AMUKAN NINJA

PEWARIS ANAK BANGSA

Pagi ini, pu3 nak kongsikan tulisan dan info dari abang ambo AAKJ. Sebelum itu Pu3 nak ucapkan tahziah pada ahli keluarga NINJA MENGAMUK atas pemergian ahli keluarganya. Ak-Fatihah buat rohnya,


TERKINI !! RUPANYA BLOGGER YANG MATI D TEMBAK D JPM !! DIA BENCI AGONG, SULTAN, PM & ISTERI PM !!




Nama yang digunakan adalah Jaya Negara. Penulisan terakhir di blognya bertajuk HIDUP DAN MATI....... apa yang dipertaruhkan.

Pening kepala aku membacanya. Bahasa yang digunakan nak kata tinggi, tidak juga, tapi berbelit-belit mengalahkan kata-kata DS Anwar.

Ayat-ayat Al-Quran yang dipaparkan sebagai dalil menyokong hujahnya mengalahkan PAS dan DAP ketika berceramah.

Semua dibedalnya, UMNO, Najib, Ustaz Kazim Elias pun kena jugak, Nik Aziz pun kena sembur, Sultan, Menteri Besar, habih kena..mufti-mufti pun jadi mangsa! Polis macam biasa dianjingkannya...

Pegangan jenis apa pun aku kurang pasti...syiah pun ke laut jugak...Ayah Pin jauh sekali!

 Namun, ada juga pengikut yang turut berbahasa seperti dia...lagi pening!






BACA ARTIKEL PERTAMA ;



MONDAY, 4 JUNE 2012


Izinkan aku bicara.



DOA........ sangat rapat dengan manusia. Manusia yang tidak mahu berdoa dikatakan sombong dengan Tuhan. Apakah benar begitu? Tidak lah..... hidup punya cara..... punya bentuk...... selama mana Allah makin dikenali. Teruskanlah. Bacalah surah Al-Ikhlas



Bismillah Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
A001 Katakanlah (wahai Muhammad): "(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
(Al-Ikhlaas 112:1) |  
A002 "Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;
(Al-Ikhlaas 112:2) |
A003 "Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;
(Al-Ikhlaas 112:3) |  
A004 "Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya".
(Al-Ikhlaas 112:4)

Lihat apa yang ada. Pastinya kita kalau mahu memohon sesuatu pinta cuma  pada Allah. Tidak pada yang lain....... juga pastikan benda yang dipinta itu ada. Jangan buat malu dengan Allah Tuhan kita. Eh!....... kita tak malu lah. Kita tak malu langsung dengan Allah. Semalam kita solat tahajudd...... pastu doa nak kereta MERCEDES!..... OK apa. Gila apa manusia.

Menjadi manusia bukan senang. Menidakkan kemanusiaan pastinya lebih susah. Dah mula tak faaham. Betulkan? Kalau tak faham kena masuk kelas. Kelas apa? Kelas masak ' MAGGI'. Kelas masak maggi dikhususkan untuk orang yang susah sangat nak faham hal-hal kemanusian lebih-lebih lagi ketuhanan. Jom belajar masak Maggi...... layan

Panaskan kuali...... taruk minyak sikit satu besar..... Titiskan air..... dengar bunyi desir. Ok.... Sekarang ambil sebiji bawang putih..... " ketuk hancussss". Letak dalam kuali sampai naik bau. Lepas tu taruk air satu cawan...... "wait and see"  until the water boiled. Sekarang letak telur ayam... kecik akan api. Bimbang telur mengelodak. 1 minit lepas baru taruk mee n perencahnya sesuka hati mu. 3 minit lepas baru angkat taruk dalam mangkuk mee.

maggi mee


Tabiat pemakanan yang boleh diteladani ialah mengikut sunah Rasulullah s.a.w. Jika dikaji, amalan pemakanan baginda amat bertepatan dengan Firman Allah.

  “… makan dan minumlah, dan janganlah berlebih-lebihan…” (Surah al-A’raf, ayat 31).

 Sudah kenyang baru sambung cerita Dunia dan kita. Apa yang perlu ada sebagai manusia? Kemanusiaan lah. Pasti. Kemanusiaan ni apa pulak?..... belum terjawap sudah tersoal. Apa itu kemanusiaan? Baca Firman Allah;

"Aku tidak berkuasa mendatangkan manfaat bagi diriku dan tidak dapat menolak mudarat kecuali apa yang dikehendaki Allah. Dan kalau aku mengetahui (perkara-perkara) yang ghaib, tentulah aku akan mengumpulkan dengan banyaknya benda-benda yang mendatangkan faedah dan (tentulah) aku tidak ditimpa kesusahan. Aku ini tidak lain hanyalah (Pesuruh Allah) yang memberi amaran (bagi orang-orang yang ingkar) dan membawa berita gembira bagi orang-orang yang beriman". (al-A'raf: 188)

Fahamkan apa yang dimaksudkan dengan kemanusiaan. Rasullulah kata dia cuma pesuruh Allah. Kepada orang yang baik Rasullulah kata ada sesuatu yang menanti " upah yang telah dijanjikan oleh Allah" Pasti... tetapi kepada yang ingkar azab Allah amatlah pedih. Manusia dengan kemanusiaan ajak manusia buat yang baik. Manusia dengan kemanusiaan pastinya halang dan hindari manusia yang  buat tak senonoh. Tiada kompromi langsung. Faham kan. Nasib.... kalau tak kelas masak Maggi lagi.

Kemanusiaan... entah apa lagi nama yg sesuai buat kita manusia demi melengkapi hidup ini. Kemanusiaan seluhur-luhur kehidupan ada dlm diri semua kita semua tanpa kecuali.... bukankah dari Nabi Adam asal-asalnya kita. Semuanya kita Arab, India, cina, Melayu dan Inggeris serta semua yang ada berasal dari dua jasad......  satu Jasad lelaki dan satu jasad wanita. Adam dan Hawa.
  •  Dengan mengkaji dan menganalisis DNA manusia dari seluruh pelosok dunia, ahli genetik Spencer Wells telah membuat kesimpulan bahawa semua manusia yang hidup adalah berasal dari seorang manusia yang tinggal di Afrika sekitar 60,000 tahun dahulu.[1]Teori ini sekaligus berkemungkinan selari dengan teori kejadian manusia yang diceritakan di dalam al-Quran bahawa semua manusia berasal daripada Nabi Adam a.s.
  •  Adam Kromosom Y dinamakan sempena Nabi Adam a.s., sebagaimana kepercayaan bagi penganut agama utama di dunia iaitu IslamKristian dan Yahudi yang mempercayai bahawa Nabi Adam a.s. adalah manusia terawal yang dijadikan oleh Allah.
Semuanya kita tanpa mengira ugama semuanya sama. Apakah umat Islam yang ada diBumi harini adalah umat yang terbaik? Lihat yang ini......  ada orang cina sedang susah, siIslam tidak mahu menolong. " kamu pemakan babi..... ee geli-geleman aku dengan kamu ". Allah kata jangan makan BABI aja. Allah tidak suruh membenci pemakan babi.

 Masyarakat kita perjuangan untuk memusnahkan segala apa melibatkan babi ditahap mana?. Maksudnya pendirian Islam berkenaan babi macam mana. Apa hukumnya?  Cuma sekadar haram disentuh atau makan. Cuma untuk orang Islam. Yang kafir bagaimana? Orang kafir pun perlu difahamkan haram makan babi. Begitu juga arak. Orang kafir pun haram minum arak. Ada bahaya besar pada dua jenis makanan dan minuman ini. Semua kerajaan Islam tidak membenarkan langsung arak dan babi dibawa kedalam negara. Kiranya macam dadah juga. Sesiapa yang melibatkan diri dalam hal babi dan arak adalah penjenayah. Luar negara buatlah sesuka hati mu. Makan babi banyak-banyak sambil minum Wine. Pergh!

Jalan- jalan nampak manusia, pakai macam nak gi Umrah tapi warna kelabu atau perang. Inilah penganut Buddha. Buddha sebenarnya bukan ugama tapi cara hidup terbaik untuk Insan diDunia. Itu kata siBuddha. Sesiapa pun boleh baca kitab Buddha. Bacalah ia ilmu.

Dalam agama Buddha, tidak ada makhluk sakti yang menjadi pencipta segalanya. Buddha Gautamamenyatakan bahwa pemikiran kitalah yang telah menjadikan dunia ini. Sang Buddha menganggap buah pikiran sebagai pencipta. Kita adalah buah pikiran kita sendiri.

Semuanya tentang kita muncul dari pemikiran kita sendiri.
Dengan buah pikiran kita, kita menciptakan dunia kita. (Dhammapada, 1.1-3)

Penganut Buddha tidak mempercayai ada Allah tapi percaya ada pencipta. Pencipta adalah Maha Pencipta...... ALLAH. Baca lah tekad-tekad insan Buddha.

 Apakah tekad-tekad mereka;
  • Aku bertekad akan melatih diri menghindari pembunuhan makhluk hidup.
  • Aku bertekad akan melatih diri menghindari pencurian/mengambil barang yang tidak diberikan.
  • Aku bertekad akan melatih diri menghindari melakukan perbuatan atas batas2 tatasusila
  • Aku bertekad akan melatih diri menghidari melakukan perkataan dusta
  • Aku bertekad akan melatih diri menghindari makanan atau minuman yang dapat menyebabkan lemahnya kesadaran
Buddha bukan ugama. Ia sekadar cara hidup yang baik untuk semua umat manusia. Untuk hidup dunia aje. Itulah Buddha. Penganut Buddha hebat bila melibatkan kasih sayang sesama makhluk, sampaikan melebih-lebih. Binatang berdarah tidak mahu mereka makan. Hebat memang hebat. Mereka benar-benar luhur dalam hubungan sesama makhluk. Kita umat Islam terkalah oleh siBuddha. Cuma hidup Dunia!

Islam begitu miskin bila masuk bab kemanusian. Kenapa miskin benar kita dgn kemanusiaan. Untuk membangun jati diri manusia wajib dibangunkan dulu KEMANUSIAANnya... ada sekolah ke untuk itu? ada... memang ada.Orang kafir juga punya kemanusiaan seluhur hidup anugerah dari Tuhan. Mrk jua ALLAH yg menjadikannya.... sama macam kita. Apakah wajar Allah memusuhi siBuddha?  Pasti dia sayang semua kamu. Allah sayang semua hambanya.

Manusia tidak mampu memilih dari Rahim mana dia akan dikeluarkan. Cukup kira semuanya..... 1... 2... 3....4.... 5 .. 6... 7..... 8..... 9...... lahirlah seorang bayi. Bayi ini gembira ke?..... mana aku tau. Menangis tanda gembira ke?...entah... ketawa kan bagus.

Satu soalan cepu emas. Setelah kita lalui semua derita hidup. Membenci... dibenci.. alpa.. payah juga ada kasih dan sayang semuanya.. mahukah kamu diundurkan masa kedalam Alam Rahim sedang menghisap ibu jari... Bertanya Allah..... " Polan dah cukup 'time' mahu keluar ke tidak... atau kutukar Polan yang lain untuk kamu ".... Apa jawapan kamu? Aku...... tunggu.

Semua kita tidak sesiapa pun terkecuali adalah Khalifah dibumi ini. Jangan kita lupa tugas Khalifah... kita bekerja untuk ALLAH. sebarkan dakwah. Sikafir tidak bertepuk tangan jika kita bergaduh. TIDAK...... mereka juga ada kemanusiaan.. Cuma IBLISS yg bertepuk tangan. Kamu juga jangan bertepuk tangan jika sikafir bergaduh! Amankan... Damaikan mereka.... itu tanggujawap kita. Bukankah kita KHALIFAH.
  • Marilah kita merenung satu hadith dalam riwayat imam Ahmad, daripada Huzaifah ra, Rasulullah SAW telah bersabda, “Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah Zaman Kenabian sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu seperti yang Dia kehendaki. Kemudian belakulah zaman khilifah (Khulafa’ ar-Rasyidin) yang berjalan sepertimana Zaman Kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya. Kemudian berlakulah zaman pemerintahan beraja yang mengigit. Berlakulah zaman itu seperti yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya pula. Kemudian berlakulah zaman pemerintahan kuku besi dan berlakulah zaman itu seperti mana yang Allah kehendaki. Kemudian berlakulah pula zaman khilafah yang berjalan sebagaimana Zaman Kenabian.
Kita kat zaman mana. Cemas kita dibuatnya. Zaman pemerintah kuku besi lah apa lagi yang ada. Zaman kura-kura kot kalau kat Malaysia. Cuba tengok siapa Perdana Menteri.... Najib..... geng takut bini. Cuba tengok Agungnya sapa pulak.... aduh sikecut lisut. Mampus kita. Tapi hairan juga masa pertandingan lumba lari arnab dengan kura-kura...... sikura-kura menang. Musykil aku.

tuanku abdul halim raja payung negaraApakata kita buat pertandingan lumba lari. Kali ini kita pilih Agung siKecut lawan  dengan siput babi. Kita tandingkan dua  makhluk ni dalam lumba lari siapa yang menang agaknya. Siapa menang? Pastilah Agung kamu sikecut lisut. Itupun setelah siput babi tertidur mati. Gila apa manusia. Teruk manusia terlalu suka main-main. Kerja menjaga Islam diberi kepada bukan  ahli. Baca watikah ucapan pun terketar-ketar berlaga gigi. Entah apa dibacanya tak siapa mahu mengerti. umpama puisi untuk orang mati..... "Beta sihat.. semua bagus belum terasa nak mati... Najib pun bagus.... bininya lagi bagus makin tak sedar diri... lupa pulak Polis yang kerjanya makan gaji untuk anak dan isteri yang semuanya buta hati. Cukup lah cuma satu peringatan lagi.... Derhaka pada Raja jangan sekali..tolonglah kasihani kami  .. cuma orang gila yang tak sedar diri.."  Rakyat dah dengar tak faham cerita puisi..... terasa seolah-olah kena maki. Dah habis berucap baliklah ke Istana tunggu apa lagi. Berjuta duit hangus tanpa sebarang erti. Semua sekadar untuk dengar puisi untuk orang mati. Mampus.

Semua kita ikut ajelah dari belakang. SiAgung "diapersnya dah penuh" hancingnya bau boleh tahan ke kamu? Hebat betul sipencacai. Tahan kamu. Dah tua..... paip bocor aje. Kamu aja lah ikut " siKecut " ..aku tak tahan bau hancing kamu. Macam mana nak jaga Islam. Diapers pun orang tolong pakaikan masihn tak sedar diri. Gila apa manusia ini.

Ambil wuduk jangan lebih dari tiga kali. Lebih tiga dikira membazir..Amalan syaitan. Kita ikut mazhab. Ibadah " don't play-play ".... katanya siAlim Kazim Elias.  Entah berapa sen air wuduk yang dibazirkan jika dibandingkan dengan pembaziran masa watikah ucapan Agung 'kecut lisut' . Semuanya untuk meraikan " Orang-orang Besar ". Nak dengar dia terkentut pun kena buka watikah kentut. Eh!..... tak percaya ke. Ada kentut seComel Agung kita.
 Raja-raja Melayu sekadar boneka. Melayu takut orang cina akan kalahkan dalam pertandingan " cuma yang gagah berkuasa ". Diletaknya satu susuk berwarna kuning. Dicarinya hadis-hadis goblok bagi menyokong. Terjumpalah hadis-hadis tersebut. Dikira sahih belaka semuanya. Terjongket pungkoq Sultan...." Hah ada pun. Hadis ni terselit kat tepi gerobok... "
   
Kononnya ada satu cerita. Cerita tentang asal-usul Raja. Katanya semua raja dari keturunan Rasullulah nabi kita. Tidak boleh suka-suka nak jadi raja...... telah ditakdirkan semuanya. Bukan boleh main-main ikut suka nanti Raja murka. Murka ni apa? Murka satu jenis 'kuasa' khusus untuk Raja. OOOOii si Raja semuanya gila. Dikatanya dunia ini dia yang punya. Allah buat khusus untuk RAJA. Gila apa manusia. Aku tak gila. Siapa yang percaya dia lah gila. Cuba-cubalah baca...

