ADAM THE GENG MERENDAHKAN KREDIBILITI RAKAN MAHASISWA DAN UPSI

1.1.2012. Peristiwa samseng pelajar Adam bersama kuncu2nya, memperlihatkan betapa dia bukanlah seorang @ somebody yang boleh dibanggakan kepada keluarga apa lagi masyarakat kawasannya.

Pu3 tidak melihat dia sebagai anak muda yang boleh menjadi ikutan @ idola mahupun sumber inspirasi yang boleh dikagumi. Tetapi hanya seorang PELARIAN YANG MENJEJAK KREDIBILITI TERSEPIT.

Individu jenis inilah yang selalu "DIPERALATKAN" oleh Pakatan sebagai penambahan kredit yang semakin terhakis di minda rakyat Malaysia. Selepas peristiwa kurang ajar menurunkan bendera di perkarangan PWTC, kewarasan cerdik minda anak muda bernama Adam adli semakin down to zero, dengan memimpin 6-8 orang rakan tak berprinsipnya memporak perandakan serta menjatuhkan institusi melahirkan warga berpendidikan tinggi hanya kerana konon memperjuangkan maruah juangnya. Pirah!!!! Maruah juang yang dijahanamkannya sendiri. Tiada yang paksa dia lakukannya! Kesalahan atas kegagalan kawalan nafsu, itulah kejadiannya!

Pu3 bincg dengan seorang dua rakan pu3, bersama adik pu3 yang kebetulan lepasan UPSI. Rakan-rakannya juga turut terlibat dalam perbincangan tersebut. Mereka melahirkan rasa sedih dan malu dengan tindakan junior UPSI yang tidak mencerminkan identiti mahasiswa UPSI. Adam Adli hanya merupakan individu yang menggunakan status mahasiswanya untuk mendapat tempat dalam kalangan kepimpinan muda PKR. Untuk diberi laluan muda memandangkan masyarakat kini melihat ststus mahasiswa sebagai lesen untuk dihormati.

Pu3 baca komen Haziqah nasirah zol bahari di FB : " saya fikir, mahasiswa yang terpekik terlolong macam anjing menyalak bukit ini sudah melampau batas dan tatasusila sebagai manusia dan insan yang waras. Sengaja memprovokasikan dan menguji polis. Ye la, bijak pandai yang berjuang atas nama kebebasan dan menuntut agar kes 'wira' mereka - Adam Adli digugurkan. Paling saya meluat bila gadis-gadis siswi menjerit dan terjerit bila ada seorang yang jatuh "ahhh.. Uhhh.. Tolonggggg.." Dan jejaka siswa pula berkata, "media, tu media!" (Menyuruh agar media yg ada merakam KEKEJAMAN POLIS.) Itu apa? Publisiti murahan? Gila glamor? Atau apa...? Ada ke dalam Islam menggesa melakukan perkara sia-sia seperti ini? Dah la provok, mencabar dan menghalau polis, lepas tu mengugut. Untuk kekasaran seperti yang dikatakan oleh banyak pihak, ya, saya lihat beberapa polis seperti sudah naik hantu. PDRM, buatlah sesuatu. Tahun Baru tak perlu dicacatkan dengan mengangkat Adam adli yang berucap seperti Anwar dan kemudian bertempur dgn Pis, wahai adik-adik"- FB

Sebenarnya bukan sekali dua pakatan mempertikai, menghina, menfitnah, Polis Diraja Malaysia (PDRM), pakatan memiliki pembawaan umpama RADIO CABUK yang bunyinya sumbang dan tidak jelas butiran dikumandangkan. Lain peristiwa, tersongsang pula sebaran diceritakan. Kena lak pendengar mempunyai masalah TULI, dan OTAK LUTUT, tapi mulut MURAI. Copy paste cerita tak tentu betulnya.

Adam Adli 9hb , tindakan tatasusila perlu dikenakan. Bukan gantung, nyahkannya dari senarai penuntut di UPSI dan mana2 kelayakan ke IPTA . THE GENG nya juga perlu diberi sepatah dua kata jika tidak ingin menerima nasib sama. Takkan tupun kerajaan salah kan? Bukan kerajaan BN desak dia langgar pagar utama dan mengajar kekwn pecahkan cermin. Ada otak tk berakal. Sama mcm haiwan.

Comments

Popular Posts