PEMBANGKANG! DEPA NI LICIK MACAM MUSANG!

pengumuman penarik balik peruntukan kenaikan gaji dan elaun ahli parlimen ini suatu yang tidak mengejutkan. Apa lagi ia berpunca bantahan dari kepimpinan atas pihak pembangkang. Biasalah mereka akan sentiasa memastikan mereka boleh jadi megnet semula

Jika dilihat secara sepintas lalu. Perkataan pertama keluar selepas mengetahui berita ini "padan muka" eloklah tu! Siapa suruh membantah, ini benar2 dikotakan bantahan tersebut. Pu3pun mula2 memikirkan ia adalah langkah baik sebagai balasan. Apalagi teringt sorakan gembira semasa diumumkan kenaikan tersebut dalam dewan .

Tetapi apabila memikirkan semula. Pu3 melihatnya sebagai suatu tindakan membawa megnet kepada pembangkang terutama 4 pemimpin yang membuat bantahan walaupun pada mulanya info2 menceritakan kenaikan gaji dan elaun ini berasal dari mereka.

Apa yang pu3 fikirkan, pasti ramai beri respond. "Eloklah ditarik balik rm30 juta tu! Duit rakyat. " Itu respond spontan ataupun sememangnya itulah dalam fikiran ramai. Betullah rasanya sebab mereka bukan golongan susah. Dh jd ahli parlimen... Bukan kump individu perlu diberi imbuhan sangat hehehehehe kecuali ianya imbuhan untuk membantu masyarakat di bawah kawasan yang diamanahkan.

Sekrang biar pu3 suarakan apa yang pu3 rasa pula. Pu3 melihatnya bukan suatu tindakan baik menarik balik kenaikan tersebut. Jika utk MP ditarik kerana kenaikan tidak membantu, pu3 boleh katakan penjwat awam yang mempunyai gaji yang sangat besar seperti pengarah juga tidak berhak menerima kenaikan gaji tersebut. Kerana mereka terima gaji utk diri dan keluarga mereka sahaja. Apa lagi tempoh tamat perkhidmatan wajib 60 tahun, pu3 sangat yakin mereka lah antara yg melompat sakan kerena 2 tahun lg mereka masih di kedudukan sama walu kondisi tenaga sudah tak relevan utk berkhidmat.

Awal bicara tadi, pu3 ada sentuh perkataan "megnet" bukan? Kenapa? Jawapannya, saat rakyat ada setengahnya memperkatakan hal kenaikan gaji dan elaun MP, ada katakan membazir duit rakyat, pengumuman penarik balik kenaikan tersebut berdsarkan bantahan pemimpin tertinggi pembangkang. Bukankah itu dikatakan tarikan kepada mereka. Mereka tentu dianggap "hero" yang berjuang utk kepentingan rakyat! Usah kata ahli umno tidak menilai seperti itu. Pu3 bukan memperlekehkan kesetiaan segelintir di antaranya. Hakikat. Sebab itu kepimpinan atasan umno acap kali menegur dan memberi nasihat tentang kesetiaan itu. ( Pu3 xmau cerita ttg ini panjang lebar utk bicara pu3 kali ini)

So reung2kan, adakah ia baiak penarikan atau sebaliknya . Kerana pemimpin pembangkang ini liciknya seperti musang. Fikirkannya
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts