Followers

PAS PERJUANG SYURGA? NIK AZIZ NAIK BERANG !

Nampak gayanya Si Wali Terompah ni benar - benar dah nyanyuk apabil dia tetap dengan pendirian dengan mengatakan Undi PAS masuk syurganya.

KONONnya, menurut Si Wali Terompah tu, setiap undian yang dberikan oleh rakyat kepada PAS dianggap satu perkara yang baik dan akan diberikan pahala.

KOTA BHARU - Pas tetap dengan pendiriannya meneruskan kempen menegakkan syiar Islam dengan menekankan soal syurga apabila seseorang itu melahirkan sokongan kepada parti itu semasa pilihan raya, kata Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Berang dengan dakwaan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan, Nik Aziz berkata, pemimpin Barisan Nasional (BN) perlu mempelajari agama terdahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

"Tiap-tiap orang yang bercakap soal Islam dia akan sebut soal syurga dan neraka, dia (Datuk Abd Rahman) kena ingat, bercakap ini ada soal pahala dan dosa, jangan cakap sembarangan," kata beliau ketika ditemui selepas kuliah Jumaat di Dataran Ilmu pagi ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Abd Rahman ketika Wacana Sinar Harian ke-12 kelmarin, yang mendakwa Pas melakukan rasuah politik paling tinggi dengan menjanjikan syurga kepada pengundi.

Abdul Rahman berkata, pembangkang menuduh BN rasuah, namun mereka sendiri terlupa turut melakukan perkara sama pada setiap pilihan raya.

Nik Aziz berkata, Nabi Muhammad SAW sebagai contoh pemimpin yang sentiasa mengingatkan umatnya mengenai hal dosa dan pahala yang membawa manusia itu ke syurga atau neraka.

Adakah hanya PAS sahaja yang buat baik dalam Malaysia ni? Adakah sebab itu mereka akan diberikan pahala jika mengundi PAS?

Klik di sini untuk selanjutnya semut hitam ada ceritanya : http://networkedblogs.com/vOx3j

BAHASA MENUNJUKKAN IDENTITI

Gambar di atas hanya hiasan sahaja.

Percaya atau tidak, bahasa bukan sahaja menunjukkan bangsa, malahan menunjukkan identiti seseorang.

PUTRAJAYA 29 Mac - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamed berkata, bahasa bukan sahaja mampu memainkan peranan untuk mengenal pasti identiti sesuatu bangsa tetapi menjadikan sesuatu bangsa itu terpelajar.

Beliau berkata, sejarah telah membuktikan bagaimana sesebuah tamadun itu berkembang pesat apabila rakyatnya berusaha mendalami mana-mana bahasa untuk menguasai ilmu pengetahuan.

"Kegemilangan Tamadun Islam sebelum ini berpunca daripada sikap orang Arab yang memeluk Islam ketika itu berusaha mendalami bahasa Greek yang dianggap sebagai bahasa ilmu dan mereka telah menterjemahkannya ke dalam bahasa Arab.

"Keadaan itu telah menyebabkan bahasa Arab dikenali sebagai bahasa ilmu sehingga menarik ramai orang Eropah mendalaminya bagi menguasai ilmu yang ada," katanya ketika berucap merasmikan Seminar Pendidikan Melayu Antarabangsa anjuran Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) di sini hari ini.

P/s: hanya pakatan pembangkang PKR dan PAS sahaja tak mengaku diri mereka keturunan Melayu. Malahan malu mengakuinya.

LEMPAR JE BUKU JINGGA KE TONG SAMPAH!!

Kenapa saat kemuncak PRN sarawak pakatan pembangkang mengeluarkan "buku jingga"? Dalam keadaan sangat tergesa-gesa. Isi kandungannya jelas tiada kajian tepat, semua berbentuk fikiran spontan. Asal ada untuk menggula-gula hati bakal pendengar dan pembaca. Atau perkataan lebih tepat JANJI GULA-GULA KAPAS. Kini gula-gula kapas sudah mengeras. Tak sedap dikunyah.

Buku Jingga yang keluar sebelum PRN 2011 di Sarawak akan dilempar balik ke dalam tong sampah!!??  Segala kajian yang tidak pernah dibuat oleh ketua pemimpin pembangkang yang hanya tahu  pengajian Melayu terpaksa dikaji semula untuk memerintah Malaysia yang berbilang kaum!!??  

Kejayaan Kelantan yang sering ditunggu sehingga kini masih belum juga tercapai mahupun hampir setahun buku Jingga sudah keluar namun tiada yang mengamalkan prinsip atau cadangan buku Jingga yang lemah itu!!??

Apakah Pakatan Haram akan mengeluarkan Buku Jinggay untuk PRU13 kelak memandangkan sebelum ini tiada satu pun yang dapat digunakan di Sarawak dan Sabah?!!! Pakatan Pembangkang tak mampu membalas hujah kelemahan Buku Jingga

Klik di sini untuk cerita selanjutnya : http://putihmaya.blogspot.com/2012/03/buku-jingga-lempar-balik-dalam-tong.html

P/s: adakah buku jingga ini ideanya tercetus apabila mereka menatap buku YELLOW PAGE petunjuk perkhidmatan yang dikeluarkan TMNet? Hehehe nama lagi idea spontan kan

ANWAR KINI DIBOGELKAN KAWAN?

Berapi-api , bara yang dikipas olehnya selama ini bukan lagi berbentuk bara , api membakar setiap yang dekat.

Panas sekali kerusi yang diduduki oleh manusia yang bernama Anwar Ibrahim... Sebabnya begitu banyak... Sumpah seranah orang yang dikelentong olehnya terus menerus menimpa dirinya yang kelihatan semakin hari semakin tidak keruan dengan keadaan politik semasa....

Terbaharu, Laporan MEDIA oleh kawan-kawan Anwar yang dahulunya berdiri teguh dibelakangnya dan kini mereka sudah sedar akan hakikat mereka hanya diperbodohkan saja oleh manusia bernama Anwar ini... Anwar sanggup buat apa saja demi Jawatan Perdana Menteri Malaysia...

Perjuangan untuk Melayu/Islam sudah ditolak tepi... Apa yang Anwar telah buat di Selangor? Untuk Melayu? Untuk Cina? Untuk India....? semua hanya manis dimulut.... Sebagai Contoh: Dia tahu di Selangor banyak duit... Kenapa tidak gunakan duit tersebut untuk bantu orang melayu/Islam...? nak sangat HAPUSKAN PTPTN, Bayarkan dahulu Hutang-Hutang Anak Selangor yang pernah pinjam dengan PTPTN.....

Nak tau lebih lanjut klik di sini : http://pendekarawang1.blogspot.com/2012/03/gempar-video-anwar-dibogelkan-kawan.html

P/s: panasssss... Berapi2

BUKU JINGGA TAK RELEVAN DI SABAH!!!

(Buku Jingga) Tidak sesuai di Sabah!

Ini kalilah. Banyak-banyak pandangan 1 orang sabah ni, inilah antara pandangan yang membuatkan pu3 nak sangat kongsikan kepada korang. Korang boleh bayangkan, selama ni, LRenzo ni, asyik mencanang pandangannya menolak BN /UMNO. Dalam masa sama menolak juga mana-mana parti politik bukan ori Sabah

Baca komen beliau ya:

Sebenarrnya buku itu lebih sesuai dilaksanakan di Malaya sahaja...kenapa?..sebagai contoh 1;
Menaikkan royalti minyak kepada Sabah dan Sarawak kepada 20%...

KOMEN (Masih tidak sedarkah Anwar Ibrahim, atau berpura2 tidak sedar bahwa minyak itu ADALAH MILIK ORG SABAH, bukan hak milik datuk nenek org Melayu di Malaya itu?....................Jadi, kenapa mereka yg harus menentukan 20% itu untuk kita? Bukan kah Sabahan YG WAJAR MENENTUKAN berapa2 saja kita mau bagi pada Persekutuan ?.............tolol..

Contoh 2; Mempertahankan institusi Raja berperlembagaan...

KOMEN (Bukankah Sultan-Sultan orang Melayu itu hanya menaungi (negara Malaya) yg telah dibentuk oleh12 negeri-negeri sekangkang kera milik-jajahan para sultan melayu itu saja? kenapa masih mahu penduduk negara sabah dan negara sarawak (YAKNI partner Malaya membentuk Malaysia) ini harus menyembah Raja2 Melayu pula? WHY? )

Rujuk Malaysia Agreement 1963 barulah pencacai LAYAK menjawap soalan ini..kekkekeee INI KALI LAH!

RAJA KECIL SULONG PERAK TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH

Inna lillahi wainna ilaihi rojiun....

YTM Raja Ashman Shah ibni Sultan Azlan Shah, anakanda Sultan Perak Darul Ridzuan juga sebagai Raja Kecil Sulong Perak telah kembali ke rahmatullah kira-kira jam 1.30 pagi ini akibat sakit asma di Bukit Damansara...

Jenazah telah sampai di Kuala Kangsar pagi ini dan di bawa terus ke Istana Iskandariah, Bukit Chandan sebelum disemadikan di Maqam Al Ghufran Bukit Chandan Bersebelahan Masjid Ubudiah...

Semoga Allah merahmati dan menempatkannya dikalangan para solihin...

Al Fatihah...

Klik sini untuk berita selanjutnya : http://kulaanniring.blogspot.com/2012/03/al-fatihah-kemangkatan-anakanda-sultan.html

Pu3 bersama CT Team Puteri mendoakan semoga roh Allahyarham ditempatkan di kalangan mereka-mereka yang beriman. Al-Fatihah

ANWAR PERLU BERTAUBAT : KARPAL SiNGH

Nampaknya arahan Anwar si King Of. Drama gagal menyekat dari peguambelanya berhenti bercakap.

Pengerusi DAP, Karpal Singh telah mendesak Datuk Seri Anwar Ibrahim meletak jawatan sebagai ketua Pakatan Rakyat dan menyalahkan ketua umum PKR itu kerana gagal mengawal nafsu kote bengkoknya.

Pemimpin DAP itu berkata, Anwar telah menimbulkan cukup masalah dan sudah tiba masanya bagi beliau (Anwar Ibrahim) bertaubat.

Klik sini untuk cerita selanjutnya : http://www.papagomo.com/2012/03/terkini-karpal-singh-desak-anwar.html

Psssstttt... Api dengan sekam ni, walau atasnya nampak kononnya damai, sebenarnya di dalam dah hangus rentung. Begitulah hubungan bisul bernanah pakatan pembangkang. Tunggu keluar laharnya je.

KARPAL SINGH DIARAHKAN DIAM

Suka sama suka
Maksudnya berlakulah kejadian

Nalla kata, anwar Biseksual
Ciri-ciri ternyata ada. China doll + suka sama suka.

Karpal singh jelas membuat penggulungan "suka sama suka" disaksikan mereka yang berada dalam mahkamah termasuk hakim. Kini diarahkan anwar bin ibrahim mendiamkan diri berkenaan hemoseksualnya. Sungguh menarik. Arahan seorang pelanggan dengan bayaran besar tuuuuuu!
Agak menarik untuk diulas mengenai kontroversi lama yang diputarkan semula bagi menyedarkan rakyat Malaysia yang mungkin telah lupa apa yang berlaku sebelum ini. Satu cerita yang benar dan bukannya satu rekaan sama ada yang masih hidup ataupun telah meninggal dunia..hehehe.

Karpal Singh lah orang pertama menyatakan Anwar Ibrahim MELIWAT. Karpal Singh lah orang pertama yang mendedahkan pekara tersebut didalam Dewan Rakyat. Karpal Singh lah juga orang yang bermati matian menentang Anwar Ibrahim dan menyatakan kepada dunia Anwar Ibrahim merupakan Homoseksual. Karpal Singh dari Parti DAP yang juga peguam utama Anwar Ibrahim.

Nak tau lebih lanjut. Sila klik di sini :
http://networkedblogs.com/vKd60

P/s: anugerah illahi wan Azizah semakin bengang. Tak ada ubatker kak wan nk menenangkan dia ni. Desakan dah kemuncak tu

PEREBUTAN KERUSI DALAM PAKATAN MERUNCING!!!

Dah nama pakatan emergancy. Bergabung hanya kerana nak mengalahkan BN. Hakikat agenda perjuangan antara mereka sangattttt berbeza. Hubungan 'BISUL NAGA' Pakatan ini kini bila-bila sahaja pecah mengeluarkan nanah yang teruk busuknya.

Pengelutan dalaman terbaru yang melanda Pakatan Rakyat (PR) sekarang ini membabitkan perebutan kerusi DUN & Parlimen antara DAP & Pas Kedah hanyalah satu daripada ratusan bukti yang menunjukkan PR bakal menempah maut dalam PRU 13 kelak.

Menurut Pengerusi DAP Kedah, Lee Guan Aik yang juga ADUN Kota Darul Aman, jika dalam PRU akan datang Pas gagal memberi lebih banyak kerusi untuk ditandingi DAP, bermakna akan berlaku pertandingan tiga penjuru.

Kenyataan berbau ugutan tersebut bukan saja menyebabkan ramai penyokong Pas berang naik darah, malah tidak kurang juga yang mula mempertikaikan peranan DAP dalam PR yang dilihat cuba mendominasi arah haluan gabungan tersebut.

Rupanya penyokong Pas baru sedar sikap sebenar DAP sedangkan dah lama kita ketahui betapa kiasunya DAP dalam menjaga kepentingan mereka berbanding mengutamakan kepentingan bersama.

Dalam BN lain halnya. Konsep pembahagian kerusi jikapun terkadang ada kesulitan dan masalah antara komponen BN, jalan penyelesaiannya tetap dirundingkan bersama kerana tertubuhnya BN itu adalah kesinambungan dari parti Perikatan yang lahir atas niat & hasrat murni untuk membela rakyat & memerdekakan negara.

Ikuti lanjutannya di sini : http://parpukari.blogspot.com/2012/03/pru-13-
berebut-kerusi-petanda-pakatan.html


P/s: terbayang ngan pakatan di sabah. Nampak sangat belum bergabung sudah nampak tak sebulu. Masing-masing tunjuk depa lebih ok

PAKATAN PEMBANGKANG JUAL MINYAK AUTA

Selepas buku jingga tak laris di pasaran minda rakyat. Kini strategik berikutnya:

'gula-gula' baru untuk dijamu kepada para pengundi menjelangnya Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Tiang, Suraya Yaakob membidas perbuatan tidak bertanggungjawab kepimpinan pakatan terbabit sedangkan realitinya kerajaan memberi sepenuh perhatian kepada barang keperluan rakyat khususnya membabitkan barangan terkawal.

"Inilah sikap pembangkang yang sebenar iaitu akan menangguk di air keruh dengan memperbesarkan hal-hal yang remeh untuk digunakan sebagai senjata bagi menyerang kerajaan Barisan Nasional sedangkan apa yang mereka janjikan dalam Buku Jingga mereka langsung tak mendapat perhatian rakyat," katanya kepada UMNO-Online.

Terbaru, ketua pembangkang,  Datuk Seri Anwar Ibrahim mencanangkan akan menurunkan harga minyak dan memberikan pendidikan percuma  kepada para pelajar sekiranya pakatan pembangkang memenangi PRU ke-13 akan datang.

"Pembangkang tak pernah fikir habis apa yang nak dilakukan sebaliknya mereka akan jadikan hal-hal yang dibangkitkan rakyat sebagai isu sebagaimana PTPTN yang kemudiannya dimanipulasi untuk diberikan pendidikan percuma kepada rakyat apabila berkuasa, dan sekarang berlaku kenaikan harga minyak di pasaran antarabangsa jadi mereka janji pula mahu turunkan harga minyak walhal kerajaan telah tegaskan harganya tidak akan dinaikkan buat masa ini biarpun subsidi kerajaan bertambah.

"Dulu mereka promosikan Buku Jingga yang di dalamnya terkandung macam-macam janji-janji tidak logik pembangkang tetapi rakyat tahu membuat penilaian dan ia tidak mendapat sambutan lantas sekarang ini mereka sebut perkara-perkara yang tidak masuk akal sebagaimana pada PRU-12 dan kita lihat sendiri apabila berkuasa langsung tak boleh ditunaikannya."

Dilaporkan, baru-baru ini di Lukut, Port Dickson, Anwar sekali lagi telah berjanji untuk menurunkan harga minyak dan akan beri pendidikan percuma kepada seluruh rakyat jika beliau jadi Perdana Menteri selain menyalahkan BN dengan tuduhan menzalimi rakyat. – MediaUMNO

NGA KOR MING DIKANTOIKAN LAGI!!!

Gempar dengan surat pendedahan terbaru!! Blogger Resonate hari ini memdedahkan satu lagi surat yang jelas menunjukan kontrak jahitan yang diberikan kepada syarikat milik isteri , YB Nga Kor Ming adalah atas cadangan Kerajaan Negeri pada masa itu (DAP) .

Perkara yang perlu diketahui :

1) Hanya 42 hari selepas Pakatan Pembangkang ambil alih Perak, Syarikat ini ditubuhkan. Wong Seow Ching ,isteri YB Nga Kor Ming menjadi direktor syarikat ini. Kebetulan?


2)Syarikat ini diberi tender walaupun harga mereka adalah TERTINGGI!! . Bukan kronism?


3) Pada awalnya, tender ini diberikan kepada syarikat Goodman Tailor, tetapi atas cadangan Kerajaan Negeri Perak , ianya diberikan kepada syarikat milik isteri Nga Kor Ming. Kebetulan?

INI BUKAN KRONISM?

Tetapi DAP mengatakan Nga Kor Ming tidak bersalah mahupun kerajaan Perak pada masa itu.

Ikuti lanjutannya di : http://dhanyaraam.blogspot.com/2012/03/nga-kor-ming-dikantoikan-lagi-siapa.html

ANWAR BENGANG TAK TERBALAS!

Ini kalilah! Dia ingat dia yang tercerdik. Benang keringpun tak dapat ditegakkan, apa lagi benang dah sah bacah melecun! Kalau dah sendiri punya kenyataan tak difahami.. Memang masalahlah jawabnya.
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi hilang punca apabila kenyataan beliau yang menyokong segala usaha untuk menjamin keselamatan Israel dibangkitkan di Parlimen.

Anwar yang berang apabila kenyataannya itu ditafsir sebagai menyokong keganasan Israel ke atas penduduk Palestin oleh Timbalan Menteri Luar, Datuk Richard Riot Jaem mengugut akan mengambil tindakan jika terus 'difitnah'.

Bagaimanapun, ketika dicabar Datuk Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud) mengapa tidak mengambil tindakan undang-undang ke atas The Wall Street Journal (WSJ) jika benar kenyataannya menyokong keselamatan Israel adalah fitnah, Anwar membisu.

Utk lanjutan klik di sini : http://brojinggo.blogspot.com/2012/03/anwar-melenting-pasal-isu-israel.html

P/s: anwar nak jawab apa lagi. Pu3 tunggu ja!

INDAH USAH HANYA ATAS KERTAS

Comelkan pelajar dalam gambar di atas. Mereka inilah pelapis pemerintahan negara akan datang. Kegagalan proses membentuk identiti ini, bererti kita akan kehilang pelapis tersebut.

Pu3 menghadiri jemputan program kecemerlangan SKOR A dalam sebuah sekolah di kawasan pu3. Persoalan pu3, program yang baik, bagaimana pengisiannya?

Pu3 tahu, prestasi sekolah tersebut, bukanlah sebuah sekolah pengursan yang cemerlang. Saban tahun, pu3 memang mengikuti prestasi peperiksaannya. Belum ada rekord keputusan UPSR mencapai 5A. Terbaikpun 4A. Pu3 berharap, tahun ini, adalah pengkhabaran baik diterima.

Kenapa pu3 menjadikan majlis ini di dalam blog ini adalah, ucapan perasmi majlis yang menarik perhatian pu3.

" Kecemerlangan akademik bermula dari usaha. Perancangan yang baik sangat diperlukan. Tetapi ia tidak akan cemerlang seandainya yang indah itu hanya di atas kertas"

Fuhhhh.. Pu3 sukakan kenyataan tersebut. Betul. Pu3 membayangkan sekolah pedalaman jauh di sarawak. Walaupun insfrastrukturnya sangat minima. Tetapi saban tahun sebahagian besar pelajarnya memperolehi keputusan UPSR 5A.

Sekolah ini. Sudah tahun ke-4 pu3 tawarkan, seandainya ada pelajar memperolehi 5A. Hadiah akan pu3 sumbangkan sebagai galakan. Sehingga ini. Belum ada mencapai tawaran pu3. ( Psssssttt.. Selamat seketika. )

All the best anak-anak calon UPSR di sekolah tersebut.

LAUNCH THE BOOK YAB DSP MUSA AMAN

Pu3 malam ini menghadiri majlis pelancaran buku ketua menteri sabah YAB. Datuk seri Panglima Musa Aman. Buku bibliografinya dalam edisi Bahasa Melayu dan bahasa inggeris. Pu3 dapat edisi Melayu.

Salah satu kalimah dalam buku menarik perhatian pu3 " Kekalahan menguatkan keazamannya untuk menjadi politik sebagai saluran untuk berkhidmat dan membuatkan dirinya disayang rakyat"

Bertempat Ballroom Magellan sutera Habour kota kinabalu, buku ini dilancarkan oleh TYT Sabah. Tun Jahar disaksikan jemaah menteri Sabah bersama jemputan yang memenuhi ruang dewan. Pu3 bertuah sebagai sebahagian yang menyaksikan pelancaran penuh simbolik.

Menariknya, YAB DSP musa meluangkan masa melayan jemputan dengan kesudiannya menandatangan sendiri buku tersebut. Walau malam semakin lewat, jemputan setia berbaris menanti giliran untuk dapatkan tandatangan ketua menteri Sabah sebagai kenangan istimewa.

Pu3 akan usahakan dapatkan tandatangan YAB kelak pada buku ini, biarkanlah jemputan lain dahulu. Sebab pu3 yakin, ruang masa untuk pu3 perolehinya pasti ada. Insyallah .

SIBUK BEBENOR JUANG IDEOLOGI POLITIKNYA, POK NIK LUPA KEWAJIBANNYA

KOTA BHARU - Akibat sikap berpolitik di dalam Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) oleh kerajaan Pas Kelantan, beribu pelajar itu terpaksa menuntut ilmu di dalam serba kekotoran akibat masalah kekurangan bekalan air. Lebih malang lagi anak Kelantan yang menuntut ilmu megikut syariat islam, telah diabaikan oleh parti, yang mendakwa ia memperjuangkan Islam dan negara berkebajikan, iaitu Pas. Amat memalukan apabila kerajaan Kelantan melakukan penginayaan selama 22 tahun terutamanya golongan muda yang ingin menuntut ilmu hanya disebabkan sikap tidak bertanggungjawab oleh AKSB.

Pendedahan ini dibuat dalam Persidangan Dewan Rakyat bahawa sebanyak 39 daripada 77 buah sekolah yang mengalami masalah bekalan air awam di Kelntan berada dalam kedudukan yang amat kritikal. Timbalan Menteri Pelajaran Dr Mohd Puad Zarkashi berkata bekalan Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) telah diminta supaya meningkatkan sistem bekalan yang kecil dan tidak mampu menampung tekanan tinggi..

"Sebanyak 77 daripada 585 sekolah tidak mendapat bekalan air awam yang diusahakan oleh AKSB justeru Jabatan Pelajaran Negeri Kelantan telah mengadakan musyuarat yang dihadiri oleh semua pegawai pelajaran daerah Kelantan, pegawai dari Jabatan Kesihatan serta pengurus besar AKSB pada 23 Okt tahun lepas untuk meneliti secara mikro kedududkan bekalan air di sekolah dalam negeri Kelantan," katanya ketika menjawab soalan Datuk Ibrahim Ali (BEBAS-Pasir Mas)

KOMPUTER 1 MALAYSIA PUN DIRAMPAS? ZALIMNYA!

Zalim! Sememangnya sangat zalim. Inilah tindakan Majlis Batu Gajah merampas harta persendirian rakyat hanya kerana gagal membayar cukai pintu suatu tindakan sangat tak sewajarnya berlaku.

Bayangkan, Hanya kerana tidak mampu membayar cukai pintu beberapa ratus ringgit sahaja rumah mereka digeledah, harta dirampas seperti motosikal sehinggakan komputer 1 Malaysia pun dirampas seolah-olah komando Zionis merampas kapal Flotila begitulah lagaknya.

Walaupun beberapa rundingan telah diadakan agar pemilik rumah yang rata-rata orang Melayu membayar sedikit pada hari ini tetapi Puan Zailayati Binti Lot orang Sarawak iaitu pegawai undang-undang tetap berkeras untuk masuk ke rumah yang ada anak kecil dan merampas harta mereka. Sehinggakan Sungai Rapat Online yang cuba mententeramkan keadaan hampir ditahan oleh Polis yang datang bersama mereka kononnya SRO dituduh menghalang kerja mereka. Begitu angkuh sekali Puan Zailayati! Dengan angkuh Puan Zailayati berkata "jangan cuba menghalang saya"

Perbuatan mereka ini disifatkan sebagai zalim, walaupun undang-undang mengatakan boleh rampas tetapi kita sewajarnya mempunyai pertimbangan yang lebih berhemah, kerana pemilik-pemilik rumah tersebut adalah majoriti berpendapatan rendah.

Mereka bukanlah hendak melarikan diri dari membayar cukai tafsiran tetapi mereka minta membayar secara ansuran bermula hari ini setakat yang mereka mampu. Difahamkan hanya rumah orang Melayu sahaja digeledah sedangkan kilang-kilang, kedai-kedai milik peniaga Cina tidak dipedulikannya.

Adakah ini akan menyebabkan pengundi/rakyat akan membenci kerajaan yang sedia ada atau mungkin mereka ini adalah staf yang menyokong pembangkang.

Ikuti selanjutnya di http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/03/majlis-daerah-batu-gajah-cukup-zalim.html

HALAU KANAK-KANAK: MANIFESTASI KEANGKUHAN PEMIMPIN PR

Pertengkaran mulut beberapa orang pemimpin PR yang menyertai himpunan Wanita tempohari dengan seorang jurulatih sukan sebuah sekolah membuktikan sikap angkuh & ego semakin beraja dalam sanubari ramai pemimpin PR.

Walaupun telah berlalu buat beberapa ketika, tapi isu ini masih lagi menjadi bualan hangat di laman-laman sosial seperti Facebook dan Youtube dimana rakaman video kejadian tersebut disebarkan.

Atau link di : http://www.segambutprincess.blogspot.com/2012/03/pertengkaran-mulut-beberapa-orang.html?m=1

Perhimpunan tersebut yang asalnya mahu menuntut perubahan sebaliknya menjadi medan menonjolkan wajah sebenar pemimpin PR yang tidak segan untuk menindas hak orang lain demi kepentingan sendiri.

Tian Chua, Latheefa Koya, Tony Pua, Maria Chin, Lim Lip Eng dan Ambiga yang turut hadir menyokong perarakan jalanan NGO Wanita Suara Perubahan (WSP) itu sepatutnya berasa malu kerana gagal menonjolkan sikap kepimpinan yang baik malah bersikap angkuh dan mementingkan diri sendiri, walaupun dengan kanak-kanak sekolah.

Malah sehingga hari ini masih tidak mahu mengaku kesilapan tersebut atau meminta maaf kepada guru dan murid-murid terbabit.

Jika hak kanak-kanak untuk menggunakan padang bagi latihan sukan sanggup dinafikan demi menjayakan agenda sendiri, tidak sukar untuk kita bayangkan bagamana nanti rupa wajah pemimpin PR sekiranya di beri peluang mentadbir negara.

Sejak hampir seminggu lalu telah banyak kedengaran suara-suara bantahan daripada ibubapa & guru yang menuntut PR tampil ke depan menjernihkan keadaan dan memohon maaf di atas sikap tidak cermat beberapa pemimpin PR & peserta di himpunan wanita tersebut.

Ini baru merasa secebis kuasa saja, itupun dah berani menafikan hak orang lain. Padang yang luas terbentang di depan mata, kawasan latihan sukan juga yang di pilihnya untuk berarak.

Entah apa jenis hati budi yang bersarang dalam jiwa manusia yang bergelar pemimpin & penyokong PR. Patutlah ramai orang kata siapa saja memimpin atau menyokong PR, automatik jadi bangang by default. Cerdik tak boleh di ajar, bodoh menyusahkan orang.

Klik link ini : Blogtrottrhttp://info4thetruth.blogspot.com/2012/03/halau-kanak-kanak-manifestasi.html

SPEAKER DUN SELANGOR TERKANTOI

Speaker DUN Selangor kantoi habis...bila rahsia bocor.....

Ini baru kes lawak.Kata orang pandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.Dari segi prinsip semua Speaker baik Parlimen maupun Dewan Undangan Negeri kena bersikap adil semasa mengendalikan sidang masing-masing.

Namun Speaker DUN Selangor, Datuk Teng Chan Kim kantoi habis Selasa gara-gara beliau tersilap semasa menghantar mesej sulit menerusi telefon Blackberry kepada semua Exco Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat semasa sidang sedang berlangsung.

Dalam mesej sulit itu beliau meminta semua Exco mempromosi kehebatan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Teng buat silap besar dan rahsia tindakannya yang menyalahi etika sidang itu bocor kerana beliau turut hantar mesej berkenaan kepada ADUN Bebas Gombak Setia,Datuk Dr Hasan Ali kerana terlupa beliau bukan lagi Exco.

Makanya mesej sulit itu terus diketahui oleh semua ADUN BN yang sedang hadiri sidang.

Akibatnya mereka bertindak memprotes kerana Teng telah langgar prinsip Speaker mesti bebas dan adil.Mereka menuntut Teng minta maaf tetapi beliau enggan. Ekoran itu tujuh ADUN BN bertindak keluar dewan sebagai tanda protes.

Ada yang kedengaran menyindir inilah contoh keadilan dan kebebasan yang dilaungkan oleh PR.-

Sila klik link ini : Blogtrottrhttp://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/speaker-dun-selangor-kantoi-habis-bila-rahsia-bocor.html

RUPANYA SI PEMBALING TU IMAM PAS!

Ingat lagi artikel pu3 sebelum ini. Cerita pemuda yang terpaksa dirawat kakinya akibat dibaling batu dalam majlis pakatan di kuala selangor. Ada yang tuduh kata, pu3 menipu. Kini seorang juga menjadi saksi kejadian.
Lebih menyedihkan pembaling tersebut dikenali sebagai imam. Dia penyokong tegar PAS. Astagfirullah! Seorang yang memegang status imam boleh berperangai samseng mafia?
Tenung gambar di atas. Dan sila tengok gambar selebihnya dari link ini : http://networkedblogs.com/vDgAM

MERAPU SEBAB NAK AKTIF SEMULA?

Semasa dia buat kenyataan, pu3 dah agak Atok ni sengaja buat gimik hint nak dipandang. Yeler.. Nak sepenggal tak berpeluang berdiri atas stand bercakap unutk dipandang. Suatu ketika flashlight selalu lip lap menghala wajahnya. Nama lagi mantan kan.

Pu3 tak kisah keinginan Atok ni nak kembali dalam dunia politik. Tetapi tampillah dengan kebijaksanaan. Bukan melalut nampak sangat mental unstabil.

Maaflah. Pernah berbicara face to face suatu ketika dulu. Gaya dan cara dah memberi peluang mengenali sedikit sebanyak pembawaan mantan menteri penerangan ini. Pendesak nak kita je dengar kata-kata dia atas platform , orang muda kena dengar kata-kata orang tua.

Atok, mesti atok akan ingat seorang dianggap usia anak, enggan menerima pandangan mendesak unutk menerima cadangan atokkan. 2009. Seorang yang diminta menunggu kumpulan petugas lain datang melapor diri untuk perkembangan tugas. dihidangkan sajian coklat buatan tangan bersama buah-buahan. Apabila petugas membuat laporan, berbentuk bodekan dan ampu, budak itulah menghentikan lapiran mengampu dengan mencadangkan agar memikirkan kaedah untuk 'tarikan' keran yang hadir ketika itu semua penyokong tegar . Masih ingatkah atok? Si degil inilah dia atok. Pu3 inilah yang atok minta memahami dan menerima cadangan itu.

Kalau atok just nak membuat gimik murahan macam tu sebagai semboyan aktif politik. Macam lagu ezlyn. "Kau katakan hai hai. Ku katakan bye bye" tak ada kualiti langsung nak muncul semula dalam dunia politik. Cukupelah pak lawak, pak penghibur produk anwar ibrahim. Tak payah menambah list yang sedia ada sebagai pelipur lara.

PENGHIBUR SALAH MASA

Bukan rekaan tetapi kenyataan. Teori mana yang depa ambil tak taulah. Memang benar, saat berduka, hiburan, pujukan adalah yang baik untuk menenangkan perasaan. Tetapi lawak dibuat saat yang tidak tepat, orang pandangpun naik meluat.

Tenung elok-elok gambar di atas. Siapa dia? Pihak mana. Untuk siapa.? Sebentar ya bapak2 n ibu2. Pu3 akan ceritakannya. Sekarang tenung sekali lagi gambar ini baik-baik.

Dah taukan siapa dalam gambar tu. Ia adalah BADUT . Wataknya membuat lawak dan gelagat lucu unutk menghiburkan. Lazimnya pelakon ini diguna pakai untuk menggembirakan kanak-kanak dalam sesuatu majlis. Boleh membentuk pelbagai hiasan lagi menggunakan belon.

Gambar ini diambil di penempatan banjir di Ampang. Sesuai tak? Pelawak ini tampil? Saat orang tengah stress habis dengan kerugian harta benda. Apa yang mereka inginkan adalah bantuan. Menurut sumber. Ketika ini, pakatan gagal menyediakan bantuan makanan yang mencukupi.(Nasiblah ada puteri umno yang tak sekejam mereka. Hulur juga makanan kepada mreka tanpa pedulikan mereka penyokong pakatan)

Ini je bantuan mereka hulur. Pelawak? Patutlah anwar bersama pasukannya suka bebenor nak bergurau senda dalam mengatakan sesuatu. Berhujah ikut mulut je. Janji semua boleh. Ni negeri pemerintahan PKR ni, tak mampu nak jaga.

MAFIANYA SAMSENG PKR

Pernah dengar program UMNO atau BN unutk orang awam, budak pakatan datang dihalau atau dipukul? Seingat pu3, tak pernah. Mereka datang selagi tak melakukan kekasaran, petugas tak pernah berkelakuan ganas menolak terajang mereka. Walaupun mungkin diawasi. Dah faham perangai mafia budak-budak pakatan ni.

Tetapi semalam, perkara sebaliknya berlaku di Kuala selangor! Karnival PKR. Pemuda UMNO datang. Hanya nak tengok n join karnival tu. Bukan buat rusuhan pun. Dah menerima nasib malang apabila direjam batu oleh budak pkr yang mengenali mereka sebagai pemuda UMNO. Ahli UMNO tu rakyat selangor, dah karnival tu meraih rakyat selangor.. Takkan sebab berbeza parti mereka diperlakukan sedemikian?

Akibatnya, korang tengok gambar yang pu3 sertakan. Pemuda tersebut terpaksa menerima rawatan jahitan akibat dilempar objek tajam dan keras. Pakai seluar jeans dh tu, still kaki berlubang dek direjam. Macam tu sekaliker layan? Pendatang asing tanpa izinpun kita tak pernah lakukan perkara kejam seperti ini, apa lagi warga malaysia, anak jati selangor.

Kalau macam inilah gayanya. Belum memerintah negara, dah nampak kekejaman mereka. ... Elok yg rasa 50-50 tu fikir. Kot korang pula kena balun macam kes semalam.

ISU BISEKSUAL. ANWAR FAILKAN SAMAN RM100j

Oleh NORAZLITA MOHD SIES

KUALA LUMPUR 26 Mac – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan saman fitnah RM100 juta, terhadap Datuk S. Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. (UMMB) atas dakwaan mengaitkan beliau dengan aktiviti biseksual.

Anwar memfailkan saman itu melalui firma guaman Tetuan Daim & Gamany di Kaunter Pendaftaran Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di sini.

Anwar selaku plaintif, menamakan Nallakaruppan, UMMB dan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Abdul Aziz Ishak masing-masing selaku defendan pertama hingga ketiga.

Saman itu berhubung artikel yang disiarkan di muka hadapan akhbar Utusan Malaysia bertajuk: "Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang - Nalla" bertarikh 20 Mac lalu. – UTUSAN

P/s: bila Anwar nak saman Ummi hafilda Nalla pasal berdate dengan isteri azmin ali pula? N bila anwar nak sama dto eskey dgn kes pemalsuan video aksi panasnya dengan china doll? Bila anwar nk sama karpal singh yg mengeluarkan kenyataan "suka sama suka" mewakili pegakuan bahawa memang anwar peliwat? Heheheheh pu3 nantikan tu!

SENYAP JE PAKATAN NI

Kenapa anwar ibrahim senyap sahaja? Kenapa azmin hanya membiarkan sahaja. Senyap sahaja...

Kata Moeuddin zakaria (FB) Ummi Hafilda mendakwa beliau mempunyai bukti bergambar yang dapat membuktikan Anwar menjalinkan hubungan sulit dengan isteri Azmin, Shamsidar Taharin. Beliau mendakwa mempunyai gambar yang dirakam pada 30 Jun 1997 menunjukkan Anwar masuk ke Tivoli Villa bersama Shamsidar selepas menaiki kereta yang dipandu oleh Nallakaruppan....??

Kata moeuddin zakaria tu mewakili 1 bukti yang jelas oleh ummi hafilda. Siap tarikh dan di mana lokasi tersebut. Apa lagi yang turut melakukan gegaran gempur bersama ummi hafilda adalah nallakarupan yang menjadi pemandu mereka ke sana ketika itu. Ini soal moraliti seorang yang dicanang oleh budak pakatan PM akan datang. Ini bukan perkara remeh, ia besar!!!!

Siapa nak nafi kan ni...?? Anwar, Azmin atau Shamsidar...?? atau buat bodoh sudah..?? Tapi bagi rakan mereka dalam PAS oleh kerana dah berpakat maka Nik Aziz dah ampunkan dosa mereka...?? :) kelazimannya nik aziz akan sejukkkkkkkkkkk selepas disembur gas pemadam bara dari Anwar. Bukan sekali tau terbukti, dah double trouble berlaku. So budak pakatan nak kata selepas ni.?

P/s: pu3 melihat anwar ibrahim menggunakan kaedah mengotorkan dirinya untuk manusia paling top dikata. Macam iklan kempen jugalah. So skrip boleh digarap untuk menambah ajinomoto raih tarikan. Ceh.. Cepatlah buka empayar filem atok! Pu3 blh panggil anwar Atok sebab my abahpun masih muda dr usia Anwar. 64th.... Opppssss anwar nafikan! Dia kata 46!

PROJEK LOJI PENGELUAR PANEL SOLAR DI PULAU PINANG DIPERSOAL

BUTTERWORTH 25 Mac — Parti Cinta Malaysia (PCM) mempersoalkan bagaimana projek loji pengeluaran panel solar yang akan dibina di Batu Kawan diluluskan oleh kerajaan negeri sedangkan belum mendapat lesen operasi atau kebenaran daripada Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB).

Naib Presiden PCM, Huan Cheng Guan berkata, lesen operasi AELB atau kelulusan merupakan prasyarat wajib bagi mana-mana kilang atau kilang yang menghasilkan bahan-bahan radioaktif sebagai produk atau sisa.

Katanya, sebuah portal berita semalam memetik Ketua Pengarah AELB, Raja Abdul Aziz Raja Adnan sebagai berkata, pihaknya belum menerima sebarang permohonan berhubung pembinaan kilang berkenaan.

"Apa yang PCM persoalkan, bagaimana kerajaan negeri Pulau Pinang boleh meluluskan pembinaannya sedangkan lesen atau kebenaran daripada AELB belum pun dipohon?," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Portal berita berkenaan turut melaporkan Raja Abdul Aziz berkata, projek itu akan dinilai dan diluluskan oleh pihaknya walaupun Agensi Tenaga Antarabangsa (IEA) memberi kelulusan.

Katanya, jika kilang itu tidak mendapat kelulusan dari AELB, mereka tidak boleh beroperasi kerana kilang panel solar akan menghasilkan bahan radioaktif dan pihaknya perlu menilai tahap radioaktif yang dihasilkan.— BERNAMA

ANWAR BUKAN PEMIMPIN TETAPI PENGHIBUR

Anwar tidak membuat penafian dianggap tontonan menghiburkan. Seronok untuk ditonton melalui rakaman video. usia pula dipermuda kan unutk menyeimbangi dengan siapa interaksi melalui twitter dibuat. Tak percaya? Tenung betul-betul gambar yang pu3 sertakan. Tiada editing, sepatahpun tidak diubah.

Patutlah anwar mengasah sepenuh tenaganya memperbaiki bakat bercelotehnya di khalayak ramai. Bukan kerana nak menjadi pemimpin no 1 negara tetapi nak jadi penghibur terunggul. Cuma politik dijadikan titian untuk dirinya mengapai cita-cita tersebut.

Patutlah, Anwar tidak malu langsung rakaman video lucahnya bersama china doll ditonton oleh khalayak ramai walau tidak memperolehi sebarang royalti. Kerana cita-citanya menjadi pelakon tersohor.

Patutlah Anwar. Menyimpan duit sekoyan( orang tua-tua dulu kata duit terlalu banyak) sebab nak membuka empayar pemfileman menyaingi hollywood n bollywood. Tu yang suka bebenor melawat USA dan India tu.

Don't worry Anwar. Pembantu pelakon dah ramai. Pelakonpun dah ramai dalam kumpulan. Semoga cita-cita menjadi penghibur tersohor seantera dunia tercapai. Malaysia tak memerlukan seorang penghibur badut jadi pemimpin.

TAK PAYAH TAKAT MENGHINA UTUSAN. KALAU bERANI SAMAN JE

Pu3 memang melihat kepimpinan PKR ni klon habis non-quality pada diri Anwar Ibrahim. Genetik merapu, melalut dan biadap semua depa copy habis. Tapi takat nak merapu, tak buatpun... Sama macam anwar jugalah, kecut banyak dari beraninya. Lagak je banyak sangat.

Rakan Fb pu3 hari ini berborak tentang kebiadapan N surendran. Jom baca:

Naib Presiden PKR N Surendran ini memang 'KURANG AJAR' dan 'BERKAGAK TAHU' ilmu kewartawanan apabila menuduh Utusan Malaysia mengamalkan 'kewartawanan yang menjijikkan'. Kewartawanan menjijikkan bukan tuduhan tetapi suatu kenyataan yang keluar dari mulut pemimpin tinggi PKR ini sangat MENGHINA dan MENJIJIKKAN (pinjam kata-kata Surendran. Apapun, Surendran dan Anwar Ibrahim jangan nak pusing, atau 'belit'! Yang penting jawab tuduhan senator Datuk S Nallakaruppan itu.

Walau 'belit' sepanjang atau sebesar mana pun, yang penting rakyat Malaysia nak tahu benarkah tuduhan terhadap Anwar oleh bekas rakan Anwar selma 30 tahun itu. Cara Surendran, pengamal undang-undang bercakap menggambarkan beliau seorang yang cetek mengenai kewartawanan. OK...LAH ANWAR mulakan lah tindakan undang-undang, Nallakaruppan sudah tidak sabar untuk ianya menceritakan segala-galanya di mahkamah. Klik disini berita penuh http://www.anwaraidc.com/?p=22842

Pssstt..saya berani kata Anwar takda butir..!! kalau tidak jadi saman Nallakaruppan..- mohd nor FB

P/s: masih menanti saman dikotakan. Setakat ini, xder saman diumumkanpun oleh anwar ke atas bekas sahabatnya. Tak berani punya. Mcm pu3 kata td. Kecut banyaaaakkkkk

RAPAT RAKYAT? RAKYAT PERDANA?

Bisik-bisik pu3 dengar pakatan dok bz mempersiapkan program RAPAT RAKYAT PERDANA di ampang. Mengira berapa ramai ahli Pakatan akan datang berkampung sejam dua dalam majlis tersebut. Si tukang merapu Mat Sabu tengah ghairah menghafal skripnya. Anwar king of drama tengah sibuk mencipta lagunya. Izzah agaknya tengah memilih jenis makeover yang sesuai dipakai. Tak lama lagi tu! Selasa depan.

Berhabis meriah Anwar bersama pasukannya menabur janji-janji empty. Di mana dia ketika kawasan Ampang dan hulu Langat mengalami banjir? Mak Lampir terkial-kial menahan malu, membuat iklan konon tk perasan ada banjir. Dh tengok keprihatinan Puteri UMNO dok beri bantuan, pandai pula Mak Lampir dok memujuk depa masuk PKR. Mana Biro Srikandi yang konon lebih berkebajikan dan dok SS kata puteri UMNO tiru program depa. Bz layan mencantikkan diriker beb? Mak lampir dah meraung memujuk tarik Puteri UMNO bantu tuuuu!

Anwar bin Ibrahim. Kalau gian dan terdesak sangat nak jadi Perdana menteri. Bantulah Mak Lampir tu. Takat tabur air liur buat dosa, buat fitnah , tagih simpati. Duit dalam akaun tu, kurang-kurangkan sikit buat pahala bantu rakyat kawasan Ampang tu. Depa bukan nak sangat awak datang buat pesta. Jangan nak perasan ramai nanti, rakyat kawasan Ampang sokonga lagi pakatan. Yang meramaikan tu budak pakatan yang datang berelaun. Heheheh bukan pun dari kawasan Ampang. Budak-budak Ampang masih sibuk mengurus kerugian akibat banjir.

Ps: budak serbu PM semasa bersih 2.0 (hasmawi) tu.. Kan budak ampang. Penyokong tegar anwar tu. Awat tak hantar surat kat Anwar minta bantuan kewangan semasa orang-orang pakatan kelaparan semasa berkampung dalam banjir? Nasibler puteri UMNO tak kira siapa, hulur juga simpati kongsi apa bantuan mereka ada tak kira fahaman parti mana.

