INIKAH AJARAN ULA...MAK PAS?

http://www.facebook.com/muhamad.helmi.50?fret=ts

Adakah inilah hasil didikan dan ajaran individu mengaku ulamak dalam PAS. Membenarkan berlaku PENCARUTAN BAHASA. MELUCAHKAN KATA-KATA. MENCERCA BICARA???
Muhammad Helmi hasilan ulamak PAS

Wajah inilah sebahagian HASILAN BERJAYA dan CEMERLANG PAS.

Adakah inilah ajaran Ulamak PAS?

Ustaz dan Ustazah LADY Selalu menegur LADY jika mengeluarkan kata-kata yang tidak elok.

Rasulullah saw pernah ditanya tentang sebab yang paling banyak mengakibatkan orang masuk syurga, Nabi menjawab, takwa kepada Allah dan akhlak mulia. Nabi juga ditanya tentang sebab yang paling banyak mengakibatkan orang masuk neraka, maka Nabi menjawab, mulut dan kemaluan - (HR. Tirmidzi)

Dalam nasihat ustaz LADY yang tak boleh LADY lupakan. Jagalah perlakuan dan bercakap. Jika inginkan berkata yang buruk. Adalah lebih baik diam sahaja.

Daripada Abu Hurairah diriwayatkan Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya: "Siapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia berkata yang baik atau ia diam."- Hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim)

Malah baginda Rasulullah saw telah mengatakan , baginda sangat membenci sikap sedemikian. Sabda Rasulullah SAW: "Sesungguhnya orang yang paling aku benci dan paling jauh dariku di hari kiamat ialah orang yang banyak bercakap dan bersifat sombong dalam bercakap"- (Hadis riwayat Tarmizi- hadis Hassan)


Tapi... LADY pelik. Dalam PAS mengatakan bahawa Al-Quran it€ MENCARUT !!!???? Adakah kepercayaan kebenaran dan menghalalkan kata-kata mencarut ini , budak-budak PAS diajar oleh ulamak PAS HALAL berkata-kata carut?

Berbeza pula dengan nasihat ustazah LADY bahawa berbahasalah dengan kata-kata elok. Kerana melaknat, menyumpah adalah antara perbuatan yang tidak dibenarkan dalam Islam!

Sabda Rasulullah SAW: "Bukanlah seorang mukmin jika suka mencela, melaknat dan berkata-kata keji."- (HR Tirmidzi dengan sanad sahih)

Jadi...soalan LADY ajaran mana ulamak PAS amalkan sedangkan ilmu yang LADY terima dari guru agama LADY sangat berbeza dengan apa yang diajar oleh ulamak PAS kepada ahli-ahlinya???!!!!!!  Berikan LADY hujah beserta dalil NAQLI yang membujtikan bahawa LADY salah memilih guru?

Comments

Popular Posts