SUDAH-SUDAHLAH MELAGAKAN KEPIMPINAN

LADY tak faham sungguh.. sesungguh-sungguhnya! Ntah apa logiknya entri oleh blogger 'kihampautohoh' yang nyata lagi terang bukan saja bodoh bangang.. tapi babal dan tubal!!!

Cuba baca penulis mengaku sebagai kihampautohoh.

"Secara logiknya, Datuk Musa Aman hanyalah merangkap jawatan Pengerusi Perhubungan BN Sabah,  bukan siapa di dalam organisasi UMNO. Berbanding Datuk Seri Shafie Apdal, menduduki jawatan Naib Presiden UMNO Malaysia. Nombor tiga selepas Presiden dan Timbalan Presiden UMNO Malaysia." -kihampautohah blog

LADY: hahahahaha.. apa pasal dia ni buat lawak?? Apa pula sebagai pengerusi perhubungan UMNO sabah merangkap pengerusi BN sabah bukan siapa dalam organisasi UMNO??  Nampak sangat blogger ni tidak memahami peranan Naib Presiden UMNO Malaysia dan Pengerusi Perhubungan UMNO negeri. Nak LADY bagi kah keratan peranan 2 jawatan dalam organisasi UMNO??? Sila baca Perlembagaan UMMO dalam Fasal 9.8.3- 9.8.3.1 dan 9.8.3.2. ( tugas pegawai dalam majlis tertinggi). Baca juga Fasal 12 Badan Perhubungan dalam perlembagaan UMNO. Baca keseluruhannya. Kali ini LADY nak tanya.. siapa kata Pengerusi perhubungan bukan siapa dalam Majlis tertinggi UMNO?

KENAPA Blogger Kihampautohoh nak membandingkan jawatan Naib Presiden UMMO dengan pengerusi Perhubungan Negeri dalam penulisan Entrinya??? Anda secara sengaja dan terang-terang ada hasrat untuk  MELAGA-LAGAKAN  kepimpinan yang berkaitan. Lebih ringkas dengan perkatan PROVOK a.k.a HASUTAN!! seharusnya anda mulai sekarang belajar untuk BERTANGGGUNGJAWAB atas perbuatan termasuk penulisan anda!

Tahukah anda.. pengerusi perhubungan negeri mempunyai kuasa dalam urustadbir UMNO negeri termasuk setiap bahagian-bahagian di dalam negeri tersebut? ( sila baca sekali lagi Fasal 12 dalam perlembagaan UMNO Malaysia)

Berbalik kepada cerita rumah terbuka Zon 6 yang menggabungkan 4 bahagian iaitu Semporna, Tawau, Kalabakam dan silam. Ke-4 bahagian adalah tuan rumah . Semua penjawat seluruh bahagian-bahagian berkenaan adalah MERAIHKAN orang ramai termasuk kepimpinan bahagian-bahagian lain dan pengerusi Perhubungan UMNO Sabah yang hadir ke majlis berkenaan.

Sebagai tuan rumah. Mestilah melayan semua yang hadir. Bukan tetamu pula yang kena melayan pemegang jawatan tinggi di bahagian2 terlibat sebagai tuan rumah!! Tu yang LADY kata pelawak sungguh blogger Kihampautohoh dalam entrinya. Nampak dengan jelas betapa dangkalnya otak penulis alam maya tersebut sehingga tidak mampu menyembunyikan emosi bergelodak dalam jiwanya.

"Tapi perhatikan gambar. Pengerusi Perhubungan BN Sabah, Datuk Musa pula yang terlebih lebih. Walhal majlis rumah terbuka UMNO zone 6 adalah anjuran UMNO. Ini kah yang dimaksudkan dengan lupa diri, atau digelar bangsawan jadian.? Tidak logik."- kihampautohoh blogger

LADY: Alahai... apa yang tak logiknya?? Gambar ramai-ramai??? Heheheheh!! pelik sungguh si blogger kihampautohoh ni. Orang ramai bergambar ramai-ramai apabila kepimpinan nombor 1 Sanah datang. Ditambah lagi YAB DS Musa Aman adalah Ketua Menteri Sabah. Sudah tentulah bergambar ramai-ramai macam dalam gambar. Part gambarpun jadi isukah? Nasihat LADY pada blogger ini, sebelum membuat penulisan, sila buat pencarian atau survey dahulu mana-mana majlis yang dijwmput hadir Pengerusi Perhubungan ini yang tiada orang ramai termasuk kepimpinan tidak berasak-asak untuk mengabadikan gambar mereka dengannya?????

"Ada niat yang tidak baik, usaha merendahkan kredibiliti seseorang. Sama ada Datuk Musa menyedarinya atau tidak." - kihampautohoh blogger

LADY : Pada LADY.. Isu merendahkan atau memperlekehkan kredibiliti seseorang tu.. bukan isu yang perlu dikaitkan dalam cerita rumah terbuka UMNO Zon 6. Kamurang lah yang mewujudkan isu berkenaan!!

"Kamu orang tahukah, kenapa Datuk Shafie Apdal tidak hadir majlis ini. Sebab sebelum ini, dengar saja Datuk Shafie Apdal akan hadir terus majlis yang dirancang tidak semena mena akan dibatalkan. Oleh itulah, Datuk Seri Shafie Apdal berpendapat, lebih baik beliau tidak hadir supaya majlis berjalan dengan lancar. Terbukti, segalanya beres walaupun kurang mendapat sambutan.?" - kihampautohoh blogger

LADY: Sebenarnya kenapa dan mengapa Yb DS Shafie Afdal tidak hadir dalam majlis berkenaan rasanya bahagian pelaksana sudah maklum. Cuma soalan LADY. ayat "oleh itulah, Datuk Seri Shafie Apdal berpendapat, lebih baik beliau tidak hadir supaya majlis berjalan dengan lancar" tu betul-betulkah kenyataan DS Shafie?? LADY tidak rasa itu kenyataan itu keluat dari pemimpin yang LADY kagumi. Tetapi hanya ayat yang ditulis penuh perasaan oleh blogger Kihampautohoh semata!!!!

Ps: tertanya-tanya LADY. Siapa musuh sebenarnya blogger ni? Bagi LADY hal-hal remeh seperti ini tak perlulah jadi bahan penulisan serius. Ianya berkenaan hal urustadbir kawasan. Jangan nak tunding jaru pada pihak lain hanya kerana konon nak membela pemimpin disokong.. LADY ni, semua pemimpin mewakili negeri LADY. LADY akan sokong kerana bukan senang tau nak 'tembus' peringkat kebangsaan jikalau tiada aura.( berdasar pengalaman LADY sendiri) jadi seharusnya berilah sokongan tak berbelah bagi kepada semua agar mereka tetap berada di tempat mereka yang sepatutnya demi kita rakyat tang menyokong.

Jangan jadi ketam yang hanya mengait kaki agar ketam yang sedang memanjat tertarik jatuh ke bawah semula. Semua akan menanggung rugi. Pemimpin pun akan rugi kerana mempunyai penyokong seperti penulis kihampautohah yang hanya membicarakan keburukan pemimpin lain untuk menaikkan pemimpin yang disokong. Salah tu saudara!!!! Sepatutnya jika ada masalah.. pastikan dibaiki dan dipulihkan bukan ditunggang terbalikkan lagi.!!

Comments

Popular Posts