twitter vs facebook

Puteri UMNO Sabah Puteri Seri Kandi

setahun kebelakangan ini, facebook dan twitter sudah menjadi alatan komunikasi yang bukan sahaja digunakan di kalangan remaja atau belia sahaja, malahan pemimpin-pemimpin dalam semua kumpulan sudah menjadikannya sebagai saluran menceritakan aktiviti, medamn perdebatan, perbincangan serta pemberitahuan apa-apa sahaja berkaitan pribadi, kumpulan mahupun kehidupan sosial mereka.

para belia ataupun remaja suatu masa awalnya kewujudan saluran ini , mereka sering dikaitkan sebagai sebahagian aktiviti yang hanya merosakkan pemikiran. malahan di kalangan kepimpinan juga, ada di kalangan mereka menganaggap pemimpin yang suka mengagunakan laman sosial ini sebagai kumpulan yang tidak matang, sekadar permainan yang tidak mendatangkan manaafaat.

Namun, kemenangan Obama, Presiden USA sekarang telah membuka satu era baru, membuka mata mereka yang sebelum ini melihatnya sebagai suatu aktiviti sosial untuk anak-anak menjadi suatu saluran komunikasi yang sangat berguna, sebagai alatan interaksi mendekatkan diri mereka dengan masyarakat sekaligus mempopularkan aktiviti mereka.

walau bagaimanapun, sejak akhir-akhir ini, jika sebelum ini, sms atau panggilan telefon diguna pakai untuk melakukan perbincangan atau menyalurkan rasa tidak puas hati mereka kepada orang berkenaan. tetapi kini, Twitter telah digaunakan oleh kalangan pemimpin untuk berinteraksi, menyoal rakan twitter mereka, malahan perdebatan personal, hentam menghentam berlaku secar terbuka dan boleh dikongsi lihat oleh rakan twitter lain. Tak percaya? cubalah aktifkan twitter anda, add lah seberapa ramai kepimpinan tidak kira pro kerajaan mahupun pembangkang. malahan sesama kumpulan mereka jika berlaku ketidakpuasan juga mengguanakan alatan ini sebagai perbincgan, boleh diketahui sama ada komunikasi ini dua hala atau hanya menjadi komunikSi sehala.

apapun, selamat membuka minda pada rakan semua, menjadilah individu yang bijak menilai, menolak nafsu dalam melakukan keputusan.

Comments

Popular Posts