LAKONAN SI ANWAR LAGI

Bukan main mengutuk Anwar tindakan penggulingan dilakukan ke atas Morsi Presiden Mesir. Amboi.. bunyi macam cerdik tapi tindakan tak serupa bikin!!!

Pu3 tak tahulah.. apa dalam otak busuk Anwar serta sekutunya dalam soal rusuhan dan demontrasi jalanan ini. Bukankah apa yang berlaku di Mesir seakan ada hasrat sama ditunjukkan oleh kumpulan Anwar dengan mengadakan himpunan haram yang tak aman sengaja mengundang ciri-ciri provokasi melampau.. mencabar pihak berkuasa bergerak untuk menghalang perbuatan mereka .

Ceh.. kenyataan dibuat Anwar serta rakan sekutunya samalah umpama cakap tak serupa nikin. Mulut cakap lain... tangan meraba ke lain!!!

Menyampah pu3 membaca kenyataannya . Sila baca ni

Pakatan Rakyat kutuk penggulingan Morsi
Haider Yutim | Kemas kini: Julai 04, 2013

KUALA LUMPUR:  Pakatan Rakyat hari ini mengutuk tindakan penggulingan yang telah dilakukan oleh tentera Mesir terhadap Presidennya, Mohamed Morsi.

Bercakap pada sidang media di lobi Parlimen, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau menolak penggulingan tersebut kerana ia telah mengenepikan suara rakyat negara itu melalui undi pilihan raya yang disifatkannya adil dan bersih.

"Morsi telah dipilih oleh rakyat melalui sistem demokrasi secara adil dan telus namun kemenangan beliau dirampas secara zalim," kata beliau pada pemberita.

Katanya sebarang proses rundingan atau bantahan terhadap presiden hendaklah dilakukan dengan baik dan bukan menerusi rampasan kuasa.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar turut menyelar tindakan tersebut dan mengajak masyarakat dunia mungutuk tindakan yang dikenakan ke atas Morsi itu.

Tentera Mesir pada hari ini telah menyingkirkan Presiden pertama negara itu yang pilih secara demokrasi selepas setahun memerintah.

Berikutan itu, tentera Mesir mengumumkan penggantungan perlembagaan, pembentukan kerajaan sementara dan satu pilihan raya baru.

Penglima Angkatan Tentera, Jeneral Abdul Fattah El-Sisi dalam pengumumannya turut menamakan Ketua Hakim Mahkamah Perlembagaan, Adly Mansour sebagai presiden sementara sehingga pilihan raya baru diadakan.

Ps: hanya orang munafik sahaja termakan hasutan orang munafik. Hanya yang bodoh je sanggup berguling atas jalan raya konon menuntut keadilan.

Comments

Popular Posts