Followers

SIAPA DYANA SOFEA??? BONEKA DAP


Mungkin seketika kita terleka dengan wajah dan usia gadis ini.

Mungkin seketika kita terpesona dengan kemunculan wajah melayu oleh si cina rasict itu

Namun, rasa itu hanya bersifat sementara sahaja. Apabila hilang leka.. hilang pesona wajah sebenar si gadis terserlah.

Adakah dia benar-benar memiliki aura kepimpinan?  Sehinga di datuk tua memilihnya mewakili DAP di Teluk Intan? Sila baca pandangan rakan LADY

Kawan2...mula2 kaweh ingat Dyana nie bagus sgt le. PCs yg baru2 ini menunjukkan clearly Dyana bukan MP material. Jauh kalau nak dibandingkan dgn KJ, Razali Ibrahim or even Nurul Izzah. Suggest kite gugat org nye confidence dgn balun die nie "Bimbo" jer. My honest assessment, Dyana nie memang tak de ape2 pun. So the isu kononnya DAP nak ketengah new talent is utterly bullshits.

Banyak perbincangan antara kawan2 atas pagar, bile die org tengok cara Dyana jawab soalan memang low class.

Pada kaweh penting utk trash her. Pendapat kawan2 corporate atas pagar, kit siang saja ambik Dyana nie "below par" supaya senang dikawal... banyak lagi talent2 Melayu yg jauh lebih bagus... so Why Dyana?

BONEKA. Itukah sebabnya pakcik tua tu kelam kabut rampas mikrofon dari tangan Dyana. Dia takut si gadis ini tersedar dari tidurnya dengan  soalan itu?

LADY tak mempersalahkan Lim Kit siang memilih gadis ini. Nampaknya gadis inilah yang sengaja meletakkan dirinya supaya dipilih dengan melengkapkan dirinya memenuhi ciri-ciri BONEKA yang diperlukan oleh si tua itu. Kenapa?

Sememangnya tiada aura kepimpinan dalam dirinya. Kata-katanyapun tidak mencerminkan bahawa dia layak bergelar pemimpin. Setiap perkataan setiap ayat yang diluahkan melalui mulutnya bukanlah berasal dari dirinya sendiri tetapi digarap melalui skrip yang disediakan oleh DAP

Si ibunya .. seorang wanita yang kemaruk melepaskan kekecewaannya setelah gagal dalam pemilihan jawatan yang diidam. Peluang itu kembali tampil apabila anaknya dipilih menjadi calon. Bayangkan... dia tanpa peduli apapun kata-kata orang sekeliling, dengan penuh bangga mengiringi anaknya. Dalam otak sudah membayangkan keglamouran ibu kepada seorang MP bolehlah tayang kat lawan dalam pemilihan dan mendabik dada

Kini hanya berbaki beberapa hari. Tak guna atas pagar kata.. apa sahaja komen tak ada gunanya kalau pengundi teluk intan masih rela memperbodohkan diri memilih Dyana Sofea sebagai ahli parlimen mereka.

Pada yang konon nak tunjuk protes tak mau calon BN kerana bertanggapan ada lagi layak. Ini bukan masa nak tunjuk protes pribadi anda. Fikirkan masa depan anda.

Bertindak selepas berfikir. Jangan gelojoh ikut hati

3 comments:

  1. Pendapat anda LADY is nonsense.

    ReplyDelete
  2. Terserah kalau awak tak bersetuju. Itu apa yg LADY lihat. Tak percayapun sbb awak mmg xblh terima hakikat

    ReplyDelete
  3. Kalau bijak dan bermaruah, dia tidak akan bersikap seperti kacang lupakan kulit. Orang yg bijak, memikir masa depan anak2 bangsa. Kalau bijak dia tidak akan diperalatkan sehingga memfitnah tempat alumninya sendiri!

    ReplyDelete