#FAHMI ZAINOL PENCEROBOH : PENDATANG TAK DIALU-ALUKAN KE UMS



LADY memang pelik juga, bagaimana budak fahmi boleh menyusup masuk ke kawasan UMS selepas apa yang berlaku di Tamu Gaya Street Kota kinabalu Ahad lepas (9/11/2014) siap nak berceramah di perkampungan E yang nun paling hujung perkampungan asrama UMS lagi dia melepak! 

Pada andaian LADY, ada sang PENYELUDUP Membawa masuk si penceroboh Fahmi ke sana. Agak-agaklah cara dia masuk. Mungkin bersembunyi dalam bonet kereta. Atau.... dia sanggup memanjat pagar dari kawasan yang agak terpencil.


Kalau dia rasa dirinya dizalimi seperti kata Anwar Ibrahim di media sosial siswa dizalimi! Sebenarnya dia sendiri menzalimi dirinya sendiri. Dah tahu kehadirannya tak dialu-alukan ke kampus UMS kenapa nak jadi pencuri paksa masuk juga di kawasan dah jadi LARANGAN untuknya?! Dah tu nak mengajak pula sebilangan pelajar IPT lain menerja masuk ke kawasan UMS? Korang dah tak ada kerja lainker sebagai pelajar? Tugasan 1 semester dah habiskah? Exam dah readykah?

Sebab LADY melalui suasana kesibukan mahasiswa UMS yang mengejar dateline tugasan. Perpustakaan UMS tu tak lengang dikunjungi mahasiswa. Setiap kawasan yang mempunyai kemudahan untuk belajar dipenuhi kumpulan-kumpulan mahasiswa. Dengan kehadiran Fahmi konon nak jadi HERO nak merobohkan kebodohan mahasiswa UMS.. LADY tak rasa kehadiran fahmi mampu menyelesaikan tugasan wajib bagi mahasiswa UMS. Membuang masa dengan gangguan dan kekecohan, adalah!!!!!

Tak percaya? Di sini LADY kongsikan 1 pandangan yang sebenarnya LADY ambil dari blog MyMassa

Baca; 

Fahmi kamu ingat kamu tarbang datang sini Sabah kami sukakah? Phuiiii muka kau, hidung tak mancung muka tersorong-sorong. Kamu ingat kami orang Sabah bodoh-bodohkah mau dikasi bodoh sama orang macam kamu?


Kamu Fahmi sudahlah tak habis belajar, kamu mahu menghasut lagi kami pelajar-pelajar Sabah untuk mengikut cara kamu? Apa kamu pikir kamu siapa? Kamu ingat kamu hebatkah? Kamu pikir kamu boleh kasi maju ini negeri Sabah kah dengan tabiat kamu macam setan!

Kami di Sabah sudah lama hidup harmoni, kami di Sabah bukan suka bergaduh-gaduh macam cara kamu hasut kami. Sama ada kami PBS kah, UMNO kah, DAP kah, PAS kah, PKR kah bukan kami peduli semua itu. Jadi yang kamu datang ke UMS buat kacau apa pasal? Kami mahu belajar, kami mahu kampus kami tenang-tenang, bukan bikin ribut. Bullshit!

Orang Malaya macam kamu inilah bikin kami benci kamu tahukah? Kamu jangan datang bawa budaya samseng kamu sini, sadar sikit kamu sekolah pun tak habis mahu ajar kami sini.
Tambirang saja kau cakap pelajar UMS panggil kau berceramah sini, phuiiii muka kau. Siapa mahu dangar kau berucap sini, adalah 10 orang yang boleh kau kasi bodoh-bodoh.

Nasehat kami kepada kamu Fahmi, kalau sekolah pun kau tidak habis kau jangan tembirang mahu ceramah sini Sabah. Jangan karana kau baru satu hari sampai Sabah terus mahu jadi hero.

Kami di Sabah tidak suka orang macam kau datang sini buat kacau. Kalau kau mahu makan ambuyat kasi tahu, boleh sumbat di mulut kau. Kami di Sabah tidak suka orang macam kau datang negeri kami buat kacau, bikin semak fikiran saja. Kami ada banyak orang Malaya baik-baik di sini, tapi macam kau ini karana satu titik kamu kasi conteng muka di muka kawan-kawan kamu dari sana.

Jadi besok-besok kalau kamu sudah dihalau balik sana Semenanjung, jangan kamu datang Sabah lagi ya, nanti dimakan kau sama orang Utan di Sepilok. Sama perangai kau jua, suka menjerit-jerit macam orang gila.

From,
Simon and Semon,
Kota Kinabalu, Sabah
--------------------------------------
LADY tahu Budak Fahmi zainol tak akan mampu SEBERANI MATI seperti ini jika tiada manusia LAKNAT berada di belakangnya. Kalau tidak, takkan di YB Nga dan Anwar Ibrahim siap buat komen tuduh mahasiswa dizalimi hanya kerana pihak UMS mengetatkan kawalan keselamatan di sekitar UMS.


Orang tak butalah tengok apa yang dubuk-dubuk fahmi lakukan di pintu pagar UM. Orang lain tak pekaklah mendengar suara sumbang konon nak menghasut mahasiswa bangkit! Orang lain tak sebodoh macam dubuk-dubuk Fahmi and the geng sanggup terbang beribu batu masuk jajahan bukan amanah di bahunya! Hanya nak merobohkan tembok kebodohan??? UMS????????

Biasanya LADY akan kata, simpati LADY pada mereka yang diperdaya oleh si peliwat kerana kata manis kalah madunya. Untuk Fahmi zainol LADY tak akan suarakan rasa simpati walau sedetikpun! Kerana di mata LADY,  dia adalah penceroboh yang ada niat untuk memusnahkan suasana keilmuan di institusi ilmu di UMS hanya kerana tak berpuas hati kekalahan Pilihanraya universiti! Beberapa jam sudah berlalu, LADY tengok gak wall fb budak fahmi ni. Ada diuarkan konon dia nak post gambar dia buat laporan polis atas tuduhannya berkaitan pemilihan MPP UMS.

Setakat ini, yang ada di wall budak fahmi ini laporan polis berkenaan akaun palsu semata. Itu sajakah? Mana laporan tuduhan konon pilihanraya universiti di UMS dicemari sumber wang dari pemuda UMNO? Soalan LADY, Ada atau tiada bukti atas pertuduhan itu? Takat laporan akauan palsu tu, tak pandang LADY. LADY mahukan pembuktian yang FAHMI ZAINOL ada kemukakan laporan atas pertuduhan pencemaran pilihanraya universiti! - macam tak berani je . Betul ada buktikah Fahmi atau.. cakap kosong kerana kecewa semata??????


Seperkara lagi, anda rasa dizalimi kah seperti dikatakan oleh Anwar Ibrahim? Zalim macam mana tu? Kalau benar, sila buat laporan juga bentuk kezaliman yang anda alami. Kalau betul-betul ada buktilah. Kalau tidak, sila nasihatkan bapa angkat anda si Anwar Ibrahim, sila belajar diam jika tak perlu. Semakin bercakap bukan pahala bertandang tapi dosa! Opppsss terlupa! Anugerah Ilahi wan azizah mana pernah buat 'dosa'.. 'baekkkkkkkkk' je!!!!

Ps: heheheh.. bayangkan jika benar andaian LADY fahmi menceroboh masuk ke UMS dengan bersembunyi dalam bonet kereta. Wahhhhh betul-betul seperti PATI! Dan wajar kena halau dan ditangkap!

Comments

Popular Posts