SAYA DISERANG BUKAN KERANA SAYA NAJIB, TAPI KERANA SAYA PRESIDEN UMNO


KUALA LUMPUR:  "Saya diserang bukan kerana saya Najib, tapi kerana saya Presiden UMNO."

Itu kata Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai menjawab pelbagai tuduhan yang dihadapinya kebelakangan ini terutama di media sosial.

Berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Bandar Tun Razak, Najib juga menegaskan beliau bukan pemimpin autokratik sehingga tidak menerima semua pendapat yang diberikan.

"Saya bukanlah seorang yang autokratik, tanya Ku Nan dia kadang-kadang tidak setuju. 'Sorry, sir. I think you are wrong'. Tetapi dia masih kekal Setiausaha Agung.

"Saya tak makan cucuk. Sebab itulah saya diserang. Bukan kerana saya Najib, kerana saya Presiden UMNO.

"Kenapa masa saya Timbalan Menteri tidak diserang? Kurang diserang. Kenapa? Kerana saya bukan Presiden parti," tegas beliau.

Justeru, beliau mengajak semua ahli UMNO agar tidak terikut-ikut dengan agenda pembangkang yang hanya mahu melemahkan parti keramat Melayu itu.

"Kalau nak parti UMNO tersungkur, puncaknya mana? Puncaknya ialah pemimpin tertinggi. Jadi carilah segala-gala kesalahan . Kalau tak ada adakan, ada-adakan. Taburlah segalanya yang tidak benar, separuh benar, cerita macam-macam. Kalau daripada sepuluh tu satu mesti lekat.Ini lah strategi pembangkang,"

"Tapi kita dalam UMNO jangan pula kita tumpang semangkuk.Jangan kita masuk sama-sama. Dengar sikit, belum tahu betul sudah cakap betul," tambahnya.

Najib juga menyifatkan media sosial sebagai 'racun' yang mampu mengancam parti.

"Ini kerja media sosial juga. Jangan terima segala-gala di media sosial. Ini lebih bahaya daripada demonstrasi jalanan. Demonstrasi mungkin tak gugat UMNO, tapi dengan racun media sosial inilah ancaman baharu kekuatan parti kita," katanya.

Justeru, Najib menggesa ahli UMNO agar bangkit mempertahankan parti dan pucuk pimpinan parti.

"Kalau nampak Presiden Parti kena serang (di media sosial), kita serang balik," katanya lagi. -ASTRO AWANI

Comments

Popular Posts