DUDUK TUNTUT: MACAM DUDUK WARUNG KOPI JA

Apa dah jadi ni? Apa agenda sebenarnya PKR master mind DUDUK & TUNTUT RCI di penampang hari ini (02hb jun 2012) 

Semalam pu3 terima broadcast massage dari individu berkenaan himpunan ini. Kemudian menerima pula berita YAB PM mengumumkan kerajaan meluluskan penubuhan RCI untuk maslah PTI di Sabah seperti mana yang diperjuangkan oleh kepimpinan BN Sabah sejak dulu lagi.

duduk lepak je ni, macam lepak minum kopi sahaja
Pu3 tunggulah , andai ada lagi push massage dari individu tersebut dengan harapan memaklumkan himpunan DUDUK dan TUNTUT terbatal selepas pengumuman tersebutm ( yalah logiknya, andai yang nak diperjuangkan dah dipenuhi, ia akan menghentikan tindakan yang bakal dilakukan)

Pu3 ada juga maklumkan pada sahabat pu3 pemuda UMNO berkenaan berita projek mega Pakatan pembangkang Sabah di Padang siol, penampang tu. Dari gaya ayatnya, sahabat pu3 tu sudah maklum berkenaan tersebut. Ok legalah. Ertinya mereka sangat peka . Pu3 difahamkan kawasan Penampang ini sememangnya kawasan fokus pakatan pembangkang nak memanaskan keadaan. 

Sekali jumpa gambar.. Uik? Ini duduk Tuntutkah atau duduk melepak di kedai kopi. Boleh pula duduk atas kerusi di bawah khemah yang sedia di dirikan. Alamak! Pu3 bayangkan DUDUK TUNTUT ni sama seperti yang mereka lakukan pada 28hb april di padang merdeka kota kinabalu! Rupanya tidak! Ish! Ni kalau dari pagi ke malam pun no problem! Sah tahan duduk punya, boleh goyang-goyang kaki lagi! 

Mengikut cerita, disasarkan 3000 orang akan berkumpul. Mengikut kiraan blogger DKM antara 150-300. Tapi kalau tengok gambar yang dia sertakan. Jangankan 300, pu3 andaikan tidak lebih 100 orang sahaja! Berdasarkan lokasi dan posisi gambar diambillah. ( Gambar diambil dekat sangat. Ada kelebihan dan kekurangan. Muka boleh nampak, anggaran keseluruhan pula tidak dapat diandaikan. Tiada bukti menunjukkan jumlah antara 150-300 ada jelas)

Persoalan pu3, apa agenda sebenarnya pakatan pembangkang nak teruskan juga himpun ini, walau telah menerima pengumuman kelulusan tuntutan mereka oleh PM sehari sebelum himpun? Nak buat sure kecoh agaknya ya? Konon kuasa pakatan berhimpunlah PM terpaksa akur? 

Malangnya agenda nak glamourkan diri tidak kesampaianlah Bro! Jumlah yang hadirpun, menyemak mata ja. Macam jagung tidak cukup biji mau dimakan.

Kalau ini diperjuangkan. INI KALILAH, pu3 jawablah, BOLEH BLAHLAH KO. SIOU! Korang berjuang tidak ikhlas. Hanya nak ambik ruang nampakkan diri sahaja!

Pssssstttttt...Sori DKM. Memang pada asalnya pu3 nak copy ur artikel n paste it di blog ini dan berhasrat akan umumkan juga sumber artikel ni. Tp.. Ada pula halangan tidak boleh copy2.. Pu3 ada inisiatif jugalah.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. Mungkin kamu yang tidur waktu itu. Perjuangan PKR adalah untuk rakyat. Perjuangan BN adalah untuk memperkayakan diri

    ReplyDelete
  2. nampaknya awak masih tidur lagi ini. tak tauker PKR bukan memperjuangkan rakyat. pemimpin PKR di Sabah ketara betul berebut-rbut mau jawatan. itu sebab pengerusi perhubungan PKR ndak ada yang tahan. sebab, yang dibawah sentiasa menarik tenggelam mana yang diangkt ke atas. Ndakpercaya, baik aak bangun cucui muka dulu, kasih basah kepala baru fikir balik. PKR hanyalah pengusut rakyat sahaja. setiap cabag semua bukan tau kerja, mengorek buat cerita sahaja!

    ReplyDelete
  3. yang tarik orang filipina bagi ic untuk undi BN tu sape? macam mana kamu kata BN kerja untuk rakyat, kalau diorang sendiri rampas kuasa rakyat sabah memilih pemimpin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegawai JPN masuk ISA dulu tu orang BNkah? jual IC tu comfirm orang BN kah? bukan salah kamurangkah, tanah orang kampung , pendatang yang dapat. sewapajak mula2, ada mau guna duit, pinjam. lama2 ndak dapat bayar, terus kasih jual. salah BN kah, orang asing sukakan Sabah? berusaha mencari rezeki kerana pelkuang yang ada tak sama dengan negara asal. Salah BN kah, rakyat pemalas, tau mau kerja sikit tuntut pendapatan tinggi? mau demanding ndak mau kerja kuat? kamurang buta hati bah..

      BN memang berkhidmat dengan rakyat. bekerja untuk rakyat. janji ditepati. ndak macam pakatan Sabah. banyak cakap, kerja ndak ada langsung. banyak buang masa ja

      Delete
  4. Ini Kali Lah........!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Perjuangan PKR untuk rakyat? bahagian mana utk rakyat? masa kes rusuhan bersih 3.0 DSAI yang arahkan masuk kawasan larangan...tapi last-last dia yang selamatkan diri....bodoh betul org sokong PKR ni....

    ReplyDelete
  6. PARTI KASI ROSAK..(PKR)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts