TONY PHUA MENGELETAR DENGAN SAMBUTAN KEDAI RUNCIT 1 MALAYSIA (KR1M)

Kenyataan tony Phua mengatakan barang-barang yang terdapat dalam Kedai runcit 1 Malaysia jauh lagi mahal berbanding dengan Kedai runcit @ supermarket @ hypermarket yang ada di Malaysia.

Eh? Tony phua ada masukker kedai Runcit 1 Malaysia? @ penyokong DAP termasuk kepimpinan DAP juga sudah beralih arah dari lokasi pembelian rutin ke kedai 1 runcit Malaysia (KR1M) kerana harganya sangat murah? Hehehhe terimakasihler yer tony phua

Biar pu3 ulas kenapa tony phua membuat kenyataan ini. Jom baca:
DAP punya niat jahat apabila sengaja mencari kelemahan KR1M. Mereka punya agenda tersembunyi kerana KR1M diuruskan oleh syarikat bumiputra. Rata2 pembekal produk adalah IKS bumiputra. Majoriti pembeli dari golongan berpendapatan rendah bumiputra. Kehadiran KR1M telah menjejaskan perniagaan peruncit cina. KR1M juga menjejaskan org tengah kaum cina. Jika selama ini mereka mainkan isu barang naik, KR1M menafikan tohmahan mrk tersebut. KR1M menyebabkan mereka kehabisan isu..mereka bimbang kerena KR1M diterima baik oleh rakyat!

Ini kes tony phua. Ni lgi nurul Izzah , anak kesayangan anwar, dia dh tahu pembekal barang2 kt KR1M tu bumiputera, yang dia sanggup jadi balaci DAP hentam sama tu awat? Dia bukan melayuker? Kemaruk sangat mengangkat DAp ni kerana nk pastikan kedudukannya sebagai MP Lembah Pantai dijamin keselamatannya ker izzah? ( Lawa gak engkau posing ngan sabun 1 malaysia tu, kira kempen jugalah sesuai jd model sabun tu- fotogenik gitu. Wardina ajarker cara pose?)

Mempertikaikan tentang harga beberapa jenis barangan yang kononnya, lebih mahal berbanding hypermarket lain, merupakan cara termudah bagi Tony Pua dan Nurul Izzah mempertahankan pemonopolian tersebut. Mereka seperti cuba menggambarkan negara ini dikuasai sepenuhnya oleh kerajaan dan semua barangan dikawal harganya oleh kerajaan.

Anehnya, mengapa Tony Pua dan Nurul Izzah tidak membandingkan harga murah yang ditawarkan oleh KR1M dengan barangan yang dijual oleh hypermarket pada harga yang lebih tinggi? Mengapa hanya barangan terpilih dan tidak secara keseluruhannya?

Tanda tanya timbul, skrip siapakah yang digunakan oleh Tony Pua dan Nurul Izzah? Tony Pua dan Nurul Izzah tidak bercakap kerana mereka ingin bercakap tetapi kerana mereka disuruh bercakap.

Baca pandangan tentang ini dlm blog ini :
http://lydiausm72.blogspot.com/2011/11/peruncit-bukan-melayu-dengki-bila-kr1m.html?m=1

DAP bersikap perkauman, PKR bodoh bangang nk memusanhakan Melayu, PAS dungu keldai sanggup dikudai.

Comments

Popular Posts