LAIN KALI TUNGGU EMPUNYA BADAN UMUMKAN! KAN DAH KANTOI



Berita yang dibawa memang memanaskan . Tulisan yang berani siap disebut nama satu persatu kepimpinan Sabah yang konon bakal menyertai PKR sebaik sahaja Anwar tiba di Sabah 10hb Mei 2012. Kemudian Pu3 menerima makluman dari Sahabat pu3 (maaf nama sahabat tidak akan disebutkan di sini atas permintaan. Maklumat inipun pu3 perolehi melalui chat antara pu3 dengan sahabat pu3) penafian dari Tan Sri Kasitah Gadm yang dikatakan antara yang bakal melompat. Beliau membuat penafian, walau enggan membuat kenyataan akbar kerana menganggap tulisan yang diceritakan itu tidak penting dan hanyalah berbentuk cerita sensasi tiada kualiti. Bukan kebenaran tetapi unsur fitnah menyedapkan cerita untuk pengkhianat bangsa.

anak kera menjerit-jerit
Terjerit pada pembesar suara
Tersalah umum dah kena gigit
Jangan takbur kan sudah kena!

Kalau buluh dijual di pasar
Jangan terkena miang di tangan
Itulah padah bercakap besar
Berita diterima tak serupa angan

Akhirnya berita yang pu3 nantikan tiba juga. Pengumuman yang dibuat oleh penulis dalam portal kualalumpurpost.net yng kononnya akan ada MP BN sabah menghantar borang menyertai PKR. Penyerahan akan diserah terus kepada Anwar yang turun ke sabah.


Pu3 menanti pengumuman seterusnya. Dua watak utama jadi perhatian pu3. Siapa lagi. Musli oli dan anwar ibrahim. Kedua manusia ni sahaja yang cepat buat liputan di alam maya andai ada berita panas dan ganas seperti ini.

Ini memang kejutan paling besar dibuat oleh sabah. Tidak serupa diharapkan anwar yang tidak peduli ribut taufan datang ke Sabah. Dah mengharap sangat apa yang dijanjikan termeterai kemenangan besar penyertaan pemimpinan BN dalam partinya. Malangnya impian hampa belaka.

Hari ini MP beaufort DSP Lajim sendiri membuat penafian di lobi parlimen. Seperti yang pernah diumumkan sebelum ini Di akbar sabah. Beliau tidak akan keluar dari UMNO hari ini dimuktamadkan. 

Demikian juga Wilfred presiden UPKO yang juga MP tuaran tidak menunjukkan tindakan melakukan perkara seperti yang diumumkan oleh penulis PKR.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. Majlis PKR Amoi menari
    Orang PAS turut teruja
    Gila sangat nak jadi Perdana Menteri
    Ta cukup lagi ke harta yang ada!

    Bukan nak jadi penyelamat negara,
    Tapi nak capai dendam dihati
    Masa berkuasa kau kompol harta
    Raayat susah negara dah rugi.

    ReplyDelete
  2. masa berkuasa tidak amanah
    jatuh menjunam kehendak Tuhan
    Jangan diperbodohkan rakyat Sabah
    sejarah dirujuk sebagai panduan

    bercakap banyak janji ditabur
    konon berjuang rakyat jelata
    PKR Pakatan cakap je takbur
    negeri di perintah rakyat derita

    ReplyDelete
  3. ni semua strategi PR masa pru nnt. bila nama dh naik seperti mana yg digembar gemburkan, secara tk lansung org yg x tau cerita sebenar akan mula mempertikaikan kreadibiliti calon ini jika dicalonkan semula masa pru13. akan dijaja ceritq calon BN dh kena beli dan dah nk lompat parti tapi tak jadi pasal dibeli semula oleh BN. reversed psycology.

    ReplyDelete
  4. anuwar kantoi laaagi & laaaagi!!! wakakakaaa

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts