CHECKMATE NIZAR: KERJAYA POLITIK TUNGGU DIKUBUR DAH

NGO dan Pemuda Pulai akan membuat laporan Polis dengan keceluparan Nizar
Kali ni, nizar dah terbelit lidah. Terlupa yang dibalun tu bukan sebarang manusia. Apa taknyer, berlaku kekeliruan otak nak membezakan siapa yang nak dihentam siapa yang tidak.boleh terlepas taip kat tweet mempertikaikan bidaan yang berjaya dibuat oleh DYMM Sultan Johor!



Bidaan nombor plat WWW 1 yang dimenangi oleh DYMM Sultan Ibrahim Johor telah diputarbelitkan oleh anasir-anasir yang terlalu bodoh dengan kekayaan yang dimiliki oleh Kesultanan Johor.

Untuk mengelakkan mereka itu terus hanyut dengan anggapan serong yang tiada sumber yang sah, Tengku Mahkota Johor itu telah memberi penjelasan di dalam twitter beliau.


Sila baca di bawah :

Manakala Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim pula telah banyak berjasa kepada rakyat sebelum ini. Dan wang yang digunakan oleh Tengku Ibrahim adalah milik baginda bukannya wang rakyat seperti yang difitnah oleh sesetengah pihak.

Yang lebih memalukan mereka itu ialah plat-plat nombor istimewa seperti WWW1 adalah merupakan satu pelaburan yang tidak mungkin akan susut harganya. Malah, harga plat tersebut biasanya akan bertambah mahal dari setahun ke setahun.

Bagi MiM, pembelian plat nombor tersebut merupakan satu business plan yang tidak sepatutnya dipertikaikan oleh mana-mana pihak. Lagi pun, wang itu adalah milik Tengku Mahkota sendiri.

Dan perlu diingat bahawa perkataan WWW adalah universal yang sinonim dengan 
World Wide Web (
WWW). Maka, nilainya sudah tentu lebih mahal daripada yang lain.- generasi pejuang bangsa
Mulut dah gatal sangat nak membuat pertuduhan. Yelah, agaknya dalam otak nizar, Sultan mana sahaja bukan sokong Pakatanpun, ertinya mesti ahli UMNO. Terleka sangat, sehingga kenyataan putera johor membalas pertuduhan nizar memakan dirinya semula! Padan muka!

Pu3 nak kongsi 1 lagi perkara mungkin Nizar dah lupa. Tetapi rakyat tak akan lupa : lupa...masihkah anda ingat bahawa Kerajaan Perak sewaktu pimpinan Nizar ada membeli 16 buah kenderaan Camry???

Masihkah anda ingat no. plat ini???

AGS10, AFD11, AFD22, AFD33, AFD55, AFD66, AFD77, AFD88, AFD99, AFD333, AFD999, AFF33, AFF88, AFF99, AGS828 dan AEU606 itu semuanya didaftarkan pada 9 Januari 2009...yang ni nizar pakai duit poket dia atau duit rakyat??

Kalau dia ingat perkara ini, adakah dia akan buka mulut mempersoalkan penggunaan duit rakyat atau duit pribadi. Pu3 nak sangat Nizar jawab pertanyaan ini.

Sebenarnya pu3 agak hairan, kenapalah mantan MB Perak ni tak sudah-sudah buat pasal dengan Sultan. Dulu dah buat pasal membantah keputusan perlantikan MB Perak. Jawatannya terlucut. Membantah sehingga membuat persidangan bawah pokok kayu. Heheh karbinet pokok kayu sebagai tindakan protes.

Seharian juga pu3 menunggu respond kepimpinan pakatan. Kot Lim Guan eng tampil lagi nak buat kenyataan cover-cover macam tersasulnya karpal. Tetapi setakat ni, semua menutup mulut. Hehehehhe Nizar kini berseorangan menghadapi keceluparannya . Nasiblah nizar. Kalau nak glamour semula, tak perlulah buat tindakan macam orang tak berakal.

Kini rakyat dah marah dengan tindakan itu. Nantikanlah esok tindakan mereka

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. Tuhan nak tunjuk pada umum akan siapa kah NIZAR ni yang sebenarnya. Hahahaha..... dah kantoi lagi.

    ReplyDelete
  2. Hahahaha... Nizar kene checkmate..! Plet nombor kereta-kereta Exco dulu.., dia bayar dengan duit dia ker?

    ReplyDelete
  3. Tahniah Nizar...anda akan disiasat dibwh akta hasutan... Cepat2 booking Kapal Sing.. Kalo tak dok dalam nanti..welcome to sungai buluh!!!

    ReplyDelete
  4. Duit membeli Plate tersebut masuk ke Akaun Kerajaan PUSAT...Rakyat jugak yang dapat nikmatnyaaa....apa ke BINGAI Nizar niii...

    ReplyDelete
  5. Sebelum jadi MB Nizar buat janji untuk bina sebuah pusat Islam di Perak kepada seorang penyokong kuat PAS. tp setelah jadi MB bila Hamba Allah th brjumpa untuk tuntut janji. Nizar buat deek. Kini PAS Perak telah berubah menentang.Nizar tidak sedar semua itu melainkan dok gila meroyan nak balim jawatan MB. berhentilah Nizar. Org perak pun dh x suka kamu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nga & Ngeh yang kat Perak tu masih sukakan Nizar ler... Hehehehe

      Delete

Post a Comment

Popular Posts