DI MANA

Jom kita baca pandangan rakan berkenaan kepimpinan. Siapa bagaimana, kenapa dan mengapa. Pu3 nak buat kelainan tulisan petang ini :

Cikgu Ahmad Din0: Kita sering menegur dan menyalahkan Kepimpinan Utama iaitu Perdana Menteri apabila kita selaku rakyat berhadapan dengan pelbagai isu masyarakat setempat atau isu-isu nasional, namun terkadang kita lupa bahawa di atas hanya ada seorang Najib....Mampukah Najib itu melihat ke bawah dan memandang kepada semua aspek rakyat, sosial dan nasional. Lebih tepat, terdayakah Najib mengambil tahu semua aspek rakyat jelata? Untuk itu, wujudlah satu bentuk pemerintahan dan kepimpinan bersama yang terdiri dari Menteri dan ahli parlimen serta adun...Persoalannya ADAKAH MEREKA SELAKU WAKIL KEPADA RAKYAT BENAR2 MENJALANKAN TUGAS DAN TANGGUNG JAWAB MEREKA DALAM MENERIMA DAN MENDENGAR ADUAN SERTA KELOHAN RAKYAT SERTA MENGGUBAL MENJADI SATU KENYATAAN YANG JUJUR DAN BENAR YANG DISAMPAIKAN KEPADA PUCUK PIMPINAN IAITU NAJIB UNTUK DIBUAT TINDAKAN SUSULAN DALAM MEMBANTU RAKYAT?????
Entahlah.. : rakyat terlalu mengharapkan agar wakil yang mereka pilih terus menjalankan tugas membantu kembali kelohan mereka... tapi entahlah

Malayan tiger : Pemimpin dan ahli UMNO perlu mengetepikan kepentingan peribadi dan kembali berpegang pa asas perjuangan parti jika mahu memastikan BN mencapai kemenangan besar dlm PRU-13.Ahli UMNO disemua peringkat mesti sedar bahawa mereka bejuang bersama parti UMNO demi agama,bangsa dan negara,bukannya krn ingin mendapat jawatan atau habuan.Ahli2 UMNO seharusnya bersyukur dan berpuas hati selagi kepentingan agama,bangsa serta tanah air terpelihara meskipun tidak mendapat jawatan,tidak menjadi calon atau calon pilihan mereka tidak terpilih.Kalau ada kesedaran dan perasaan syukur dgn setakat yg diperolehi,UMNO akan bersatu dan blh menang besar.Semangat perjuangan UMNO dlm kalangan pemimpin dan ahli nya pd masa ini dilihat agak pudar akibat sikap melebihkan kepentingan peribadi berbanding parti sehingga sanggup sabotaj sesama sendiri.Akibat sikap demikian wujud penyakit cantas mencantas yg dilihat masih kritikal dlm parti apabila calon pilihan atau diri sendiri tidak terpilih sehingga sanggup berusaha membuktikan senarai terpilih itu tidak menepati kriteria calon boleh menang.Sampai skg ada puak2 dlm parti.Kita tidak blh hanya setia pd org itu atau org ini,tetapi perlu setia kpd parti kita..
------------------------------------------------
Pu3 kata, perkara yg diutarakan dr 2 sahabat ini boleh kita jdkan sesutu yg perlu difikirkan. Xblh dibiarakan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts