PAS AMALKAN SIKAP MENCACI???!!!

Macam-macam cerita dikompang budak-budak PR apabila Ustaz Kazim menolak perlantikan MT UMNO. Pelbagai variasi cerita direka dan dicipta. LADY tak nak mengulas lagi berkenaan penolakan tersebut. Seperti yang LADY katakan sebelum ini. LADY menghormati keputusan penceramah ini.

Tetapi suatu maklumat yang menarik perhatian LADY. tohmahan... cacian.. kutukan ke atas Ustaz ini bukannya bermula selepas dia dilantik menjadi MT UMNO!!! Sebelumnya situasi seperti ini sudah dihadapinya! Masyallah!!! Astagfirullah!!!

Barulah LADY tahu. Aktiviti PAS menghentam, membalun.. mencerca.. menfitnah.. mengutuk.. mencaci.. mengkafirkan bukan sahaja kepada UMNO sahaja. Malahan ahlinya yang memiliki kelebihan ilmu dan tidak mengamalkan sikap mempolitikkkan agama.!!!

Ianya bukan suatu fitnah yang LADY cetuskan untuk perhatian! Pengakuan Ustaz Kazim apabila ditemubual oleh wartawan agendadaily sebagai bukti, bahawa PAS sememangnya mengamalkan aktiviti yang tidak diperintah dalam kehidupan Islam itu sendiri.

Menjadi pertanyaan dalam fikiran LADY.... tidak adakah ulamak dalm PAS menegur perbuatan ini? Atau mereka juga diarahkan untuk ZIP MULUT serta MEMBUTAKAN MATA?? Agar serselamat dari menerima nasib malang individu seperti Ustaz Kazim??????

Persoalannya... kenapa mereka sanggup berSUBAHAT? Adakah kerana ada sifat iri hati dang dengki? Bukankah 2 sikap ini adalah sikap buruk yang tercatat dalam Al-Quran. Apapun LADY leterkan... ulamak PAS lebih bijak Islam kan. Takkan mereka tak tahu.! Kalau tak tahu juga... buat malu je mengaku atau mengiyakan diri sebagai ulamak!

Comments

Popular Posts