PEDAJAL PAS TERMASUK ARBAIYAH


Macam tau-tau je Arbaiyah ni yer. Masa pu3 sibuk buat kerja. Tk sempat nak menulis untuk perkongsian. Rasanya tak banyak perkara yang pu3 bawa status tweet dia mengada-ngada. Hari ini terdetik hati pu3 nak tengok khabar berita penceramah hot lagi sensasi PAS ni. Eh? Dia buat dajal lagi rupanya!

dahler beberapa hari lepas , atuk nik aziz dah menyerlahkan kenyanyukannya membuat kenyataan berunsur fitnah. Bukan alang-alang tuduhannya tu. Berkaitan akidah dan kepercayaan dalam agama. Menfitnah bahawa ahli UMNO yang beragama Islam menolak Islam. Menuduh fitnah ahli UMNO mengkhianati Islam. Menuduh fitnah ahli UMNO murtad. Pu3 sebagai seorang berpegang kuat kepada Islam, sangat terluka dengan kenyataan tersebut. Kerana pu3 tak pernah menolak Islam, apa lagi mengkhianati Islam. Dan tak pernah menyatakan pu3 telah meninggalkan agama suci ini. Astagfirullah.

Hari ini, Arbaiyah pula nak memandai-mandai nak mengatakan yang menentang kekejaman Israel ke atas umat Islam di Palastine sebagai tidak faham maksud jihad? Menolak perjuangan jihad Islam di Malaysia? Apa punya otak minah seorang yang tak pernah sayangkan mulutnya ni? Nak mengaut populariti yang kian merundum lagilah agaknya tu?

Dalam Islam, erti kata Jihad (جهاد) ialah berjuang dengan bersungguh-sungguh. Mereka yang berjihad digelar Mujahid.

Jihad dilaksanakan untuk menjalankan misi utama manusia yaitu menegakkan Din (agama) Allah atau menjaga Din tetap tegak, dengan cara-cara sesuai dengan garis perjuangan para Rasul dan al-Quran. Jihad yang dilaksanakan Rasul adalah berdakwah agar manusia meninggalkan kemusyrikan dan kembali kepada aturan Allah, menyucikan hati, memberikan pengajaran kepada umat dan mendidik manusia agar sesuai dengan tujuan penciptaan mereka yaitu menjadi khalifah Allah di bumi.

Soalan pu3 Arbaiyah kata pejuang Islam di Malaysia tu sape? DAP ker? Atau PAS? Soalan kedua. Bila masa PAS jadi pejuang Islam ni? Dok pulun kutuk, memperlekeh orang Islam. Mendoakan kemusnahan orang Islam , menjatuhkan maruah orang Islam hanya kerana bukan menyertai PAS tu kira pejuang Islam ker cik kak? Dalam Islam PAS ada undang-undang kata boleh menghina sesama Islam ya ? Kasihan cik kak ni. Dah ilmu baru mukadimah belajar, dah memandai-mandai kalah orang dah berpuluh tahun mengkaji agama Islam.

Pu3 bukan nak cari kesalahan cik kak. Tp status tweet cik kak memang patut ditegur dan dikritik.

Nak mengajak orang lain bertaubat. Cik kak kenalah taubat terlebih dahulu. Taubat sebenar-benarnya taubat.

Pu3 ahli UMNO dan pu3 seorang muslimah. Tidak sekali-kali menyertai PAS hanya nak memperakui diri pu3 Islam. PAS bukan Parti islam hanya kerana mengandungi nama Islam dalam sebutannya. PAS hanyalah sebuah organisasi politik yang nenpergunakan nama Islam sebagai umpan mengelabui mata orang lain. Sebab tulah pu3 lihat, kepimpinan PAS semakin tersasar dari konsep Islam itu sendiri.


Kak arbaiyah masih rasa diri sebagai pejuang Islam tu.. Muhasabah diri terlebih dahulu. Nak bertemupun kena charge RM100 untuk semeja. Tu kira fisabillah ker cik kak?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. Bagus Kak. Belasah je budak yang masih hingusan tu. Bukan reti ape2. Dia ingat masuk PAS dah kira masuk Islam. Perrggh.......

    ReplyDelete
  2. jihad budak abby ni tiap2 kali berceramah dapat duit.. itulah jihad buat budak abby ni...... masyuuukkkkk

    ReplyDelete
  3. x payah le anak ajar maksud jihad tu jah.... mcm bagus jer..

    ReplyDelete

Post a Comment