KATA JEBAT: KERAJAAN ISLAM: DAP-PKR HALANG PAS

DAP disifatkan sebagai kurang ajar apabila secara terbuka mengajak PKR bergabung bagi menghalang hasrat Pas membentuk kerajaan Islam di negeri ini. Meskipun umno tidak menyokong perjuangan Pas yg terpesong daripada kehendak Islam, niat dan ikhtiar ke arah pembentukan negara Islam tidak boleh dihalang oleh sesiapa pun.
Kita ingin melihat apakah pendirian Pas Pulau Pinang terhadap isu ini dan berharap keikhlasan pemimpin2nya dalam mempertahankan kesucian Islam daripada terus diperkotak-katikkan oleh rakan sekutu mereka. Kelmarin Ketua PKR Cabang Bukit Bendera, Jason Ong yang mahu PKR dan DAP bergabung supaya Pas sukar untuk membentuk kerajaan Islam di negeri ini.
Penggabungan itu juga dikatakan akan mengatasi permasalahan dalam pembahagian kerusi di antara ketiga2 parti berkenaan.-ir jebat mdern FB

PULAU PINANG BAKAL JADI SINGAPURA

Melihat simpton yang ditunjukkan oleh DAP petanda bahawa :

---------------------------------------------------------
Rakyat berpendapatan rendah di negeri ini mula merasakan mereka dan generasi akan datang tidak mempunyai masa depan cerah jika kerajaan DAP Pulau Pinang terus memerintah. Maklum balas tersebut diperoleh daripada kaji selidik yg dijalankan oleh Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (CASSA) terhadap orang ramai di sini sejak tiga hari lalu.

Golongan tersebut melihat pembangkang gagal menyediakan polisi yg boleh melindungi hak selain menjaga kebajikan mereka. Rakyat berpendapatan rendah khususnya di bahagian pulau bimbang mereka suatu hari nanti akan dihalau berikutan projek kediaman mewah yg semakin bercambah, seolah2 tiada kawalan daripada kerajaan negeri.

"Saya dukacita sebab sudah ada persepsi bahawa Pulau Pinang adalah untuk orang Cina sahaja. Orang Melayu seudah mula mengatakan mereka sudah jauh ketinggalan, seolah-olah Pulau Pinang hanya untuk orang kaya dan terkenal".

Kaji selidik berkenaan merupakan yang pertama dilakukan oleh CASSA di luar kawasan Subang dan Shah Alam sempena Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti. Ia bertujuan memberi kesedaran kepada para pengundi untuk membuat pilihan bijak dan tepat pada pilihan raya umum akan datang berdasarkan keadaan semasa.

Keadaan di negeri itu seolah2 dikawal oleh pemaju apabila mereka dengan rakusnya membina projek2 kediaman mewah dan dibiarkan sahaja oleh kerajaan negeri.

Ada pemaju secara terbuka menyatakan rasa bangga kerana berjaya membina begitu banyak rumah mewah sedangkan polisi itu sepatutnya diputuskan oleh kerajaan negeri.

"Kenapa membenarkan spekulator mengawal negeri ini? Kenapa perlukan pelaburan yg tidak menjaga hak rakyat Malaysia? Macam tiada esok lagi buat rakyat Pulau Pinang," tegas mereka.- Ir Jebat moden FB
--------------------------------------------------------
P/s: masih lagi mengatakan DAP pembela rakyat? Sendiri kena sedarlah ya

LEMBU VS KELDAI

Hahahahahaha.. Pu3 suka kenyataan ini.
Ini kalilah. Sendiri kena fikir. Selama ini betul juga. Si penyokong pakatan. Bermula cerita NFC.. Sumpahan. Kutukan mengatakan UMNO lembu sebenarnya satu pujian. Mereka terlupa bahawa lembu adalah haiwan yang sangat rajin bekerja dan bijak berbanding tuannya. Tengok je tepi jalan. Lembu-lembu ini tahu pula berdiri di tepi jalan. Yang bodohnya tuan punya lembu kerana tak tahu menjaga lembu-lembu mereka sehingga berkeliaran.

Budak pakatan, suka sangat mengata UMNO lembu. Umpama lembu ini haiwan menjijikkan. Walhal. Hari-hari makan, kari daging, makan serunding, makan daging masak kicap, rendang daging. Sejak bayi minum susu tepung. Semua itu produk lembu tau. Agaknya mereka tak sedar betapa lembu berjasa kepada mereka. Samalah UMNO/BN. Zaman pemerintaahan kerajaan BN ini mereka selesa, bebeas bersuara termasuk merapu, melalut. Biasalah mereka tidak menyedarinya. Why?

Sebab mereka ini sejenis keldai. Haiwan yang sangat sinonim dengan kebodohannya. Takung angkat barang, ditunggang dan disepak terajang. Ada orang makan daging keladai? Atau minum susu keldai? Menjejak juga pu3 ke pasar raya unutk melihat sama ada ada ker tak produk berasaskan Keldai ini. N jawapannya tak ada boss.

Pesanan pu3 kepada budak pakatan. Lain kali, kalau pemimpin merapu kata lembu. Korang janganlah copy n paste je kata2 tu. Nilai dan buatlah kajian terlebih dahulu. Nampak sangat bodoh keldai korang ni. Kata kawan dalam UBF group FB. Tau membontot sahaja.

Sendiri mau ingatlah heheheheh...

SUATU KETIKA SAHABAT KINI MUSUH KETAT

Siapa tak kenal pada wajah-wajah di atas. Mereka inilah sahabat yang suatu ketika dahulu sangat mengidolakan Anwar bin Ibrahim.

Datuk Nallakarupan dengan tegas mengatakan menunggu saman dari anwar atas kenyataannya bahawa Anwar pengamal BISEKSUAL. Dengan tegas menyatakan TAK LAYAN notis 48 jam Anwar tuntutnya rm100 juta. Malahan menyatakan keinginannya bersemuka di mahkamah.

Senator ezam pernah mendakwa anwar pengamal biseksual sehingga hari ini tidak pernah membatalkan keputusan bertulis 3 hakim kes liwat pertamanya.

Ummi hafilda dengan dakwaannya memiliki gambar yang diambilnya sendiri sebagai bukti semasa Anwar masih menjadi TPM masuk tivoli Villa bersama Shamsidar isteri kepada azmin ali dengan menaiki kereta datuk Nalla.

Datuk eskeynya, jelas melakukan pendedahan rakaman video adegen seks 'Anwar' bersama china doll sehingga muncul kes di mana OMEGA. Masih hingga kini tiada surat saman dari king of drama ini. Why?

Adakah gertakan. Anwar bakal saman rm100 juta. Datuk nalla benar-benar dilaksanakannya. Atau hanya COVER line untuk daptkan keyakinan penyokongnya yang dahagakan kenyataan sebenar? Pu3 akan tunggu saman tersebut

Yang jelas sahabat Anwar kini telah mengatakan nada tegas, mereka akan memerangi anwar sehingga menjelang PRu-13 untuk menunjukkan siapa Anwar Anugerah illahi wan azizah.

P/s: pu3 lebih suka sahabat jadi saudara. Saudara lebih dekat bukan jadi musuh. Kerana sahabat kebiasaannya banyak rahsia kita mereka tahu. Fuh...

ANDAI SABAH DIPERINTAH KUMPULAN PAKATAN

Jika pakatan rakyat memerintah Sabah akan menjadi berpecah belah.. ini kerana antara mereka saling tidak bersefahaman sesama mereka.. Sekrang ini sahaja sudah nampak taringnya. SAPP dengan pembawaannya, STAR dengan semboyannya, PAS dengan raungannya, PKR dengan girigitannya (kegeraman), SPF dengan angan-angannya. Tiada satu kepala dan sefahamannya.

Tak perlu mengandai masa akan datang. Pandang sahaja pemerintahan berlaku dinegeri-negri bawah pemerintahan pakatan.

Penang, Dap dengan caranya..
Selangor, Pkr dengan caranya..
Kedah & Kelantan, Pas dengan caranya..

Keputusan tak pernah satu. Masing-masing hayun pandangan masing-masing. Bertelagah memnag lazimnya, bercabar sudah banyak parutnya.

Andai Sabah pula mereka dapat adakah kedudukan rakyat di Sabah akan stabil sosial dan ekonominya ??

Pu3 percaya kesan drpd itu, Sabah akan jadi kacau bilau politiknya..
dan paling dibimbangkan adalah kestabilan ekonominya. Pemimpin pakatan sekarang sudah nampak masa memegang pemerintahan tukang bawa lari duit, raja lompatnya gadaikan diri , tukang bergendang ada. Kalau bagi negeri Sabah. Sah apa yang ada sekrang. Tidak akan bertambah. Fokus asyik berebut kerusi nan 1, pentadbiran sah bertabur.

Fikir-fikirlah. Perangai sekrang sudah dapat dibayangkan andai kuasa di tangan mereka. Nau'zubillah!

SEBELUM MENCADANG BAIK CADANG YOUR BOS LAKUKANNYA DULU

Ceh! Apa punya cadangan budak pakatan ni. Takat kt keadilandaily online tu. Boleh podddaaahhhh! Boleh blah je. Nak suruh PM letak jawatan konon kalau nak kempen UMNO-BN. Hahahahaha ketara betul mengarutnya. Ilmu dari nik azizi n anwar bin ibrahimlah tu, siapa lagi. Banyak-banyak ilmu dunia, ilmu nan dielak tu juga korang kutip. Ilmu tong sampah!

YAB PM DS najib Razak tu, kan presiden UMNO, pengerusi BN. Dah PM asal dr kumpulan tu, mestilah kempen kerajaan BN. Walau ketua BM, PM tak pernah bias tau nak agihkan keperluan rakyat. Tak check pun penerima bantuan ini dari parti mana. Semua dapat selagi layak menerima. Walau ada juga tukang karut pakatan, mendustai permohonan unutk melayakkan diri terima bantuan. Sendiri mau ingatlah.

Nasihatkan big bos korang letak jawatan dahulu atas keperluan unstabil mental n moral. Banyak sangat masalah pribadi kesongsangan yang mencabar kemurnian moralitinya. Kita orang islam berbangsa melayu ni, walau zaman berubah. Pegangan agama dan adap melayu tak membenarkan perkara-perkara sedemikian. Mati hidup balik, pu3 tak mengizinkan Malaysia memiliki PM bernafsu haiwan itu.

Cadangkan dia berhenti dulu mengarut. Clearkan masalah sosialnya tu. Sila jawab pertuduhan dari umi hafilda, senator ezam, datuk eskey, yang sedikitpun dia tak berani nk jawab.

LAIN KALI CAKAP PAKAi AKAL

Eloklah tu. Buat kenyataan membetulkan keadaan. Wlu wajah tak serupa bicara mulut. Banyak tunjuk rasa bersalah dari kegembiraan.

Pu3 nk tegur sikit. Wlu pu3 ni pangkat anak, tak salah menegur buat yang usia mama pu3 tau. Mayb lebih berusia dr my mum. But... Akal n pengalaman diletak ketepi semasa bercakap ikut nafsu diri. Bila dah kecoh, orang marah, beru tersentak!

Don't do that again.

CERDIKLER SIKIT BOS

Perlukah? Betulkah? Apa yang SUB ni buat . Itu korang punya penerimaan. Pada pu3 ia adalah suatu kenyataan yang berbaur cari publisiti dan tak cerdik langsung.

Semalam dua perkara yang pu3 perolehi. 1 kenyataan SAKIT dtk kamilia berkenaan ketuanya yang sepatutnya tidak wajar bagi orang yang normal dan waras lakukan. Kot apa yang dikatakannya semasa tak waraslah tu kot. Tu yang cakap ikut sedap hati je. Tak per, hal antara dia tu biarlah urusan mereka sahaja. Pu3 takkan involeve walau begitu tak bermakna tak berhak menegurkan

Kedua adalah kenyataan dibuat oleh SUB dalam media. Perrrggghhhh! Nasib SUB kawasan pu3 tak sebengal SUB ni. Siapa yang membaca NST semalam, mesti dah agak kawasan mana dimaksudkan tu.

Apa yang pu3 nak katakan. Kenyataan ini sangat tak bijak. Andai tindakan undian sokong mengangkat tangan dalam mesyuarat di hadapan big bos tupun nampak betul diktator KUASA bos tu. Dah masing-masing nak jaga kedudukan, undian angkat tangan tu dah kira andai menongkah arus lawan cadangan bos, sah seperti serah leher untuk digantung sehingga mati dalam kawasan.

Selepas itu dengan bangganya membuat kenyataan ke media tentang keputusan menolak unutk mencalonkan wakil rakyat tersebut, alasanpun 1 hal.. Kegagalan menyertai beberapa sesi mesyuarat bahagian dan menyertai program kawasan yang dianjurkan oleh merekam ceh..

Teguran pu3, walau tak dapat restu big bos kawasan, walau tidak dapat sokongan AJK kawasan. Undian korang hanya berapa je. Andai rakyat sangat menerimanya kerana kerja yang ditunjukkan, bakti yang dihulurkan. Restu dari korang tak ke mana, jawatan korang tu bukan hak mutlak. Ia akan bertukar jika ahli menolak.

Kenalah bijak membezakan hak mutlak dan hak akar umbi. Keputusan korang bukan mencerminkan itu suara akar umbi. Dan pesanan pu3 pada mereka yang nak survival. Jangan sangka bodek big bos depan, tikam belakang tu, tak ada pihak yang tau. Pu3 ni luar kawasanpun dah tau apa lagi pihak atasan. Sendiri mau ingatlah.

ANWAR MENGARUT LAGI

Pu3 saja nak kongsi 1 kenyataan Anwar tunjuk konon beraninya mengajak berdebat terbuka. Bukan sahaja bersama Raja petra malahan mengajak YAB DS najib. Ini bukan tokok tambah. Baca ya

---------------------------------------------------------
Tulisan mohd martin kahar-KUALA LUMPUR 22 Mac: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bersedia berdebat dengan blogger kontroversi, Raja Petra Kamaruddin dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak anjuran pengasas Wikileaks Julian Assange.

Beliau berkata, Assange telah menghubunginya melalui twitter untuk menganjurkan debat antara Raja Petra dan Najib yang akan dianjurkan sendiri oleh Wikileaks.

"Saya berkata saya bersetuju dengan debat yang ingin dianjurkan itu. Sebelum ini saya diwawancara Julian Assange tetapi Raja Petra mahu menumpang. Saya kata kepada Julian saya hanya bersetuju dengan permintaan asal sahaja.

"Oleh kerana Julian Assange melihat Raja Petra dan Najib seolah-olah berminat, beliau ingin menganjurkan debat antara kami bertiga," katanya pada sidang media di lobi Parlimen.

Sebelum ini Anwar diwawancara Julian Assange dalam Forum di Kent, England bagi membincangkan senario politik global.

Selepas Anwar bersetuju dengan wawancara itu, beliau diberitahu blogger Raja Petra mahu menumpang dalam wawancara itu.

Anwar kemudiaanya menyatakan persetujuan untuk permintaan asal iaitu wawancara antara beliau dengan Julian Assange.

Anwar berkata, debat yang akan dianjurkan oleh Wikileaks itu akan diadakan secara terbuka dan akan disiarkan secara langsung seluruh dunia.

Bagaimanapun beliau berkata, tarikh untuk program debat itu masih belum ditetapkan kerana Julian Assange perlu mendapatkan maklum balas daripada Najib dan Raja Petra terlebih dahulu.

"Kalau kedua-dua mereka bersetuju saya bersedia berdebat pada bila-bila masa," kata Anwar.
---------------------------------------------------------
Persoalan pu3. Kenapa nak ajak 2 individu sekali? Power kaw2 si tukang karut ni. Perkataan "kalau" itu menunjukkan andai hanya raja petra sahaja nak berdebat.. Sudah tentu anwar menolak debat terbuka.

Forum di Kent, England bagi membincangkan senario politik global? Hehehehe masalah politik keluarga PKR tak mampu nak settle nak pula bincang isu politik global. Tapi biasalah kan pelipur duka ni, memang diminat oleh mereka yang dahagakan cerita MERIAH. King of Drama sudah pasti individu SESUAI untuk membawa watak tersebut.

Dahaga glamour seluruh dunia.macam tulah. Masa raja petra cabar debat kesnya, senyap je anwar ni nak mengulas. Datang wartawan antarabangsa, "lecak ja lidahnya bertuturan berani!- lembut je dia mengaku berani berdebat bersyarat. Cehhhh! Mengarut si pengarut ni!

Pu3 tertanya2 cun tak julian assange tu.. Yg nak komen lepas ni, sertakan wajahnya yer.. Heehehehhe

KERAJAAN n POLITIK . CERDIK n SENGAL BUDAK PAKATAN

Tahniah pu3 nak ucapkan pada adik-adik @ anak-anak yang memperolehi keputusan SPM hari ini. Tak kiralah cemerlang mahupun setakat lulus sahaja. Selain usaha ia bergantung pada rezeki.

Dah tenung betul-betul gambar yang pu3 sertakan? Dah baca dialog rakan FB yang sudah semestinya antaranya adalah rakan korang jugakan .. Untuk pu3 .. SAH! Memang rakan FB pu3. NO superimpose. NO tokok tambah. Just round it komen-komen yang perlu korang perhatikan betul-betul dan fahami.

Minah ni memang selalu bebenor membalun kerajaan. Sana salah, sana berlohong, sini sumbing, situ pecah. Tak ada yang baiknya. Semua kerajaan serba tak betul. Peliknya nak menyambung belajar. Nak juga serah diri kepada pihak yang tak dipercayai?! Boleh pula mengeluarkan kenyataan, kerajaan dan politik berbeza. Heheheheeh inilah akibatnya, kalu ludah ke langit, baliknya terkena batang hidung sendiri.

Bila bab sekolahkan anak, pandai pulak puak PEMBANGKANG ni bezakan KERAJAAN dgn POLITIK, tapi dalam tak sedar mereka mengutuk kerajaan yang diterajui oleh BN itu sendiri. Sah depa ni bukan lagi sengal.. Dah tahap bengal kronik!

P/s: dok fikiq. Pakatan nakker bangunkan IPT? Kolej keadilan ... Universiti of PAS... Takpun kolej King of drama. Kulaih jam 2 pagi sehingga subuh. Hehehehehehe

RAFIZI TERKANTOI

Akhirnya hari ini terjawablah sudah gosip politik yang direka oleh saudara Rafizi tentang tempahan majlis sambutan hari jadi Datuk Seri Najib bernilai RM79,053 yang kononnya dibuat atas nama Pejabat Perdana Menteri.

Hotel Shangri-La Kuala Lumpur hari ini sekali lagi 'membersihkan' Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak daripada dakwaan pembangkang bahawa Pejabat Perdana Menteri (PMO) telah dibilkan RM79,053 untuk majlis sambutan hari jadi beliau.

Dalam kenyataan akhbar yang ringkas, pengurusan hotel itu berkata majlis pada 24 Julai tahun lalu itu telah dibayar sepenuhnya oleh Najib sendiri.

"Selepas selesai acara katering, hotel ini menerima bayaran penuh dari PM pada 16 Ogos 2011.

"Kami sahkan bahawa acara tersebut bukan dibayar oleh Pejabat Perdana Menteri," kata hotel itu ketika menjawap pertanyaan dari portal berita Free Malaysia Today.

Ia juga mengesahkan bahawa borang Pesanan Majlis Bankuet atau 'Banquet Event Order' yang didedahkan oleh PKR adalah salinan yang sah.

