OH 1st LADY.







Pu3 dok peratiler kekwn punya respond apabila tersebarnya youtube kenyataan AMT Ampang .. keadilan yang menghentam habis 1st Lady DSP Rosmah Mansur. Pu3 dgr berulang kali petikan berita awani yang di Youtube kan untuk pembuktikan konon 1st Lady melakukan kenyataan memalukan kerajaan Malaysia dengan mengkritik kegagalan Kerajaan Jepun menjaga alam persekitaran kerana mengejar pembangunan. Hmmm..., agaknya inilah nasib menjadi 1st lady ni ya.. sentiasa menerima kritikan, hentaman dan dikorek habis ruang untuk menyalahkannya. Jika ia lakukan perkara yang membawa nama baik negara, tiada pula tampil menjadi tukang canang hal2 kebaikan tersebut. Tetapi sepatah kata je yg dirasakan boleh diaibkan, sekelip mata sahaja .. WOOOOOOW! tersebar sang radio, sang tv dan sang video yg rela membuat laporan






Sebenarnya bukan 1st Lady kita sekarang sahaja mendapat nasib seperti ini. Semasa Tun Abdullah memerintahpun 1st lady ketika itu pun teruk dihentam. Demikian juga Allahyarham Datin Sri Endon. Jangan kata ini 3rd time.. semasa Tun Mahathir juga, his beloved wife Dr Hasmah dihentam habis oleh sesetengah individu dalam mesyarakat.






Matlamat asal Pu3 katakan ini, terlalu banyak individu dalam masyarakat kita suka sangat bercerita tentang perkara yang diaibkan. Ada pula cepat melatah terus menghujani batu2 yang melakukan tanpa menyelidik hal ini dalam semua aspek.






JOM kita fikirkan sesuatu itu dengan positif.. kenapa kita sentiasa berfikiran negatif.

Comments

Popular Posts