MENGAPA AKHIR-AKHIR INI KITA BOLEH MENANG? RENUNGKAN

Pu3 ingin mengajak rakan-rakan renungkan kembali situasi yang menunjukkan kelegaan dan sedikit kurang kekusutan di hati kepimpinan kita termasuklah penyokong BN. Iaitu kemenangan PRK yang terakhir di Merlimau. Kemenangan yang membuatkan jentera yang terlibat berasa sangat lapang dan puas hati walau sepanjang tempoh 9 hari bertungkus lumus memenuhi jadual yang telah ditetapkan oleh setiap bahagian terlibat untuk mengubah pandangan pengundi di kawasan tersebut.

Tetapi jangan sangka sepanjang 9 hari berkempen itu perasaan sama berlaku pada jentera yang komitted dengan tanggungjawab diamanahkan. tertekan juga. Memenuhi segala yang dikehendaki satu hal, mengorbankan segala perasaan menghadapi tekanan dari rakan-rakan dalam jentera juga satu hal. tetapi walau tertekan masih ada semangat untuk memperjuangkan dan perolehi kemenangan lokasi di mana jentera itu ditugaskan.

Kemenangan bergantung sepenuhnya kerana kesatuan dan bermuafakat dalam jentera itu walaupun kehadiran jentera bantuan luar kawasan yang mungkin memberi kejutan kuat pada jentera tempatan. pu3 sering menghadapi suara menyatakan mereka sangat terkejut sebab pertama kali kawasan menghadapi PRK. hehehehehe.. PRK ini sudah pasti setiap kawasan sering menghadapinya, dari segi penerimaan mental sudah tetap tertekan. soal sebegini, mereka perlu berlapang dada kerana kesudian bantuan datang menghulur khidmat.

mengapa? kerana kita semua bersatu, saling berganding bahu untuk menyuntikkan semangat untuk BN menang ketika itu. Hilang rasa kepasukan yang sebelum ini terjadi, semua merasa perlu bergantung antara satu sama lain . Bosan agaknya. Pu3 hari ini sengaja buat penulisan ringan sahaj untuk renungan pu3 dan rakan-rakan semua sempena usia UMNO ke 65 1 hari ini. danmengenangkan esok adalah 13hb mei. ualng tahun lagi, ulang tahun untuk dijadikan bentang jangan bangkitkan sentimen bangsa dan agama, pu3 tidak mahu perkara itu berulang.

Nota: renungan 13 mei, usah kita melayan perasaan dengki dan benci. Ingatlah kita anak Malaysia. Cinta kita kepada negara kita.



Comments

Popular Posts