DEKATI RAKYAT. LAYAN RAKYAT . JIWAI SIAPA MEREKA

PEWARIS ANAK BANGSA
antara acara yang pernah diikuti
Pu3 gembira kerana sudah nampak perubahan yang dilakukan oleh kepimpinan sekarang. Mendekati rakyat , bersama rakyat. Memenuhi apa yang dilaungkan oleh YAB Perdana Menteri DS Najib Razak “ Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.” Walkabout, program mesra . majlis bersama..... adalah beberapara program yang pu3 telah terlibat serta. Bukan sebagai penganjur tetapi sebagai dijemput dan menyertai. Tabik spring dan sangat teruja dengan pendekatan yang dilakukan, kembali seperti yang pernah dilakukan oleh kepimpinan selepas kemerdekaan dan sebelum merdeka. Petanda yang sangat mengkagumkan.

Persoalannya sekarang, sejauhmana program seperti ini dilaksanakan setepat-tepatnya memenuhi misi dan objektif? Pu3 tahu, hal seperti ini tidak seharusnya pu3 bayangkan apa lagi luahkan. Tetapi itulah yang pu3 terpaksa nyatakan untuk kebaikan bersama, agar BN tetap memenuhi apa yang rakyat inginkan.

Walk about dalam sesetengah tempat. Duduk bersama rakyat. Tapi yang duduk bersama YAB PM kepimpinan tertinggi dah mengelilinginya. Bagaimana rakyat nak dekat? Kalau pengawal keselamatan tu, pu3 bolehlah terima sebab mereka menjaga keselamatan . tetapi kepimpinan lain? Why? Mendesak juga nk berkepit, sehingga kalah pengwai yang bertugas menjadi pengawal. Berilah peluang rakyat pula yang duduk disebelah. Alangkah bangganya mereka dapat duduk atau berdiri bersebelahan dengan kepimpinan idola mereka. Siapa tak bangga beb, berdiri bersebelah Perdana menteri? Jangankan perdana menteri, Ketua puteri Malaysia yang hanya timbalan Menteri di kementerian Kesihatan malaysia. Datang menyapa dan berbual. Wahhh... tidur tak lena beb? Pu3 pernah terima sms sahabat yang happy sgt apabila smsnya dilayan dan dijawab oleh YB ketua Puteri. Happy sangat sahabat. Hahahah bohonglah kalau tak bangga. Sepanjang hayat akan menjadi kenangan dan sebut-sebutan.

Ada tak mekanisme yang lebih praktikal? Jangan biarkan Perdana Menteri kita bersendirian berjuang sedangkan yang lain tumpang mempopularkan diri mereka. fikirkanlah, kenapa PR nmpk seolah2 kuat sedangkan mereka menuding kerana kecuaian mcm kuman kt kepimpinan kita kerana segelintir itu. Pu3 berjuang utk UMNO dan BN. tp tak mampu kalu pu3 sahaja berjuang yg lain glamour je nmpk

Comments

Popular Posts