ANWAR BZ DPTKAN SOKONGAN, MANA KAUM KERABATNYA? TAKAT ISTERI N IZZAH JEKER SOKONG?

Bz sungguh Anwar dalam misi kempennya menyebarkan hasutan perjalanan menjelma 9hb Jan 2012. Bertahun2 pu3 kenal Anwar popular dengan kebijaksanaannya menarik penyokong ramai, semangat REFORMASI merosakkan harta benda awam 98.. Kemudiannya terkini melalui AMBIGA BERSIH 2.0 yang mendatangkan kerugian peniaga kawasan terbabit. Fuhhhhhh memang ramai sungguh penyokong anwar yang guna otak kepala lutut je.

Semalam pu3 menonton berita, mendengar keputusan kes pertuduhan membabitkan orang awam yang dijatuhkan hukuman atas kesalahan. Wahhhh bertangisan orang keliling si pesalah. Orang awam ada penyokongker? Pu3 perhatikan lagi mereka yang mengiringinya ... Ish.. Wajah tu ada iras ngan pesalah pula.... Agaknya mereka ini ahli keluarga lah jawabnya ni.

Selepas itu pu3 belek pula gambar Anwar Bin Ibrahim, setiap mana gambar yang ada dalam simpanan pu3. Wan azizah, nurul izzah dan karpal n the geng. Belek lagi anwar + azizah+ izzah+ azmin+ the lawyer. Belek lagi anwar bersama penyokong + si isteri+ anak kesayangan. Eh? Mana kaum kerabatnyer. Rupa tu tak ada pula ada iras2 sebelah Anwar ataupun iras2 rupa wan azizah! Hmmmmm....

Persoalan berlegar dalam benak pu3? Anwar ni tak ada sokongan keluarga lainker? KENAPA? Pu3 tak nak buat andaian, walau kepala otak pu3 dok minta pu3 tulis andaian pu3! Ish! Sape boleh jawabkan untuk pu3 tentang ini? Kaum kerabat tak sebulu ngan diakah? Kaum kerabat tau fiil anwar dan tk sokong? Keluarga percaya bahawa perbicaraan anwar sememangnya sah atas kesalahannya? Mereka tak percayakan Anwar ya? Ish2... Knnnn tertulis juga akhirnya andaian pu3. Pu3 tak suka persoalan berlegar tak ada jawapan.

Jika benar keluarga lain tak menyokong, seolah-olah membuktikan sesuatu bahawa Anwar sememangnya jenis yang perlu diragukan, tidak boleh dipercayai. Oranf yang tak boleh dipercayai, boleh jadi seorang yang mentadbir negarakah? Keluarga adalah contoh pentadbiran. Hubungan baik untuk seluruh ahli keluarga dan mampu mengikat kemesraan di dalamnya adalah seorang pentadbiran yang hebat. Sebab dalam keluarga keseluruhan, pelbagai kerenah, watak dan pembawaan setiap individu dalam keluarga itu. Gagal mengawal perasaan mereka untuk terus rapat pada diri, ertinya ada ketidaksempurnaanlah pada diri. So bagaimana pula nak mentadbir negara? Fikirkan..

Comments

Popular Posts