WANITA UMMO KECAM TINDAKAN ANINA SAMAN NAJIB


KUALA LUMPUR:  Wanita UMNO mengecam tindakan tindakan ahlinya Anina Saaduddin yang memfailkan saman terhadap Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak.

Jelas ketuanya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, ia adalah tindakan peribadi yang melanggar peraturan parti.

"Tindakan beliau jelas melanggar perkara 20.7, Perlembagaan UMNO yang menyatakan ahli yang membawa perkara parti atau keahliannya ke mahkamah tanpa mematuhi sepenuhnya peraturan parti akan digugurkan keahlian," kata Shahrizat dalam satu kenyataan hari ini.

Pada masa sama, tegas Shahrizat, Wanita UMNO akan terus menyokong Najib sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri.

Saman yang difailkan semalam di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur meminta Najib menjelaskan perihal penerimaan derma politik bernilai RM2.6 billion dalam akaun peribadinya.

Najib bagaimanapun sudah menjelaskan wang itu bukan untuk kepentingan peribadi.

Dalam saman berkenaan Anina turut menamakan Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Abdul Rauf Yusof sebagai defendan kedua.

Dia juga memohon perintah injunksi bagi menghalang UMNO mengambil tindakan keatasnya selagi saman tidak dibatalkan.

Dalam mesyuarat agung UMNO Bahagian Langkawi pada 9 Ogos, Anina telah menyuarakan kekecewaan terhadap Najib serta mendakwa mendapat sokongan dari kesemua ahli UMNO. - ASTRO AWANI

PS: TERINGAT PULA AMALINA PU3 sgt Siput yang membawa usul lebih profesional berbanding kakak seorang ni berbahas dengan emosional!!

LADY nak tengok sejauhmana perjalanan puan anina ni. Lepas buat bahasa 'kencing' dia kejar perhatian dengan menfailkan saman pula. Rasanya dia sungguh-sungguhker atau saja tercabar nak tunjuk betapa beraninya dia!!!

Comments

Popular Posts