Followers

DAP SESUAI UNTUK MELAYU KHIANAT BANGSA DAN AGAMA ISLAM!

Nak pujuk mereka yang direkrutkan menyertai DAP? Melayu beragama Islam? Lantak pi ler! pu3 tak reti nak pujuk. Depa bukan budak kecil yang tak pandai menilai. Dah macam2 makluman, isu dan berita penghinaan DAP ke atas orang Melayu dan agama Islam. Tapi depa nk pi juga!

Pu3 nak kata, depa bukan sahaja pengkhianat bangsa, malahan tak layak digelar berbangsa melayu. Jenis-jenis depa ni satu darah ngan Anwar bin ibrahim yang sanggup mencium kaki israel, konon mempertahankan keselamatan israel dalam wall street journal. Eh? Bila masa israel ni lemah bebenor hingga perlu jaminan perlindungan Anwar bin ibrahim ni? Gagah sungguh senjata anwar ni yer, pakat nak umum. Dah 100% yakin malaysia belong to him kot! Alahai ni dah ada komisyen kot dengan israel. Kongsi negara Malaysia. Dah Palastine payah nak ditawan, Malaysia pula jadi sasaran.

Berbalik pada citer Melayu masuk DAP ni.. Oppsss bukan melayu tapi mantan Melayu celup. Depa ni otak atas kaki, akal bawah kaki, mulut je atas kepala. Berapa shared kerusi depa dah dijanjikan masuk DAP. Dah kelabu mata dan kabur-kabur dengan konsep kesamarataan. Rata yang macam mana tu? Bodoh sangat atau terlalu cerdiklah mereka. Tapi yang jelas, mereka tak secerdik DAP yang bukan lagi ular tedung. Tapi ular sawa yg ready telan korang sampai lumat. Menjawablah korang semasa di akhirat dengan pengkhianatan


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

GOOD CHOICE DTK DR HASSAN!! TAKBIR!!!

Dr Hasan Ali tubuh NGO dinamakan Jati bagi teruskan agendanya perjuang agama Islam, hak orang Melayu & raja2 Melayu; Tak sertai mana-mana parti

Keputusan yang terbaik jika meletakkan perjuangan Agama islam, hak orang Melayu dan raja2 melayu tanpa memeritkan mana2 parti politik yang lain.
Menutup tuduhan konon UMNO terlibat dalam perancangannya. Pu3 kata, pu3 tabik kat dtk dr Hassan dengan tindakannya ini. Andai dtk Dr hassan Ali menyertai mana2 parti selepas disingkirkan oleh PAS, pu3 boleh meragui keikhlasannya mengotakan kata2nya yang memperjuangkan islam tersebut. Tetapi lebih kepada kepentingan politiknya yg jatuh merundum selepas kalah dalam pemilihan PAS yang lepas.

So dengan ini, pu3 menarik balik pandangan pu3 yang ragu ke atas mantan kepimpinan PAS ini walau tidak membuang tulisan pu3 yang sebelumnya. Bukan mengkritik lebih tetapi sebagai pandangan pu3 yang memeng ragu dengan kata-kata bekas kumpulan penentang UMNO terutamanya dan Barisan nasional amnya. Sebab pu3 ni pure @ asli UMNO. Tak masuk parti politik lain sebelum masuk UMNO.

Setia pu3 kepada Parti UMNO bukan individu dalam parti kerana kepimpinan silih berganti, datang dan pergi, setiap musim beralih. Tetapi parti tetap berada atas kedudukan yang sama.

TAKBIR!!

ANWAR JAGUH KAMPUNG KECUT JE!

Anwar PAPET IKAT YAHUDI
Pantang tengok tulisan balun membuka topeng syaitannya, sah SAMAN. Sini saman, sana saman, depan saman belakang saman. Sesiapa berani kritik sah surat sama. Tapi, saman pada yang dia pandang rendah je. Ramai lagi dia kecut nak saman. Dari dtk T, ezam, hinggakan majalah the economist, baru2 ni kenyataannya menyokong Israel. Badan anwar tidak ada respond nak bertindak. Jadi budak skema semacam... Kenapa ya?
Lambaian Anwar setelah dipasang rantai IKAT YAHUDI

Pu3 senang je, kenapa.. Sebab anwar KECUT dengan mereka ni, mereka memiliki RAHSIA BESAR Anwar dan sebahagiannya pula Anwar ada AGENDA untuk dapatkan sokongan penuh memenuhi MIMPInya menjadi Perdana Menteri Malaysia walaupun sekadar BONEKA BABY CRY! Sumbat mulut sonyapler! Janji dapat duduk kat putrajaya!

Anwar memang terdesak sangat sekarang. Usia EMAS dia dah masuk penghujung. Dia nak sangat pastikan PRU kali ini, kerusi perdana menteri dia yang isi walau apapun cara. Nak menunggu akan datang tak tau usia dia still ada energy ker tk. Pu3 tak rasa kasihan dengan tekanan nafsu dia ni, tapi bolehlah masuk kategori simpati kerana mimpi dia tak mungkin akan jadi realiti. Itu pu3 serta rakan2 pu3 nak pastikan ia tak akan terjadi. Insyallah. So utusan dh sebati terima surat saman dari peguam Anwar. Bila lak kaitan zionist ni terima surat cinta dari anwar lak heheheheeh

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau kecewa dan tidak berasa terkejut dengan dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu melindungi keselamatan Israel. Dr Mahathir juga membidas bekas timbalannya itu yang selalu menjejaskan nama baik negara di mata dunia.  Beliau mendakwa ketua pembangkang itu sememangnya mempunyai hubungan rapat dan akrab dengan pemimpin Yahudi sejak dahulu lagi.
...

"Memang dia (Anwar) dekat dengan Israel sebab dia suka kalau orang Barat puji dia. Dia nak ternampak sebagai seorang yang moden yang ikut trend, sebaliknya kita anggap dia sebagai lapuk," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan siri syarahan Razak berjudul 'A Malaysian Approach ro Public Leadership' di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini, Isnin.

Sebagai pemimpin yang telah lama mengenali perwatakan Anwar, Dr Mahathir berkata motif dan tujuan pemimpin pembangkang itu adalah untuk menonjol dan mempromosikan diri sendiri kononnya beliau adalah pemimpin moden dan liberal sekaligus mengharapkan pujian daripada negara Barat.

"Saya tak hairan kerana saya tahu dia (Anwar) sangat rapat dengan mereka (Israel). Dia amat mesra dengan ramai anggota Kongres Amerika Syarikat yang berbangsa Yahudi," dakwanya.

Ditanya mengenai kepimpinan Anwar, Dr Mahathir berkata tanpa sebarang hala tuju dan agenda pembangunan untuk negara dan rakyat, bekas timbalan perdana menteri itu berkeinginan besar untuk merampas Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri.  Jelasnya hanya pemimpin yang memahami kehendak rakyat dan tidak mementingkan diri sendiri sahaja mampu membawa negara ke tahap yang lebih maju dan ternyata kualiti itu tidak dimiliki oleh Anwar.

"Dia dan penyokong dia kata perjuangan utama mereka ialah mara ke Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri. Apa program dia (Anwar), tak ada apa. Dia kata dia liberal kepada semua orang, pemimpin untuk semua, jadi dia dapat sokongan dan mungkin menjadi Perdana Menteri," katanya.

Dalam temubual dengan akhbar Wall Street Journal baru-baru ini, Anwar menyatakan sokongan terhadap semua usaha bagi menjaga dan melindungi keselamatan negara Israel. - BERNAMA

BEBAS? KENAPA KENAKAN SEKATAN? MANA KEADILANNYA?

Ceh! Kata menjaga hak rakyat untuk kebebasan rakyat dari belenggu fikiran. Ini kenapa boleh berlaku penurunan banner roadtour dtk dr hassan Ali pula?

Kenyataan Media

Sekretariat Mobilisasi Umat (SMU) mengencam tindakan ahli majlis Majlis Perbandaran Kajang (MPkj) yang telah menurunkan 10 banner Roadshow Datuk Dr Hasan Ali pagi ini.

Roadshow itu dijangka akan diadakan pada 31 Jan 2012, Selasa, 9 mlm di Balai Pahlawan, Padang Sekysen 2 Bandar Baru Bangi kini sedang disabotaj oleh regim Exco MB Khalid Ibrahim.

Hak kebebasan rakyat untuk bersuara telah disekat oleh MB. Sekatan ini dibuat berpilih-pilih. Kalau iklan banner pakatan, walaupun tiada lesen tidak akan mereka turunkan tetapi kalau banner milik gerakan rakyat seperti Roadshows anjuran bersama SMU, mereka telah turunkan.

Dimanakah keadilan untuk Rakyat Selangor yang ingin bebas dari fahaman politik extreme kepartian? SMU melihat lonjakan kebangkitan Islam, Melayu dan Raja-raja (IMR) yang dibawa oleh Datuk Dr Hasan Ali kini semakin mengancam masadepan politik seks bebas yang diperjuangkan pakatan selangor sekarang.

Kami menuntut agar kesemua banner rakyat yang bernilai rm1500 itu dipulangkan kepada kami sebagai penganjur bersama Roadshow tersebut.

IMR penyelamat rakyat.


Norman Toha
Pengerusi
Sekretariat Mobilisasi Umat
0163952602

27 Jan 2012

P/s: keadilan konon. Adillah kot untuk PKR tetapi ia jadi tidak adil pada menentang mereka! Ceh!

1 PERSATU DIPERJUANGKAN AMBIGA MAKIN GREEN LIGHT?!!!! OMG!!!

Tuntutan hak kebebasan agama. Memperjuangkan mereka yang murtad . Kini sedang giat kempennya untuk lakukan pemansuhan @ pindaan seksyen 377. Semua bermain hujung tangan ambiga. Non-stop. Semua berkait dengannya

Satu kerunsingan berlaku, mencabar hak Islam yang suci apabila IFC diuar-uarkan telah diluluskan penubuhannya? ersatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !! Injil telah dicetak & di edar.IFC buat RoadshoW besar-besaran sokong kebebasan Beragama...

Sila klik di sini utk selanjutnya: http://networkedblogs.com/taMJU

Pu3 tak nak komen. Korg fikirkanlah. Nk tido @ berjuang!!!

Pas Ibarat Keldai Bawa Kitab, Bawa Saja Kuasanya Tidak Ada .....

Pas kini di ibaratkan seperti keldai yang membawa kitab ajaran Islam dalam pakatan pembngkang berikutan kegagalan parti itu mengekalkan portfolio Hal Ehwal Agama di Selangor yang sebelum ini disandang oleh Datuk Hassan Ali setelah di gugurkan daripada jawatan Jumaat lalu. Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin berkata, perkara itu amat Pas kerana pengambilalihan portfolio tersebut oleh Menteri Besar, Tan Seri Abdul Khalid Ibrahim dari parti Keadilan Rakyat (PKR) membuktikan PKR sekutunya DAP tidak lagi percaya Pas.

Menurutnya, perkembangan di Selangor itu menunjukkan PKR dan DAP sekali lagi berjayamengenepikan peranan Pas daripada terus memperjuangkan perkara penting berkaitan agama seperti isu murtad , penjualan arak serta perjudian di negeri di tadbir oleh pembangkang.

"Sebelum ini, di Pulau Pinang, ADUN Pas Permatang Pasir iaitu Salleh Man lansung tidak diberi apa-apa portfolio walhalpakatan pembangkang dahulu menjanjikan beliau jawatan Exco Hal Ehwal Islam atau Pengerusi Jabatan Agama Islam Pulau Pinang tapi sampai saya sudah keluar dari PKR pun Salleh tidak diberi jawatan itu.

"Ini satu penghinaan besar kepada Pas kerana dalam Al-Quran, Allah berfirman bahawa akan ada masanya kita melihat pihak yang sepatutnya memperjuangkan Islam diketepikan daripada bertanggungjawab itu ibarat 'keldai yang membawa kitab, bawa saja tapi kuasanya tiada", katanya. Rombakan portfolio  Hal Ehwal Agama Islam Selangor yang di sandang Ahli Dewan Undangan Negeri  (ADUN) Pas kepada Menteri Besar, Tan Seri Khalid Ibrahim dari Parti Keadilan Rakyar (PKR) membuktikan maruah Pas sebagai sebuah parti Islam dipijak.

Katanya, perkembangan ini menggugat kedudukan Pas dalam pakatan pembangkang serta menggambarkan ADUN parti itu di Selangor tidak layak memikul portfolio penting tersebut. "Portfolio agama yang selama ini menjadi kebanggan Pas sebagai sebuah parti Islam telas terlepas ke tangan PKR. "Saya khuatir apabila memikirkan sebuah hadis Nabi yang menggambarkan akan tiba apabila sesuatu jawatan diserah kepada bukan ahlinya akan menjadi kenyataan," katanya.

Pssssttt..PAS layak jaga sukan Dapat lihat peha putih gebu dari atlit di kolam renang..terangkat tak serban PAS agaknya huhuhu..- mohd nor FB
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SEORANG BERJAWATAN BN TETAPI SOKONG......

Pu3 jadikan ia sebagai cerita kedai kopi. Dia bukan muda. Dah sangat matang sepatutnya mengajar pu3 berjuang lebih jujur dalam politik. Pu3 ,mengkaguminya kerana dia seorang kepimpinan lama dan statusnya adalah perempuan. Kagum je bukan mengikutinya. kerana pu3 ada prinsip sendiri
rumah terbuka GONG XI FA CAI. perhatikan wajah siapa yang hadir ini. terkejut? pu3 lagi terkejut!

Malam ini.. Pu3 dihadiahkan sekeping gambar. Wajahnya bersama 2 pemimpin SAPP dan UBF. Kumpulan PEMBANGKANG dalam satu majlis. Mungkin semalam, mungkin hari ini...
Kenapa? Hadir sebagai rakan? Tak boleh lakukan kunjungan di rumah sahaja? Kenapa harus hadir sambutan terbuka sehingga dikatakan memberi sokongan ke atas perjuangan kedua pemimpin pembangkang itu?

ini individu kedua kepimpinan yang berjawatan tetapi menghadiri majlis yang dianjurkan oleh pembangkang. dua perayaan berbeza tetapi dalam tempoh sebulan sahaja. banyak yang pu3 fikirkan dengan tindakannya kali ini. Pu3 tak akan cerita tindakannya sebelum ini. tetpi tindaknnya kali ini sememangnya pu3 persoalkan kenapa.? ada sesiapa boleh tampil memberi penjelasan ? tinggalkan sahaja dalam ruangan komen.

Korang fikirkannyalah.. Nilai.. Ada rakan FB kata. "The Rejected group"... Fikirkannya..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sebagai renungan bukan peperangan

teruja (gambar hiasan)
pu3 menerima mesej ini. Terkedu pu3 andai mesej ini benar. Ia suatu bala perpecahan besar. Pu3 nak kongsikannya sebagai renungan bukan balahan. Mesej itu sememangnya sangat LAKNAT dan BANGSAT

TAJUK: 'BERSATULAH KAUM CINA'

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita, samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar di bidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Manderin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut. Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik.

Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah. Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan.

Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya jiwa rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sana tiada mempunyai suara lagi da

#cara penulisan sudah jelas ia yang telah diterjemahkan dalam bahasa melayu.

PELANCARAN SKUAD SAYANG MOBILE KELANTAN

Kehadirannya bagai pengubat rindu. Menawar kebajikan serta keprihatinan. Warna merah tanda gagah. Bukan bertempur tetapi membina semangat setiap mata yang melihat.
Van SKUAD SAYANG (sumber: sahabat Cyber)

Ketibaan YAB Perdana Menteri dengan baju melayu berwarna merah jambu lengkap, di lapangan terbang Pengkalan Chepa disambut oleh skuad Sayang Wanita UMNO menunggu lebih awal dengan vest merah mereka.
majlis merenjis dan tepung Tawar dilakukan oleh YAB Perdana menteri (sumber: sahabat Cyber)

Sebanyak 15 buah van Skuad Sayang disusun di tempat letak kereta untuk dilancarkan oleh presiden UMNO yang diiringi Naib presiden UMNO DS Zahid Hamidi dan DS Awang adek mewakili perhubungan UMNO Kelantan. .
YAB Perdana menteri memeriksa kelengkapan Van SKUAD SAYANG yang akan diserahkan  (sumber: sahabat Cyber)

Upacara memotong reben diikuti tepung tawar dilakukan oleh YAB Perdana Menteri diakhiri bacaan doa.

YAB Perdana menteri DS Najib mengaminkan doa sempena majlis penyerahan Van. psssttt  pink gitu I like! (sumber: sahabat Cyber)
Semoga dengan adanya pengangkutan skuad sayang. Aktiviti skuad sayang tidak lagi terhad pada suatu tempat semata, tetapi lebih menyeluruh untuk menawan hati pengundi kelantan.

Bacaan doa selepas majlis merenjis dan tepung tawar (sumber: sahabat Cyber)

TURUN PADANG. PATUT DICONTOHI OLEH YANG LAIN

Banner direntang dalam perjalanan masuk ke Lapangan terbang pengakalan Chepa kelantan (sumber: sahabat Cyber)
Pagi ini 24hb Jan 2012. , pu3 dapat info dari sahabat cyber pu3. YAB PM turun padang lagi. Kali ini melawat sekali lagi negeri cik wan kembang. Non-stop melakukan tugasannya, umpama manusia bersayap gagah, bergerak bertemu rakyat seluruh negara. Energy yang perlu dicontohi oleh kepimpinan yang lain!!!
Wanita UMNO yang menunggu ketibaan YAB PM dengan menyarung vest SKUAD SAYANG (sumber: sahabat Cyber)
Sempena lawatan YAB perdana menteri ke kelantan, pergerakan Wanita UMNO kelantan menerima van skuad Sayang yang diserahkan ke 15 daerah, bagi kemudahan pergerakan tersebut melaksanakan program mereka memesrakan hubungan dengan rakyat.
Bentuk dan hiasan sama dibuat van SKUAD SAYANG menanti untuk penyerahan (sumber: sahabat Cyber)
Sebagai tanda sokongan, pergerakan wanita UMNO kelantan menjiwai semangat YAB perdana menteri dengan menyarungkan vest merah, skuad sayang menunggu dengan sabar ketibaannya di Lapangan terbang Pengkalan chepa.

15 buah van untuk 15 daerah ayang diserahkan (sumber: sahabat cyber)
Menurut sumber yang pu3 perolehi, ketibaan YAB perdana Menteri bukan sahaja disambut oleh kepimpinan Barisan nasional. Malahan menteri besar kelantan sendiri sanggup menanti, menunggu untuk bertemua pemimpin nombor 1 negera.
menanti ketibaan unutk dirasmikan dipintu lapangan terbang (sumber: sahabat cyber)
Pssssttt.. Persoalan pu3, nik aziz nk jumpa PM ada hajatker?

selain lambang 1 Malaysia, hiasan bunga raya bunga kebangsaan tertera pada dinding van SKUAD SAYANG (sumber: sahabat cyber)

PEJABAT DAH BUAT, UMUM MUKTAMAD BILA?

RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN
Dua tiga kali pu3 lalu kawasan tu untuk memastikan info rakan betulkah tak. Dah bangunkan pejabatdepan lintasan keretapi dan shell. siap ada memaklumkan pejabat DUN "tuuuutttttt" pu3 tak nk umumkan dulu. Sesiapa yang 1 daerah dengan pu3 mesti tahu mana lokasi pejabat tu.

Cerita kedai kopi hari ini sekadar menegur kepimpinan yang suatu masa dahulu menjadi konstroversi dengan tindakan nekadnya "lompat" masa tu pu3 tabik spring kat dia. Maklumlah pu3 budak sekolah lagi, tak tahu cerita sebenar. Ikut-ikut je gembira kerana keluarga pu3 sememangnya pure BN pun. Boleh tahan, hormatnya pu3 kepadanya kerana dia memperjuangkan hak rakyat.

18 tahun berlalu... Pu3 hanya memerhati perkembangannya. Jika dahulu sebagai anak luar politik, kini dah terlibat dengan aktifnya. Kalau tak, pu3 masih buta tentang dunia politik. Sedikit sebanyak pu3 memahami ragam pelbagai dalam masyarakat politik. Jangan nak kata "ALIM"lah bos. Kata I'm not interest about politic. Dalam kehidupan kita sememangnya dah menggunakan fungsi politik kehidupan. So jangan nak berdolak dalih yer. Kata tak minat, tapi duduk kedai kopi banyak pula koplen itu salah ini salah, dia je yang betul! Pirahhhhhh!

Berbalik pada kepimpinan ini. Kenapa dia bertindak dalam diam kempen tetapi kecut nak buat pengakuan. Decleare apabila dah pasti? Ish, main tarik-tarik sorong pula. Kalau nak keluar, isytihar je.. Tak payah nak bersyarat. Sekarang bukan masa nak melayan kerenah pemimpin yang hanya mementingkan diri sahaja tanpa memandang kepentingan rakyat. Masa ini kita nak memenuhi perjuangan dan permintaan ramai, setakat individu tu, tolak ketepilah dulu .

Kalau benar perjuangkan rakyat, so aa lagi lepaskanlah jawatan dalam parti sekrang. Tak perlu letak banyak syarat nk itu nak ini. Hanya kerana nak memastikan kedudukan akan datang terjamin. Andai rasa diri ni memang POWER dalam rakyat. Tunjukkan kepoweran itu dengan jujur kelak , pu3 tabik kat yb zulkifli noordin , kepimpinan PKR.. Oppss mantan kepimpinan PKR yang tak suka perjuangan tak seirama dengan mereka terus umum keluar. Why not mana2 gunting dalam parti tu sedarlah sikit, tak sehaluan. ..... Faham kan maksud pu3. Pu3 tak akan kata ya, baca dan tahu maksud pu3.

Walau pu3 bukan pengundi kawasan pemimpin ini, tetapi sebahagian besar keluarga pu3 adalah pengundi pemimpin ini. Pu3 tak mahu keluarga pu3 dipermainkan sebegini. Ini bukan masalah parti tetapi masalah dalaman pemimpin itu. Dia pengecut nak mengaku tetapi mengarah orang-orangnya berkempen habis. "Main belakang"

"Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai" nasihat ini pernah diberi kepada pu3. Sebagai cabaran kepada pu3. Sekrang pu3 hadiahkannya pada pemimpin itu. Beranilah nak berdepan keputusan. Muktamadkannya. Jangan nak jadi semalu. Kuncup bunga tapi durinya menikam!

TERIMA KASIH: BAGAIMANA IKHLAS?

TERIMA KASIH.. Wlu pu3 tak layak menerima BR1M. Sebb pu3 dgn keluarga. Dan keluarga putuskan tak akan memohon BR1M. Walau kerajaan BN memberi bantuan untuk rakyat dan semua yang layak berhak menerimanya. Keluarga pu3 putuskan, tidak memohon. Biarlah mereka yang benar-benar layak menerimanya. Setia kita pada kerajaan BN bukan rm500 sebagai balasannya. Banyak perkara dah kita terima lebih dari nilai itu sebelum ini.
cerita dalm group BBm hari ini 23hb Januari 2012

sambungan cerita dalam group sejak semalam lagi
Pasal yakin terhadap kerajaan BN ini, pu3 sangat yakin dengan keluarga pu3. Cuma pu3 tak pasti, adakah perasaan itu sama seperti keluarga yang lain. Hanya diri mereka sahaja yang boleh menjawabnya. Cuma apa yang pu3 ingin kongsikan yang ini. Dah tengokkan komen "kawan" membuat pu3 berfikir bahawa keraguan harus ada. Itu baru cerita seorang pemandu teksi yang kononnya ahli MIC. How about yang lain?

Tetap setia pada kerajaan. ertinta pemandu itu rasa dia still survive wlu jenis kerajaan mana. Agaknyalah
Ok pu3 tak letak ia komen serius. Mungkin cerita kumpulan syok sendiri sahaja rasanya. Yalah. Memang group tupun paling aktif mereka yang SANGAT menyintai ANWAR. So anything cerita SS mereka sahaja. Nak kata bohong.. Tak boleh tolak, nak kata BENAR pun tak boleh elak. Rambut dah pelbagai warna apa lagi hati seseorang.

