Ee SI kucing kata lagi Baghal pAS ni!

Baghalnya Pemimpin PAS mereka makan nagka bila kembung terjerit pekik menyalahkan orang lain..

"Pas kini menjadi semakin takbur dengan kejayaannya dalam politik selepas pilihan raya umum 2008. Tapi harus diingat rakyat Kelantan juga sudah bosan dengan janji kosong Pas. Terutamanya Hudud, yang lebih 20 tahun tertangguh.Kini bila Nik Ajis cuba membangkitkan kembali cerita lama dan namun hanya sekerat jalan saja..baru kena kentut dik Karpal Singh dan Lim Guan Eng dah bertaburan kencingnya di serata jalan..yang dipersalahkannya UMNO..Hehehe..baghalnya mereka makan nagka bila kembung terjerit pekik menyalahkan orang lain..

Namun sedar tak sedar, PAS sebenarnya sedang menjauhi ajaran Islam padahal mereka mengatakan, merekalah pejuang Islam. Mana-mana perjuangan dan tindakan UMNO, semuanya tidak lebih Islam berbanding PAS.Dalam hal ini, PAS telah pun menunjukkan belang bahawa mereka sebenarnya tidak lebih daripada gerombolan munafik yang akan mencebik dan mencemik apabila pihak yang mereka tohmahkan mendapat pujian dan pengiktirafan.

"Banyak perkara yang belum selesai oleh Pas terutama isu bekalan air kepada rakyat Kelantan, isu projek perumahan rakyat di mana 400,000 rakyat miskin Kelantan perlukan rumah."Malahan isu rampas tanah rakyat seperti ladang rakyat dan juga penduduk Jalan Gajah Mati masih belum selesai," kata seorang bekas ahli Pas.

Inilah hakikat yang terpaksa ditelan oleh PAS bila rakyat mula bosan dengan segala tindak tanduk pemimpin2 PAS yang semakin menampakan kebodohan.Mereka mendakwa mendapat sokongan rakyat tapi itu cuma untuk menyedapkan hati para penyokong mereka saja.Penghijrahan semakin ramai pengikut PAS sejak akhir-akhir ini dapat dilihat..

Bekas Penghulu Pas Mukim Tualang Tinggi, Che Man Deraman berkata, prinsip perjuangan PAS kini menyimpang jauh dari konsep asal penubuhannya sehingga sanggup bersikap hipokrit menggunakan platform agama demi kepentingan politik.

"Perjuangan Pas sekarang semakin mengelirukan. Sebab itu sebelum tersesat jauh, saya kira keputusan yang saya ambil ini (menyertai UMNO) adalah tepat. Saya tidak mahu menjadi 'kuda kayu' tunggangan Pas buat selamanya.
"Diguna semasa perlu tetapi bila sampai masa tidak diperlukan, kita hanya jadi seperti kain buruk," dakwanya ketika ditemui selepas majlis penyerahan borang menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman di sini,baru2 ini.

Rakan seperjuangannya, M. Rosli Yusoff mendakwa, kegagalan Pas menyediakan pembangunan rohani dan jasmani kepada rakyat mendorongnya bertekad untuk keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO.

"Cakap berjuang atas dasar agama, tapi apa tuntutan agama ke atas seseorang pemimpin yang telah Pas berikan kepada rakyat? Saya tidak nampak kesannya pun. Rakyat miskin di kampung masih tidak terbela."Segala kemudahan dari segi prasarana pula UMNO yang buat. Inilah yang dikatakan Pas hipokrit dan sikap itu kini tidak melayakkan parti itu untuk terus menggunakan laungan takbir Allahuakbar," dakwanya.

Bekas aktivis Pas, Baharudin Che Mahmod pula mendakwa, visi dan misi perjuangan Pas kini jauh berbeza berbanding sebelum bergabung dalam pakatan pembangkang bersama-sama PKR dan DAP.

"Perjuangan parti itu kini jelas tidak menguntungkan orang Melayu yang semakin ketinggalan dalam arus kepesatan ekonomi negara."Selama 21 tahun (Pas memerintah Kelantan), tiada apa-apa perubahan pun yang dibawa oleh Pas kepada rakyat."Tapi kalau tengok kepada wakil-wakil rakyatnya bukan main lagi, mewah-mewah. Ini menyebabkan rakyat semakin tidak yakin dengan Pas," dakwanya.

Seramai 80 ahli Pas di Mukim Tualang Tinggi bertindak keluar parti baru-baru ini kerana mendakwa parti pembangkang itu semakin tersasar daripada perjuangan asal sejak bersekutu dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.Inilah hakikat dan harga mahal yang terpaksa diterima oleh PAS apabila sebahagian ahlinya hilang percaya dan meninggalkan PAS terkapai kelemasan dalam pelukan DAP dan PKR suami haram mereka..

Islam mengajar umatnya agar cemburu dan saling bersaing melakukan kebaikan dan kebajikan. Namun apa yang dipertontonkan oleh PAS ialah, sesiapa sahaja jikalau bukan dari kalangan PAS yang melakukan kebaikan dan kebajikan, maka mereka harus dihina, diperlekehkan dan dicaci nista. Tidak cukup dengan alasan teknikal, maka mereka akan mengungkit-ungkit tentang asal keturunan orang yang membuat kebajikan tersebut..

Gelagat yang ditunjukkan oleh para pemimpin PAS yang disokong oleh DAP dan PKR, jelas menunjukkan semangat dan roh Islam telah menjauhi diri mereka. Tiada lagi Islam pada para pemimpin PAS sebaliknya yang tinggal hanyalah kegilaan melampau untuk mendapatkan pengaruh dan publisiti...

Ee dapat lihat sokongan rakyat yang semakin rebah terhadap PAS ekoran kelancangan mulut Timbalan Presidennya, Mat Sabu, menyokong perjuangan komunis, menyebabkan parti itu terpaksa mengalah dalam isu perjuangan kemerdekaan negara ini, yang sebenarnya dilakukan UMNO.

Prinsip perjuangan PAS kini semakin diragui bukan saja di kalangan rakyat malah ahli parti itu sendiri yang melihat PAS seperti dipergunakan rakan pakatannya untuk meraih sokongan orang Melayu.Apa yang Ee lihat PAS seakan tidak mampu untuk berdiri sendiri sehingga terpaksa tunduk mempertahankan rakan-rakan pakatannya yang jelas sentiasa bertentangan dengan prinsip perjuangan yang dilaung-laungkan mereka selama ini...Apa yang Ee nampak para Pemimpin2 PAS semakin teraba-raba dalam kegelapan.. mereka terpaksa merangkak menagih simpati untuk dipimpin oleh pemimpin DAP menuju tempat yang terang agar terselamat dari terjatuh..PAS harus berani mengaku tindakan mereka menyertai pakatan PKR dan DAP satu kesilapan. Lihatlah kini, PAS tidak mampu untuk bersuara dan setiap kali mereka mengambil sebarang keputusan, ianya kerap dipersoalkan DAP atau pun PKR.Mana maruah???..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts