AMANAH PM SEMPENA ULANG TAHUN UMNO 67 TAHUN


Sambutan ulang tahun UMNO 67 yang berlangsung di Dewan Merdeka PWTC

YAB Najib telah menyatakan. Sebagai pengamal demokrasi. Berdasarkan pada perlembagaan negara. Bahawa BN akan terima apa juga keputusan yang diberi oleh rakyat.

Yang anehnya. Mereka yang banyak bersuara. Yang mengatakan bahawa merekalah menentukan segalanya. Apabila berakhir pru. Mereka juga tidak boleh menerima demokrasi berparlimen. Mereka menjaja pelbagai tuduhan yang sebenarnya tidak logik akal untuk menafikan kekalahan mereka ini. Pakatan menggembar gemburkan futnah di media sosial mahupun dr mulut ke mulut dengan canangan suatu cerita fantasi yang sebenarnya tidak boleh diterima pada mereka yang cerdik pandai.


YAB Perdana menteri mencabat mereka yang kononnya mengatakan berlaku penipuan dalam pilihanraya. Lakukanlah tindakan melalui perundangan membuktikan tohmahan pakatan pembangkang  adalah benat dan tepat. Ia bukanlah cara penerimaan kononnya mereka memperjuangkan demokrasi.

Jika benarnyalah sistem pilihanraya ini tercemar. Kenapa berlaku angkat sumpah di Pulau pinang. Angkat sumoah di Kelantan dan tidak sabar-sabar di negeri Selangor.

Hakikatnya umno tidak tewas. Malahannya... umno berjaya menambah kerusi . UMNO bukanlah parti mengamal rasict tetapi parti mengamalkan kesederhanaan . Adil dan saksama. YAB memberi jaminan bahawa UMNO akan tetap mengekalkan amalan sederhana, keadilan dan kesaksamaan.

Beliau menyeru kepada seluruh rakyay dan ahli UMNO agar bermuhasabah. Untuk memperbetulkan kekurangan dan pada yang sokong dan undi dengan ucapan terima kasih. Usah kita angkuh. Usah kita sombong kerana rakyat sesungguhnya sangat sayang dan kasih kepada kita parti UMNO.

Segala pengekalan parti UMNO bergantung kepada semangat perjuangan berkhidmat kepada rakyat. Janji kita tepati. Kita berkhidmat dan hormat kepada rakyat agar mengekalkan kejayaan kita kepada negara.

Beliau mengucapkan ribuan dan jutaan terima kasih kepada seluruh pihak ..yang bersama-sama bagi menjamin agar Malaysia lebih makmur dan lebih berjaya dibawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional.

Comments

  1. jom kita dengar amanat anuwar pulok.. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=81YiSzhWx0o&noredirect=1#!

    ReplyDelete
  2. Krisis kepimpinan UMNO yang bermula pada 1987 telah berakhir dengan keputusan mahkamah mengharamkan UMNO pada 4 haribulan Februari 1988.

    Perkataan 'Baru' telah dikaburkan dari Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu ('Baru') kerana menurut tafsiran mahkamah, UMNO dan UMNO Baru adalah berbeza, bukan parti yang sama. Pengamal undang-undang memberi tafsiran berbeza-beza sama ada UMNO Baru sama dengan UMNO lama kerana Akta Pertubuhan tidak membenarkan perkara-perkara sebegini diputuskan oleh mahkamah.

    Tang mana 67 Tahun? cer cite?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts