ADA APA DENGAN KULIT KALAU ISI BERBAU BUSUK! PAS!

Banyak kali pu3 berfikir. Betulkah pilihan pu3 menyertai UMNO walau pada asalnya pu3 yg dibesarkan dan dididik sehingga tingkatan 6 bwh seliaan sekolah agama Islam ( bukan agama lain) salahkah pu3 memilih UMNO dan berdosakah pu3 menolak PAS? Itu sebenarnya persoalan yang menekan pu3 sewaktu mula2 menyertai UMNO. Sekarang tidak lagi.

Setahun lebih lepas, pu3 bertemu ustaz pu3, yg sememangnya sangat garang , warden asrama lak tu, pantang tgok pelajrnya keluar bilik kepala hanya diselubung tuala, adalah jeritannya nak pecah gegendang telinga! "AURAT!!!!!" Allah! Tp dia bukan jahatpun sbb isterinya seorg ustazah sgt baik, pu3 selalu dpt bhg masakan juadah yg disediakannya.

Pu3 bertanya khbr dengan pasangan suami isteri itu. Sgt terharu .. Terkedu pu3 apabila ustz bertanya sekrg buat apa. Mcm selalu nampk kt media sahaja. Puteri UMNO ya? Ding dong..! Selps itu apa ulasan ustaz? "Alhamdulillah!" Wahhhh! Bygkan.. Jantung nk jatuh seolah2 ada yg menahannya dr tanggal. Seorg berperawakan berjubah berserban , isteri berjubah labuh. Ustaz tu menasihat pu3, selagi pemimpin itu beragama Islam, mendirikan solat, kita kena mengikutinya. Selagi pemimpin tidak menyuruh kita lakukan kemungkaran, taatlah padanya. Bukankah itu point bagus

Ok pu3 nak kongsi pula cerita ee si kucing :

Peribadat selama 50-60-70-80 tahun hancur lebur seperti taburan debu-debu jalanan akibat terlalu taksub terhadap PAS..Akidah yang dijaga baik selama ini musnah dalam sekelip mata bila terlalu taksub sehingga menganggap bahawa hanya dengan PAS saja dapat menjadi baik dan jika masuk UMNO akan masuk neraka..Islam yang dibawa oleh Nabi saw tidak pernah menyebut bahawa PAS itu Islam dan UMNO itu kafir..Di dalam Al Quran mahu pun hadis menyeru agar berbaik-baik dengan mengeratkan tali silaturrahim antara Islam bukan bermaki-makian dan bermusuhan..Nabi juga tidak pernah mengajar bahawa hanya PAS yang layak mengajar Islam..Di dalam Al Quran mahupun Hadis Nabi tidak ada satu ayat pun yang mengatakan bahawa manusia itu layak untuk menentukan surga dan neraka..Fikirkanlah..

P/s: pakaian penyokong pas menunjukkan konon mereka hidup cara Islam. Ia hanyalah kulit semata, tp ilmu dan identiti diri jauh lebih teruk berbanding orang jahil! Perangai teruk dr iblis! Pict di atas contoh org sesat dalam perjuangan selain BOB!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts