Skuad prohatin (Kudat)

Puteri UMNO Sabah Puteri Seri Kandi
destinasi terakhir utk sesi skuad prihatin 1 menjejak ke tanah parlimen Kudat. Diiringi rombongan jawatankuasa Puteri UMNO Kudat, kumpulan kami menemui keluarga mangsa banjir di kawasan Pitas.






Seorang anak perempuan, comel yg di bawa oleh neneknya ke dewan . Melkat terus dengan Kak Musliati (Ketua Puteri UMNO Sabah), silih berganti didukung oleh rakan lain, sehinggalah sampai giliranku, lainlah pula kejadiannya. Dia kata, dia nk gigit tangan aku, dh tu siap kata mau gigit pipi. Alahai, ngerinya! hehehehe.... tapi taklah menakutkan kerana gigi depan anak tersebut dh tanggal.. gigit mcm manapun sah tk luka punya !





Walaupun niat kita bertema kebaikan, ada juga melihatnya sebagai sudah terpaksa baru menghulur. Ada rakan FB menyatakan seharusnya kami seringlah memberi bantuan, tetapi jika difikir semula kata2nya itu, secara peribadi, saya tidak bersetuju. jika kerap sgt kita membantu, walau tidak diperlukan, ianya akan membentuk sikap yg agak sinonim utk kita, terlalu bergantung harap sehingga membentuk diri yang pemalas,.

Gambar-gambar yang dimasukkan bukanlah tujuan untuk menunjuk2 tetapi berhasrat untuk dikongsikan pengalaman, serta memohon agar tindakan sama diberikan pada semua pihak yang berkeamapuan. Tetapi ada juga menjadikan gambar yang telah saya masukkan dalam FB sebagai senjata menghentam kerajaan Bn pula. Kalau saya di tempat mereka yang bersikap hanya tahu berkata, tetapi buat kerja tiada. Malu saya, tak masuk kampung tapi berani nak memperkatakan keburukan yg sengaja ditimbulkan hanya kerana copy n paste dlm wall mereka

Renuang2kan dan salam 1 Malaysia

Comments

Popular Posts