Followers

LAJIM LUAH RASA KESAL SERTAI ANWAR?

Ni info yang pu3 baru perolehi! Ada siapa boleh sahkannya?

Berita yang baru diterima dari Sabah memaklumkan, kegagalan Lajim membawa masuk YB-YB UMNO dan BN ke dalam Sabah Front dan seterusnya menyokong Anwar telah membuatkan Anwar kembali melenting dan membuli Lajim.

Lajim gagal menarik YB Datuk Ghapur dan 4 ADUN UMNO, Lajim juga gagal menarik YB Bung, malah kegagalan Lajim menarik Datuk Osu Sukam, Datuk Hajiji, Datuk Karim Bujang, Datuk Datu Amir Kahar menyertai Anwar pada 12 Ogos yang lalu menunjukkan kelemahan Lajim yang membuatkan Anwar melenting.

Mantan SU Lajim memberitahu kita bahawa Lajim telah diperdaya dan terpedaya, janji-janji Anwar untuk membawa masuk jutaan Ringgit ke dalam saku Lajim sebenarnya hanya janji. Kata Lajim, "bagaimana aku mau beli mereka jika wang yang Anwar janji tidak masuk?. Hanya air liur sapa mau masuk?"

Akibat dari itu, Lajim telah menyampaikan kepada seorang wakil rakyat UMNO untuk kembali semula kepada BN, malangnya dengan syarat Ketua Menteri ditukar. "Aku bukan tentang DS Najib, kalau CM tukar, ini jam aku lompat balik sama BN, enda da hal bah".

Bagaimana pandangan anda?

* Laporan dari wakil mymassa di Kota Kinabalu.

Ps: pu3 mau tahu kebenarannya.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

AMBIK KO ABBY! OPPS ARBAIYAH!


kasihan... upanya dia tak seIslam mana sebelum ni. Tapi sekarang Islam lengkapker?
Minah hijrah kulit ni terlupa kalau berhijarah dan baru belajar kena berkongsi ilmu yang dipelajari. Tapi perkongsian hanya pada ilmu bukan mengkritik dan menghentam pada yang lain.

Berkongsi dan bermegah adalah 2 perbuatan yang berbeza. Kongsi kerana keinsafan hendak mengajak yang lain menerima. Bermegah pula memaklumkan dengan tujuan menunjuk-nunjuk .

Pu3 nampak Arbaiyah lebih cenderung kepada bermegah-megah. Agaknya part ini tak sempat dipelajari lagi rasanya. Tu yang Arbaiyah belum mampu membezakan antara dua ni. Tak apa belajar kan.

tabik kat sharifah leya yang sound direct kat artis tak sedar diri
Pu3 suka tweet ni. Memang tamparan habis! Ni teguran terang dah ni, dalam bahasa berhebah. Siapa yang ditujukan sah pedas makan cili! COMFIRM!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

APA-APA JE ABBY NI

apalah guna nampak manis menggoda tapi bahasa tak sebaik mana
Tiap buka twitter masa Ramadhan. Sejuk mata membaca tweet arbaiyah ni tap lepas raya ni, dah meroyan balik

Dia tweet mcm tu dah nampak melalutnya minah berhijab kepala je tapi tak hijrah mulut ni. Kalau dah berani tweet macam tu, bererti dia ada bukti. Cik kak arbaiyyah? Ada buktiker part cincin atau duit ambik sikit oleh kerajaan tu? Kalau ada bukti kenapa tak suruh SPRM siasat sahaja. Ada bukti hanya cakap kat tweet tu sama je bersubahat tau


Seperkara lagi, PAS berpolitik ikut hukum agamaker? Ikut cara Islamker? Atau hanya pada zahir macam arbaiyah sahaja. PAS berpolitik kerana perjuangan Islamker? Tak nampakpun.

Arbaiyah je perasan sebab tenagh hangat di pasaran. Kalau tak memuja, kurang tempahan lagi masalah kannnnn


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SUMBANG MAHRAM VS PEMIMPIN PKR?

PANAS: dikhabarkan seorang pemimpin kanan Pakatan telah ditahan semalam atas pertuduhan berlaku perbuatan sumbang mahram!! biar betul!

Dikatakan Mohammad nor bin jaafar (ketua parti kita jerantut / bekas ketua pkr jtut / bekas calon pkr dun damak / abang kpd dr. hamzah bin jaafar) telah ditangkap polis jerantut atas tuduhan merogol anak perempuannya sendiri.

Kemudian dibebaskan petang semalam bersama anak lelaki beliau. sekarang ini pihak jsj sedang tunggu keputusan ujian dna bagi mengesahkan siapa suspek yg sebenar. tarikh pertuduhan belum di tetapkan sehingga keputusan ujian diperolehi.

Berdasar info dari blog papagomo dikhabarkan anak gadis pemimpin itu baru berusia 16 tahun selamat melahirkan bayinya di hospital cheras? Hmmm.. 16th tu macam usia adik pu3 yang bungsu je, alahai... Usia masih remaja naif yang baru nak belajar kehidupan remaja. ( Berdasar pengalaman hidup pu3 dan pemerhatian pu3 dengan pembawaan adik pu3)

Penahan anak lelaki dan si bapa ni ekoran satu laporan polis yang dibuat oleh seorang jururawat sebuah hospital di luar negeri Pahang setelah mangsa melahirkan anak di sana. Mangsa telah mengaku dirogol anak bapa sendiri pada tahun 2011 di rumahnya di Batu Balai.

Tapi betulker? Wahhh.. Kalau betul? 1 lagi perbuatan songsang dilakukan dalam kepimpinan pakatan yang semakin melengkapkan kreteria perjuangan songsang! Masyallah!

#benci sumbang mahram
#benci budaya songsang

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SATU LAGI BLOGGER PAKATAN PENIPU BESAR TENTANG CERITA SABAH

::Pewaris Anak Bangsa::

PANAS sangatker?  Betulker CM Sabah diarahkan ambil cuti panjang? Lawak sungguh. Raya pun YAB DSP Musa Aman tak bercuti, setakat ini setelah menghubungi pegawai berkaitan. Tiada maklumat mengatakan bahawa Ketua Menteri Sabah akan mengambil cuti panjang. Jadualnya masih padat memenuhi tugasan sebagai Ketua Menteri dan juga Pengerusi Perhubungan UMNO Sabah.


Ntah mana sumber penipu yang penulis blog PASPB  (tak tau apa makna PASPB ni. PAS Pantai Barat atau PAS Penipu Besar)  bubuh nama pun pakai singkat-singkat. ni dapat. dengan bangga pula kata sumber dalaman UMNO-APCO kononnyalah diarahkan ambil cuti panjang segala. lagi nampak pembohongannya. Baca ini dulu :

 Najib tidak ada pilihan lain selain menggantikan Ketua Menteri Sabah Musa Aman dengan harapan Umno-APCO dan Barisan Nasional (BN) kekal berkuasa selepas pilihanraya umum akan datang.

Sumber dalaman itu juga berkata rombakan itu akan melibatkan tidak kurang daripada jawatan tertinggi di Umno-APCO dan kerajaan negeri - kedua-duanya kini dipegang oleh Musa.

Kepimpinan Musa dikatakan dicabar oleh rakan-rakan dalam Umno-APCO sendiri secara terbuka.
- PASPB


Bila masa pula YAB Musa aman ini dicabar oleh  rakan-rakan ni? Terbuka? tak bacapun dalam media kecuali dalam Blog pembangkang je menguar-uarkan cerita layar lara mereka. Penulis Blog PASPB (?????? PAS PENIPU BESAR????)Berdasrkan situasi raya kan, jangan kata sebelum Raya pula maksudnya bulan Ramadhan kan... sebab artikel tersebut dipublishkan pada 24hb Ogos 2012 Jumaat. So cerita bukanlah cerita 2 atau 3 bulan yang lepas. Jangan nak kata, penulis sengaja menangguhlkan publish tulisan yang dianggap PANAS. Pu3 seorang penulis, so pu3 tahu bagaimana keghairahan seorang penulis apabila memperolehi idea menulis. Ia tak akan boleh ditangguh lagi.