Menurut borang itu, RM21,495 dibelanjakan untuk makanan dan minuman, RM31,800 bagi gubahan bunga dan RM13,038 bagi persembahan dua pancaragam, manakala RM12,720 bagi caj pengendalian untuk makan malam 100 orang.
Sumber – Malaysiakini

Ps: selalu sangat terkantoinya pembunyi n pencanang Pakatan ni. Tapi penyokong tetap telan tahi yang dihulurkan depa. Makannnnn jangan tak telan yer. Bukan kami yang desak korang makan. Dah diberi maklumat betul, masih juga terima pakai penipu2 pakatan ni

TERENCAT AKAL

Memang terkenal dengan kedunguannya mengupdate status kat twitter. Pendapat yang sangat-sangat tak cerdiknya. Cuba tenung betul-betul gambar di atas..

Dewan rakyat sudah luluskan. Walau seperti biasa ragam MP pakatan, keluar dengan keriuhannya , konon sebagai protes keras. Ceh.. Semakin nampak MP pakatan bukan pejuangan rakyat. Pejuang nafsu diri. Akal tak sejengkal, oatak tak sedepa. Perasan je lebih lebih banyak dari dewasanya.

Wahai MB sidang bawah pokok. Dah baca senarai kabinet @ jemaah menteri ker? Atau sudah mengalami masalah tekanan over sangat, mata dan minda dah tak bergerak seiring. Heheheheh kasihan.

Sesiapa yang tk terkejar tweet MB bawah pokok ni, pu3 kongsikan statusnya.

TENUNG BETUL-BETUL

Semakin pu3 tenung gambar ini. Semakin pu3 kuat kata.. " Gambar ini menceritakan bahawa muslimah PAS tak ikhlas melakukan kempennya. Cara pegang bendera dengan impresi wajah." Tak percaya? Cuba tenung betul-betul.

Mengikut maklumat pu3 dapat, gambar ini diambil ketika kononnya muslimah pas membuat pelancaran bantahan ke atas Israel. Kononnya selepas itu dibakar Tetapi reaksi wajah pemegang bendera sebaliknya. Sodeyyyyy... Nampak keberatan nak melakukan seperti dirancang dalam majlis. Lebih cenderung kepada majlis atau kempen menyokong yahudi.! Tak percaya? Cuba tenung betul-betul gambar ini!

Nik azizpun sama juga. Konon beri kata dua kat Anwar ibrahim part sokongan perlindungan ke atas Israel. Sekali jumpa, dah senyap. Api marak seketika, terus padam kena sembur pemadam api. Kabushhhhhhhhh!

Tak percaya perjuangan pas. Amalan fatwa survival dalam pakatan. Lalang bergoyang kiri kanan . Saudar seagama dikafirkan, tetapi yg sah kafirnya .. Diagungkan konon kerana faham. Heheheheh pakatan hanya ilusi DAP. Plan DAP mengecilkan kuasa pas n pkr semakin teguh. Tali-tali halus dah sejuta mengingat setiap anggota pas n pkr. Tinggal nak gerakkan pupet je. Yeeeeaaahhhhaaaaa.

TWEET LUNCH N_IZZAH HINA MALAYSIA!

Panas!!!! Dalam twitter, anwar ibrahim seiringan dengan twitter 'keadilan' mengumumkan pelancaran buku komik nurul izzah yang bertajuk" 1 MOOLAYSIA" yang jelas menghina nama negara Malaysia.

sudah terang lagi bersuluh. Anak beranak ini bersama parti keluarga mereka mempermainkan nama negara. Inikah manusia yang perlu diangkat darjat mereka oleh penyokong tegar PR menjadi keluarga "1st leader Malaysia" ?

BILA SUDAH ...

Wehhhh! Terkejut gak masa kt airport dalam balai berlepas, depan mata ada pula berlaku kekecohan. Seorang lelaki thionghwa mennarik beg pakaian seorang lelaki muda sambil mengamuk. Ingatkan lelaki muda tu dah curi beg lelaki tua tu. Rupanya.. Lelaki tu naik angin tiba2 ( naik gila) terjerit2 dalam lapangan terbang.

Alahai.. Rasanya macam niler kot orang gila yang kejar kedudukan. Sebiji tul gelagat penyokong pakatan merusuh.

BERTANGGUNGJAWAB

Mantan menteri Penerangan ini mengakhiri sikap berdiamnya dengan memaklumkan keluarnya dia dari UMNO secara rasminya walaupun secara ringkas.

Eloklah tu, tindakannya sepatutnya dilakukan lebih awal lagi. Dah mengaibkan pengundi kawasannya. Menghina UMNO dengan cerita pelipur popularnya. Dia perlu bertanggjwab dengan keceluparannya itu.

Tapi, keluar parti tak bermakna dia perlu melari diri dari bertanggungjawab dengan kata2nya yang sememangnya menjatuhkan kredibiliti individu yang terbabit.

Apa2pun.. Ia sebenarnya suatu pengajaran pada ahli UMNO seluruhnya. Jangan bercakap ikut rasa dan hati. Ia akan membinasakan diri. Biar kematangan seiring dengan usia. Buat malu dengan budak yang dok tergelak menonton kebudak-budakan orang berusia ni.

KEMBALI

Beberpa hari pu3 tak update sebarang perkongsian. Bukan senyap kerana malas dah tetapi sibuk dengan pengurusan program yang melibatkan perhimpunan rakan media sosial. Semalam program itu berlangsung dan berjaya mencapai sasaran penyertaan. Lebih dari yang dijangka.

Pu3 nak ucapkan terima kasih pada rakan yang menyertainya , tanpa korang.. Walau gah program tu tanpa peserta, ia tak akan menjadi. Memang pu3 lapang dada dengan komitmen yang korang tunjukkan. Pu3 berharap perkongsian ilmu sejarah dan pandangan menghurai kekalutan pengetahuan yang selama ini diubahsuai menjadi pemahaman lain.

Terima kasih pada penaja program yg memberi perkhidmatan yang menjayakan persediaan program. Penyediaan surviner berbentuk maklumat.

Terima kasih pada petugas, yang bekerja keras selama sebulan ini dan maksimanya 3 hari terakhir ini. Kerja sampai ke malam.

Walaupun ada yang jadi parasit.. Fuh... Pu3 ucapkan terima kasih jugalah. Hehehehehe sebab ia juga menambah pengalaman buat pu3.

Selepas ini, pu3 akan mula semula perkongsian pu3 selagi pu3 mempunyai peluang. Love u all

ISU ISRAEL ANWAR SEMAKIN MEROYAN

"I support all efforts to protect the security of the STATE OF ISRAEL " Anwar Ibrahim, Wall Street Journal, 26 Jan 2012.

Di dalam entri blog DSAI menulis:-

Telah dihebahkan kenyataan saya dalam Asian Wall Street Journal, "I support all efforts to protect the security of the state of Israel," (Saya menyokong segala usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel) sedangkan kenyataan penuh selepas itu, "a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians."

Baiklah. Kita tulis sepenuhnya kenyataan kontroversi Anwar Ibrahim tersebut berdasarkan kepada versinya:

I support all efforts to protect the security of the STATE OF ISRAEL ... a step which he said remains contingent on ISRAEL respecting the ASPIRATIONS OF PALESTINIANS.

Dalam bahagian pertama ayat versi Anwar Ibrahim, beliau dengan jelas menyebut 'Negara Israel' (The State of Israel). Bermakna dalam ayat ini beliau sudah memahatkan pengiktirafan Negara Israel.

Dalam bahagian kedua ayat versi Anwar Ibrahim, beliau menyebut dengan terang bahawa sokongan beliau itu ialah satu langkah kontigen ke atas Israel menghormati aspirasi rakyat Palestin. Bermakna, Anwar Ibrahim mengakui bahawa ancaman kepada keselamatan negara Israel disebabkan oleh perjuangan kebebasan rakyat Palestin. Apa maksud Anwar Ibrahim ini ?

Regim Zionis mengambil pendekatan kekerasan dan penghapusan etnik ke atas penduduk asal bumi Palestin bagi mengekalkan kewujudan Negara Israel. Tindakan itulah dijadikan alasan oleh regim zionis sebagai langkah melindungi keselamatan Negara Israel.

Apakah aspirasi rakyat Palestin yang sebenar? Aspirasi rakyat Palestin ialah mahukan negara mereka dikembalikan semula oleh regim zionis yang menubuhkan Negara Israel di atas mandat PBB.

Aspirasi rakyat Palestin ialah mahukan pengiktirafan Negara Israel di tarik balik dan mahukan dunia hanya mengiktiraf Negara Palestin dan hak penduduk rakyat Palestin ke atas tanahair mereka yang selama ini di rampas melalui kekerasan oleh regim zionis.

Jadi dimanakah benarnya Anwar Ibrahim mengatakan kenyataan beliau tersebut walaupun di petik sepenuhnya sebagai menyokong aspirasi rakyat Palestin?

Anwar Ibrahim semakin meroyan kerana beliau tahu kenyataan beliau tersebut bila di baca dalam konteks penuh pun tetap membawa kita kepada kefahaman dan kesimpulan bahawa Anwar Ibrahim menyokong dan mengiktiraf Negara Israel dan itu adalah bersalahan dengan aspirasi rakyat Palestin.

Macam biasalah, bila ramai yg komplain, dia dok salahkan akhbar & pihak2 lain lak ... Kepada Anwar Ibrahim 'Kubur sudah lama kata mari dan rumah hang sudah lama kata pi ... hang tak ingat akhirat ka?'- Ir Jebat Moden