Hadith Rasulullah saw berkenaan pemerintahan Beraja.
  • "Tujuh macam orang, yang Allah swt telah berjanji akan melindungi mereka di bawah perlindunganNya, di masa tidak ada perlindungan, kecuali perlindungan Allah, pertama; raja yang adil..." (HR Syaikhan)
  • "Dunia itu perbendaharaan yang hadir, yang memakan daripadanya orang baik dan orang yang durhaka, dan akhirat itu perjanjian yang benar, menghukum padanya raja yang adil, membenarkan yang benar dan membatalkan yang batal, maka hendaklah kamu menjadi anak-anak akhirat dan janganlah kamu menjadi anak-anak dunia, maka sesungguhnya tiap-tiap ibu mengikuti akan dia anaknya." (HR Muslim)
  • "Apabila Allah menghendaki akan kebaikan dengan raja, Allah menjadikan baginya wazir (perdana menteri) yang baik (jujur), jika ia lupa, wazirnya akan memberi peringatan padanya, dan jika dia ingat, wazirnya akan menolongnya. Dan apabila Allah menghendaki dengannya selain demikian, Allah menjadikan wazirnya yang jahat, apabila raja lupa, tidak ada yang mengingatkannya, dan apabila raja ingat, tidak ada yang menolongnya." (HR Nasa'i)
  • "Adil itu baik, tetapi raja-raja lebih baik berlaku adil. Pemurah itu baik, tetapi orang-orang kaya lebih baik pemurah, wara' itu baik, tetapi ulama-ulama lebih baik baik mempunyai sifat wara' (menjauhkan dirinya dari dosa), sabar itu baik, tetapi orang-orang miskin lebih baik bersabar. Taubat itu baik, tetapi orang-orang muda lebih baik bertaubat. malu itu baik, tetapi wanita-wanita lebih baik mempunyai sifat-sifat malu." (HR Dailamy)
  • "Sultan adalah payung Allah di bumi ini, tempat bernaungnya orang-orang yang lemah, memberi pertolongan terhadap orang-orang yang teraniaya. Barangsiapa yang memuliakan Sultan Allah di dunia ini, Allah akan memuliakannya pada hari Qiamat." (HR Ibnu An-Najjar)
  • "Sultan yang adil dan merendahkan diri adalah payung dan tombak Allah di dunia. Allah akan mengangkatnya sebagai 70 orang-orang yang benar." (HR Ibnu Abi Syaibah)
  • "Dua golongan, apabila baik mereka, maka baiklah masyarakat; iaitu umarak dan ulama." (HR Abu Nuaim)
Hadis nabi macam ni laku ke kalau jual. Satu sen pun tak laku. Cuma siBodoh aje sanggup beli hadis mengarut ni. Wahai raja-raja melayu bersedia akan kejatuhan kamu.

Semua Raja-raja Melayu kena turun takhta sebab ada RAJA sebenar nak duduk di tahta itu kerana ALLAH . 2012 adalah satu Tahun dimana pembersihan untuk semua agama akan dilakukan. Semua ugama akan dibersihkan dan diberi identiti baru. Inilah dinamakan Zaman Almahdi.

 Cuba baca Hadis ini. Dari Abdullah bin al-Haris bin Jaz-uz Zabidi RA katanya, sabda Nabi SAW,
  • “Akan keluar orang-orang dari Timur, lalu mereka mempersiapkan untuk Imam Mahdi, yakni tapak pemerintahannya.” (Ibnu Majah)
  • “Akan keluar dari sulbi ini (Sayidina Ali KW) seorang Putera yang akan memenuhkan bumi ini dengan keadilan. Maka apabila kamu meyakini yang demikian itu, hendaklah kamu turut menyertai Putera dari Bani Tamim itu. Sesungguhnya dia datang dari sebelah Timur dan dialah pemegang panji-panji al-Mahdi.” (At-Tabrani)
Sabda Nabi SAW,
  • “Al-Mahdi akan muncul setelah keluarnya Panji-panji Hitam dari sebelah Timur, yang mana pasukan ini tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun.” (Ibnu Majah)
Sabda Nabi SAW,
  • “Panji-panji Hitam akan keluar dari arah Khurasan, dan sementara itu kawan-kawan al-Mahdi (pula) keluar menuju ke Baitulmaqdis.”
Sabda Nabi SAW,
  • “Jika kamu semua melihat Panji-panji Hitam datang dari arah Khurasan, maka sambutlah ia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji. Sesungguhnya di tengah-tengah panji-panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk.” Maksudnya ialah al-Mahdi. (Ibnu Majah, Abu Nuaim & al-Hakim)
Semua kerajaan Islam kena beri laluan kepada Imam Mahdi. Mana-mana negara Islam yang tidak berBaaiat dengan Imam mahdi adalah musuh yang akan diperangi. Semua raja-raja Melayu kena turun dari TAHTA mereka. Semua raja-raja akan berada dan hidup dijalanan. Supaya mereka boleh belajar hidup ni apa sebenarnya.
Hidup macam orang biasa. Semua harta serta emas permata raja-raja Melayu akan ditaburkan dijalan raya. Ambil semuanya apa mau mu. Kita jadikan ia harta rampasan perang. Ambil semuanya.... bergembiralah. Hari ini adalah hari kemenangan untuk semua.



Surah AlAnfaal. Ayat 001.
Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang harta rampasan perang. Katakanlah: Harta rampasan perang itu (terserah) bagi Allah dan bagi RasulNya (untuk menentukan pembahagiannya). Oleh itu, bertakwalah kamu kepada Allah dan perbaikilah keadaan perhubungan di antara kamu, serta taatlah kepada Allah dan RasulNya, jika betul kamu orang-orang yang beriman.
  • “Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan mengatakan ‘Kami telah beriman’ sedangkan mereka belum lagi diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah S.W.T. mengetahui orang yang benar dan orang yang dusta. ” (Surah Al-Ankabut: ayat 2-3).
 ALLAH benar-benar ujud pada ketika itu. Benarlah janji Allah tidak pernah dimungkiri. Maha Suci Tuhan. Telah tiba masa untuk membetulkan ' faham-faham ' yang mengarut. Islam perlu pembersihan. Islam keluaran  ' upgrade ' untuk kali ini.

Lihat lah sendiri bagaimana Bumi ini diusahakan oleh manusia. Bersyukur kah mereka? Kufur kah mereka? KUFUR pastinya. Gila apa manusia. Lihat yang ini lagi teruk... layan

Demi kemuliaan satu-satu bangsa manusia berusaha sungguh untuk bagi orang lain percaya. Percaya apa? Percaya bahwa Raja-raja adalah satu takdir yang tidak boleh ditolak. Tuhan dah tentukan siPolan.... siPolan... kamu lahir sebagai Sultan. Allah telah suratkan di Luh Mahfuz. Manusia kena terima walau sebangsat mana pun dia. Manusia kena terima walaupun dia kecut dan lisut. Terhencot- hencot. Protttt!

Biar betul. Inikah jalan-jalan ke Syurga. Berpusing-pusing tidak gila. Melayang terawang-awang tidak terbang. Bingung kita dibuatnya. Islam semakin sukar untuk difahami. Jalan-jalan menuju kepada Allah telah disekat. Siapa sekat? Eh!..... dia tanya kita pulak. Iblisslah sekat!

Woi!   Sultan Selangor....." seluar dalam kamu hilang lagi sehelai" Penat siKhusrin nak menjaga seluar dalam kamu. Kamu  pulak sibuk menjaga ugama Islam. Gila apa manusia. Seluar dalam sendiri pun orang lain tolong sarungkan. Sebabkan cantik dari sutera cina kena kebas lah. Seluar dalam "sutera cina"..... khusus cuma untuk Raja-raja aja.
SHAH ALAM, 6 Jan – Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah, baginda tidak mahu isu pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Mohd Khusrin Munawi diperbesarkan, dipolitikkan dan disensasikan sehingga menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat.
“Harapan Beta kepada Yang Berhormat Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru agar dapat menjalankan tugas dan tanggungjawabnya dengan baik dan cemerlang,” titah Baginda.

Sultan Selangor dah tua kerepot disuruhnya jaga hal ehwal Islam. Sultan yang hidup cuma kenal 'makan dan tidur" tanpa kenal Allah diberinya mandat untuk menjaga agama. Sultan yang cuma tahu "perempuan dan wine" marah bila isu nama ALLAH diperdebatkan. Mengigau apa orang tua ni. Sultan naik berang. Eh ada kene mengena ke Sultan Sharafudin ni dengan Allah. Dia ingat Allah tu sepupu hancing mak mertua dia. Bila sebut aje nama "ALLAH" dia pasti menyinga. AAAAUM! Marah! Beta very-veryAngry... AAAAUM.

