salam perjuangn

orang akan bertanya, kenapa asyik tajuk kita salam perjuangan. Tak habis2 salam itu sahaja. Macam tak b idea hendak buka bicara.

Bukan apa, memang perjuangan kita tak pernah selesai. Selagi kita hidup, selagi itulah kita akan terus berjuang. Tk kisahlah apa perjuangan dalam kehidupan ini.. Kita tak boleh berhenti utk terus berjuang. Sehingga di alam kuburpun kita masih perlu berjuang menjawab soalan malaikat berbekal amalan semasa kita hidup..

Dalam perjuangan, kita umpamakan kita sedang berada dalam pertandingan. Pasti ada menang dan ada kalah. Ada kaedah dan strateginya. Serta pendekatan. Yang penting, biarlah btanding itu dengan peraturan yang sepenuhnya bersih dan kita menang atas landasan memang kita berkelayakan. Bukan keranja kebendaan. Kata abah saya, harta boleh dcari selagi kita berusaha, tapi, tersalah ilmu, habis rosak dunia.

Macam situasi kita sekarang, parti kita nazak dan terseksa. Perlu dapatkn rawatan yang paling berkesan dengan memastikan doktornya adalah yang mampu mengesan kaedah rawatan. Maksud saya, kita sekarang dlam musim pemilihan. Dr sekarang hanya dalam 11 hari sahja lagi utk kita menilai barisan kepimpiman yang blh mengangkat semula parti kita. Nilailah dgn bijaksana, pilih permata, jgn kaca, walaupun ada masa kaca itu kilauannya lagi terang dari permata. Silauan kaca hanya mampu terang seketika, tp permata kekal dgn keaslian cahayanya.

Jumpa lagi. Salam perjuangn dari saya clon exco pu3 no 19. Buka mind buka hati.

Comments

Popular Posts