Abang Musa, MP Kimanis yang juga Menteri Luar, Anifah Aman tidak mampu berbuat apa-apa dengan perkembangan terbaru ini. - perenggan 5

MP Kimanis seorang abang ker? sumber jugaker? betulker sumber dalaman UMNO yang mengatakannya? Atau andaian penulis kerana tahu hubungan darah antara Ketua Menteri Sabah dengan MP Kimanis ini tetapi nampak tak tahu status sebenar. Pu3 nak kata, kalau sumber itu adalah dari Sabah atau UMNO. Semua tahu siapa DS Anifah dalam hirarki keluarga. Adik atau abang. ( Takkan Penulis boleh salah info pula?) kalau nak tahu sangat, nasihat pu3 kepada penulis blog PASPB (PAS PENIPU BANYAK???)

Serangan terkini dan menyengat ini dipercayai ada kaitan dengan keluarnya pemimpin dari Umno-APCO berpengaruh MP Beaufort Lajim Ukin yang mendedahkan bahawa Perdana Menteri Najib  memungkiri janji untuk menukar Musa, yang telah menjadi tertekan atas dakwaan pelbagai penyalahgunaan kuasa termasuk s melibatkan beratus-ratus juta ringgit dalam akaun bank di Switzerland. - perenggan 6


Apa sangat dengan mengarut Lajim yang gila jawatan. pendidikan tak setaraf mana, dikatakan ada nafsu nak memegang jawatan Ketua menteri (jaminan Anwar King of Drama) Kalau dah ada bukti katakan penyalahgunaan dan duit ni. setakat bising dalam alam maya, atau gossip dari mulut ke mulut ni.. pu3 tak nampak ia adalah BENAR dan dianggap sebagai FAKTA yang boleh diguna pakai sebagai pengukuhan kesalahan. Kalau benar, Kenapa Lajim sendiri kemukakan bukti itu terus ke SPRM.???  Ada berani. ??????


Lajim, bersama-sama dengan MP Tuaran Wilfred Bumburing, bekas timbalan presiden Upko - salah satu parti komponen BN - telah sejak meninggalkan pakatan kebangsaan dan menyatakan sokongan terbuka mereka di belakang Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.
- perenggan 7

Konon je tu. Dh rasa MUNGKIN tak menjadi Calon. Nafsu nak memegang jawatan tinngi sepanjang hayat. DijTABRU JANJI oleh Anwar Bin Ibrahim. Tu sanggup jadi ekor mengekori di mana sahaja King Of Drama menjaja skrip mereka. Kalau Lajim atau Bumburing normal dan pemimpin yang baik. Memikirkan perjuangan untuk Rakyat. Mereka tak akan berbuat demikian. Syaitan, tak akan mampu mempengaruhi manusia selagi iman mereka tebal dan kental.

Menurut orang dalaman, Najib dijangka bersetuju dengan idea menggantikan Musa sebagai ketua Umno-APCO Sabah.

Shafie Apdal, Naib Presiden Umno yang juga seorang menteri kanan persekutuan, akhirnya akan menggantikan Musa.


Bagaimanapun, sumber ini berkata, Musa akan diminta untuk mengambil cuti panjang dan membiarkan pemimpin kanan Umno-APCO Sabah mengambil alih sebagai ketua menteri sementara menjelang pilihan raya umum ke-13.


Dua nama telah diapungkan untuk tugas itu - Hajiji Mohd Noor dari Tuaran atau Masidi Manjun dari Ranau.


Muslihatnya hanyalah untuk membuka jalan untuk Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang juga MP Semporna, Shafie Apdal untuk mengambil alih kepimpinan negeri selepas pilihan raya umum.


Sementara itu Speaker Parlimen Pandikar Amin Mulia juga berhasrat menggantikan Musa sebagai pilihan menggantikan Musa sekiranya Shafie yang terpalit dengan skandal artis wanita Zahida Rafik belum selesai.
-

buruk sungguh niat penulis nak memecah hubungan baik antar kepimpinan BN Sabah. Sepanjang pemerhatian pu3, sama ada DS Shafie, Dtk Hajiji atau Datuk Masidi sangat baik dengan YAB DSP Musa Aman. Nampak sangat niat penulis blog PASPB (PAS PENEMBERANG BANAR???!!!!) nak melaga-lagakan hubungan baik tersebut. 

Perebutan jawatan Ketua Menteri sebenarnya bukan antara Musa-Shafie tetapi Musa-Lajim kerana kedudukan dan pengaruh Lajim sebagai orang kuat Umno-APCO di Pantai Barat negeri itu masih kuat walaupun menubuhkan Pakatan Perubahan Sabah (PPS) bulan lalu.
Pertembungan ini akan terus memberi petanda bahawa lanskap politik Sabah bakal berubah wajah tidak kira siapa pun yang menjadi bos nombor satu negeri.

sekuat mana ya pengaruh Lajim sebagai janang Gayuh? Dalam persatuan Bisaya sendiri yang dianggotai keturunan Bisaya dah berpecah. Tak sepenuhnya bersetuju dengan tindakan Lajim yang hanya mengutamakan kepentingan dirinya berbanding merujuk kepada perjuangan rakyat.  Lajim, ukurlah kelayakan diri. Kalau takat akademik yahun 6, hanya anugerah penghormatan akademik luar negara tu, tak ada maknanya. Berbahasa Inggerispun kena ada tukang penterjemah. Ada hati nak jadi ketua Menteri. 

Seperkara lagi. Pakatan Penubuhan Sabah tu parti ker? Dah daftar ker? mana logonya? asyik tayang bendera PKR sahaja. Itu PPS anak syarikat Anwar Sdn Bhd agaknya. Ni lagi satu temberang si Lajim si Raja Katak. PPS hanya topeng menemberang pengundi kawasannya sahaja

Ada info yang pu3 perolehi. Lajim ni bukan berani pun. Ajak seorang dua kepimpinan UMNO di kawasannya dan kawasan jiran, pakai nama orang lain. No telefon prang lain. ajak ikut sama dalam perjuangan mimpinya. (Sumber ini pu3 perolehi sendiri, pengakuan  rakan yang menerima sms dan panggilan telefon baru-baru ini. Cuma Pu3 taklah memaksa nak merakam mesej pada telefon mereka. itu kurang ajar namanya kerana telefon bimbit ini hak pribadi mereka. kecuali mereka nak tunjuk isi kandungan mesej tersebut)

untuk artikel PASPB (Penulis Akal sangat Penipu Besar???) temberang ini, pu3 tengok lebih ramai  meninggal komen "Anonymous" rasanya orang yang sama sahaja. tetapi mereka yang meruapakan pejuang yang berani sanggup menggunakan identiti mereka membalas komen tersebut.

Apa yang ditulis oleh penulis blog PASPB ini hanyalah AUTA semata. Pu3 yakin sesungguhnya kepimpinan UMNO still berpegang teguh pada tali perpaduan. Mereka tetap bersama-sama demi kepentingan rakyat Sabah. Yang hanya ingin menipu ribut, individu yang sengaja nak menonjolkan dirinya kerana mahu mendapat tempat. MAAF, manusia yang suka memporak-perandakan perpaduan antara Pemimpinan UMNO/BN tak akan ada tempat ya.

#JANJI DITEPATI
#BN BAH

PENGANJUR HIMPUNAN 'JANJI DEMOKRASI' ON TIDAK PERLU PERMIT???!!!!!


KUALA LUMPUR 25 Ogos - Perhimpunan 'Janji Demokrasi' yang bakal berlangsung pada malam 31 Ogos ini akan tetap diteruskan tanpa sebarang permohonan permit.

Aktivis Politik Hishamuddin Rais menjelaskan, Perhimpunan yang dianjurkan beberapa buah Badan Bukan Kerajaan (NGO) di bawah 'Gabungan Janji' itu bertujuan bagi meraikan sambutan Hari Kemerdekaan dengan tema pakaian bewarna kuning yang memberi mesej terhakisnya Sistem Demokrasi di Negara ini.

"Tidak ada slogan, tidak ada sepanduk atau tunjuk perasaan. Cuma bezanya kami memakai baju kuning. Jadi, kami rasa tidak timbul sebarang isu kerana kami hanya mahu menyambut hari kemerdekaan," katanya kepada pemberita pada Sidang Media di Dewan Perhimpunan Cina di sini semalam.

Beliau turut berkata Perhimpunan tersebut memberi isyarat kepada pimpinan Kerajaan agar bertindak sebagai sebuah Kerajaan demokratik berprinsipkan keluhuran perlembagaan, kedaulatan undang-undang dengan mendukung hak sivil dan kebebasan bersuara, mansuhkan akta zalim dan kebebasan media serta pilihan raya yang adil dan bersih.

Sementara itu Pengarah Eksekutif Empower Selangor, Maria Chin Abdullah turut mempertahankan penganjuran 'Janji Demokrasi' yang sewajarnya diteruskan tanpa memerlukan sebarang permit daripada pihak berkuasa.

Beliau berkata, perhimpunan tersebut adalah terdiri dari rakyat biasa yang turut serta menyambut Hari Kemerdekaan sebagaimana sambutan yang lain.

'Janji Demokrasi' dijadual akan diadakan pada malam 30 Ogos ini di 4 lokasi berbeza iaitu di Kuala Lumpur, Melaka, Johor dan Perak.

Kemuncak Perhimpunan tersebut akan berlangsung menjelang hari kemerdekaan di kawasan pancutan air berhampiran Dataran Merdeka pada jam 12 tengah malam disusuli dengan penyampaian Puisi bersempena Sambutan Kemerdekaan oleh Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said.

Antara NGO yang bertindak selaku penganjur bersama termasuklah Solidariti Mahasiswa Merdeka (SMM) dan Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK).
Sumber: KLPos

Ps: cakap je tidak akan buat apa2 tindakan yang boleh timbul kekecohan. Perancangan nak buat himpunan tanpa permit tupun dah nampak jaminan berlaku kekecohan tetap akan berlaku. 

Tak percaya? BERSIH 3.0 dah terbukti keadaan teruk menyebabkan trauma. DUDUK BANTAH kononnya. Tapi apa yang berlaku, REMPUH MUSNAH.

Soalan pu3, apa jaminan penganjur yang mereka boleh kawal peserta himpunan. Semua peserta himpunan dipasang rantai untuk tak bertindak? Atau duduk diam, punggung di pahat kat tanah?

Himpunan tak ada permit ertinya himpunan haram. Tindakan undang-undang wajar dilaksanakan. Kalau mereka kata nak berjuang bawah perundangan. Buktikan yang mereka memang melakukannya dengan cara beretika. Bukan bawa celaka.
 
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.











AKTA KETERANGAN PERLU TAFSIRAN LEBIH JELAS UNTUK ELAK KEKELIRAN

::Pewaris Anak Bangsa::
 
KUALA LUMPUR, 23 Ogos - Kekecohan yang ditimbulkan pengguna Internet baru-baru ini berhubung Seksyen 114A Akta Keterangan, mencetuskan gelombang yang agak besar, terutama berkaitan tanggapan bahawa seseorang yang namanya tertera pada sesuatu penerbitan adalah pemilik atau pengendali yangmenyiarkan kandungan berkenaan.

Peruntukan yang termaktub di bawah Akta Keterangan (Pindaan) (No. 2) 2012mengundang banyak perbahasan, termasuk dalam kalangan penggubal dasar daripadapihak kerajaan dan pembangkang.

Seksyen 114A, yang diluluskan Parlimen April lepas dan diwartakan pada 31Julai, menganggap bahawa seseorang yang namanya, fotonya atau nama samarannyatertera pada sesuatu penerbitan, menunjukkan bahawa dia adalah pemilik, hos,pengendali, editor atau penyunting, atau, seseorang, yang dalam apa jua caramenyebabkan penyiaran atau penyiaran semula sesuatu penerbitan, dianggap menerbitkan atau menerbitkan semula penerbitan berkenaan, melainkan dia dapat membuktikan sebaliknya.

Pindaan itu juga merujuk kepada sesiapa sahaja, yang mempunyai kuasa atau kawalan terhadap komputer yang menjadi sumber asal tersiarnya sesuatu penerbitan itu, dianggap orang yang menerbitkan atau menerbitkan semula kandungan berkenaan, melainkan dia dapat membuktikan sebaliknya.

Antara pendapat negatif yang dilontarkan para pembahas ialah kerajaan cuba menyekat kebebasan Internet hingga sanggup menuduh bahawa undang-undang yang diperkenalkan itu boleh ‘mengembalikan negara ini ke Zaman Pertengahan’.

Bagi yang menyokong pindaan itu pula, mereka berpendapat beban pembuktian kini beralih ke bahu pengguna Internet dan ini sudah pasti membantu pihak yang menguatkuasakan undang-undang dalam mengesan penyiaran kandungan yang menyalahi undang-undang.

Seorang pengamal ICT terkenal Azli Paat berkata undang-undang yangdiperkenalkan itu adil kerana keadaan sebelum ini tidak dapat mencegah seseorangdaripada menyamar sebagai orang lain di ruang siber.
Ketiadaan peruntukan yang diperkenalkan itu juga menyukarkan pihak penguatkuasa menahan dan mendakwa orang sebenar yang melanggar undang-undang kerana tiada siapa yang akan mengaku melakukan tindakan yang tidakbertanggungjawab, katanya kepada Bernama.

Azli berpendapat sekiranya undang-undang itu tidak dilaksanakan sekarang, lambat laun, ia perlu juga dilaksanakan memandangkan jenayah siber yang terus meningkat.

Bagaimanapun, Azli, yang juga presiden Persatuan Penyedia Kandungan Mudahalih Malaysia (MMCP), berkata pihak berkuasa perlu memberi tafsiran lebih jelas tentang undang-undang itu kerana ketika ini ia dilihat bersifat terlalu umum.

“Undang-undang ini dipandang negatif oleh kebanyakan orang kerana ia menghimpunkan semua pengguna Internet di bawah satu peraturan.

“Malah, ia perlu lebih spesifik kerana ketika ini, Seksyen 114A dilihat lebih melindungi mereka yang dianggap mangsa. Bagaimana pula dengan pemilik akaun yang sebenarnya menjadi mangsa? Sebagai contoh, seseorang yang digodam atau diceroboh akaunnya?” tanya beliau.

Azli mencadangkan agar subseksyen kepada seksyen utama perlu diwujudkan untuk memberi pelindungan kepada pemilik akaun media sosial seperti blogspot, Twitter atau Facebook, pengulas (individu yang menampal komen) dan mereka yang menampal semula atau mentweet semula sesuatu kandungan.
Beliau berkata ini bertujuan melindungi hak pemilik sesuatu akaun kerana ketika ini, seseorang pemilik blog tidak mempunyai kawalan terhadap komen yang diberi.
Katanya kerajaan perlu memberi penerangan secara lebih meluas kepada orang ramai tentang perlunya undang-undang seperti itu diperkenalkan kerana segala apa yang ditimbulkan oleh pengguna Internet pada 14 Ogos adalah berpunca daripada kegagalan mereka memahami sepenuhnya Seksyen 114A.

“Saya berpendapat sekiranya langkah diambil untuk meningkatkan kefahaman orang ramai dan melindungi hak mereka, orang ramai boleh menerimanya,” katanya sambil menasihatkan orang ramai supaya tidak berasa takut dan mengelak daripada berkongsi maklumat serta pendapat mereka secara dalam talian berikutankehadiran undang-undang itu.

Anehnya, penggubal undang-undang dari pihak kerajaan dan pembangkang sendiriyang meluluskan rang undang-undang itu di Dewan Rakyat dan Dewan Negara. Mengulas perkara ini, Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata perkara itu dapat dielak sekiranya Anggota Parlimen meneliti rang undang-undang berkenaan ketika ia dibentang untuk perbahasan.

Beliau berkata adalah menjadi tanggungjawab dan tugas Anggota Parlimen untuk meneliti sesuatu rang undang-undang yang dibentang di Parlimen.

“Sepatutnya, semua Anggota Perlimen meneliti dengan sepenuh hati setiap rangundang-undang yang dibawa ke Parlimen, membincangkannya daripada pelbagai aspekdi luar Dewan, sebelum membahaskannya.
“Mereka sepatutnya mengkaji secara serius kesan rang undang-undang itu terhadap sosiopolitik dan ekonomi sebelum berbuat demikian (membahas danmeluluskan rang undang-undang itu),” katanya.
Wan Junaidi berkata sebelum undang-undang itu dipinda, kerajaan atau Anggota Parlimen biasa perlu mengemukakan notis dan deraf pindaan kepada Setiausaha Dewan Rakyat untuk dibentangkan.
Beliau berkata usul yang dikemukakan kerajaan selalunya diberi keutamaan,berbanding yang dikemukakan Anggota Parlimen.

