PAKATAN BZ SANGAT NAK KEMPEN JATUH KR1M TAPI AIR BERSIH KAT KELANTAN APA CiTER???

Pu3 baru sahaja membaca blog rakan pu3 berkenaan masalah kebersihan air di negeri kelantan yang telah melalui fasa demi fasa tetapi tetapi posisi yang sama sejak 30 tahun yang lalu. Blog puteri saadong (http://bicaraputerisaadong.blogspot.com)

Sebagai orang luar dari negeri kelantan, pu3 tak banyak tahu sangat permasalahan yang berlaku, hanya mereka berada di sana mengetahuinya. Tetapi 2010 10 hari pu3 berada di sana, dah cukup memberi gambaran keseluruhan corak kehidupan masyarakat di sana yang serba kekurangan dari segi kemudahan asas.

Persoalan pu3 bukan kehidupan mereka di kelantan tetapi , kenapa berlaku pengabaian hak rakyat kelantan yang di bawah jajahan perintah pakatan? Adakah kepimpinan pakatan ini hanya memahami konsep pembangkang, hanya setakat apa sahaja kemudahan dan kelebihan serta kebaikan kerajaan BN beri kepada rakyat perlu ditentang oleh mereka untuk apa sahaja cara? Ceh! Punyalah tak berkualiti punya fikiran!

Sebelum ini, n. Izzah dengan cantiknya berpose dengan sabun cecair membanding harga konon sabun cecair pencuci di Kr1M mahal! Kali ni dengan bangga pula mempromaosi pula susu jualan Kr1M konon mengandungi plumbum n Coli. Ini kutip kes di negara china agaknya. Pakar kesihatan mana depa dpat membuat kajian ni? Kalau benar, sila publishkan surat pengesahan tersebut! Mmg super tul pakar kimia menjejak bahan terlarang hanya dalam susu di Kr1M

Hello! Air di kelantan yang tidak dirawat tu kenapa tk bawa pakar kimia tu utk lakukan perawatan ? Kalau nak tunjukkan contoh konon pakatan terbaik, tunjukkan kemampuan lebih baik dari kerajaan BN. Jangan bagi alasan tiada kewangan kerana bukan pemerintah pusat. Tu hah, statement akaun n.izzah sampai sekrang. MP lembah pantai senyap je tk memberi sebrang kenyataan setelah didedahkan. Kalau sayangkan rakyat, kenapa tak digunakan je duit tu utk rakyat?

Ps: pu2 suka pula pakatan asyik menunjukkan gambar produk dalam Kr1M ni. Buang semua kenyataan, nmpk bebenor depa mempromosikannya pada rakyat. Semakin mereka suka mengeluarkan kenyataan berkaitan KR1M, rakyat semakin tahu kewujudan Kr1M. Rakyat tidak bodoh mcm dulu. Meraka bersigat survey untuk menutuskan. Tak akan terima membuta tuli.

Comments

Popular Posts