KEPADA PENGKHIANAT BERHATI BUSUK !!!!!!! AGENDA PISAHKAN SABAH BUKAN HAK ANDA!!!!!!!


LADY Nak share tulisan seorang rakan seperjuangan yang mendapat perhatian.

Mohon baca

Perjuang Pembangkang
Sabah Sarawak Merdeka Dalam Malaysia
Rabu, 16 September 2014


Sekarang anda faham mengapa Doris Jones cemas?

Untuk renungan dan kefahaman anda semua... Mana yang lebih berkesan dan memberikan impak yang besar? Bersuara di dalam negara atau bersuara di luar negara???

Doris Jones sekarang berada di Pusat Pentadbiran Negara-negara Komanwel. Itulah sebab Doris Jones takut ditangkap kerana telah menghasut rakyat Malaysia dengan penipuan-penipuan yang tidak berasas. Doris Jones lari meninggalkan Malaysia ke London kerana takut dikenakan tindakan undang-undang di bawah akta hasutan kerana kenyataannya yg berbaur hasutan. Rumput tidak akan bergoyang jikalau tidak ditiup angin...

Sememangnya pungutan suara ini sendiri dinasihatkan oleh pegawai Komanwel, Queen Councel Anthony Lester demi memastikan Sabah dan Sarawak merdeka dalam Malaysia. Kita bersyukur bukan merdeka bersama dengan negara-negara jiran yang lain. Entah apa yang terjadi pada masa ini jika itu yang berlaku. Mahukan kita merdeka bersama dengan negara jiran seperti Filipina dan Indonesia. Perjanjian Malaysia itu adalah asas kepada kedaulatan negara tercinta kita, Malaysia. Hak-hak terpelihara dalam perjanjian ini.

Apabila mengimbas kembali usaha untuk menuntut kemerdekaan, adakah British pada ketika itu mahu membiarkan Sabah dan Sarawak merdeka bersendirian. Inilah strategi British untuk memastikan Sabah, Sarawak dan Tanah Melayu disatukan dalam Kemerdekaan Malaysia dan dijadikan jajahan Komanwel setelah usaha-usaha British gagal membentuk Malaysia Union tidak berjaya dalam mengekalkan pentadbiran Residensi British. Penggabungan ini telah dirancang oleh kerajaan British ketika itu.

Pakar-pakar politik dalam negara dan luar menganggap pungutan suara melalui Petition Online ini tidak mencerminkan sokongan rakyat Malaysia khususnya Sabah dan Sarawak untuk keluar dari Malaysia. Alasannya: Adakah penduduk Sabah/Sarawak ketika ini seperti taraf pendidikan, kesihatan, pembangunan ekonomi masih mundur dan berlaku penindasan selepas kemerdekaan selama ini.

Setakat ini, hampir 100% penduduk Sabah dan Sarawak membantah untuk berpisah dengan Malaysia. Malah mengutuk mereka yg cuba menggugat keharmonian dan perpaduan kaum d Malaysia yang sekian lama terpelihara.

Dengan itu, berfikir sejenak, lihat apa yang telah berlaku dengan negara-negara lain? Negara-negara yang mengalami krisis  dalaman seperti politik dan ekonomi, serta peperangan menyebabkan kehancuran kepada negara itu sendiri. Sejarah pasti berulang jika kita tidak mengambil pengajaran yang jelas darinya.  

Sekarang anda faham apa yang tersirat dalam bait2 lagu Warisan: Malaysia
Di sini Lahirnya Sebuah Cinta.


Kredit for : Ketua Puteri Bhg Ranau
LADY tabik lu dik!!!!!

Comments

Popular Posts