#UMNO2015: PEMBANGKANH DISIFATKAN SEBAGAI PARTI PENGGANAS PERSEPSI

KUALA LUMPUR, Naib Ketua UMNO Bahagian Jempol, Mustafa Nagoor melabelkan pembangkang sebagai "Parti Pengganas Persepsi" kerana pihak pembangkang sering menjadikan fitnah dan tohmahan sebagai senjata politik untuk memburukkan UMNO dan kerajaan.

Menurutnya, sudah terbukti beberapa isu sebelum ini yang disebarkan pembangkang ternyata fitnah semata-mata apabila ianya dibawa ke mahkamah dan keputusan mahkamah mendapati pembangkang bersalah kerana memfitnah kerajaan.

"Mereka ini menjadikan fitnah sebagai modal politik. Sebab itu saya kira mereka ini lebih layak digelar sebagai sebuah pakatan pengganas persepsi kerana yang dilakukan oleh mereka hanyalah menyebarkan persepsi yang tidak benar mengenai kerajaan dan UMNO.

"Boleh dikatakan kesemua pemimpin tertinggi pembangkang di dalam ketiga-tiga parti pernah disabitkan dengan kesalahan memfitnah. Contohnya isu fitnah antara Nurul Izzah dan Raja Nong Chik, akhirnya Nurul Izzah terpaksa memohon maaf kepada Raja Nong Chik setelah didapati bersalah oleh mahkamah.

"Begitu juga dengan isu Pusat Fidlot Nasional (NFC) di mana suami kepada Datuk Seri Shahrizat, Datuk Dr. Mohamad Salleh dituduh menyeleweng oleh Rafizi namun terbukti ia juga satu fitnah apabila keputusan mahkamah akhirnya menyebelahi Datuk Dr.Mohamad Salleh. Begitu juga dalam kes tuduhan kerajaan menjual minyak sawit kepada negara Israel di mana akhirnya Suara Keadilan didapati bersalah kerana memfitnah kerajaan.

"Pembangkang bukan sahaja memfitnah pihak kerajaan dan UMNO, malah turut memfitnah sesama sendiri, bahkan sesama parti sendiri seperti yang berlaku dalam kes Langkah Kajang di mana Tan Sri Khalid difitnah oleh kepimpinan partinya sendiri," tegasnya dalam sesi perbahasan di Dewan Merdeka, PWTC di sini hari ini.

Beliau seterusnya mengingatkan kerajaan dan juga ahli-ahli serta kepimpinan UMNO agar sentiasa peka terhadap fitnah dan tohmahan yang dilontarkan oleh pembangkang yang bertujuan menimbulkan persepsi negatif terhadap kepimpinan UMNO dan kerajaan.

"Kita mesti waspada dan berhati-hati dengan taktik politik kotor pembangkang ini. Kepimpinan kerajaan dan UMNO tidak boleh memandang ringan dengan serangan persepsi seperti ini kerana ianya boleh mengakibatkan musibah yang besar dan tidak dijangka.

"Janganlah kerana kelalaian kita menguruskan serangan persepsi ini, suatu hari nanti kita akan menyesal kerana tewas dengan perkara yang batil dan menjadi bahan cercaan generasi di kemudian hari," ujarnya. -MediaUMNO

Comments

Popular Posts