JANGAN AMBIL KESEMPATAN

Tahziah pu3 ucapkan kepada mangsa kemalangan pelanggarankeretapi dengan lori tangki minyak. Kelmarin (31hb okt 2011) dn alhamdulilllah kerana tidak melibatkan pengorbanan nyawa, walau ia masih menyebabkan beberapa penumpang mengalami kecederaan.

Terima kasih kepada orang ramai yang sama2 membantu semasa kebakaran tersebut. Tahniah diucapkan kepada agensi agensi yang cepat bertindak menawarkan rasa keprihatinan mereka termasuk pergerakan puteri umno sabah dan bahagian papar yang bergegas mengunjungi mangsa di SMS ketika menerima rawatan.

YB datuk rosnah bergegas balik ke sabah sebaik sahaja menerima berita tersebut menunjukkan keprihatinannya dan sejak awal lagi yb dato ghulam badar khan sememangnya sgt prihatin bersama keluarga mangsa. Alhamdulillah.

Dalam keadaan mangsa. Dan keluarga mangsa mungkin terkejut dengan kemalangan tersebut, saat pihak keselamatan sedang berjuang mengawal kebakaran dari merebak, pembangkang pula sibuk dalam twitter dan apa sahaja media alternatif mereka menuding jari menyalak mengatakan kesalahan kemalangan ini kerana kerajaan BN!

Bangang sungguh! Hebat betul pembangkang ini, spesis tahu bercakap sahaja bertindak tidak. Sememangnya sangat berkualiti dalam bersuara tetapi paling rendak kualiti dari segi perkhidmatan kerakyatannya . Agaknya posting di media alternatif tu je mereka perasan satu perjuangan. Pu3 sendiri tk terfikir, dalam keadaan rasa bimbang boleh pula mereka bermain tangan online memburukkan pihak lain.

Mana ketua pembngkang yang kata mereka sangat adil? Mana LGE yng sangat berjiwa rakyat. Mana nik aziz yang mulut sentiasa mencerca, mana kepimpinan pembangkang sabah yang cucuk sana sini memburukkan pentadbiran kerajaan BN sabah. Jika yb datuk rosnah berada di kuala lumpur boleh bergegas pulang. Apa sangat mereka yang lebih jauh kononnya berjuang menegakkan "keadilan rakyat" terbang ke sabah tunjukkan keprihatinan.

Pu3 yakin, mangsa kemalangan tak semua pro BN. Sekurng2nya ahli keluarga mereka mungkin ada orang2 setia pembangkang. Peratusan kemungkinan pasti ada. Andaian perlu ada kerana ia melibatkan rakyat yang bebas menyokong parti mana walupun mereka itu kebanyakannya terdiri dari kakitangan kerajaan yang pulang ke rumah menggunakan perkhidmatan keretapi.

Hello pembangkang, takat menyalak kat twitter, budak sekolah menengahpun lagi aktif bertwit. Duduk tekan je keyboad @ keypad. Kerja pembangkang yg tahap budak sekolah je.kalau nk sebarkan cerita, pilihlah yang menampakkan korang lebih baik bukan memburukkan perasaan rakyat yang sedng risau.

Gambar2 di atas sumbangan rakan2 pu3 yang berada di tempat kejadian.

Comments

  1. bangkang, bangkang,mana reti buat kerja ihklas, pihak pembangkang ni punya la dhaif, semua benda dalam Malaysia ni kalau berlaku yang tak baik, tak de orang lain yang dipersalahkan, mesti UMNO n kerajaan BN.Pemimpin yang berjaya diMalaysia, adalah dikalangan pemimpin PAS, kerana berjaya menanamkan semangat membenci kerajaan, mengumpat, memfitnah,memburukan orang lain..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts