LAHAD DATU: ANWAR & JEFFREY KITINGAN DALANG SEBENAR INSIDEN BERDARAH LAHAD DATU!!????


Kenapa kedua manusia ini tidak memberi sebarang respond dengan pertanyaan perkaitan mereka dengan pencerobohan di lahad Dati? Bukankah kedua manusia ini BIASAnya cukup tangkas dalam hal-hal penafian walau sebenarnya perkara itu sememangnya dilakukan oleh mereka!!!

Baca perkongsian di bawah ini

LATEST BREAKING NEWS ... Anwar, Jeffrey Kitingan DALANG SEBENAR Insiden Lahad Datu
Perisikan tentera mengesahkan terdapat pertemuan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan bekas pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari beberapa bulan sebelum pencerobohan berlaku di Lahad Datu, Sabah.

Perisikan tentera mengesahkan terdapat pertemuan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan bekas pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari beberapa bulan sebelum pencerobohan berlaku di Lahad Datu, Sabah. -ANWAR MASIH SENYAP TIDAK MENJAWAB!!!!!

Selain itu agensi yang sama turut mengesahkan seorang pemimpin pembangkang Sabah, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan terlibat mengadakan pertemuan dengan Sultan Muidzullail T. Kiram iaitu salah seorang pemerintah Kesultanan Sulu juga beberapa bulan sebelum kejadian berlaku.- JEFFREY JUGA MEMBISUKAN DIRI!!! JAWAB!!!!

Pendedahan ini menguatkan lagi dakwaan pihak perisikan tentera Filipina sebelum ini apabila secara terbuka mengaitkan nama pemimpin pembangkang sebagai dalang.

Menurut sumber perisikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM), pertemuan antara Anwar dan Jeffrey dengan pihak MNLF serta wakil Kesultanan Sulu dipercayai ada kaitan dengan janji-janji tertentu sehingga mendorong kumpulan yang mendakwa sebagai Tentera Diraja Kesultanan Sulu menceroboh Sabah. - JEFFREY & ANWAR MENGGUNAKAN TAKTIK KOTOR UNTUK WIN WIN SITUATION???!!!!!

sumber : UTUSAN MALAYSIA

I'll scratch your back if you scratch mine ... Auwww


Kumpulan ketiga yang didakwa terlibat adalah pembangkang dari Malaysia, yang sedang bersiap sedia untuk pilihan raya umum yang mungkin berlangsung sebelum Jun. Pegawai perisikan berkata salah satu ahli politik pembangkang Malaysia yang bersekutu dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah - INQUIRER NEWS, 1 Mac 2013

Kita percaya mustahil Anwar Ibrahim berseorangan dalam penglibatan beliau menghasut Kiram untuk meneruskan tuntutannya ke atas Sabah.

Laporan perisikan tentera Malaysia mengesahkan terdapat pertemuan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan bekas pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari beberapa bulan sebelum pencerobohan berlaku di Lahad Datu, Sabah.

Malah, INQUIRER NEWS telah melaporkan, hasil laporan dari perisikan Filipina, salah satu ahli politik pembangkang Malaysia yang bersekutu dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah turut terlibat dalam strategi serampang dua mata menghasut Kiram.

Bezanya ... Anwar bertemu dengan Nur Misuari, dan ahli politik pembangkang Sabah ini bertemu Raja Muda Sulu, Raja Azzumudie dalam mengatur strategi berbulan lamanya dalam serangan terancang, walaupun terpaksa mengingkari arahan Presiden Filipina, Benigno Aquino.

Siapakah dia ahli politik pembangkang Malaysia yang bersekutu dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah ini ? ...


Sultan Muidzullail T Kiram bersama Dr Jeffrey Kitingan

Tanggal 5 Julai 2012 ...

Perjumpaan sulit di Kota Kinabalu di antara Sultan Muidzullail T Kiram bersama Dr Jeffrey Kitingan berlangsung di suite hotel Le Merridien, Kampong Ayir, Kota Kinabalu.

Dr Jeffrey Kitingan sebelum ini pernah ditahan dinawah ISA (Internal Security Act) kerana disyaki terlibat dalam pengkhianatan untuk membawa Sabah keluar dari Malaysia.

Terjawab sudah siapa ahli politik pembangkang yang bersekongkol dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah

KERJASAMA 'WIN-WIN SITUATION' ANWAR DAN JEFFREY KITINGAN

Anwar dan Jeffrey Kitingan sudah lama bekerjasama untuk menawan Sabah pada pilihanraya umum yang bakal berlangsung. Anwar tidak mempunyai kekuatan di Sabah. Kerjasama Ketua Umum PKR ini dengan Lajim Ukin lebih banyak menimbulkan masalah kepada kem PKR sehingga secara terus terang menggunakan nama Anwar untuk melobi kerusi Ketua Menteri Sabah.

Jeffrey Kitingan tahu sepak terajang Anwar di Sabah. Dan Anwar tahu, jika Jeffrey Kitingan dan STAR masuk sama dalam pertandingan politik di Sabah, harapan PKR cukup tipis.

Jeffrey Kitingan mula pulas tangan Anwar dengan mengeluarkan kenyataan rasmi mahu parti STAR bertanding lebih dari 60 kerusi di Sabah.

Banyak kerusi, jika ditandingi oleh STAR, SAPP, PKR (DAP/PAS) akan menyebabkan pecah undi yang teruk. BN amat sukar dikalahkan jika pertembungan menjadi lebih daripada 2 penjuru.




Jeffrey Kitingan sekali lagi mencabar kesabaran dan kewibawaan Anwar. Kenyataan beliau dalam Borneo Post ini sudah cukup menggugat Anwar Ibrahim dan PKR di Sarawak.

Sarawakians should stick with the present state government as it is led by local-based parties which have the interest of the people at heart, says State Reform Party (STAR) Sabah chief Datuk Dr Jeffery Kitingan.

He stressed that the people in Sarawak should be grateful that they were still being ruled by the local-based political parties unlike Sabah which is controlled by a peninsula-based party.

"My advice for Sarawakians is this; why should you support the opposition especially the Pakatan Rakyat (PR) which is all made up of peninsula-based parties? The people of Sarawak must learn from our (Sabahans) bitter experiences where most of our interests have been eroded away under the current government," Jeffery told The Borneo Post here yesterday.

Anwar cukup takut dengan gertakan SABAH FOR SABAHAN, SARAWAK FOR SARAWAKIAN. Parti PKR di Sabah dan Sarawak pun tidak mempunyai kekuatan melainkan bergantung kepada pengaruh DAP.

Satu perkara yang cukup merunsingkan Anwar adalah bagaimana mahu mengurus Jeffrey Kitingan. Ahli politik Sabah ini cukup sukar dikawal. Jeffrey Kitingan tidak makan dengan 'OFFER DUIT'. Ini yang buat Anwar lemah.

Isunya bukan duit. Anwar tahu bagaimana untuk mencari dana seperti yang beliau lakukan terhadap Lajim Ukin. Anwar tahu HARGA Lajim Ukin. Jeffrey Kitingan TIDAK ADA TANDA HARGA.

Strategi terbaik adalah mengadakan kerjasama 'Win-Win Situation' bersama Jeffrey Kitingan. Cara terbaik adalah menggunakan tuntutan Kesultanan Sulu ke atas Sabah. Anwar tahu Jeffrey Kitingan mempunyai hubungan yang baik dengan Sultan Muidzullail T Kiram.

Strategi serampang dua mata digunakan dalam isu tuntutan ini.

Anwar bertemu dengan Nur Misuari ... Dr Jeffrey Kitingan bertemu Sultan Muidzullail T Kiram.

Ps: kepada orang Sabah yang walau sedikit jumlahnya mengagungkan si Anwar Ibrahim dan Jeffrey Kitingan ni. Apa yang telah mereka lakukan di sabah ni... kamu mau angkat lagi dorang jadi pemimpin! Kalau dorang ndak terlibat, kenapa SENYAP sahaja ketika pendedahan ini dilakukan? Jangan lupakan sejarah apa yang kedua manusia ni lakukan semasa AMANAH di tangan dorang bah! Ndak dorang peduli pasal kita semua. Kerja dorang hanya menjaga diri dorang saja!!!

Comments

  1. jgn jadi bodoh la..

    keje nak memfitnah je..

    IQ nampak sgt rendah..anwar tgh sibuk g ceramah sane sini takde masa nak layan org umno gile ni

    btw selamat jadi pembangkang ye

    ReplyDelete
  2. jawapan fanatik anwar. awak pesan kat anwar dalam ceramahnya sila jawab soalan di atas. jangan dok mencanang TABUR JANJI dan pengecut macam kes dulu.. lari ke kedutaan Turki konon diugut bunuh walhal nak menyelamatkan diri sbb terkejut rahsia terbocor!

    ReplyDelete
  3. (sambungan kepada isu di atas , mohon lengkapkan), hasil daripada pertemuan di antara Nur Misuari dan Anwar , maka berlangsunglah "Perhimpunan MNLF / Nur Misuari di Jolo, Sulu" pada 3hb Januari 2013 bagi membincangkan 2 Agenda penting untuk menceroboh Sabah dan mengambil kerajaan dan tanah North Borneo. rujuk profile facebook " Asree Sug" di Timeline photo http://www.facebook.com/photo.php?fbid=574118602599452&set=p.574118602599452&type=1&theater

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara terima kasih atas maklumat saya akan kemas kini maklumat yang saudara berikan

      Delete
  4. ni ada lg smbungan. jgn lupa update

    http://milosuam.blogspot.com/2013/03/media-filipina-dedah-najib-janji.html

    ReplyDelete
  5. bangang..punya anwar

    ReplyDelete
  6. Suruh dia angkat sumpah kalau dia berani.

    ReplyDelete
  7. Shrug Anwar angkat sumpah

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts