USAHA BERTERUSAN UNTUK KEKALKAN KEAMANAN, KEHARMONIAN DAN KESELAMATAN: NAJIB

KUALA LUMPUR:  Kerajaan akan terus melakukan usaha yang terbaik untuk mempertahankan dan mengekalkan keamanan, keharmonian serta keselamatan negara.

Justeru, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata tiada tolak ansur terhadap pandangan dan tindakan golongan radikal serta pelampau yang boleh mengancam keselamatan rakyat Malaysia dan pihak berkuasa akan bertindak terhadap mereka yang bertindak begitu.

"Semasa saya menghadiri majlis rumah terbuka Tahun Baharu Cina baru-baru ini, sungguh menggembirakan apabila melihat rakyat Malaysia daripada segenap lapisan masyarakat, tanpa mengira kaum dan agama, datang bersama-sama untuk merayakan perayaan yang penuh keriangan ini," katanya menerusi catatan terkini dalam blog NajibRazak.com.

Najib berkata ini adalah semangat sebenar 1Malaysia dan keistimewaan yang menjadikan Malaysia unik di mata dunia, sebuah masyarakat berbilang kaum di bawah satu bumbung.

"Ia sesuatu yang kita mesti pelihara, oleh itu, kerajaan akan melakukan yang terbaik untuk mempertahankan dan mengekalkan keamanan, keharmonian serta keselamatan kita.

"Keselamatan negara kita dan keharmonian yang wujud di dalam negara ini amat berharga. Ia adalah ikatan kukuh yang mengikat kita bersama dan kami akan berusaha untuk memastikan bahawa rakyat Malaysia terus hidup dalam aman serta harmoni," katanya.

Sementara itu dalam Twitter rasmi beliau hari ini, Najib turut mengucapkan tahniah kepada pengasas Mercy Malaysia, Tan Sri Dr Jemilah Mahmood atas pelantikan beliau sebagai Pengerusi Akademi Kepimpinan Kemanusiaan.

"Tahniah Dr @JemilahMahmood dilantik sbg Pengerusi Akademi Kepimpinan Kemanusiaan. Malaysia bangga dengan usaha Dr membantu mereka yang memerlukan," katanya.

Pengumuman mengenai pelantikan Dr Jemilah itu dibuat menerusi artikel yang disiarkan dalam laman web Persekutuan -BERNAMA

Comments

Popular Posts