Sementara itu, Khaw Veon Szu, bekas pengarah eksekutif Institut Sedar, sebuah kumpulan pemikir tempatan, berkata beliau yakin undang-undang berkenaan boleh dikaji semula dan dibuat pelarasan yang diperlukan bagi menambah baik pelindungan yang diberi terhadap hak pengguna Internet.

“Saya berpendapat kebimbangan yang disuarakan berhubung isu ini ada kewajarannya. Memandangkan kerajaan sedang berusaha untuk mewujudkan tadbir urus yang baik, maka wajarlah ia menelitinya semula. Tidak ada ruginya,” kata Khaw yang juga seorang peguam.

Beliau juga mencadangkan agar pihak berkuasa menubuhkan jawatankuasa pilihan khas Parlimen untuk mengkaji semula undang-undang itu secara lebih holistik dan mendapatkan pandangan profesional daripada orang ramai serta pemegang kepentingan lain.

SUMBER: UMNO Online

SEKSYEN 114A AKTA KETERANGAN 1950 AKAN TERUS KEKAL DEMI KEPENTINGANRAKYAT

::Pewaris Anak Bangsa::


Seksyen 114A Akta Keterangan (Pindaan) 1950 yang dibentangkan di Parlimen pada April lepas hebat diperkatakan dalam laman sesawang, akan terus kekal berikutan ia memberi kepentingan untuk melindungi rakyat.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata ini kerana akta tersebut dapat mengurus negara dengan baik selain menentang sebarang cubaan pihak tertentu yang mahu merosakkan negara.

Mohamed Nazri berkata beliau tidak boleh memperkecilkan sokongan yang diberikan oleh rakyat dan berhak mewakili rakyat yang telah memilih beliau.
“Saya tidak teragak-agak untuk membentangkan rang undang-undang di Parlimen pada bulan April kerana saya fikir bahawa pindaan itu adalah untuk keselamatan negara,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Sehubungan itu, beliau berkata tiada keperluan untuk mengkaji semula pindaan akta terbabit.

Beliau berkata perkara itu juga tidak mendapat tentangan daripada pihak pembangkang ketika pindaan akta tersebut dibahaskan di Parlimen.

“Perkara ini telah dibentang pada April lepas dan telah dibahaskan selama 4 jam dan saya telah menjawab semua soalan yang dibangkitkan pembangkang. Mereka (pembangkang) tidak menentang habis-habisan perkara ini kerana mereka juga berpotensi menjadi mangsa,” katanya.

Seksyen 114A adalah satu daripada dua pindaan yang dibuat terhadap Akta Keterangan yang digazetkan Julai lepas, dan ia mula mendapat reaksi pelbagai pihak dalam kalangan pengguna Internet.

Mengulas mengenai laman sosial facebook yang kononnya Pemuda UMNO memaparkan poster berbaur hasutan, sebagai pemimpin yang bertanggungjawab terhadap undang-undang, beliau menjelaskan bahawa Seksyen 114A bukan merupakan satu kesalahan.

sumber : UMNO online

BELUM SEDIA ATAU........

::Pewaris Anak Bangsa::




Shah Alam : Ketika pemimpin pas mahu hukum hudud dilaksanakan, Ahli Parlimen Pas Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad pula berbeza pendapat. Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, tidak setuju Hudud dilaksanakan selagi rakyat tidak menerima dan memahami  undang-undang islam itu secara mneyeluruh.

Katanya, sekarang bukan masa yang kondusif untuk hudud dilaksanakan kerana proses merealisasikan undang-undang itu memerlukan perbincangan secara terbuka serta membabitkan banyak proses perundangan.

"Selain itu, banyak pekara lagi yang perlu dibuat dan semua pihak harus memahaminya. Usaha menerapkan pemahaman mengenai hudud tidak boleh hanya melibatkan golongan tertentu, perlu merangkumi semua pihak agar tidak ada yang terkeliru," katanya.

Sehubungan itu, Dzulkefly berkata, hudud tidak mungkin dapat dilaksanakan dalam masa terdekat. Bercakap dalam satu program bual biacara anjuran televisyen internet, MobTV bersama Pengerusi Sekretariat Ulama Muda Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya bertajuk 'Hentikan Polemik hudud,' beliau berkata, isu hudud kini semakin menjadi permainan politik.

"Dalam keadaaan ini, jika ia tidak ditangani secara baik, banyak pihak akan terus tidak faham malah mungkin terkeliru mengenai hudud," katanya. 

katanya, ini perlu diperjelaskan kerana bukan semua masalah boleh diselesaikan melalui hudud. Minggu lalu, Ahli Majlis Syura Ulama Pas, Nasharudin Mat Isa mencadangkan parti itu keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) jika DAP yang menjadi rakan sekutunya dalam pakatan itu, terus menentang hudud.

Ini berikutan kenyataan pengerusi DAP, Karpal Singh yang terus mempertikaikan perlaksanaan hudud malah memberi amaran supaya 'langkah mayatnya dahulu' jika parti itu mahu melaksanakan undang-undang Islam itu jika diberi peluang memerintah negara ini.

#Petikan Sinar Harian Edisi Selangor 23/8/12

AKAR UMBI PAS MAHUKANNYA. LEAVE PAKATAN!

::Pewaris Anak Bangsa::

Tiada ahlli tak adalah pemimpin. Itulah hirrk dalam mana-mana kumpuln. Kali ini pu3 nak tahu juga bagaimana pula kepimpinan PAS nak putuskan apa yang akar umbi PAS berkehendak. Mereka nak ikut atu tidak.


LEMBUT TETAPI SADIS BUAT MEREKA YANG LAKUKANNYA!

::Pewaris Anak Bangsa::
  HEHEHEH.. ni bukan je ARBAIYAH je kena KELEPUK, Bob Loqman yer, kena lagi Aisyahnyer sekali juga kena pada PAS. AMBIK KO! baca artikel di bawah baru faham apa mksud pu3

KUALA LUMPUR, 22 OGOS 2012: Pelakon dan pengacara, Iqram Dinzly mengakui kalau dulu dirinya agak nakal, kini segalanya sudah mula berubah selepas dia menyertai kumpulan Fitrah bersama artis wanita yang telah berhijrah seperti Irma Hasmie, Yatt Hamzah, Siti Nurdiana dan Natasha Hudson.

Malah, jejaka kacak ini tidak begitu gemar apabila segelintir pihak menggunakan alasan berhijrah untuk menyertai parti politik.

"Saya sudah banyak kali diajak rakan-rakan artis lain untuk menyertai kumpulan ini. Alhamdulillah, selepas menyertainya, saya merasakan perubahan pada diri saya.

"Saya akui, sebelum ini, saya seorang yang degil tetapi selepas mendalami ilmu Islam bersama ahli kumpulan ini, saya perasan diri saya mula berubah. Saya pun merasa seronok apabila dapat berjumpa ustaz-ustaz di sini.

"Mereka semua sempoi. Terus-terang, persatuan ini tidak sama seperti tabligh," katanya kepada murai.com.my.

Dalam pada itu, Iqram mengakui dirinya masih sama tetapi berubah dari segi pencarian ilmu dalam Islam.

"Saya kurang senang dengan dakwaan setengah pihak yang mahu mendalami Islam dengan menyertai parti politik. Kalau betul nak pelajari Islam, pergilah ke sekolah pondok atau pun mengikuti majlis-majlis ilmu yang disediakan.

"Terus-terang, saya tidaklah berubah sepenuhnya. Iqram yang sekarang ini adalah lelaki yang mencari jawapan apa dan kenapa yang sering berbangkit mengenai Islam," jelasnya.

Sementara itu, Iqram yang menjadi sahabat baik Fouziah Ghous memberitahu mengambil cuti selama seminggu untuk beraya dan hanya membuat persiapan biasa saja.

ITU KATA HADI PAS.. KATA YANG LAIN APA PULA?


itu kata dia. Apa kata DAP atau yang lain?

ANWAR TOLAK HUDUD, PAS NAK KATA APA?

Anwar dah tolak Hudud PAS. Nik Aziz nk kata apa?
Siapa sahaja tolak HUDUD PAS, PAS mengamuk sakan tak sayang mulut. Almaklumlah, kata depa, mencarut diizinkan melalui nik aziz. Siapa tolak HUDUD PAS, KAFIR!

DAP tolak hudud PAS senyap
Anwar ibrahim tolak Hudu PAS, PAS nak kata apa?


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

NAK MENUMPANG JE KERJANYA


Ini bukan kali pertama. Dalam 3 bulan terakhir ini. Situasi sama berulang untuk kali kedua. Sepanjang pemerhatian pu3lah. Tak tau yang terlepas pandang.

1st dalam bulan Jun lepas, apabila pergerakan puteri UMNO mengeluarkan kenyataan bahawa tidak menolak hukum hudud. Dikatakan konon puteri UMNO menyokong PAS. Sekali lagi pu3 tegaskan bahawa HUDUD dan PAS adalah entiti yang berbeza. Masih boleh dipisahkan.

Semalam pula, situasi hampir sama berlaku apabila melalui twitter, sekali lagi budak2 pakatan memainkan skrip sama melalui tukang bising Anwar ibrahim, bekas guru itu, dengan mengatakan bahawa BN melalui puteri UMNO Sabah akur dengan tuntutan kenaikan royalti minyak Sabah. Ceh! Tukang spin tak menjadi sungguh!
Terima kasihlah Malaysiakini yang terlepas pandang menyalin keseluruhan ulasan kenyataan yang dibuat oleh Ketua pergerakan puteri Sabah dari BERNAMA tanpa mengeditnya lagi. So di sana mana pembaca yang guna otak untuk berfikir tak akan terpedaya dengan kempen menggunakan nama puteri UMNO sebagai tarikan perhatian kepada umum.

Sekali lagi, pu3 katakan kenyataan pergerakan puteri Sabah hanyalah mengulas kenyataan yang disampaikan oleh YAB ketua menteri Sabah semasa majlis Rumah terbuka Jemaah Menteri-Menteri Sabah pada hari raya ke-2 lepas. 

Pada penilaian pu3 kenyataan tersebut dibuat dari keprihatinan kerajaan BN sabah terhadap hak rakyat Sabah. Selama inipun sepanjang pentadbiran BN Sabah, kepimpinan BN tidak pernah mengabaikan KEPERLUAN rakyat Sabah. Cuma KEHENDAK ini lazimnya agak sukar dipenuhi kerana ia akan berubah dari masa ke masa ( sila baca pengertian KEPERLUAN dan KEHENDAK) 

Pakatan hanya gah bercakap. Dah diberi mandat tak mampu nak laksanakan. Biasalah JANJI DITABURI kan, cakap sebanyak manapun telinga sedap mendengar. Tetapi hati sakit kerana ianya omong kosong sahaja.

Pesanan untuk Bard, tak layak disebut Chegu @ apa sahaja gelarana berkaitan seorang pendidik. Nak menggunakan sesuatu bahan, olahlah dengan baik untuk diterima. Jangan nak copy dan paste tanpa sedar ada perenggan yang menjelaskan perkara sebenar. Pu3 bukan jenis tak meneliti setiap kenyataan yang dilakukan sebelum pu3 ulas dalam setiap artikel pu3 tulis

#JanjiDitepati
#BNBah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.






LELAKI MAUT DITIKAM ADIK IPAR

Melaka Tengah: Seorang lelaki maut selepas cedera parah ditikam adik ipar di kediaman ibu mangsa di Kampung Serkam Pantai, di sini, kelmarin.

Rashid Ahmad, 46, sebelum itu dikatakan bertengkar serta bergelut dengan adik iparnya yang berusia 41 tahun, yang juga pemandu di sebuah kementerian di Putrajaya, dalam kejadian jam 7 malam. Ketika pergaduhan, suspek kemudian menikam mangsa dengan pisau, menyebabkan lelaki terbabit parah.
Rashid meninggal dunia di unit rawatan rapi (ICU) Hospital Melaka jam 1.40 pagi semalam akibat cedera teruk di pinggang kiri.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah, berkata kejadian itu dipercayai berlaku selepas mangsa menegur perbuatan suspek yang sering memukul isterinya berusia 36 tahun.

"Teguran itu menyebabkan suspek tidak berpuas hati dan berang sehingga mencetuskan pertengkaran yang membawa kepada pergelutan.

"Suspek dikatakan mengeluarkan pisau yang ada padanya dan cuba menikam abang iparnya sebelum terkena di bahagian pinggang kiri mangsa," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Bukit Beruang, di sini, semalam.
Raja Shahrom berkata mangsa dikejarkan ke hospital jam 7.30 malam sebelum disahkan meninggal dunia pada 1.40 pagi.


Suspek diburu polis

Katanya, polis sedang mengesan lelaki terbabit yang melarikan diri dengan kereta PROTON Iswara hitam dengan nombor pendaftaran NCB 3205 bagi membantu siasatan.

Isteri mangsa, Siti Hawa Ibrahim, 44, berkata ketika kejadian, dia berada di dalam rumah dan meluru keluar selepas mendengar jeritan suaminya.

"Saya melihat suami terbaring mengerang kesakitan di bawah pokok manakala adik iparnya pula memegang pisau. Saya berlari mendapatkan arwah dan dalam keadaan lemah dia sempat memohon maaf.

"Panik dengan kejadian itu, adik ipar suami menghantar arwah dan saya ke hospital sebelum meninggalkan kami di situ," katanya ketika ditemui di rumah ibu mentuanya, Timah Mohamad, 74, di sini, semalam.

Abang mangsa, Izhar, 50, yang mengalami masalah lemah tangan akibat serangan angin ahmar berkata dia cuba meleraikan pergaduhan antara kedua-duanya tetapi tidak berjaya malah turut mengalami kecederaan di kaki.
Sumber: berita harian

p/s: dunia oh dunia. Semakin masa berlalu, semakin banyak manusia mengalami masalah mental.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KECIL, SELASA TETAPI BAHAYA

::Pewaris Anak Bangsa::

 siapa menjangka, niat nak mewangikan kereta boleh memudaratkan kereta. tengok gambar di atas. ia benar-benar terjadi. Bagi yang selalu mengamalkan tinggalkan kenderaannya dalm kawasan terbuka. elok pstikan apa sahaja peralatan seperti spray pewangi udara, lighter, perfume tidak ditinggalkan dalam kenderaan.

terdedah kepada cuaca yang panas menyebabka tindakan gas dalam balang akan bertindak umpamam bom.

SUSU KANGKANG PUN ADA ?!

Ni kes memang serius tetapi pu3 nampak ia adalah tak beretika terutama melibatkan individu yang berpakaian labuh dan menutup kepala.

Baca lagi

Geng Susu Kangkang didakwa
Oleh Adha Ghazali
am@hmetro.com.my

KANGAR: Seorang wanita sarat mengandung tujuh bulan yang terbabit dalam kegiatan Geng Susu Kangkang bersama sepasang suami isteri, akhirnya didakwa di Mahkamah Majistret, di sini, semalam, atas tuduhan mencuri susu formula dalam dua kejadian berasingan, awal bulan lalu.

Ketiga-tiga mereka iaitu Aminah Abdillah, 24, nelayan, Berman Cruz, 54, dan isterinya, Eda Absarul, 34, mengaku tidak bersalah apabila dituduh secara bersama di hadapan Majistret Zuhair Rosli.

Mereka didakwa mencuri tiga tin susu formula bersama tiga kotak bahan sama di kedai Agrobazar Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) di Taman Sena Indah, di sini, pada jam 4.30 petang, 5 April lalu.

Bagi pertuduhan kedua, ketiga-tiga tertuduh didakwa mencuri empat kotak susu berjenama premium dan dua tin bahan sama di Pasaraya Seri Utama, di sini, pada jam 3.30 petang sama.

Semuanya didakwa mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 10 tahun dan denda.

Zuhair membenarkan jaminan RM3,000 bagi setiap pertuduhan ke atas Berman dan Eda, manakala Aminah pula dikenakan jaminan RM2,000 bagi setiap pertuduhan.

Beliau menetapkan 28 Mei depan sebagai tarikh untuk sebutan semula kes.

Pendakwaan dilakukan Pegawai Pendakwa, Inspektor Mohd Azlly Supuadi, manakala ketiga-tiga tertuduh diwakili peguam bela, Rabiatul Adawiyah Ramli.

Psssttt: memanglah jadi susu kangkang ! Susu dimasukkan celah kangkang! Ni juga nak dijual kat orang? Kalau berjaya. Hmmmm.. Adakah khasiat susu kangkang ni sama macam nasi kangkang yer? Hehehehehe..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

LAWAK SI @KING_ JASON_ORI @ TWEET YANG NAMPAK BODOH HUKUM

Merapu banyak kat tweet. Nak bandingkan DSP Rosmah dengan Azmin Ali? Hahahahahah.. Bodoh bangang mamat kaki merapu ni.

DSP Rosmah ni anak lelaki ker anak perempuan?

DSP Rosmah ni single @ dah jadi isteri orang?

Kalau nak banding-bandingpun, tengok siapa nak dibandingkan bro! Jangan mulut je cerdik tapi akal takat tahap budak sekolah rendah. Sila jawab 2 soalan di atas sahaja. kalau masih tak faham maksud pu3, sila rujuk kan wan azizah. Dia jauh lebih arif hukum tanggungjawab seorang isteri terhadap si suaminya.

tetapi tanggungjawab anak lelaki ke atas ibubapanya akan kekal. Sebab itulah dalam pembahagian harta warisan, anak lelaki berhak menerima harta pusaka 1/2 berbanding anak perempuan.

Pu3 tak tauler kalau @king_jason_ori ni nampak azmin ali bukan seorang lelaki tetapi ...... Owwwwwwwww!!!!!!!.. Tak naklah pu3 nak menyebutnyer yer


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PPS HANYA TOPENG UNTUK LAJIM

Presiden? Tak taulah. Tapi itulah yang berlakukan. Pakatan Perubahan Sabah atau PPS diketuai oleh Lajim dan meletakkan anaknya azman sebagai Ketua Angkatan Pemuda PPS. Ceh, pu3 tengok sebiji macam parti cukupkan koata semata. Dalam hal ini, pu3 bukan nak cerita parti Lajim ni.

Semasa pu3 melalui rumah lajim di Beaufort. (Cerita raya pertama) sedikit tergantung ceritanya. Sebenarnya pu3 nak cerita apabila pu3 nampak tiada bendera mewakili PPS hanya bendera PKR.

Pu3 dapat menjangkakan bahawa PPS hanyalah topeng lajim berlakon mengikut skrip Anwar Ibrahim untuk memancing sokongan pengundi di kawasan beaufort. Pengakhiranya kelak, Lajim akan bertandingan atas tiket PKR sahaja.

Kenapa? .. Pu3 merasakan PPS belumpun berdaftar secara rasmi. So bagaimana nak bertanding untuk PRU kelak? Sudah pastinya Lajim akan akan memberi alasan sebahagiannya adalah seperti pu3 ramalkan.

Apapun. Pu3 yakin bahawa pengundi kawasan beaufort lebih bijak menilai dan tidak mudah terpesona dengan taburan janji pakatan pembohong skrip ni.

#JanjiDitepati
#BNBah
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PESANAN UNTUK PAKATAN : JANGAN JADI PENGECUT DAYUS

::Pewaris Anak Bangsa::

kekadang bosan juga asyik terima aduan dari rakan seperjuangan yang asyik-asyik menerima hukuman digantung dari melakukan perkongsian di group FB. Pu3 tengok, rakan-rakan pu3 tak pula melakukan kegiatan BLOCKED kat hantu-hantu Pakatan di alam maya walau bahasa yang dilemparkan, sangat sesuai kena cibai dengan cili.

Bila fikir lagi.. pu3 terdetik. Terlupa, facebooker pakatan ni memang ganas pengecut. kalah berhujah atau posting memang kena batang hidung, mereka sah ambil jalan shortcut punya untuk membuktikan kedayusan mereka

TAHZIAH kerana korang memang tak JANTAN pun. Jangan jadi pendekar tak berkeris!!!
for my sahabat yang sedang direhatkan. ini masa korang berhentam hujah pula heheheh

#JANJIDITEPATI
#BNBah

GEREJA WISH AIDIL FITRI?!! BETUL!!!!

Jangan tak percaya. Tapi ini yang benar. Pu3 pun pada mulanya tak percaya semasa melihat gambar ini. Tengok betul-betul!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SEMPOI KER BANGANG?

Biasanya sampul Raya ni, mesti ada ciri-ciri gambar sambutan Perayan. Lazimnya paling sederhaapun, tulisa SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI. tapi , tengok gambar di bawah. ini bukan editing tau
 
Hahahahahahha.. Pu3 nak tergelak tengok twitter pemuja BERSIH 3 yang dah melenyapkan tema Raya dengan memuji-muji sampul duit raya BERSIH 3 yang bukan DUDUK BANTAH tapi REMPUH MUSNAH!

sampul Raya ker sampul upah masa demontrasi jalanan tu?
Inikah dikatakan sampul duit raya sempoi atau bangang punya minda? Tak ada ciri-ciri Raya langsung.

Tahun lepas serba merah sampai anak saudara pu3 kata macam sampul tahun baru cina. yang ini mereka suka
Pu3 lebih suka sampul raya ini. Ciri-ciri sambutan hari raya ada pada gambarnya. Ni sampul raya yang pu3 perolehi dari pejabat. yeler dah anak saudara ramai. dai beli kat kedai, sampul ini pun so sweet ada gambar kanak-kanak menyanyam ketupat.

#Janjiditepati
#BNBah

RONDA RAYA

rumah hujung yang ada khemah itu rumah DSP Lajim di kg Kebatu. itu di Beaufot. tengok pula rupa rumahnya di Likas pula ya. taulah dia miskin atau macam mana. lepas tu tengok pula kenderaan yang dimilikinya
Ziarahi sanak saudara, sememangnya jadi amalan sejak pu3 kecil lagi. Biarpun beratusan kilometer jauhnya, bukannya satu alasan tidak bertemu ahli keluarga.

Pu3 lalui tempat panas kawasan Lajim. Kata orang dia mau buat parti baru. Tapi.. Yang pu3 tengok tadilah. Bendera parti baru Angkatan @ Pakatan Perubahan Sabah tidak ada pula dipasang di wallboard depan rumahnya. ( Maaf tadi kereta laju melalui rumah. Tidak sempat snap .) Yang ada bendera MATO SEBELOH je.

Apa yang pu3 nampak juga di simpang jalan kuala penyu. Gambar ucapan Lajim bersama anaknya azman Lajim. Still tenggelam dengan banner ucapan hari raya dari timbalan ketua bahagian saudara Isnin Aliasnih, Ketua pemuda bahagian saudara mohd ishak dan pergerakan puteri umno bahagian Beaufort.

Sama juga di kawasan simpang masuk dari kilang lama kelapa sawit kawasan slagon. Juga serupa jugalah. Ditambah pula wallboard ucapan dari dtk azizah. Demikian juga kawasan bulatan pekan beaufort. Kalau dikira pertandingan banner.. Memang kalah DSP Lajim ni! ( Maaf, seperti tadi, gambar tak sempat nak shoot. Adatnya jadi penumpang ni. Kalau sendiri driving sah berhenti ambil gambar)

Apapun, pu3 tahu, rakyat kawasan Beaufort sangat bijak. Kelebihan mereka perolehi bukan personal touch dari MP pengkhianat ni. Dia hanya orang perantaraan kerajaan dengan rakyat. Sesiapapun wakil rakyat BN akan melakukan perkara sama untuk rakyat yang telah mengundinya.

Kenapa nak memilih individu yang sebenarnya menggunakan nama rakyat walhal tak menjaga hak rakyat tetapi kepentingan diri sendiri.

Gambar di atas tu kawasan rumah DSP Lajim yang sempat pu3 shoot. Kalau ini cakap dia miskin untuk rakyat. Ntahlah. Kalu blur tu, adatnya. Dah pakai snap time kenderaan bergerak.
Selamat hari Raya. Aidil Fitri

#janji ditepati
#BNBah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

JANGAN TERPEDAYA DENGAN CERITA BLOGGER PAKATAN PENIPU PASAL SABAH

::Pewaris Anak Bangsa::

pelik sungguh Pu3 dengan posting Blogger Otai konstreversi Sabah ni. Dah OTAI sebenarnya dia ni, tapi tap kali ini tulisannya memang patut pu3 ulas . Secara logik akal dan terutamanya kerana dia sebagai Rakyat Sabah. Kenapa dia hanya Copy dan pase total artikel bertajuk " untuk sabah dan sarawak: dengarkan lah keluhan hari seorang doktor" bertarik 16hb Ogos 2012. http://muslioli.blogspot.com/2012/08/untuk-sabah-dan-sarawak-dengarkan-lah.html .Kalau yang hanya salin ini seorang blogger berasl dari seenanjung, Pu3 rasa Logiklah dia copy je artikel itu walau tiada gambar pengukuhan bahan sebagai kekutan bahawa cerita itu BENAR

Apa lagi, dia adalah blogger berasal Kota Belud. Nak ke Kota Marudu untukmenyiasat kes ini bukannya menyukarpun pun. kerana jarak antara Kota Belud ke kota Marudu bukan jauhpun. (itupun mau Pu3 ajarkah?rasanya, sebagai otai, percara-perkara utama sebagai KEKUATAN tulisan tak perlu diberi TUNJUK AJAR )

Kasihan pula pu3 pada blogger OTAI ini. Agaknay kesibuakan berkempen Anwar membuatkannya sudah hilang bisa dan KERAJINAN kata orang Sabah sehingga main copy sahaja asal ada update pada artikel. Sekali pandang, pada pembaca yang tidak tahu pasal Sabah ini. Memang terMKAN juga umpan Bloggr OTAI ini, tetapi pu3 sebagai warga Sabah yang tinggal di Sabah ini teropanggil untuk mengulas secara apayang pu3 nila perlu diulas

Hakikatnya, ma-mana kawasanpun termasuk di semenanjng sekalipun, tiada terkeculi orang miskn. Seluruh dunia dan negara =negaratermaju sekalipun masih terliat masalah kemiskinan rakyatnya. Tetapi beberapa perengan yang ada pda tulisan 'doktor' hams? (NAMA SAMARAN SAJA TU) pu3 nak ulas

baca ini dulu :

Pengenalan saya kepada keadaan kemiskinan Sabah terjadi dalam beberapa bulan pertama saya di Kota Marudu. Suatu hari seorang wanita berumur 70 tahun dari Kota Marudu telah dihantar ke Hospital Queen Elizabeth kerana demam kuning yang dasyat.( deep jaundice). Wanita ini tinggal berseorangan dalam sebuah kampong di Kota Marudu. Dia menyedari mengenai demam kuning nya setelah selang satu bulan.

Wanita ini tidak mempunyai wang untuk tambang teksi. Dia telah menunggu masa salama 1 bulan mengumpul wang. Dengan menjual ayam ayam peliharaan nya dia dapat cukup RM50 membayar teksi ke Kota Marudu Hospital. Dia terpaksa berjalan kaki sejauh 2 batu untuk sampai ke bahu jalan mendapatkan teksi.

Persoalan pu3.. Wnita itu tinggal di mana sebenarnya? Takkan dia tinggal sendirian tanpa dikelilingi oleh measyarakat kampung yang mempunyai organisasi sendiri seperti JKKK dan ketua Kampung? Mustahil hidupdalamsebuah kapung, kesusahannya tidak diambil peduli oleh Ketua Kampung yang mempunyai tanggungjawab menjaga kebajikan anak-anak buah ? Kalau bukan ketua kampungpun, takkan jian sebelah menyelah tidak tahu dia sakit atu tidak?

Kalau masyarakat kampung itu terlalu susah sekalipun, ketua kampung ataupun JKKK sendiri, buknkah mereka dilantik untuk menjadi perantaraan masyarakat dengan pngurusan pentadbiran? Atau.. Pu3 ni bukan ana bandr. Tinggal di kampung dan tahu selok belok suasana di kmpung. KAlau seorang ahli kampung menunjkkn simptom sakit, mulalah seorang dua jiran bertandang bertanya khabar. Ketua kampung pula mula mengatur car andai sakita individu itu memerlukan perhatin.

Takkan Blogger OTAI mau meyokong bahawa masyarakat sabah bukan jenis PRIHATIN?

satu lagi kandungan tulisan "doktor Hams" yang pu3 rasa punya matai punya cerita untuk penduduk kampung.

Satu daripada kes yang saya tidak boleh lupa melibatkan kes sebuah keluarga yang datang ke Hospital Ranau. Ianya kes suatu kelgara yang hampir kebulur yang terpaksa memakan telur katak puru yang mengakibatkan fatality. Keluaga ini tidak ada makanan kerana tanaman mereka rosak dan mereka tidak dapat membeli makanan. Oleh kerana terlalu lapar, sibapa telah memberikan kepada anak anak nya telur katak puru. Bila mereka sampai ke wad kecemasan, satu daripada anak meninggal dunia dan 2 lagi meninggal setelah 10 minit tiba di wad kami kerana keracunan telur katak puru tadi.

KEBULURAN? di kampung? sampai makan telur katak Puru? masuk akalkah seorang yang tinggal dalam kawasan kampung tidak mampu makan dan kebuluran hanya kerana tiada duit? di kampung kah atau i bandar? 

Di kampung ni, banyak maknan boleh diperolehi tanpa menggunakan duit asalkan ada KERAJINAN utu mendapatkannya. UBI KAYU, hidup subur bah kalau kawasan kampung. apa lagi kawasan Ranau yag terkenal dengan kesuburan tanya. Paku pakis? tidak perlu dibeli. petik sahaja. banyk dan subur. Takkan satu kampung menghadapi masalah kebuluran? sehinga masalah keluarga ini tidak mampu dbantu oleh ketua kampng au JKKK di kampung itu? MUSTAHIL. orang dulu2 pun makan ubi ndak matiu ebuluran kalau tiada nasi. Lagipun seca logiknya bagi yang mennam padi in, merekbukan sekali dua menghadapi masalh kerosakan tanaman.Lazimnya, situasi mendadak seperti ini, bukan satu kejutn hidup bagi mereka yang hidup di kampung. Janan samakan perbelanjaan orang bandar yang serba menungu hujung bulan baru ada kewangnnya sehari dua. Orang kampung ini sangat berhemah dalam perbelanjaan kerana mereka lebih tahu kepeluan yang WAJIB dan PERLU untuk menghadapi masa mendatang.

Atau.. sebenarnya keluarga ini memang mepunyai kebiasaan memkan makanan jenis EKSOTIK dan tidak menjangka telur katak yang mereka makan ada dari jenis telur katak PURU yang beracun. 

Nasihat pu3 buat Pakcik  Blogger OTAI. Walau ada susa tapi jangan nak berbohong berlebian dengan cerita begini hanya untukmendaptkan simpati. Pu3 tahu jga tuga sebagai Ketua Penerangan PKR Sabah yang sekarang mau berkempen juga di sarawak untuk menipu.. jangan cerita tk logik akal.

itu cerita jalan berlubang atau runtuh. kasih masuk bah di artikel. Jangan menyalin tulisan tapi gambarnya tidak ada bosss. seperkara lagi. kalau mau sebut daerah shaja tidaklah adil. kasih tahu itu penulis. Takkan tidak dinayatakan kapung mana itu orang tinggal. senanglah buat penyelidikan lebih detail. 

DIGODAM? HAHAHHAHAHA...

::Pewaris Anak Bangsa::

 Nak Raya ni, Istilah minta maaf zahir dan Batin ini sudahmenjadi rutin dankeiasaan yang diamalkan oleh seluruh umat Islam. Tidak kira apapun taraf dan pangkat termasuk darjat. Namun, Pu3 nak tergelak.. opsss bukan nak tergelk dah.. tetapimemang tergelak apabila kononnya perutusan Anwar Bin Ibrahim dikatakan terselit ucapan Maaf kepada YAB PM adalah tulisan yang digodam oleh seseorang.

Persoalannya siaa? kalau pu3lah, buang masa je pu3 nak godam blog Anwar Ibrahim ni. Godam otak dia lebih baik dan ada hasilnya.

Baca lagi kata blogger Sungai Rapat Online :

Kerja Godam-mengodam ini kerja orang 'dalam' Anwar yang benci dengan fitnah Anwar



Blog Anwar Ibrahim digodam dan dimuatkan dengan 'perutusan Aidilfitri', antara lain 'meminta maaf' kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Setahu kita kerja godam-mengodam ini, yang  pakarnya hanyalah  pecacai Anwar sahaja. Ini sudah semestinya kerja orang dalam yang hampir dengan Anwar yang sudah muak dengan lakonan Anwar yang sering memfitnah Perdana Menteri.

Laman itu,http://anwaribrahimblog.com ini dikawal oleh hanya seorang sahaja tetapi ditulis oleh ramai penulisnya. Mereka mendakwa kononnya digodam kira-kira 20 minit selepas Ketua Pembangkang selesai muncul dalam sesi Borak Bersama Anwar Ibrahim malam tadi. Sesi yang bermula 10.30 malam berakhir sejam kemudian.

Dalam kenyataan dikeluarkan, Pasukan Pentadbir Blog Anwar berkata, "untuk makluman pembaca, blog ini telah digodam sekitar jam 11.50 malam tadi dan sebuah posting palsu kononnya ‘perutusan khas’ oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dimuat naik di blog ini."

Kerja mengodam blog ini dipercayai dilakukan oleh orang dalam yang dekat dengan Anwar sendiri yang mungkin tidak berpuashati apa yang Anwar sudah lakukan kepada Perdana Menteri Datuk seri Najib Tun Razak.
 
Mungkin esok dah Raya. u3 nak minta maaf andai tulisan pu3 selam ini kena pada batang hidug sesiapa sahaj yang sememangnya pu3 na targetkan. Tetapi tiada unsur fitnah dalam sebarang tulisan pu3. hanya pendedahan yang mungkn sanga melukakan perasaan yang disasarkan.
 
Selamat Hari Raya. Maf Zahir dan batin

SALAM AIDIL FITR1

::Pewaris Anak Bangsa::

Dalam 2 hari ini. Memang Pu3 tak dapat nak menulis apa-apa. Biasalah perempuan lagi katakan. Nak menyambut 1 Syawal, bukan bangun terus happy2 seperti masa kecil dulu. kena bantu di dapur, kemas rumah.. korangpun tentu dah tahu kesibukannya.

Apapun, tak kira kita berbeza pandangan semasa. Ingatlah kita masih 1 Agama iaitu Agama Islam. Tiada yang mampu menidakkannya

SALAM AIDIL FITRI Dari Pu3 mewakili sahabat Pu3 CT Team PUTERI. Maaf zahir dan Batin


NILAI-NILAILAH YA

Nik aziz vs sultan Kelantan. Siapa yang Zuhud?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

ARBAIYAH MEMANG TERASA HATI DENGAN USTAZ IDRUS

::Pewaris Anak Bangsa::

SAH! Arbaiyah terasa hati apabila scara tak disengajakan telah ditegur oleh Utaz Idrus. FUHHH!! ini juga bukan fitnah dari Pu. Pu3 bukan pencipta crita. Tak percata. baca i bawah ini. Pu3 sengaja petik .. opps.. copy dan paste dari HARAKAHDAILY.Net

http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/12552-abby-abadi-terasa-hati-bila-ditegur-ustaz-azhar-idrus?utm_so

Abby Abadi terasa hati bila ditegur Ustaz Azhar Idrus?

http://addin77.blogspot.com/, 15 Ogs 2012
Pada hujung minggu lalu telah berlangsungnya sebuah program agama yang melibatkan Ustaz Azhar Idrus (UAI) sebagai penel utama. Turut hadir dalam majlis itu adalah Abby Abadi, Faizal Tahir dan Man Raja Lawak. Pasti ramai yang mengetahui setiap ceramah UAI pasti menarik ribuan penonton apabila UAI seringkali menyelitkan unsur jenaka sewaktu dakwah.Tapi kali ini lain pula jadinya apabila Abby Abadi seolah-olah malu apabila UAI menjawab persoalan yang diberikan oleh Abby sendiri.
Abby bertanya kepada UAI berkenaan isu artis yang berhijrah dan mula memperkatakan isu agama.

UAI menegaskan penghijrahan kepada sesuatu yang lebih baik menjadi kemestian untuk umat Islam lain suka dengan perubahan yang mereka lakukan.

Selain itu, antara jawapan UAI adalah; “Kadang-kadang kita ni artis, dulu kita lagha, sekarang kita ok dah, mulakan perjalanan.

Nombor satu, kita kena jaga. Jangan kita hentam kawan-kawan yang sama-sama dengan kita sekarang yang masih belum berhijrah.

Ahhh.. itu yang kita kena jaga,” kata UAI. Secara tiba-tiba Abby bersuara menyekat mesej yang cuba disampaikan oleh UAI.

Abby berkata, “Ustaz nak tuduh saya yek.. Itu fitnah. Itu tuduhan ustaz. Itu tuduhan.” Jika anda yang biasa mendengar ceramah UAI, pasti tahu cara UAI.

UAI lebih ‘direct’ dalam menyampaikan sesuatu mesej. Sebagai contoh sewaktu program bersama Zizan Raja Lawak suatu ketika dahulu.

Zizan tidak melenting dan ‘cool’ serta menerima secara positif nasihat UAI. Tetapi dari sudut sebagai seorang pengantara atau pengacara, Abby seharusnya tidak seharusnya cepat ‘melatah’ dengan mesej yang disampaikan oleh panel.

Apa salahnya jika Abby mendengar dahulu apa yang UAI cuba sampaikan dan terima dari sudut positif.

Diharap jangan ada pula komentator yang mengaitkan isu ini dengan politik kerana jelas tiada kaitan langsung dengan politik. Ikhlas.. sekadar teguran membina dari hamba Allah yang serba kekurangan..

pssstt: pu3 tegur arbaiyah atau nama glamournya abby abadi ini sebagai pihak politik. tetapi sesama Islam. Keana tweetnya kekadang MELAMPAU bebenor. tak sama dengan siap HIJRAH seorang menjadi BAIK tetapi semakn TAK BERHEMAH

SUDAH TIBA PAS NYATAKAN PENDIRIAN SOAL ISLAM DALAM PAKATAN

::Pewaris Anak Bangsa::
 dalam soalan sebegini. Pu3 setuju dengan pandangan YB Nasharuddin berkenaan sudah tiba masanya PAS kena memberi keputusan muktamad dalam soal kekal bersama dalam 1 barisan dengan Pakatan Rakyat. Yang jelasnya DAP menoak dan menentang sepenuhnyha apa yang ingin PAS laksanakan. Pu3 tak sokong PAS tetapi dalam hal menaikn semula krebiliti mereka sebagai kononnyapejuang syiar Islm. Pu3 tak nampak PAS sealiran dengan perjuangan DAP apa lagi PKR.

Kecuali....

PAS Lupkan sahaja politik ISLAMnya. Kenapa? kerana pu3 tidak nampak PAS mampu berbisik sekalipun nak mengangkat soal HUKUM Islam dalam Pakatan Rakyat selagi Karpal Singh atau DAP masih bernyawa.

Baca lagi di bawah:



Pas perlu menyatakan pendirian sebenar parti itu berhubung penolakan secara konsisten DAP dan Pengerusinya, Karpal Singh terhadap cita-cita menubuhkan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud atau keluar segera daripada pakatan pembangkang.

Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa berkata, perkara itu wajar diberi perhatian serius pucuk pimpinan Pas ekoran timbulnya keresahan di kalangan penyokong-penyokong di peringkat akar umbi selepas DAP dan Karpal berterusan menolak asas perjuangan Pas.

"Sebagai ahli parti, saya minta Pas nyatakan pendirian sebenar mereka berhubung isu ini. Ahli-ahli di peringkat akar umbi resah apabila melihat keadaan yang berlaku antara Pas dan DAP.

"Nampaknya DAP dan Karpal secara konsisten menolak penubuhan sebuah negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud. Sesuatu perlu dilakukan dan bagi saya Pas perlu keluar daripada pakatan pembangkang," katanya.
 
sumber : Sungai Rapat Online blog