Baca komen tu, pu3 teringat juga perbualan rakan pu3 3 hari lepas dengan pemandu teksi dalam perjalanan ke LCCT. Dia. Tak kata dia penyokong mana, tapi dia mengakui dia sangat sukakan YAB DS Najib kerana caranya. Bukan sahaja berjuang berikan kebaikan rakyat. Malahan langsung tidak mengganggu kaum cina mahupun India. Dia berterima kasih kerana menerima permit teksi persendirian dan berjaya membeli teksi baru. Dia kata, kalau bukan kerajaan BN sekarang, mungkin dia tak berjaya memiliki teksi baru.

Pemandu itu tak tahupun status pu3 mahupun rakan pu3. Kami sememangnya sengaja tak mendedahkan identiti kami sepanjang 3 hari 2 malam pada mana2 pemandu teksi yang kami tumpangi... 6 buah teksi. Cina ada, india ada dan melayupun ada. Kami sengaja tak membuka cerita. Mereka yang memulakan cerita mereka.

Berbeza 3 bulan lepas semasa pu3 bersama rakan pu3 selepas raya aidil fitri. 3 buah teksi dalam masa sehari, India. Maaflah kena jelaskan. Sabarlah, sepanjang perjalanan, telinga kami dipenuhi makian pemandu itu kepada kerajaan BN. Hanya kerana pendaftaran semula pemandu teksi. Seperti biasa pu3 hanya memberi galakan dia bercerita tanpa memberi sebarang komen status kami.
So boleh beza tak cerita pu3 denga gambar pu3 sertakan ini. Adakah pu3 belum bertemu pemandu teksi spesis yang "dia" ceritakan atau.. Saja dia buat cerita nak sedapkan hatinya. hanya antara dia dan Allah mengetahuinya. :)

BR1M hak rakyat, tak kira pegangan politik. Benar. itulah hakikat. Tak perlulah ulas banyak, muka tak tahu malu siap cium tangan menerima bantun belakang bukan main kutuk. Nampak sangat tamaknya nk lebih lagi. Asyik makian dalam FB isu rm250j NFC. Agaknya pu3 nak syorkan pada dtk sharizat, bukan setakat rafizi dan MP ampang nak disama 100juta. Sesiapa melalut dalam twitter dan FB. Meroyan dalm blog kutuk habis perlu dihantar sekali surat saman. PADAN muka!

Nasihat pu3 korang rasa kerajaan PR yang korang idamkan tu dapatker nak bantu korang, baru 3 kerajaan PR pun tak mampu tadbir terbaik. Makin kronik pengurusan adalah. Yang melalui keadaan ini, kalau korang bahagia dengan situasi tekanan sekrang, undilah PR lagi so korang dapat lanjutkan tekanan itu. Ingatlah, marahkan nyamuk, jangan kelambu dibakar. Tak perlu ualngi perisiwa mac 2008 itu. Nak mengajar bukan car itu. Ikut hati mati, ikut rasa binasa. Fikirkan...

DROGAN OF THE YEAR

Saja2 nk kongsikan ini. :

Dragons and the 5 Elements

Water Dragons - Years 1952 and 2012

The Water Dragon is less selfish and opinionated than the other Dragons. He is more inhibited and less power-hungry. He can accept defeat without recriminations. He makes a good negotiator as he knows when, where, and how to apply pressure. He has a tendency to be over-optimistic and needs to learn how to relinquish what is unfeasible so that he can concentrate his energies on the most rewarding endeavors.

Wood Dragons - Years 1904 and 1964

The Wood Dragon is creative, imaginative, and inquisitive. He is both a thinker and a doer and is capable of brilliant new concepts. His every move is guided by sound logic. His drive and ambition allow him to put many of his ideas into practice, nevertheless this Dragon is capable of concealing his domination and tries not to offend. He will even compromise if it is advantages. Although not as self-centered as other Dragons, he is still outspoken and fearless when challenged.

Fire Dragons - Years 1916 and 1976

The Fire Dragon is the most extroverted and competitive Dragon. He tends to push too hard and expects a lot from everyone. His criticisms are objective and he has the ability to arouse massive popular support. His insatiable ambition can make him short-tempered and intolerant. He is an empire builder who needs to master his less favorable traits and learn how to communicate more humbly with people as individuals.

Earth Dragons - Years 1928 and 1988

The Earth Dragon is a quieter, more reflective Dragon, He will be appreciative of other's opinions even if he fails to agree with them. He is reasonable in his approach to problems and his leadership is less dictatorial. He is not given to outbursts of temper, but at the same time demands respect. He knows the value of cooperation and is more diplomatic than the other Dragons. He is ambitious, but his initiatives are less hurried and more carefully thought out.

Metal Dragons - Years 1940 and 2000

The Metal Dragon is the most strong-willed Dragon. He is inflexible, unbending and combative. He gives little regard to the feelings of others. This ruthlessness can result in a rapid rise to a position of authority, but often at the cost of destroying important relationships. It is futile to attempt to convince him that certain things are simply undoable. He will go it alone if he can't gain support. He succeeds because he refuses to accept failure.

Occupying the 5th position in the Chinese Zodiac, the Dragon is the mightiest of the signs. Dragons symbolize such character traits as dominance and ambition. Dragons prefer to live by their own rules and if left on their own, are usually successful. Theyąre driven, unafraid of challenges, and willing to take risks. They are passionate in all they do and they do things in grand fashion. Unfortunately, this passion and enthusiasm can leave Dragons feeling exhausted and interestingly, unfulfilled.

While Dragons frequently help others, rarely will they ask for help. Others are attracted to Dragons, especially their colorful personalities, but deep down, Dragons prefer to be alone. Perhaps that is because theyąre most successful when working alone. Their preference to be alone can come across as arrogance or conceitedness, but these qualities arenąt applicable. Dragons have tempers that can flare fast.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

JMM: BERI PADA HAK. MEMO PERJUANGAN UNTUK SAIFUL. DI HARI TERAKHIR...


BANNER dibawa oleh mereka yang memperjuangkan HAK Saiful dalam pengadilan (sumber: sahabat cyber0
LBGT WAJIB ditentang! Mana yang pernah melaluinya WAJIB kembali ke pangkal jalan. Pada yang menjadi magsanya perlu dibela!
Presiden JMM Azwanuddin di hadapan pejabat peguan Negara (Sumber : Sahabat Cyber)
Sekali lagi JMM menzahirkan penentangan mereka ke atas LBGT dengan melakukan tindakan demo Aman di hadapan bangunan Peguam negara. Presiden JMM menyerahkan memo agar kes LIWAT saiful rayuan kes difailkan, tengahari hari terakhir tempoh pemfailan rayuan kes tersebut.
ANWAR GUNA SAIFUL. Antara tulisan pada spanduk mini di bawa (Sumber : sahabat Cyber)
pu3 kagum dengan keberanian dan kelantangan JMM memperjuangan tentangan mereka ke atas kesingsangan hidup yang dilakukan oleh si PELIWAT ANWAR dan perjuangan AMBIGA dengan seksualiti merdeka itu. Pu3 tak peduli Marina Mahathir membontot Ambiga, siapa dia. setakat anak tak menjadi kan ketakutan untuk pu3 memandang hina perempuan yang tersasar hidup itu. Simpati pu3 kepada Tun M yang pu3 kagumi. Bersabarlah. doakan anak sesat itu kembali ke pangkal jalan hidup.
ANWAR ANIAYA SAIFUL- tulisan mini spanduk (Sumber: sahabat Cyber)

Pu3 tak akan komen, adakah kerana demo dan memo itu antara penyebab penguat sehingga rayuan difailkan. Setelah berhari-hari saiful melalui masa terseksa menanti kepastian. Atau setelah peguam saiful menghantar surat rayuan rasmi kepada peguam negara agar rayuan kes difailkan. Hanya pihak berkaitan sahaja yang mengetahuinya. Pu3 tak akan membuat spkulasi tentang perundangan kerana ia bukan bidang pu3.
SAIFUL MANGSA KEADAAN- heheheh pu3 no komen (Sumber: sahabat Cyber)

Tak guna kekerasan. mini sepanduk mewakili suara mereka (sumber: Sahabat Cyber)

Setakat ini, hanya JMM sahaja yang pu3 lihat badan  non Politik rasanya berani tampil memperjuangkan penentangan LBGT ini. Pu3 menanti mana-mana pihak berkenaan juga menyertai perjuangan serupa ini. Pu3 sebagai yang menjeburi politik ini sudah pasti memperjuangkan penentangan kesongsangan hidup dan percanggahan moraliti yang dilakukan. ia bukan sahaja berlawanan prinsip hidup pu3 malahan pegangan agama juga mengHARAMkannya. peliknya apasal PAS SENYAP je..... heheheh mulut depa kena ZIP oleh karpal singh dan Anwarler tuuuuu
terus menanti penuh kesabaran di pintu utama bangunan Peguam negara (sumber : Sahabat Cyber)

Pu3 simpati pada saiful bukhari. Sebagai seorang yang menentang LBGT dan seks bebas, apa yang berlaku ke atasnya sangat dikesalkan tetapi pu3 tetap akur keputusan mahkamah dengan kes LIWAT itu.
ANWAR SUKA _______... heheheheh koranglah cuba memahami maksudnya (Sumber: sahabat Cyber)

wajah mereka yang berani memperjuangkan HAK Saiful (sumber: sahabat Cyber)

cuma pu3 terkilan pula, kenapa majlis peguam beriya2 sangat membantah dan menentang untk ruang rayuan difailkan? Persoalan itu sudah ada rakan blogger mengulas kenapa dan mengapa. Pu3 tak akan memberi pandangan pu3 tentang itu lagi
Presiden JMM bersama setiausahanya Sani membawa memo untuk diserahkan kepada peguam negara (sumber: sahabat Cyber)

Semalam, pu3 dimaklumkan bahawa akhirnya rayuan perbicaraan itu akhirnya difailkan .
Oppppsss... AZMIN LOVE ANWAR?- perrrgggghhhh no komen :) hahahahahah.. (sumber: sahabat Cyber)

TAHNIAH JMM dan mereka yang berjuang ke atas HAK saiful.

TERIMA KASIH KERAJAAN BN

Majlis Penyampaian BR1M di kawasan Papar (Sumber: Rakan Puteri)
Bermula 16hb Januari 2012. Berpusu-pusu rakyat berkumpul menerima BR1M setelah sebulan mengisi borang permohonan tersebut. Voucher tunai RM500 diterima dengan gembira. Tidak kira penyokong parti mana. Semua yang layak menerima jumlah yang sama.
Suasana Majlis Penyampaian BR1M di Kawasan Pitas Parlimen Kudat (sumber:rakan puteri)

Semasa menerima, tak ada pembahagian mengikut kategori parti mana diikuti apalagi diskong. Semua diberi secara sama tidak ada pemoton apa lagi disembunyi. Itulah kebaikan kerajaan BN. Part hak tak pernah pilih bulu. sendiri mau ingatlah yang menerima. Tahu berterima kasih ataupun tidak. Itu urusan korang dengan yang MAHA PENCIPTA. Walau ada macam-macam cerita dikeluarkan
karekator- pegawai Daerah terpaksa memanjat tangga masuk pejabat kerana jalan masuk sesak oleh penerima BR1M

Sipolan kata : "duit BR1m itu duit haram"

Si anu kata, "mesti terima sebab itu hak rakyat"

Si bo kata, "sudah kenyang perut, baru mau bagi rakyat ini duit sikit!"

Dialog 3 ni, antara dialog yang pu3 baca dalam status penyokong pkr, pas, ubf dana macam2 dalam group FB. Rasanya rakan-rakanpun pernah terbaca status tukan. Dan pu3 yakin. Mereka-mereka ini antara yang berlumba-lumba mengisi borang dan kini sibuk menunggu giliran menerima Br1M. So sendiri kena ingat.

901 ANWAR MEMPERBODOHKAN PENYOKONG



ketibaan Anwar disambut oleh penyokongnya (sumber: sahabat cyber)
mahu pula mamat ini berposing. walhal tengah menjerit bagai rak menyokong . cari glamourlee tu (sumber: sahabat cyber)
 
Flash back 901 untuk dikenang seluruh rakyat. Dihebohkan oleh Abu Al-khazib dalam kempennya , kempen terkahir sebelum dizalimi mahkamah sandiwara UMNO. Sendu menangis penyokong mengenang tokoh idola mereka bakal diseksa penjara konspirasi. Dijanjikanlah para penyokong bakal datang 100k. Ramainya. Sekali mai datang tak lebih 5k sahaja. Yang lain gentar kerana tahu akan ada berlaku sesuatu yang mengundang maut siapa yang datang.
 
Johari Abdul menjadi pemberi semnagat penyokong Anwar. (sumber: sahabat Cyber)
 
eh? ibu yg tak bertanggungjawab. boleh heret anak2nya ke himpunan ini?! melanggari peraturan HIMPUNAN AMAN! (sumber: sahabat cyber)

macam radio pakcik dari permatang pauh, taksub dgn Anwar. menceceh tak berhenti (sumber: sahabat cyber)

wartawan luar negara membuat rakaman suasana (sumber: sahabat cyber)


Anwar Not Guilty. Sepanduk dibawa melanggari syarat yang dipersetujui! (sumber: sahabat cyber)

wawancara lagi. suker bebenor wartawan luar ni susana mcm ni! (sumber: sahabat cyber)

Hari ini, pu3 serahkan gambar yang belum sempat pu3 pada 9hb januari 2012. Rakan-rakan boleh melihat wajah2 yang ada di sana dan bagaimana kerenah yang ada. Yalah, dah dikatakan mahkamah Malaysia hanya pentas lakonan sandiwara , buat konspirasi menjatuhkan dirinya. Memang semangat gila.
pose lagi! peminat FANATIK ANWAR (sumber: sahabat cyber)

heheheh sijambu MAHASEWEL semangat berucap (sumber: Sahabat cyber)

siap dijulang. orang PAS mengepalai bacaan doa (sumber: sahabat cyber)

Tian Chua jadi jurucakap lagi. dia ni memang suka bebenor menghidupkan semanagat menentang (sumber: sahabat cyber)

Kenapa? Kerana si BAPA PEMBOHONG dah mendustai penyokongnya. Kasihan sungguh mereka ini. Hehehehehhehe simpati tapi melucukan. Semua bukan nampak bebalnya tapi mereka rela diperbodohkan. Bukan pu3 tak tahu, abu Al-Khazib ini memang pakar melakukan pembohongan yang cemerlang, jangankan rakyat malaysia.. Presiden US sendiri dah kena kantoi olehnya. Dah cukup cerdikpun dah boleh kena kelentong. Sendiri mau ingat jelah.

Nnati pu3 cerita apa kelentong dah dibuat oleh Abu al-khazib ini lain artikel. Selamat menatap wajah2 mereka yang ada pada 9hb jan 2012. Mungkin ada wajh ahli keluarag yang dh terkantoi......

AMBIGA peminat ANWAR tidak ketinggalan (sumber: sahabat Cyber)