Kenapa marah? Soalannya siapa yang menghina Raja-raja melayu? Aku hina raja-raja Melayu. Mana mungkin. Raja itu sendiri sememangnya goblok. Dia meletakan dirinya di kelab-kelab malam dan berkawan dengan wanita seksi. Betul memang betul itulah caranya untuk menghayati Islam. Kelab malam ni gelap susah nak kenal orang. Sultan Selangor sedang berzikir sambil baca kitab " minhajul abidin " masa tu. Orang ramai tak perasan pasal gelap. Yang perempuan tu bidadari dari langit . Bukannya manusia cuma khusus untuk raja aja.  Ramai tak tahu bidadari dah turun dua tiga orang khusus untuk " bayang-bayang Allah " di Bumi. Manakan sabar "air dah sampai kepala" nak tunggu mati baru boleh pergi syurga. Allah sayang punya pasal  "give in advance" .... nah amek kau..... pakai dulu.


MANA AKAL KAMU YANG WARAS. ISLAM BUKAN UGAMA MAIN-MAIN.

Ni dia video eksklusif untuk umat Islam di Malaysia. Ustad Kazim nak ajar bagimana mahu jadi rakyat yang disayangi oleh ALLAH. Layan..  
 Ustad Kazim yang bijak nak ajar Umat Islam macamana nak jadi bodoh. Islam bukan cerita tentang individu. Kalau yang bangsat tu Sultan Selangor. Dia bangsat sorang dia aje. "WHO CARES" keturunannya pun boleh ikut bangsat sama. Islam kekal Syumul. Kalau raja-raja dihina. Hina cuma untuk siRaja. ALLAH kekal. ALLAH bukan boleh jadi hak milik tetap satu-satu bangsa atau keturunan. Apakah bilamana Bangsa atau kaum itu rosak, ALLAH pun ikut rosak sama? Tidak pastinya. Kamu menzalimi diri kamu sendiri
Sultan Selangor dengan perangai suka berzina. Biarkan.. dia nak mabuk ke, nak berbogel ke... kita tengok aja. Jangan diketawakan, berdosa kalau ketawakan Raja. Sultan nanti repot kat Allah. Jangan ejek Sultan..... derhaka tu.... berdosa tu. Ustaz Kazim suruh taruk jari kat bibir. Biarkan aje. Perangai buruk Sultan satu ujian untuk rakyat bawahan. Siapa yang sabar boleh pahala. Biarkan Sultan Selangor berzina boleh dapat pahala. Biarkan Sultan Selangor mabuk-mabuk minum brandy boleh pahala. Dimanakah kemanusiaan kamu sebagai seorang Islam?  Pelik la pulak. Aku tak mau lah pahala fesyen yang ini. Aku tetap nak kata Sultan Selangor memang bangsat. BANGSAT..... satu sen tak guna.

AKUKAH YANG MENGHINA ISLAM?  AKUKAH YANG MENGHINA BANGSA MELAYU? AKUKAH YANG MENGHINA ALLAH? FIKIR-FIKIRKAN.....

Kamu ada sesuatu yang amat berharga. Mahal. Bimbang dirosakkan orang. Bimbang dicuri orang. Nanti.....  tengah leka tengok  cerita "hantu kak Limah balik rumah"..... pencuri masuk. Habis menyesal tak sudah. Barang berharga wajib dijaga molek-molek.

Kita tawarkan jika sesiapa yang ada kebolehan tak tidur langsung. Boleh berjaga 24 Jam. Ada kerja untuk kamu. Kita cari yang terbaik sebab barang itu berharga. Islam satu ugama yang akan merahmati seluruh umat manusia perlu dijaga. Bimbang nanti ada orang main-main kan Islam. Kita cari siapa yang mampu jaga Islam. Siapa? Pasti orang itu berilmu tentang Islam. Ada tauliah. Pastikan  orang itu kenal Islam yang akan dijaganya. Pastikan orang itu ikut ajaran Islam seluruhnya. Pastikan dia masih kuat dan tak nyanyuk.

Dah dapat orang untuk jaga "ugama Islam" di negeri Selangor. Eh! aku tinggal di Selangor pastinya aku cari orang Selangor lah jaga. Tak gitu. Kita nak hidup Islam matipun Islam
  • "Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan agama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih agama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam". (Al-Baqarah 2:132)   
Dengan erti kata bahwa wajib setiap umat Islam menjaga ugamanya, iaitu agama Islam dari semua segi sampai jangan jadi rosak atau terkeluar dari agama atau murtad maknanya Allah turunkan aturan bahwa sesiapa yang keluar dari agama maka hendaklah dibunuh pemerintah umat Islam melalui sabda Nabi; “sesiapa yang menukar agamanya(murtad) maka bunuhlah dia”. 

Jangan bermain-main dengan ugama. Kamu meletakan manusia yang hidup tidak suka kepada Islam supaya menjaga Islam. Gila apa manusia. Kamu bukan sahaja menghina Islam kamu juga menafikan Allah Tuhan kamu. Kamu sembah Raja-raja melayu. Ikut turn menjaga Islam. Sikecut lisut dah dua penggal jadi 'JAGA' untuk Islam Malaysia seluruhnya. Ditambah pulak oleh satu Ulama katanya..... " raja-raja Melayu akan diberi amanat oleh Imam Mahdi untuk mentadabir Dunia pada akhir zaman. Gila apa manusia. SiAgung seluar dalam pun terketar nak sarung nak jaga Islam luar dan dalam. Kelapa tua tak bersantan... ditebuk tupai kiranya geli-geli bidadari dari Syurga. Hampeh!

Islam wajib kita jaga sungguh-sungguh dengan segala kekuatan kita. Islam adalah untuk umat manusia. Rasullulah membawa risalah untuk mengajar bagaimana Islam itu dapat berfungsi. Dengan kaedah yang betul barulah Islam dapat dirasai kebenarannya. Umat Islam lah yang wajib menjaga Islam. Alquran akan dijaga oleh Allah. Jaminan tersebut diberikan oleh Allah SWT melalui surah al-Hijr, ayat 9: “Sesungguhnya Kami yang menurunkan al-Quran dan Kamilah yang memelihara dan menjaganya.”

 ALQURAN ALLAH PASTI JAGA. ISLAM UMAT ISLAM LAH YANG KENA JAGA.
BILA ISLAM TELAH ROSAK MAKA UMAT MANUSIA PUN TURUT ROSAK SAMA. ISLAM YANG DIANUTI HARI INI ADALAH BUAH TANGAN DARI IBLISS..... tunggu apa lagi gi lah tukar ugama yang baru.. mengadu dengan Allah disepertiga malam. Rajin-rajin lah  solat tahajudd dan puasa sunat. Itu aje yang boleh menolong kamu. Ustad Kazim pun kena taubat sama. Sebar dakwah terbalik kiri kanan depan belakang... tak pasal-pasal tertumoih dalam longkang. Jumpa lagi.



BACA ENTRI TERAKHIR BELIAU !!






SATURDAY, 30 JUNE 2012


HIDUP DAN MATI....... apa yang dipertaruhkan.



Pada satu masa disemua sudut dunia....  terlalu ramai manusia SiDOL sedang mengamati dengan yakin.. Itu di sana tu ada seorang lelaki India yang aku pasti......  malah benar-benar pasti dia berugama Hindu. Percaya atau tidak? Dol berkata.... "aku belum tanya dan aku tak kenalpun silelaki ini. Tapi boleh yakin".... Hebat tak aku kata Dol! Hebatkan...
Disusuli "booo.... booo...." dari rakan siDol. Tak hebat pun.....  boo boo.. budak kecik pun tahu

Tidak hairankah kamu tanpa mengenalinya pun aku sudah tahu apa bangsa dan Ugamanya.  Lelaki  berkulit hitam berbaju putih ini yang kamu sedang lihat ini telah ku pastikan dengan penuh kepastian.... dia mesti Hindu. Kalau salah terkaan aku potonglah  jari aku semuanya termasuk jari kaki. Ia aku berani untuk  mencagarkan  isteriku. Jika aku salah kamu bunuhlah Isteri kesayangan ku. Aku benar-benar sayangkan Isteriku. Demi menguji sejauh mana keyakinan aku. Aku rela isteriku dibunuh. Ada sesiapa disana mahu menyahut cabaran ku. Aku sanggup bersumpah menjunjung Alquran. Demi Allah.

Pengecut.... marilah kita bertaruh. Mari.... aku akan potong semua jari-jariku dan bunuh lah isteriku jika salah terkaan ku. Lelaki didalam gambar ini pastinya lelaki india berugama Hindu. Pasti.

Tampil seorang pemuda sudah pastinya lelaki paling yang bangang yang Allah telah lahirkan.. Cukup-cukup bodoh tiada yang lebih bodoh dari lelaki ini. Lelaki yang meyahut cabaran SiDOL pastinya bahalol son of tolol aku sahut cabaran mu wahai Dol... tapi apa  ganjarannya.

 Kalau betul terkaan ku. Aku cuma mahu kamu bagi aku RM5..... aku lapar dari semalam tak makan. Lapar.

Gila apa manusia ini...... apa yang dipertaruhkan. Isterinya yang tidak ada kena mengena pun dibawanya bersama. Main-main ke betul-betul ni..... biar betul. Dia ni tak kesahke kalau isteri dia mati.... kata sayang. kata cinta..... Awww. Aku terima pertaruhannya kata siDol...... tunggu dulu................................ nanti!

Aku Jaya Negara mahu bicara................. TUNGGU DULU. HIDUP INI APA YANG DIPERTARUHKAN? APA YANG KAMU UMAT ISLAM DI MALAYSIA PERTARUHKAN? APA JAWAP SOALAN  AKU...... terketar-ketar demi sesuap nasi.

Dah macam PAS la pulak..... Berbaait......" Kalau ingkar janji taat  setia kepada Parti. Jatuh talak ". Tak pasal-pasal isterinya terhukum. Are you crazy. Gila apa manusia.
Bukan ini yang nak aku ceritakan....pertaruhan lebih besar.

Melayari bahtera disamudera yang tenang tanpa ribut juga puting beliung impian semua Nahoda dan awak-awak. Iyakan!...."kenapa mahu ribut-ribut.... kenapa mahu bikin pusing-pusing yang pastinya memeningkan kepala"..... kata Wak Santoso Arbi dari Aceh. Ribut tak ribut.... tak pasal-pasal Aceh dilanda Tsunami. Tahun 2004 terpahat sejarah kematian manusia. Ratusan ribu jasad bergelimpangan mati terapung-apung. Laut yang damai sumber ilham penyajak serta pelukis tidak sedamai yang disangka.


Banyaknya mayat bergelimpangan terapung-apung angkara Tsunami 2004
Mari kita renungkan ayat-ayat alquran berikut ini, dan kita persiapkan diri kita demi ujian dari Allah yang tidak akan kamu tahu dalam bentuk rupa yang bagaimanana. Setiap dari kita pastinya diuji berbeza-beza... hadapi kehidupan tersebut dengan sabar.

  • [2:155] Dan sungguh akan Kami berikan ujian kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. (AL BAQARAH (Sapi betina) ayat 155)

Hidup diDunia untuk diuji oleh Allah yang pastinya bukan Pak Sedara kamu. Sapa nama Pak Sedara kamu?.. .. Najib cik. OOOh... lelaki yang sedikit rambutnya itu. Jangan ikut dia... orang tua ni penipu.

Kamu tidak boleh pilih-pilih atau pun buat peraturan hidup sesuka hati mu. Maka semua kamu terpaksa melalui apa yang pastinya telah Allah Tuhanku tetapkan. Kamu tidak boleh hidup ikut kata si Jamil Khir. Jika kamu turuti pastinya kamu akan terpeleot.

Perlu di ingat bukan semuanya jalan-jalan kesusahan, onak dan senak juga mati kelaparan adalah satu takdir. Ada diantaranya manusia-manusia ini adalah ujian bagi kamu. Tidak semua manusia yang kamu nampak itu benar-benar manusia. Bermaksud... bukan semua manusia ini ada RUH, JIWA dan JASAD. Bukan semuanya.

Ada diantara manusia ini cuma punya RUH dan JASAD. Manusia jenis ini hidup dan bernafas tanpa JIWA. Bermakna mereka-mereka ini tidak diUji tetapi mereka adalah ujian untuk umat manusia. Rakyat Somalia semuanya tidak punya JIWA. Mereka ini Allah jadikan sebagai ujian untuk umat manusia. Padan muka kamu. Kamu telah membiarkan mereka mati dalam haus dan lapar...kekeringan jasad itu. Biarlah Allah yang menentukannya. Gila apa manusia. Masaalah  manusia disuruh Allah selesaikan. Pelik. Patutlah kamu busuk. Kamu mahu Allah basuhkan najis dibontot kamu. Makan pandai taik tak tahu nak cuci.
  • ”Dan ketahuilah, bahwa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai cobaan dan sesungguhnya di sisi Allah-lah pahala yang besar” [QS. Al-Anfaal : 28].
  •  ”Harta dan anak-anak adalah perhiasan kehidupan dunia tetapi amalan-amalan yang kekal lagi shalih adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhanmu serta lebih baik untuk menjadi harapan” [QS. Al-Kahfi : 46].
Allah jadikan sebahagian dari manusia itu ujian untuk kamu. Mengapa begini susahnya Ujian Allah keaatas kami..... permudahkanlah. EEEEE nak mudah-mudah aja. Ini DOA PALING DIGEMARI..." permudahkan lah "Ya Allah mana kasih- sayang kamu?  "Apakah telah habis semua Rahmat kamu Ya ALLah. Kami lemah Ya ALLAH."....lemah punya lemah tertumoih dalan longkang. Longkang yang sama sudah sepuluh kali kamu tertumoih. Bodoh.

Umat Islam hari ini sangat pandai berdoa. Doa masuk tandas ada. Doa naik motor pun ada tapi aksiden jugak. Fening kepala ente memikirkan kamu wahai umat Islam Akhir zaman. Ada kelas yang mengajar cara-cara berdoa. Berdoa tak habis-habis. Mana benda yang kamu minta dah dapat... LUM LAGI TUHAN KATA PENDING. Patut la.

Menitis air mata tis.. tis.. tis....tatkala berdoa. Kami redha jika ini takdir untuk kami.... kami redha. Terus-terusan manusia ini menangis disepertiga malam selama 40 tahun.... sampaikan ada 50 tahun menangis tis.. tis.. tis. Hish.. hish.. hish.. ingus meleleh la pulak.

Habis kalau dah redha kenapa menangis. "menangis konon.. jantan tak tahu malu. Menikah satu sen tidak keluar uang".. pinjam dialog P ramlee.... Ibu mertuaku. ha ha ha!


Selama kamu solat tahajjud tiap-tiap malam kamu asik-asik menangis... tiap-tiap malam..PELIK! Kamu nonton drama sedih barangkali. Ia kan...? Kamu menangis betul-betul ke?

  • Aku betul-betul nangis.  Aku solat tahajjud ikhlas kerana Allah. Aku ini hamba yang lemah... jadi aku pasrah.. siapalah aku... aku lemah... aku lemah... aku ini hamba mu Ya Allah. Tis.. Tis..tis terus-terusan menangis.
Selama-lama hari-hari puluhan tahun menangis dan meminta bercucuran airmata. Airmata siapakah itu ? Nik Aziz.... airmata siapa lagi? Hadi Awang......   lagi.. Dr Harun Din. Kamu semua solat tahajjud setiap malam mengigil-gigil dan menangis tatkala berdoa. Puluhan tahun kamu lakukan tapi aku hairan kenapa Allah Tuhanku tidak sayang sama kamu.

 Kenapa? Allah Marah kamu ke Dr Harun Din...." iyalah kan kamu ada kata".... bukan aku sahaja yang melihat kamu menangis sebab nak jadi selipar nabi... bercucuran airmata kamu bagai kanak-kanak ribena... ramai yang melihat kepura-puran kamu. Ishk... ishk. ishk... mana ada Selipar gi kerja naik  Mercedess.....   Selipar yang beriman sekalipun tak mungkin  mahu memandu kereta Mecedessss. Gila apa manusia tua ini. Tebiat nak mampus barangkali.
  • Bukankah semua wali-wali Allah menangis disepertiga malam. Disaat semua orang tidur dimalam yang dingin..... mereka ini wali Allah bangkit dari tidur. Mereka tunduk, rukuk dan sujud cuma pada Allah tidak pada yang lain. Mereka merintih minta dikasihi, disayangi serta dimurahkan dan dipermudahkan rezeki" Wal Hasilnya.... Mercedessss. Semua kemewahan ini anugerah dari Allah. Pastinya.
  • Rabiatul  Adawiyah juga menangis. Wali songo lagi kuat menangis.

Nama-nama Walisongo

Meskipun terdapat perbedaan pendapat mengenai siapa saja yang termasuk sebagai Walisongo, pada umumnya terdapat sembilan nama yang dikenal sebagai anggota Walisongo yang paling terkenal, yaitu:
 Siapakah yang mengesahkan mereka ini wali..... yakni wakil dari Allah... siapa? Jawap soaalan aku? Siapa? Ramainya wakil dari Allah. Biar betul. Masakan kamu ini wakil dari Allah Tuhanku. Sebegini ramai lahir terus-terus aja  tertumoih kedalam longkang serta membawa kamu bersama-sama. Pergila cuci badan kamu wahai wakil dari Tuhan bersama-sama pemuja kamu. Pergilah..... aku tidak tahan bau semuanya kamu. Busuk dan bodoh. Gila apa umat Indonesia ini. Wali songo kalau boleh dibarat cuma 'juadah' yang telah lama basi tapi masih dihidang kemerata Dunia Islam termasuk Malaysia. Ada ramai cucu-cicitnya diMalaysia.

Indonesia negara yang kononnya satu ketika dahulu dilimpahi penerjun-penerjun tanpa payung terjun dari langit ketujuh. Indonesia hingga ke hari ini juga masih diterjuni wali-wali Allah. Salah seorang lelaki yang buta mata dan hati bernama Gus dur. Dia sudah meninggal dunia dengan jiwa yang tewas. Sdr Anwar Ibrahim yang dibebankan dgn salahlaku liwat adalah pemuja lelaki bodoh ini. Sdr Anwar Ibrahim juga telah buta mata dan hati.

 Aku mengesahkan semua tuduhan keatas Anwar Ibrhim sengaja diadakan oleh Dr Mahathir kerana Anwar Ibrahim ini membawa satu bala yang teramat besar yang akan menimpa rakyat Malaysia. Kamu boleh tanyakan hal ini pada Dr Mahathir. Gila apa Sdr Anwar Ibrahim. Dia juga mengatakan Gus Dus sibuta mata dan hati sebagai Wakil dari Tuhan. Wakil dari Tuhan yang bernama Ibliss pastinya.

 Setiap kali berbicara pasal Tuhan wali-wali Ibliss ini 'tangan' mereka ini pastinya ditunjukkan dengan jari dicucuh kelangit". Untuk memberitahu aku ini telah terjun dari tempat paling tinggi tu tak mati pun. Hebat bukan. Ialah hebat untuk sibodoh. Bukankah aku diutus oleh Tuhan kamu dari langit ketujuh.

 Disebabkan terjun dari tempat paling tinggi dan tidak mati selayak kamu anugerahkan aku wakil dari tuhan kamu. Tanpa dia sedari dia yakni wakil TUHAN itu bahwa dia ini cuma tidak mati tapi OTAKnya TELAH MERENG dan dia telah gila. Kegilaannya telah dianuti oleh kamu semua Islam-islam di Indonesia. Busuk dan bodoh.

Gila..... ditempatkan tuhan bodoh mereka dilangit ke 7. Ugama apa ini. Dalam bodoh yang sebegini masih mahu jadi jaguh Dunia. SiBodoh ini dalam nada mengejek memperbodoh-bodohkan umat Kristian katanya......... " Jesus bukan anak Tuhan. Tuhan tidak beranak dan tak diperanakkan...
  •  "Katakanlah: "Dia-lah Allah, Yang Maha Esa. Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu. Dia tiada beranak dan tiada pula diperanakkan. Dan tidak ada seorang pun yangsetara dengan Dia"." Maksud firman Allah Surah Al Ikhlas.
Bodohnya kamu orang Kristian. Dalam kitab kami ada menyatakan dengan jelas.... cubalah baca surah AlIkhlas..... kamu ini amat dan menyesatkan sesat".
 Disuruhnya siKristian membaca Alquran yang mereka sendiri tidak benarkan sesiapapun ubah kebahasa-bahasa lain selain Arab. Siapakah yang bodoh telah tertmoih kedalam longkang.?

Siapakah yang busuk dan berbau longkang. Pastinya orang Islam. Jesus dilahirkan tanpa berbapa seperti yang dinyatakan dalam Alquran sendiri pastinya dia bukan anak manusia seperti kita. Maka anak siapakah dia? Pastinya dia 'anak' Allah Tuhanku .  'ANAK' ini cuma perumpamaan.... seperti 'Kaabah' yang kamu anggap sebagai RUMAH Allah.

 Dimanakah rumah Allah? " DDDiii Mekah Encik Robert ... bukan rumah betul cik.. rumah acah-achh aja cik ... tu la tuu ala yang ramai kena jemput masa gi haji.. Tuhan jemput sampai nangis-nangis kat program TV astro...GI RUMAh TUHAN acah-acah aje... cik susah-susah aje.kami la tu...sssssoriiii ye cik... gurau-gurau ngan Tuhan kami... jumpa lagi ya cik... nak hantar anak gi sekolah.... bye cik... he he.. gurau jangan marah ye ciik Robert"
  •  "Mereka (orang-orang kafir) berkata: "Allah mempunyai anak". Maha Suci Allah, bahkan apa yangada di langit dan di bumi adalah kepunyaan Allah; semua tunduk kepada-Nya. Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak (untuk menciptakan) sesuatu, maka (cukuplah) Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah". Lalu jadilah ia." (QS. Al-Baqarah: 116-117)
  • "Mereka (orang-orang Yahudi dan Nasrani) berkata: "Allah mempunyai anak". Maha Suci Allah; ia-lah Yang Maha Kaya; kepunyaan-Nya apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Kamu tidak mempunyai hujah tentang ini. Pantaskah kamu mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui?" (QS. Yunus: 68)
  • "(Dialah) Yang kepunyaan-Nya-lah kerajaan langit dan bumi, dan Dia tidak mempunyai anak, dan tidak ada sekutu bagi-Nya dalam kekuasaan (Nya), dan Dia telah menciptakan segala sesuatu, dan Dia menetapkan ukuran-ukurannya dengan serapi-rapinya." (QS. Furqan: 2)
    "Dan (ingatlah) ketika Allah berfirman: "Hai Isa putra Maryam, adakah kamu mengatakan kepada manusia: "Jadikanlah aku dan ibuku dua orang tuhan selain Allah?" Isa menjawab: "Maha Suci Engkau, tidaklah patut bagiku mengatakan apa yang bukan hakku (mengatakannya). Jika aku pernah mengatakannya maka tentulah Engkau telah mengetahuinya. Engkau mengetahui apa yangada pada diriku dan aku tidak mengetahui apa yang ada pada diri Engkau.  Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui perkara yang gaib-gaib. Aku tidak pernah mengatakan kepada mereka kecuali apa yang Engkau perintahkan kepadaku (mengatakan)-nya yaitu: "Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhanmu", dan adalah aku menjadi saksi terhadap mereka, selama aku berada di antara mereka. Maka setelah Engkau wafatkan (angkat) aku, Engkau-lah yang mengawasi mereka. Dan Engkau adalah Maha Menyaksikan atas segala sesuatu." (QS. Al-Maidah: 116-117)
  •  Umat Kristian hidup dengan kenyataan ini dan mereka dikutuk dan dihina dari awal-awal Islam dilahirkan. Allah Tuhan ku dengan sengaja membiarkan umat Kristian berjuang dengan kenyataan ini. Sesungguh aku telah menjadi saksi Umat Kristian telah benar-benar berjuang. Ramai yang telah mati jasadnya. Jiwa-jiwa mereka kini tenang dan menang diDataran  Tak Bertuan bersama berbilon-bilon jiwa-jiwa yang lain. Pastinya. Aku benar-benar pasti.
  • Cuma satu sahaja salahnya umat kristian dikeji dan dimusuhi sesuatu yang salah dan haram serta berdosa untuk dilakukan umat Islam. Islam ini..... kenapalah kamu busuk dan bodoh? Kerana apa? Kerana NAFSU ISLAM memusuhi mereka sedangkan ISLAM tahu tidak ada paksaan dalam berugama. Umat Islam tidak boleh menghina dan memusuhi ugama lain lebih-lebih lagi ugama samawi.
  •  Umat Islam sepatutnya berjuang dengan kekuatan yang ada pada Islam. Islam sepatut menampil hujah-hujah serta menunjuk contoh tauladan terpuji biar diikuti penganut lain. Taburkan bahasa-bhasa indah biar dikutip oleh penganut yang lain. Lontarkan hujah-hujah persahabatan. Ia kan! Barulah dikatakan gagah berani. Ini tidak bagaikan sikurus yang penakut bersembunyi dibelakang bapanya yang juga penakut dan kurus. Kedua-dua mereka menjerit-jerit bagai keldai bila disuruh berjuang dan disakiti..... ah malunya aku. Lihat maksud Frman Allah ini;
  • بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمDengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
  1. قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ Katakanlah: "Hai orang-orang kafir,
  2. لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah,
  3. وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.
  4. وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah,
  5. وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.
  6. لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ Untukmu agamamu, dan untukkulah agamaku
Benarkan? Islam tidak boleh memaksa dan menghina ugama lain. Percayakan aku wahai orang Kristian. Kamu benar seadanya kamu. Aku benar-benar yakin. Pasti.
  • Siapakah yang memusuhi Islam? Kristian.....? Ia ke.... tidaklah tapi Islam lah yang memusuhi Kritian. Kristian dengan sabar menerima tohmahan dan kutukan umat Islam. Dari sibongok yang tak bergigi dikedai-kedai kopi sehinggalah didalam Masjid dan surau oleh siAlim yang tidak tahu mengenakan celana pun. Sialim yang tidak mahu berseluar dalam dengan telur tergantung-gantung.... kemana-mana dengan kain PULIYAKAT yang ditenun oleh orang Hindu. Tidakkah kamu malu wahai siAlim? Aku malu... aku pakai seluar dalam serta seluar JEANS jenama Levi's. Aku beli seluar itu dengan harga RM 500 ringgit.
  • Islam hari ini adalah ugama samawi yang paling teruk rosaknya bukan sahaja spiritualnya malah zahir nya. Islam yang kamu anuti wahai Dr Harun Din juga Tuan Guru Nik Aziz telah kamu henyak-henyak dalam keadaan telanjang terberak-berak sampai tinggal debu. Bersama-sama debu bersalut najis kamu sendiri kamu melaung-laung mengutuk ugama orang lain. Aku tambah ungkapan indah untuk Islam harini..... " BUSUK BODOH DAN TIDAK TAHU MALU" ha ha ha.
  • Sesekali umat Kristian akan menyakat dengan membakar Kitab Alquran. Kita akan lihat mereka menjerit-jerit bagai keldai tua yang pemalas. Kenapa aku berkata demikian? kerana keldai tua inilah yang tadinya sedang berdengkur dengan kuat walaupun perutnya lapar kerana malas. Tiba-tiba bangkit menjerit-jerit. Kenapa? Pelik?. Pelik?. Pelik??
  • Janganlah pelik kerana dimajlis-majlis yang dipenuhi kaldai-kaldai tua yang menjerit ini biasanya ditaburi uang dan makanan oleh penguasa setempat. Mereka cuma menjerit setelah mendapat imbuhannya. Pasti. Ia aku benar-benar pasti.

Jom kita sambung ...... aduh sudah kelaut aku ini... Sori ye cik!

 Dr Mahathir pernah dikafirkan semasa mengusulkan pendapat supaya Alquran diubahkan kepada banyak bahasa supaya mudah dipelajari. Hariini cuma ada terjemahan kebahasa-bahasa lain. Terjemahan tidak sama. Itu bukan yang Dr Mahathir maksudkan. Ia berbeza dengan kitab Injil telah lama diubah dan Wal hasilnya Kristian dianuti lebih dari 2.2 bilion penduduk Dunia. Penat orang tua ni menjawap. Dr Mahathir satu-satunya manusia berjiwa besar yang aku temui diMalaysia hingga hari ini. Jika dia masih mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pasti aku amat-amat bersetuju. Dia sudah tua dan selalu sakit-sakit tidak mungkin dia mahu.
Umat Islam diMalaysia hari ini ketandusan cerdik pandai dalam Ilmu kemanusian juga Ilmu keugamaan. Lulusan dari Pengajian Ugama Islam dari dalam dan luar negara bagai radio kaset yang hampir kehabisan bateri. Mereka sekadar merakam sepanjang-panjang kuliah mereka diUniversiti. Suara-suara yang kita dengari kadang kuat tapi seringkali bagaikan berbisik itu adalah bunyi Ilmuan Islam tersohor. Namakan satu nama... Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Tuan guru Nik  Aziz menangis dalam sedu dan sedan....dia berdoa......hayati doa Ilmuan ini.. " butakanlah mata pengundi" "biar mereka cuma nampak BULAN"....... tolonglah ya Allah.... tis ..tis.. tis. menitis airmata.... terasa hampir dengan Allah pada ketika itu. Mampus. Bedooh demo ni. Nik Aziz demo raso Allah saye ke demo... kalu Allah saye ke demo wakpo nyo dok Kelate... tak habis-habis. Gi lah tawe Melako. Hok ni pong hambo nak ajar ke demo.... weeee lah!

Kesemua guru-guru Ugama Islam diseluruh dunia tiap-tiap hari akan menangis disepertiga malam dari usia mereka muda sampai mereka mati. Pasti. Aku benar-benar pasti. Kenapa kamu menangis? Lamanya kamu ini menangis. Kamu masih tidak faham Islamkah memnyebabkan kamu menangis. Tidaklah...kamu ini bodoh dan sombong sudah hampir kiamat pun masih tidak pandai-pandai.

Wahai semua pemimpin Islam aku tahu kenapa kamu menangis... aku benar-benar tahu. Semuanya kamu takut untuk berkata benar. Kamu takut kebenaran akan memamah seluruh hidup orang Melayu. Demi tidak mahu melayu hidup merempat kamu sanggup berbohong. Berbohong konon-kononya raja-raja Melayu adalah satu Takdir. Maka ia wajib dipertahankan. Raja-raja melayu adalah anugerah dari Tuhan. Tuhan apa? Pastinya Tuhan Ibliss kamu.

Di perjuangan ini sudah ku pastikan bukan Islam yang kamu pertaruhkan. Perjuangan kamu umat Islam bukan kerana ugama. Bukannya Islam... dan sememangnya bukan Islam yang dipertaruhkan... Sebenarnya MELAYU yang berugama islam harini cuma pertaruhkan seluruh hidup mereka dari awal-awal lahir sampai mampus demi sesuap nasi. Hidup dan mati demi sesuap nasi. Gila.... bodohnya kamu.


JIka semua kamu berjuang atas nama Islam...... dimanakah Allah Tuhan kamu?  Islam yang ada hari ini telah habis rosak semuanya luar dan dalam................................ lunyai dah. Dimanakah Allah Tuhan kamu? ITU....... bukan..... masakan itu siLUNCAI.  Ha ha hah ha.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgRIwh3t2Llb3Yrpe68UG4KO7pc5zWainr8bY9J9sqL3JS5J6eXo0_wOLJtdWaTMujaoVKUbj4qNOBXOBCsztcCXzBE-jJ672aXQeqAzfKy2Xq5kHJyhHfZhBp6X6XkAb5l1Ujgg4C5N2I/s400/Khalid-n-Sultan.jpg
 SiLUNCAI beriringan dengan Menteri Besar Selangor
Melayu pun kamu tidak jaga. Lihat Sultan Selangor yang gila cuma bertuhan nafsu SYAHWAT. Begitu banyak artikel serta gambar Sultan Selangor yang tidak punya moral ini diInternet. Semuanya bukan fitnah tetapi semuanya adalah benar-benar berlaku. Lihat gambar ini semasa siLuncai di Hard Rock Cafe bersama-sama yang pasti Bidadari dari Syurga.

Tiada satu orang pun yang mampu untuk menasihati Sultan Selangor aka LUNCAI. Siapakah yang memberi kepercayaan kepada SiLUNCAI ini untuk  menjaga Islam? SiLuncai berzina dengan wanita Punjabi... biarkan... biarkan... SiLuncai suka mabuk-mabuk minum Brandy.... biarkan... biarkan. SiLuncai suka pergi Hard Rock Kafe.... biarkan... biarkan. Letak jari dibibir.... shhuut! biarkan itu adalah ujian untuk rakyat Malaysia seluruhnya. Dapat pahala. Bukan saya yang kata tapi siKazim Elias. Kazim ni spesis mangkok ayun biol. Ada ka patut pencuri Islam yang tak makan babi dikatanya ada Iman. Perompak islam yang tak makan babi boleh masuk Syurga. Tauke Cina yang kena rompak tapi makan babi dihumbankan keNeraka. Adakah dunia ini masih ada Tuhan? Pelik! Entah la kenapa miskinnya siAlim hari ini dari rahmat Allah. Kemanusiaan umat Islam hari ini telah tertanggal. Lihat yang ini pula.... layan LA PULAK.


Kazim Elias ini ulama suuk 


 Luncai yang berbaju serba kuning bersalut emas ini tidak mampu menjaga dirinya. Dia sering mabuk-mabuk. Satu soalan apakah hukum memakai emas dikecualikan  pada siLuncai? Gila sungguh-sungguh gila umat Islam diSelangor telah meletakkan siLuncai sebagai ketua ugama.

  Maka sudah pasti umat Islam telah meletakkan siLUNCAI ini untuk berhadapan dengan Allah dihari perhitungan nanti. Cuba bayangkan manusia Islam berasal dari Selangor dihari perhitungan nanti. Didepan sekali pastinya Sultan selangor diikuti semuanya kamu. Bengong.. Aku tak mahu ikut kamu. Aku tak mahu. Aku tak mahu. Aku tak mahu........... tak mahu. Kamu mahu ke? Biar betul!

Dan siapakah lagi yang lebih aniaya dari orang yang mengada-adakan perkara-perkara yang dusta terhadap Allah, siapakah yang kamu pilih sebagai ketua ugama. Kamu umat Islam telah kafir kerana kamu berdusta atau  mendustakan ayat-ayat keteranganNya? Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak akan berjaya.Tidakkah umat islam hari ini telah mezalimi diri sendiri demi sesuap nasi. malang teramat malang. Aku telah berlepas tangan dengan tertulis semuanya tulisan-tulisan ku. Aku Jaya Negara telah menyatakan kebenaran dan apa yang nabi Muhammad telah bawa tapi kamu umat Islam yang telah menyelewng. Kamu telah mendustakan Ayat-ayat Allah maka kamulah kafir yang dinyatakan dalam ayat ini.
  
A022
  • Dan (ingatlah), hari (kiamat yang padanya) Kami himpunkan mereka semua, kemudian Kami berfirman kepada orang-orang musyrik: "Manakah orang-orang dan benda-benda yang dahulu kamu sifatkan (menjadi sekutu Allah):?"
(Al-An'aam 6:22)  
A023
  • Kemudian tidaklah ada akidah kufur mereka selain dari mereka menjawab dengan dusta: "Demi Allah Tuhan kami, kami tidak pernah menjadi orang-orang yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain)".
(Al-An'aam 6:23)
A024
  • Lihatlah bagaimana mereka berdusta terhadap diri mereka sendiri, dan bagaimana hilang lenyapnya dari mereka apa yang telah mereka ada-adakan (sebagai sekutu Allah) itu.
(Al-An'aam 6:24) |
A025 Dan di antara mereka ada yang mendengarkanmu (membaca Al-Quran), pada hal Kami telah jadikan tutupan berlapis-lapis atas hati mereka, yang menghalang mereka daripada memahaminya, dan Kami jadikan pada telinga mereka penyumbat (yang menjadikan mereka pekak); dan kalaupun mereka melihat tiap-tiap keterangan (dan mukjizat yang membuktikan kebenaran Rasul), mereka tidak juga akan beriman kepada keterangan itu; sehingga apabila mereka datang kepadamu, sambil membantahmu, berkatalah orang-orang yang kafir itu: "Ini tidak lain hanyalah cerita-cerita dongeng orang-orang dahulu".


Entah apa lagi nak aku bicarakan. Jika ayat-ayat Al quran tidak mampu untuk menyedarkan semuanya kamu, apakah tulisan kecil aku ini mampu ubah. Pastinya Al quran berjuta-juta kali lebih baik. Kamu telah baca Alquran berulang-ulang kali dalam cara bercerita dan berlagu-lagu. Hari-hari didengarkan untuk halau hantu dan jin. Kebodohan yang bersarang dijiwa kamu masih melekat dan semakin bernanah. Kubiarkan kamu bersama Allah Tuhan ku. Siapakah aku ini cuma pekerja Allah untuk menjadi makmum kamu aku tidak layak masakan aku menjadi Imam kamu. Kamu tunggulah Imam mahdi kamu dia pasti datang seperti dijanjikan.

Dari Abu Hurairah RA, dia berkata, Rasulullah SAW bersabda,“Seandainya umur dunia ini tidak tersisa melainkan sehari, pasti Allah akan panjangkan hari itu sehingga dia berkuasa.”(At-Tarmizi)


Kedatangannya ke dunia ini merupakan suatu janji Allah dan juga janji baginda SAW, suatu hal
yang tidak salah jika kita menuntutnya, kerana memang hal itu sudah dijanjikan dan janji itu
diulang-ulang banyak kali pula. Maka lebih layaklah kita menuntutnya untuk zaman kita ini. Siapa yang tidak mahukan segala kelebihan yang telah Allah janjikan kepada kita melalui lidah Rasul-Nya SAW itu?


Sekian. Ini adalah yang terakhir. Kita tidak akan bertemu lagi dalam bentuk tulisan. Kita pasti bertemu dan aku berjanji aku pasti tamatkan semua tugas-tugas ku supaya aku terus saja pulang tidak lagi kembali. Terima kasih Dhada kerana peringatan Ikhlas kamu. Iyakan aku ini manusia sering saja terlupa juga dan bodoh  macam kamu.

Ini dia peringatan terakhir dari aku. Hayati lah.

Didataran tak bertuan semua dari kita telah bersumpah dengan nama Allah untuk menerima ujian diBumi-bumi ujian yang telah Allah sediakan.

Nanti bila dicerahkan Allah semua kabus-kabus perjanjian antara setiap satu.. satu.. satu.. semuanya jiwa..... maka   pastinya menitis tis.. tis.. tis.... airmata kamu. Allah benar pada ketika itu. Allah pasti benar. Aku ini didatangkan demi peringatan terakhir yang aku tahu pasti semuanya kamu akan memerangi aku. Setiap dari kamu membawa kepercayaan nenek-moyang kamu sedikit-sedikit hinggakan semuanya terpikul dengan berat. Bongkok kamu. Manusia hari ini dalam keadaan bongkok dan hodoh tetap juga mahu juga sombong. Siapa Tuhan.... siapa Hamba?. Gila apa manusia.



manusia dalam keadaan jiwa bongkok dan hodoh...... sombong pulak!

Kamu wahai manusia hidup didunia ikut apa yang Allah Tuhanku suruh.... kamu tidak boleh buat sesuka hati mu... Faham ke tidak? Apa nama Pak Sedara kamu?.... OHHH ..... lupa. Jalanlah pelan-pelan wahai Pak tua yang Bonggkok. Perhatikan longkang dihadapan kamu. Sudah berjuta kali kamu tertumoih tidak pernah mahu ingat. Gila umat manusia akhir zaman ini. HIDUP DAN MATI DIPERTARUHKAN CUMA UNTUK SESUAP NASI.

BYE.
sumber : Azmyawang kelana jaya blog
ps: bukan pu3 nak mengaibkan arwah ini tetapi pu3 nak jadikannya pengajaran dan renungan buat kita semua. Belajarlah ilmu agama islam yang sebenar-benarnya, usah berguru pada mereka yang diragukan. Andai keraguan timbul, kembalilah merujuk kepada Al-Quran. andai tidak mampu memahami bahasanya, bacalah terjemahannya. Masih ramai guru agama tidak menonjolkan diri. Mereka lagi tinggi ilmunya berbanding mereka yang sengaja menunjuk-nunjuk.


Comments

  1. Ternyata Idola Jaya Negara adalah Mantan PM.Petikan dari blog beliau: "Dr Mahathir pernah dikafirkan semasa mengusulkan pendapat supaya Alquran diubahkan kepada banyak bahasa supaya mudah dipelajari. Hari ini cuma ada terjemahan kebahasa-bahasa lain. Terjemahan tidak sama. Itu bukan yang Dr Mahathir maksudkan. Ia berbeza dengan kitab Injil telah lama diubah dan Wal hasilnya Kristian dianuti lebih dari 2.2 bilion penduduk Dunia. Penat orang tua ni menjawap. Dr Mahathir satu-satunya manusia berjiwa besar yang aku temui diMalaysia hingga hari ini. Jika dia masih mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pasti aku amat-amat bersetuju."

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts