KEDI KANAK-KANAK MATI AKIBAT HENTAKAN DARI BOLA GOLF!!!!

::Apa Kata LADY::

Terkejut LADY mendengar berita kematian seorang kanak-kanak akibat terkena bola golf di keningau semalam.Eh? kuat sangatkah libasan bola sehingga boleh terkena pada orang awam??? kenapa kanak-kanak itu berada di kawasan golf? adakah dia salah seorang anak pemain golf yang berehat di kawasan berkenaan?? LADY terfikir-fikir, bagaimana kejadian ini boleh berlaku?

setelah membaca artikel yang dikongsikan oleh rakan LADY, barulah terjawab punca kemalangan itu terjadi.

baca:

Kedi Kanak² Mati Terkena Bola Golf #1Malaysia


Seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun bertarung nyawa hampir 16 jam sebelum disahkan meninggal dunia selepas dipercayai terkena bola golf di Kelab Golf Keningau di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 2.40 petang, Sabtu lalu, mangsa dikenali sebagai Alminda Jalimin bekerja sambilan sebagai kedi dikejarkan ke Hospital Keningau, namun dirawat sebagai sebagai pesakit luar sebelum disahkan meninggal dunia di rumahnya di Taman MDK Keningau pada keesokan hari.
Ketua Polis Daerah Keningau Deputi Superintendan Robert Salisip David berkata, siasatan awal mendapati ketika kejadian, mangsa sedang menarik beg peralatan golf milik seorang pemain di lubang ke-12 di padang berkenaan.

“Tiba-tiba bola golf dilibas seorang pemain dalam jarak sekitar lima hingga enam meter melencong lalu terkena tengkuk kanan mangsa menyebabkannya rebah. Akibat kejadian itu, mangsa yang pengsan dikejarkan ke Hospital Keningau untuk rawatan lanjut,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, sebaik tiba di hospital, mangsa hanya menerima rawatan pesakit luar sebelum dibawa pulang ibu bapanya yang menetap di rumah kongsi.

“Namun, pada jam 11.30 malam, mangsa mengadu sakit kepala selain mengalami muntah-muntah. - Rezqeen hill blog

ps: Tahziah LADY ucapkan kepada keluarga kanak-kanak tersebut. kemungkinan kemalangan ini adalah di luar jangkaan. walaubagaimana pun.. wajar dikaji pengambilan kedi sambilan juga terutama usia di bawah umur ini. Usia sebegini seharusnya mereka diberi peluang untuk menikmati zaman kanak-kanak mereka, usia 12 tahun bukankah itu adalah usia pelajar yang bakal menghadapi UPSR? hanya mereka yang berkaitan sahaja yang tahu.

KENAPA PIHAK padang golf berani menggunakan khidmta seorang kanak-kanak sebagai kedi????

lagi peliknya, pihak hospital hanya memberi rawatan sebagai pesakit luar. setahu LADY apabila berkaitan kemalangan membabitkan kepala dan pesakit didapatu pengsan, bukankah pihak berkenaan harus membuat pemeriksaan lebih teliti lagi? bukan sekadar rawatan pedsakit luar sahaja??????

kecuaian membawa padah!!!

Comments

Popular Posts