kelas komunikasi telah menyambut makan raya tengok makan dan menikmatinya. Sengaja kelas kami menyambutnya dengan membuat kejutan buat pensyarah kami yang selama 4 semester bersama-sama kami. hanya 1 semester sahaja kami tidak di bawah bimbingan beliau.
kita bincang part ini, fikir-fikirkanlah:
Politik
Bahas usul mesti ada data – Adnan
MARANG 27 Okt. – Semua perwakilan yang akan membahaskan usul pada Perhimpunan Agung UMNO ke-58 pada 5 hingga 9 November ini diminta mengemukakan data berhubung isu yang dibangkitkan bagi mengukuhkan hujah masing- masing.
Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaacob berkata, perwakilan terlibat perlu membuat kajian berhubung isu yang ingin dibangkitkan dan mendapatkan data-data daripada kementerian terlibat bagi mengelakkan mereka bercakap ‘atas angin’ sahaja.
“Kalau mahu bercakap isu pekerja asing, dapatkan butiran daripada Kementerian Sumber Manusia, begitu juga kalau ingin bercakap mengenai isu pendidikan, dapatkan data daripada kementerian berkenaan.
“Dengan itu bila bercakap nanti, ada hujah-hujah untuk mengukuhkan alasan mengapa isu itu dibangkitkan,” katanya semasa menghadiri rumah terbuka Aidilfitri Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Abdul Rahman Bakar di sini hari ini.
Adnan yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pahang dan Ahli Majlis Tertinggi (MT) parti berkata, dengan adanya data ia boleh menyokong isu yang dibangkitkan walaupun ia seperti berbaur perkauman.
Ini kerana jelasnya, walaupun isu berkenaan nampak seperti berbaur perkauman, tetapi jika ia merupakan hakikat yang sedang berlaku sekarang maka butiran serta data yang diperoleh daripada kementerian terlibat dapat membuktikan serta mengukuhkan hujah perwakilan.
Adnan mengakui kira-kira 50 hingga 60 peratus perwakilan yang berbahas pada Perhimpunan Agung UMNO sebelum ini bercakap berdasarkan fakta, namun selebihnya hanya bercakap ‘atas angin’ sahaja.
Menurutnya, perbahasan yang disertai fakta boleh membantu pucuk pimpinan parti dan kerajaan untuk memikirkan dasar yang lebih baik selain mengukuhkan dasar sedia ada.
“Walaupun kita ada ahli MT tetapi bukan semua perkara kita boleh fikir, sebaliknya kita juga memerlukan maklum balas dari akar umbi iaitu melalui perbahasan-perbahasan sebegini,” ujarnya.- utusan online 27hb Okt 2007

Comments

Popular Posts