyokong DAP untuk menukar Jalur Gemilang bila berkuasa kelak..Pelik Ee rasakan..retorik dan penuh kemunafikan..Bertaubatlah..kembalilah kepangkal jalan..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts