KEPIMPINAN

Demam pemilihan semakin hangat bahangnya. Hanya tinggal dlm 2 minggu lagi. Tarikh perubahan 25hb mac 2009 adalah hari dalam lipatan sejarah UMNO yang akan menentukan jatuh bangun bangkit hancur parti keramat ini ,melalui pemilihan yang akan dlaksankan utk barisan kepimpinan baru.

Inilah masa yang menentukan tindakan utk menyelamatkn parti tercinta ini. Proses masa yang dilalui yang sudah pasti rekod dalam sejarah parti, panjangnya, memberi peluang untuk kita menilai siapa kepimpinan yang menawar diri menjadi orang kuat mewakili pu3 dr akar umbi.

Sekarang hidup mati parti keramat ini, di tangan perwakilan. Ada rakan saya menyatakan pandangan beliau, selama menuntut perhatian perwakilan utk diundi. Jumlah 786 perwakilan jadi perhatian, tetapi terlupa pula bahawa perwakilan ini adalah wakil ahli pu3 yg jumlhnya melebihi 4 ratus ribu yang nasib parti tercinta dtangan perwakilan.

Wahai sahabat perwakilan. Amanah pu3 berada dtangan saudari. Harapn saya, peluang mewakili anggota pu3 adalah besar. Jangan kerana menjaga kepentingan peribadi, sanggup memusnahkn anggota pu3 lain dengan salah memilih pemimpinan. Nilai kebendaan yang disebarkan, tak bermakna itu adalah kelayakan yang terpenting.. Kita khuatiri ia umpama hadiah hanya memancing undi. Dpt kedudukan, kebajikan, perjuangan, misi dan misi sudah tolak ketepi. Pu3 pula yang gigit jari.

Renung2kn. Salam dr saya calon exco pu3 msia no 19

Comments

Popular Posts