PBIK BUAT LAPORAN POLIS KECELUPARAN NGEH DI TWEET

Walaupun Ngeh Ko Ham telah memohon maaf atas tindakan keceluparan tweetnya yang menyentuh sensertiviti Umat Islam. Tetapi tindakan tersebut bukan penamat kepada menghentikan tindakan ketidakpuasan hati sebahagian umat Islam yang masih tersinggung dan marah dengan keceluparan tersebut.

Semalam NGO 1 Agenda telah membuat laporan dan hari ini, tindakan yang sama telah dibuat oleh Pertubuhan Belia Islam kepung yang diketuai pengerusinya iaitu dato norizan Ali, setiausaha PBIK dan ahli PBIK di Balai Polis Kepong hari ini (21hb sept 2012) jam 11: pagi sebentar tadi.


Ianya bukan bertujuan hanya pada tindakan ngeh Ko ham setakat ini sahaja , malahan untuk memperingatkan pada individu lain yang mungkin akan melakukan perkara sama atau hampir serupa.




Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Isu kepercayaan agama, adat budaya adalah antara isu yang sepatutnya sebagai warganegara Malaysia , tak boleh disentuh apa lagi diperlekehkan. Kepercayaan adat dan agama ini seharusnya dihormati.

Ps: Arbaiyah kenapa tak melalak kat tweet hentam kepimpinan DAP memperlekehkan tindakan menunjukkan kecintaan kesucian Agama Islam. Kata mengaku Berjuang demi Islam, Agama Allah. Tetapi kat tweet be menajng menceritakan aktiviti jemputan ceramahnya.


#Menentang penghinaan ke Atas junjungan Rasulullah saw
#JanjiDitepati
#BNBah
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts