Followers

ARTIKEL TOP 10 HIT TULISAN Pu3 TAHUN 2011

Blog setahun jagung. Jadikan sebagai 1 motivasi. Jam 5.05pm 31.12.2011

1. Pendedahan perkahwinan GAY ke-2 kali ini (26.12.2011) hit 574
2. Himpunan 'mahasiswa' 17hb didalangi anwar (19.12.2011) hit 467
3. Wardina oi wardina, cerdiklah sikit (11.10.2011) hit 423
4. Perkara yg dilakukan oleh pas : ..(25.07.2011) hit 407
5. Pertistiwa sekrang tengah berlaku di bukit aman.. ( 19.12.2011) hit 362
6. Rumah agam Rm73.3 juta di australia (25.11.2011) hit 340
7. Terkantoi lagi tony n nurul izzah (25.11.2011) hit 314
8. Pas oh pas!! Kafir juga korang agungkan ( 08.11.2011) hit 301
9. Chegu bard kantoi lagi ( 02.11.2011) hit 285
10. Al fatihah? Sekadar perkataan lazim disebab... (17.07.2011) hit 270

Berdasarkan 10 top tulisan pu3, peningkatan hit bertambah pd penghujung tahun. Terima kasih pada pengujung yang sudi membaca tulisan pu3. Belajar dari pengalaman dan menambah pengetahuan dari yang senior. Insyallah.

SELAMAT TAHUN BARU 2011

BERAPA DETIK 2011 MENINGGALKAN KITA

Hari terakhir tahun 2011. Hanya beberapa jam sahaja lagi 2012 menjenguk kita.

Sepanjang 2011, tahun inilah pu3 merasakan kadar penuaan lebih cepat memandangkan penggunaan otak berlipat ganda menapis, menangkis, menilai, mengkaji suasana dan situasi yang berlaku. Proses tersebut mempercepatkan kadar perubahan idea, pemikiran dan penerimaan minda pu3 terhadap sesuatu perkara.

Tulisan pu3pun bukan berbentuk info berita tetapi meliputi pandangan pu3 untuk situasi berlaku. Tk blh lawan penulisan blogger yg dh jauh berpengalaman. Fuhhhhyoooo! Pu3 nak ucapkan terima kasih pada rakan yang banyak memberi dorongan, bimbingan dan ada juga berusaha menurunkan kadar keyakinan pu3 untuk menulis. Hahahahaha... Tak kisah. Mereka ada agenda mereka sendiri, hanya diri mereka sahaja yang tahu, tetapi jangan lupa Allah swt Maha MENGETAHUI :)

Thank YDP 1 AGENDA, makasi abg tepak, makasi papagomo, brojinggo, kak aniessa sweetmolly, bro lokman adam, sangkakala, shook, ned, siti baiduri, armand, oasis, mohd faizal salleh, brodin, tinta jambu, gt-pu3, chiko band, sofia, nong, azlieza azizan @ along, lela, haspalella, ir gullit, tengku ariff, azmy awg kelana jaya, rafi awg kecik, dto kamalanathan, dto shakar, hizami, nizam hassan, raouf, razak boss, taipingmali, my sweet friend jessica lai, ida (kepala batas), azmi ali, terompahbesi,cikgu shashi,ee si kucing, jebat modern, az @anakhassan, yusman, tupai, lepe, jimmy, azizisafar, dr nobandri, dtk abd rahman dahlan,dtk salleh said keruak,wan motor, adira, kak radin kartini, dto shahniza, fareez omar, ismailtanjong, sams, jj, dto ismail sabree, kak mizma, .. dtk rosnah membuka ruang pu3 memasuki dunia cyber n blog ini..... Fuhhh.. Semuanya bloggers n rakan cyber bn yg sebenarnya byk mencetus idea, pandangan, sori kekwn lain xdpt ditulis. Nk tulis... Semua nk tulis! Hahahahahha..( Byk sgt nk ditulis) love u all. N thanks sebb kornglah memberi semangat pu3 terus menulis dlm cabaran , jujur dalam meluahkan pandangan.

Terima kasih pd rakan2 sentiasa menjenguk blog pu3 mmg ramai walu tk tinggalkan komen. Sbb pu3 suka check hit setiap artikel pu3 post. Terbanyak hit 5 ratus. Lebih utk 3 artikel , Semakin hari, wlu xuarkannya ke fb, masih ada sudi menjenguk. Blog dunia baru pu3.

SELAMAT BERJUANG. SEMOGA 2012 SEMANGAT SAMA 2011.

Salam dari pu3 @ PuteriRangBulan
CT team puteri, dms

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

EE SI KUCING CERITA HANTU

Lama dah pu3 tak masukkan cerita. Fav pu3 ee si kucing. Hari ni, pu3 kongsikan ceritanya yang menarik. Baca sampai habis ya, renung2kan :

Satu Pendedahan Kisah Benar Hantu PAS.. Penyabit Kepala..Hantu Stoking.. Hantu Kum-Kum versi PAS terbaru Hantu UMNO.. Hehehe..
by Ee Si Kucing on Thursday, 29 December 2011 at 01:49

Bila Ee sebut saja Hantu pasti ada yang mengelemang bulu romanya.Pada mereka bila sebut saja Hantu pasti terbayang wajah yang menyeramkan. Dalam kepala kebanyakan orang akan terbayang rupa paras Hantu yang menyeramkan, bertaring,bermata merah,berambut panjang dan sebagainya. Pada Ee itu semua tidak menyeramkan dan menakutkan. Apa yang lebih menyeramkan adalah kisah Hantu dalam tahun2 sebelum merdeka dan selepas merdeka. Hantu yang digambarkan di zaman serba moden ni dah tidak menyeramkan lagi. Bayangkanlah sebelum merdeka lagi telah wujud Hantu yang menyeramkan lagi menakutkan setiap insan pada masa itu. Pada zaman penjajahan Jepun telah wujud Hantu yang sangat ditakuti oleh penduduk pada masa itu dikenali sebagai "Hantu Jepun". Kerja Hantu Jepun ini lebih kejam dari Hantu yang menghisap darah, penduduk pada masa itu lebih takutkan Hantu Jepun dari Hantu2 betul.. sebab kalau disabit salah ada yang akan hilang kepala dari badan dan ada yang jadi Buruh Kerahan dan dihantar ke Burma. Hantu Jepun ni biasanya adalah dari kalangan penduduk sesuatu tempat itu sendiri kerana mempunyai sifat tamak dan dengki kianat terhadap sesama bangsa. Menurut sumber pada zaman itu mereka ini (Hantu Jepun) sangat susah untuk dikesan sebab sifat mereka yang begitu baik dan alim serta sangat suka bergaul sesama sekampung.

Dalam tahun2 sebelum merdeka begitu banyak istilah hantu yang diguna pakai. Satu lagi Hantu yang paling ditakuti setelah "Hantu Jepun dikenali sebagai Hantu Komunis" menurut arwah bapa Ee Hantu ini menjadi tali barut kominis.. menyamar dalam kampung berlagak alim dan melapurkan kepada komunis dan akhirnya orang yang kena lapur tu kena jerut lehernya pada waktu tengah malam. Inilah antara hantu2 yang sangat menakutkan pendudud pada masa itu. Namun dalam banyak2 hantu yang ditakuti pada masa itu ada juga Hantu yang paling menakutkan dalam sejarah Tanah Air muncul juga akhirnya sewaktu Tengku Abdul Rahman Putra Al Haj hendak pergi ke London menuntut kemerdekaan. Hantu ini telah menakut-nakutkan seluruh penduduk Tanah Melayu agar menghalang pemergian Tengku ke London. "Hantu yang paling menakutkan dalam sejarah Tanah air ini dikenali sebagai "Hantu PAS". Hantu ini menghasut dengan pelbagai cara agar penduduk jangan memberi sumbangan kepada UMNO bagi menaja Tengku yang kekurangan perbelanjaan pada waktu itu. Hantu-hantu ini jugalah yang menjadi tali barut Brithis dalam menghalang usaha murni UMNO melalui Tengku untuk mendapatkan kemerdekaan. Mereka sanggup masuk keseluruh ceruk kampung menghasut penduduk dengan tuduhan yang berat terhadap UMNO sebagai kafir kerana berkerjasama dengan MCA dan MIC. Namun dengan kebijaksanaan UMNO,MCA dan MIC (Tengku) akhirnya berjaya juga mendapatkan "Kemerdekaan pada tanggal 30hb Ogos 1957". Ini benar2 menyakitkan hati para Hantu-hantu anti Kemerdekaan yang dipelupuri oleh PAS yang hilang kelayakan untuk berkuasa di negara ini dan mengakibatkan menjadi "Barah Dendam yang tidak ada kesudahannya.

Selepas Merdeka kerja2 pembangunan begitu rancak dibuat oleh kerajaan pimpinan UMNO. Pelbagai projek yang dibuat dan dirancang dengan begitu teliti oleh pemimpin UMNO untuk kemudahan dan menaikan ekonomi rakyat negara ini. Sekolah-sekolah telah dibina dengan banyaknya agar dapat menjadikan rakyat negara ini tidak buta huruf dan agar generasi yang akan datang menjadi cerdik dan dapat mentadbir negara dengan lebih baik. Jambatan, bangunan mencakar langit didirikan dengan pesatnya rakyat sangat gembira dengan keperihatian kerajaan yang berjiwa rakyat pimpinan UMNO. Begitu juga semasa era pimpinan Tun Abd Razak sebagai Perdana Menteri pembangunan dan masalah rakyat sentiasa di hati pemimpin2 UMNO. Semakin banyak sekolah dibina dan semakin ramai anak-anak yang menjadi semakin cerdik pandai. Pembangunan dan ekonomi berjalan seiring semuanya itu untuk kesejahteraan rakyat. UMNO semakin dekat di hati rakyat Malaysia yang berbilang kaum. Begitu juga untuk memantapkan ekonomi terutama kaum Melayu maka kerajaan telah berusaha dengan membuka pula hutan2 agar diusahakan dan dikenali sebagai FELDA. Ini sangat dibimbangi oleh parti pembangkang terutama PAS dan DAP. Mereka berusaha pula menakutkan rakyat yang terlibat dengan pelbagai cara dan menghasut rakyat jangan mengikuti segala usaha murni kerajaan. Akibatnya ramai yang telah terpilih mengundurkan diri. Hakikatnya kini FELDA telah berjaya dan mereka HamPAS juga cuba menghasut rakyat dengan memfitnah kononya FELDA telah muflis dan sebagainya. Mereka sangat bijak dengan menghasut mengunakan anak-anak muda FELDA yang kurang cerdik menghentam kerajaan. Mereka mendekati anak-anak muda FELDA dengan pendekatan kononnya cara Islam namun dalam masa yang sama menjalankan jarum mencucuk agar membenci kerajaan dengan membuat fitnah dan pelbagai tomahan busuk terhadap kerajaan UMNO.

Zaman semakin berubah begitu juga pemimpin saling berganti apabila Tun Abdul Razak meninggal dunia tempatnya digantikan oleh Dato Hussin Onn. Pembangunan dan ekonomi rakyat semakin pesat seiring dengan kemajuan yang dibuat oleh beliau bersama-sama pemimpin kerajaan yang begitu perihatin dengan keadaan rakyat masa itu. Sekolah-sekolah semakin banyak terutama di ceruk kampung dan semakin ramai rakyat yang celik ilmu. Rakyat semakin sebati dengan kerajaan pimpinan UMNO, perkara ini sangat tidak disenangi oleh pembangkang terutama PAS dan DAP. Mereka berkempen di seluruh negara memburukan kerajaan dengan pelbagai tomahan dan fitnah yang diada-adakan. Pada sekitar tahun-tahun 60an,70an dan 80an pembangunan negara semakin pesat dirancang oleh kerajaan.. semuannya ini dilakukan dengan niat ikhlas untuk memajukan negara dan rakyat agar dapat menaikkan ekonomi rakyat seiring dengan kemajuan negara. Namun pemimpin PAS dan DAP sangat takut rakyat negara ini menjadi semakin cerdik dan mempunyai ekonomi yang baik.. mereka beranggapan bahawa rakyat akan menjadi cerdik dan seterusnya akan sentiasa mendukung segala yang dibuat oleh kerajaan ini akan menjejaskan usaha mereka untuk mendapatkan kuasa.

Niat murni kerajaan sangat-sangat tidak disenangi oleh pemimpin2 PAS dan DAP. Pelbagai cara memburuk-burukkan kerajaan mereka lakukan. PAS dengan kaedah menakutkan rakyat bahawa pembangunan akan membuatkan rakyat leka ini akan melemahkan Islam dan sebagainya. Pemimpin2 PAS keluar masuk keserata pelusuk negara berkempen agar rakyat membenci kerajaan dengan harapan rakyat akan menyokong mereka dan seterusnya mendapat mandat untuk memerintah negara. Islam dijadikan modal dengan melaga-lagakan pemimpin UMNO pada masa itu.Untuk menakut-nakutkan rakyat agar membenci pembangunan yang dibuat oleh kerajaan maka timbullah buah fikiran dari HamPAS pada masa itu untuk menakutkan rakyat maka tibullah cerita kisah Penyabit Kepala untuk dijadikan korban hantu untuk membina bangunan dan jambatan. Mereka mereka-reka cerita kononnya Penjaga atau Hantu tempat untuk mendirikan bangunan atau jambatan memerlukan imbalan yang berupa kepala manusia. Maka gemparlah penduduk pada masa itu ramai yang takut untuk keluar berkerja dan kanak-kanak takut untuk pergi ke sekolah. Perkara ini sangat tidak disenangi rakyat dan ada yang menuntut agar kerajaan tidak membina bangunan dan jambatan. Boleh dikatakan modal Penyabit Kepala ini dijadikan bahan kempen oleh Pembangkang untuk menakut-nakutkan penduduk agar membenci kerajaan.

Untuk menakutkan kanak-kanak pula agar jangan pergi sekolah dan mengagalkan usaha kerajaan untuk menjadikan rakyatnya celik huruf cerita Penyabit Kepala tidak cukup kuat maka mereka cuba pula membuat cerita kononnya wujud "Hantu Stoking dan Hantu Kum-Kum" yang merayau menangkap kanak2 yang berkeliaran. Akibat dari cerita itu maka ramai kanak-kanak yang takut untuk kesekolah dan ada yang berhenti kerana bimbang ditangkap oleh hantu stoking. Boleh dikatakan ada saja cerita yang mereka cipta untuk menakutkan rakyat dan mengagalkan usaha kerajaan membawa kemajuan pembangunan kepada rakyat dan negara.Mereka juga menghalang usaha murni kerajaan untuk menjadikan rakyat negara ini "Celik Huruf" dan bijak pandai setaraf dengan penghuni negara maju lainnya. Mereka sanggup menghasut rakyat agar jangan menghantar anak2 kesekolah terutama belajar keluar negara dengan menjadi Hantu menakut-nakutkan ibubapa kononnya anak yang keluar negara akan meninggalkan Islam dan sebagainya. Ee juga masih ingat bagaimana pembangkang terutama PAS dan DAP dengan begitu biadap memburuk-burukkan kerajaan dalam usaha membuat Kereta Nasional pertama negara di bawah Tun Mahathir. Mereka begitu merendah-rendahkan tahap pemikiran Tun dan mencaci kononnya orang Malaysia tidak layak membuat kereta nasional dan sebagainya. Mereka menghasut rakyat agar jangan membeli kereta nasional dengan alasan kononnya kereta nasional begitu daif dan sebagainya. Hakikatnya kini mereka juga menikmati segala kemudahan yang kerajaan buat. Macam-macam perkara fitnah dan sabotaj yang dibuat oleh pembangkang terutama PAS dan DAP untuk menghalang segala usaha kerajaan pimpinan UMNO memertabatkan rakyat dan negara. Terbaru mereka begitu berusaha memburukan imej kerajaan dengan fitnah terhadap Kedai Rakyat 1Malaysia. Inilah kerja-kerja Pembangkang yang begitu kemaruk nak berkuasa segala-galanya tidak betul bagi mereka 24 jam kerja mereka asyik memburukan segala usaha2 murni kerajaan Barisan Nasional.

Namun kebijaksanaan pemimpin2 UMNO dan rakan2 lainnya dalam kerajaan berjaya juga mengubah negara ini sehinggalah kini negara semakin maju dan rakyatnya aman damai dan ekonomi mengorak langkah seiring dengan kemajuan. Keikhlasan menjalankan amanah rakyat telah menjadi kenyataan kenyataan negara semakin maju dan rakyat dapat merasai nikmatnya. Dalam usaha negara yang mengorak langkah menuju Wawasan 2020 menjadi negara maju namun mereka (Pembangkang) tetap tidak mahu berkerjasama dan tidak akan tunduk.. mereka tetap berusaha menghasut rakyat membenci kerajaan dengan pelbagai cara untuk berkuasa dan melumpuhkan negara ini khususnya ekonomi dan kemudiannya akan menyalahkan kerajaan Barisan Nasional. Dalam zaman sains dan teknologi ini mereka menghasut masih lagi dengan tahyul (Berkisar dgn Hantu juga..hehehe..) kononnya ada pula Pengundi Hantu.. mereka hasut rakyat agar memberontak dalam Bersih 1 dan 2 baru-baru ini yang di pengerusikan oleh Peguam Murtad S.Ambiga. Mereka juga menjadi Hantu apabila menyokong Kalimah Allah digunakan oleh penganut agama lain. (Kristian) Dan merekalah yang lebih menjadi Hantu apabila mengangkat Komunis sebagai Wira Negara. Untuk menutup kemarahan rakya mereka pula menjadi Hantu menyokong pula Seksualiti Merdeka yang hendak diadakan baru-baru ini oleh S.Ambiga. Dan yang paling buruk apabila mereka naik Hantu sesama mereka cuba pula menjatuhkan sesama sendiri dengan menuduh Dato Hasan Ali dan Nasharuddin Md Isa sebagai Hantu UMNO. Hantu moden yang memakai perhiasan Islam sebagai bahan untuk menakutkan rakyat agar memilih mereka dan membenci sesama Islam. Pada Ee mereka pemimpin2 PAS terutama Nik Ajis dan Hadi Awang sememangnya Hantu bertopengkan Islam apabila sanggup menghalalkan cara dengan menjanjikan Surga kepada mereka yang mengundi PAS dan mengkafirkan UMNO pada 1963 melalui fatwa Songsang. Mereka juga telah menjadi Hantu yang kemaruk darah apabila Hadi Awang Menghalalkan Darah orang2 UMNO sehingga terjadinya rusuhan Memali dan Ibrahi Libya terkorban serta ramai pengikutnya yang menjadi korban,ada kaum wanitanyanya yang menjadi balu dan anak menjadi yatim Piatu. Pada Ee Nik Ajis adalah ketua segala Hantu2 apabila menjadikan Bapak Segala Setan DAP sebagai rakan ranjangnya apa tah lagi apabila berkata bahawa Allah Tuhannya Mencarut dan Samsing. Renung2kanlah Hantu/Syaitan sentiasa berbisik kepada manusia untuk menyesatkannya sebagaimana janjinya kepada Allah dengan pelbagai rupa dan cara namun Hantu atau syaitan itu tidak boleh menyerupai Rasulullah saw.. Fikirkanlah dan besatulah dibawah 1Malaysia agar terjamin maruah dan meningkatkan lagi ekonomi Agama, Bangsa dan Negara.. Bersatulah!.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar & Episod Memperjuangkan Hak Rakyat

Pu3 nak kongsikan tulisan jebat modern sebagai renungan kita semua :

Dr. Mohd. Khir Toyo, bekas MB Selangor dua penggal sudah pun dijatuhi hukuman 12 bulan penjara. Beliau kini didapati bersalah atas satu kes membabitkan sekeping tanah yg mahu dijadikan tempat tinggalnya selepas persaraan. Tanah yg dibeli dengan hutang bank itu turut dirampas. Dr. Khir ternyata tenang. Beliau tidak gelabah. Beliau tidak membawa parti bersamanya menentang keputusan undang2. Beliau juga tidak membawa orang2 UMNO bersama2 menemaninya. Beliau tidak menghasut para pelajar untuk menyokongnya. Dia yg menjadi MB selama dua penggal, berseorangan. Pendek kata perwatakan Dr. Khir cukup tenang. Mungkin kerana asas kuat agama dan sifat orang kampung yg ada di dalam jiwa dan dirinya, doktor gigi itu tidak meloncat ke sana ke mari.

Untuk rekod, jawatan MB Selangor ini cukup keramat. Sudah tiga orang MBnya menghadapi tuduhan di mahkamah, termasuk Harun Idris dan Muhammad Muhd. Taib. Harun dan Mat Taib kemudiannya membawa diri. Harun sudah meninggal dunia dan Mat Taib jarang2 kelihatan dalam dunia politik. Namun, bukan semua orang bersifat seperti mereka. Mereka tidak memporakperandakan negara angkara bala yg menimpa mereka itu. Mereka reda.

Anwar Bin Ibrahim sebaliknya, yg terlalu menonjolkan imej baik, warak, intelek, pandai, bijak, tidak pula begitu. Dia juga menghadapi perbicaraan mahkamah. Bukan sekali, tapi dua kali. Sisa2 hidupnya kini bergelumang dengan perbicaraan mahkamah. Jika sekali bolehlah dikatakan fitnah, tapi sudah masuk dua kali apakah juga fitnah? Apa hebatnya sangat Anwar sehingga acap kali orang mahu memfitnahnya? Mungkin di mata Amerika Syarikat dia hebat. Keputusan perbicaraan kes liwat membabitkan seorang pemuda Saiful Bukhari Azlan akan diketahui pada 9 Januari 2012 ini. Kempen untuk menyelamatkan Anwar kini rancak dijalankan.

Jika dulu Anwar membawa slogan Reformasi, kini dia membawa slogan Revolusi pula. Pelajar2 universiti akan digembling sekali lagi untuk membuat angkara pada tarikh yg dikenali sebagai 901 itu. Di zaman refomasi dulu. Satu KL kecoh dengan demonstrasi jalanan. Harta2 awam dimusnahkan. KL lumpuh. Kebetulan Naib Presiden Amerika, Al Gore yg berada di KL turut menuang minyak dengan menyokong kumpulan itu. Pelajar2 universiti, rata2nya dari UIA, UM, UKM berhimpun dan membuat kecoh. Ekoran gema laungan Hidup Reformasi semangat menjadi ganas. KL menjadi huru-hara dimata dunia.

Itu kejadian lebih 10 tahun lalu. Kini pelajar2 tersebut sudah menjawat pelbagai jawatan tinggi dalam kerajaan, mahupun swasta. Perasaan mereka kini tidak lagi memberontak seperti dulu. Mereka kini sudah boleh menilai baik dan buruk, hitam dan putih serta siapa sebenarnya Anwar Bin Ibrahim. Kini pelajar2 yg mentah, pasca-10 tahun reformasi, digunakan sekali lagi. Mereka menggunakan NGO pelajar universiti. Anwar sendiri mengadakan perjumpaan dan dialog dengan anak2 muda mahasiswa itu di kediamannya di Bukit Segambut pada 23 Disember lalu. Hadir lebih kurang 100 orang. Antara intipati perjumpaan, Anwar mahukan mahasiswa tegas dan lantang memperjuangkan hak rakyat. Persoalannya hak siapa? Hak rakyat atau hak Anwar sendiri? Timing beliau serta kempen2 901 itu cukup membuktikan dia cuba menarik para pelajar itu untuk membuat kacau bagi menyelamatkan dirinya pada 9 Januari ini.

Satu lagi persoalannya apakah beliau sudah mengetahui kes liwat itu tidak akan menyebelahinya? Majlis perjumpaan itu diadakan selepas Anwar selesai berjumpa dengan sekumpulan kononnya puak reformis dan ahli2 akademik. Siapa ahli2 akademik itu saya tidak boleh sebut. Sebelum majlis bermula Anwar telah membaca puisi bertajuk Takut 66, Takut 98 hasil karya Taufik Ismail. Taufik ialah seorang penyair Indonesia terkenal. Dia salah seorang daripada puluhan budayawan dan seniman Indonesia yg mencetuskan Manifest Kebudayaan pada tahun 1966. Golongan ini menerbitkan antologi puisi diberi nama Angkatan 66. Angkatan inilah yg mencetuskan revolusi menentang rejim Sukarno. Sukarno pada masa itu dikuasai oleh PKI - Parti Komunis Indonesia.

Semangat 1966 di Indonesia dan reformasi 1998 di KL itulah yg mahu dibangkitkan semula oleh Anwar. Anwar mahu samakan Najib dengan Sukarnokah? Mood mahasiswa yg mendengar bacaan puisinya di perjumpaan itu cukup membara dan bersemangat. Anwar memang terkenal sebagai seorang yg pandai membakar semangat kemarahan orang. Difahamkan esok, jam 11 pagi bertempat di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru satu kempen Bebaskan Anwar 901 bertemakan Tolak Fitnah 2, Lawan Konspirasi akan dilancarkan. Tetapi difahamkan juga, ia dibatalkan di saat2 akhir kerana ramai pemimpin bercuti dan tiada sambutan dari Pas dan DAP.

Benarlah Anwar dan konco2nya sedang merancang satu lagi reformasi. Kali ini atas nama revolusi, setelah reformasi dulu gagal. Matlamatnya ialah untuk menyelamatkan tengkuk Anwar sendiri. Itulah Anwar yg kita kenali. Dia umpama anak nakal yg jika ibu bapa marah atas kesalahannya, dia akan memberontak bagi menegakkan kebenarannya yg salah itu. Secara logik tiada siapa yg akan memfitnah Anwar buat kali kedua. Kes liwat pertama dulu tidak dinafikan berlaku oleh mahkamah. Kini negara dan dunia sedang menanti kes liwatnya yg kedua pula dengan seorang pemuda bernama Saiful Bukhari Azlan.

Saiful dalam facebooknya menulis: Saya reda apa jua keputusan. Akan terus doa, istiqamah dan sabar. Anwar sebaliknya gelabah. Anak2 muda digunakan untuk menjadi perisainya – buat kali kedua. Itulah uniknya Anwar Bin Ibrahim berbanding dengan tokoh2 yg lain.

Selamat Tahun Baru 2012. Semoga Malaysia terus maju, makmur dan sejahtera
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

BUKAN KERAJAAN ITU LEMAH, 20 ORANG YANG TU BODOH TAK KUASAI PENGETAHUAN AM! Hahahahahah....

Kira berapa jumlah aiskrim pada gambar tu? Brand apa? Tahukan? kalau tak tahu salah kerajaan ker?

Pu3 baca kenyataan 'KING JASON' memang dikenali seorang yang taksub memperlekehkan kerajaan BN. Ada sahaja postingnya yang pu3 tak nampak suara mewakili ramai. Kenyataan syok sendirinya untuk saja buat provokasi. Pagi ini, dia buat irama sama. Baca ya:

"KERAJAAN SEKARANG NI LEMAH..KALAU TANYA 20 ORANG RAKYAT MALAYSIA..BUKAN BURMA/INDON/BANGLA TAW!! SIAPAKAH MENTERI KEWANGAN,SIAPAKAH MENTERI PERDAGANGAN MALAYSIA..SEOLAH OLAH KITA SOAL ..SIAPAKAH MENTERI KABINET MONGOLIA...

NI KERAJAAN MANA NI? KALAU NAMA MENTERI KEWANGAN PUN RAKYAT TAK BOLEH NAK JAWAB.NAMPAK SANGAT MENTERI TERSEBUT TIDAK BUAT KERJA..

AKU TAK MAHU SALAHKAN PARTI POLITIK YG NAMANYA GAH MCM UMNO.TIDAK..AKU SALAHKAN KERAJAAN SEKARANG..LEMAH DALAM MENGURUS EKONOMI. KITA HARUS TUKAR KERAJAAN YANG LEMAH/RASUAH/KETIRISAN NI KEPADA YANG LEBIH BAIK..AMACAM?"- King jason fb

Punya bangang kenyataan. Tu. 20 org tu sape? Tak payah cakaplah. Tak tau nama menteripun nk salahkan kerajaanker? Punyalah banyak kat internet senarai jemaah menteri Malaysia , search je, dah ada paparan. Setiap jabatan menerima poster senarai nama menteri. Portal2 kerajaan semua ada. Yang bodohnya 20 tu, tau cari info tak ada makna tapi pengetahuan am yang wajib diketahuipun tak tahu. Salah siapa? Salah otak depa sendirilah!

Pu3 bukan kata 20 orang yang king jason tanya. Pu3 sendiripun dah bertemu individu sedemikian. Antaranya maaflah pu3 nak kata, bergelar seorang pendidik tau. Mereka hanya menguasai kemahiran P&P sahaja. Hal2 isu semasa dan pengetahuan am bersifat saat mereka menghadapi peperiksaan perkhidamatan sahaja hafal. Habis exam, semua terbang melayang... Tak percaya, cubalah tanya.

Jangankan jemaah menteri. Lagu negaraku. Sendiri setiap bait kata, ada yang tergagap2 nak menyudahkannya. Pernah pu3 uji semasa pu3 jadi juruacara majlis. Kebetulan ketika itu, berlaku kesilapan teknikal apabila lagu negaraku yang perlu dimainkan mengalami "error function' pu3 meminta jemputan dan tetamu majlis menyanyikannya tanpa bantuan minus one. Fuh.. Tengok mulut sebilangan dari mereka bergerak tak serupa dengan yang hafal. Salah siapa? Kerajaan jugaker? Kata tak tengok tv, hari2 menghadap tv. Kan awal siaran dan penutup siaran, lagu kebangsaan itu disiarkan.

Soal ketirisan, kelemahan ekonomi mana king jason kaitkan ni? Yang lemah penguasaan ekonomi orang Melayu? Tu salah kerajaan jugaker? Kerajaan dah beri kouta 30% untuk bumiputera, ada mereka penuhi? Tak ada. Malahan peruntukan ekonomi sendiri, pakai ALIBABA. Nama syarikat je owner Melayu, tapi yang buat orang bukan Melayu. Why? Nak salah kerajaan juga? Ceh ! Salah individulah termasuk king jason!

MUNAFIKNYA KEPIMPINAN MELAYU ISLAM PAS dan PKR

Pandang gambar di atas? Pu3 sengaja letakkan gambar ini sebagai renungan kenapa boleh berlaku pose kurang ajar biadap ke atas kalimah Allah walaupun ia menjadi hiasan di dinding. Ini kerana kepimpinan PAS dan PKR Islam sendiri memperendahkan taraf Islam di mata musuh Islam.

Pernah Pu3 mengatakan bahawa PAS adalah munafik sehingga wall pu3 panas dengan terjahan kemarahan orang2 menyokong tegas pakatan meminta pu3 tunjukkan bukti kenapa pu3 mengatakan sedemikian. Kali ni, kepimpinan PAS sendiri memperakui bahawa pemimpin-pemimpin PAS adalah munafik Islam. Fuhhhh... Apa dah jadi? Bukankah ini jelas apa yang pu3 katakan sebelum ini mengena pada titik sebenar?!

Kenapa kepimpinan PAS yang kononnya memperjuangkan kesucian Islam , membenarkan tindakan Anwar dan Nik aziz merendahkan Islam hanya kerana menjaga hubungan baik dengan DAP " langkah Mayat aku jika mahukan Malaysia menjadi negara Islam". sebagai orang Islam kita sepatutnya merasa malu apabila Anwar mahupun Nik Ajis sanggup mempertahankan sahabat-sahabatnya daripada DAP biarpun tindakan mereka menindas masyarakat Melayu dan Islam. Begitu juga bila Nik Ajis pula merasa malu untuk mengaku Melayu.. Apalah punya Melayu.. sampai nak malu nak mengaku Melayu.. agaknyalah apalah perasaan Mak Bapak mereka ini jika masih hidup lagi?.. Mungkinkah mereka sanggup mendengar apa yang anak mereka kata atau mungkinkah mereka tidak sanggup untuk mengaku itu anak mereka?.. Memalukan bangsa dan agama saja.. Bertaubatlah!.. Dengarlah nasihat dari Dato Hasan Ali "Macam mana nak memperjuangkan Islam kalau bangsa Melayu itu sendiri tidak kuat?.. Bukankah di negara ini Melayu itu Islam?.. Bukan semua Islam itu PAS. Apa pun PAS sepatutnya malu.."

Ketaksuban melampau? Kalau yapun, tk perlulah membina dalil yang boleh menyongsangkan akidah ! Adaker berbohong Nik Ajis yang dikatakan setaraf dengan Nabi oleh pengikut setianya dan PAS, sehingga Presiden Amerika dan Presiden Turki pun kena kelentong dengan dia. Dengan kita dia cakap lain, depan orang lain dia cakap lain. Contoh paling mudah, 16 September...Sehinggakan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan tindakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menetapkan sasaran baru membentuk Kerajaan Persekutuan sebelum Aidiladha 2008 adalah tindakan yang betul. "Perancangan membentuk Kerajaan Persekutuan oleh Anwar bertepatan dengan konsep yang dilakukan Rasulullah apabila berjuang demi menyelamatkan rakyat daripada terus alpa dengan dunia politik serta pentadbiran yang tidak berasaskan agama," katanya selepas menghadiri Majlis Lembaran Wanita Kelantan di Dataran Kemerdekaan di sini. Hehehe.. Nik Ajis pun kena tipu dik anwar.. (Eloklah tu. Penipu ditipu oleh raja penipu) Nik Ajis dan penganut PAS sudah lupa bagaimana semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim pernah berkata dalam satu majlis ceramah Umno di Terengganu dalam tahun 1986 bahawa :" Pemimpin-pemimpin PAS jangan lagi bermimpi pada siang hari untuk memerintah negara ini jika mereka tidak mempunyai kemampuan. Kalau anda tidak mempunyai rancangan untuk pembangunan rakyat, tiada mempunyai kemampuan, pengalaman dan tiada ketokohan, usahlah berangan-angan kosong" ( kena batang hidung tapi masih lak ikut punggung sbb nk bertahan dalam pakatan?)

Anwar yang munafik lagi Maha Penipu ( sesuailah jd King Of Drama) telah berkali-kali membuat penipuan sebelumnya, diracun arsenik, suntikan HIV dan pelbagai penipuan lain. terkenal sebagai seorang yang gemar berjanji manis dan ber retorik tanpa membuahkan sebarang hasil., sampai hari ini tidak ada apa.. hakikatnya segelintir rakyat negara ini yang kena kelentong bulat-bulat terutama penyokong PAS yang siang malam dok asyik menyalak di kedai kopi mereka dok canang nak perintah Malaysia tapi dapat bau kentut Anwar je.. kesian .. kena tipu bulat-bulat. Pada pu3 adalah sesuatu yang malang bagi penganut PAS dan PKR apabila mereka sentiasa ditanamkan dengan Politik Kebencian,dendam Kesumat,hasad dan hala tuju politik yang bersimpang siur dengan niat yang berselingkuh dalam keserakahan mengejar matlamat lalu menghalalkan cara oleh pemimpin PAS yang ketandusan Idea. Islam bukan mainan, Islam bukan ciptaan manusia ataupun mereka yang bergelar ulama' yang begitu keji memperdagangkan Islam semata mengikut keserakahan hawa nafsu yang inginkan kuasa dan keduniaan.


1 Malaysia adalah satu konsep yang telah dianjurkan oleh Perdana Menteri Dato' Seri Najib yang bertujuan mewujudkan perpaduan serta penerusan kepada agenda pembinaan Negara. Pada pandangan pu3, 1 Malaysia mampu menjadi pemangkin kepada teras perpaduan rakyat Malaysia. Anwar Ibrahim sebagai ketua pembangkang amat yakin jika 1Malaysia akan berjaya, maka tidak ada ruang bagi Pakatan Rakyat untuk bertapak di Malaysia sebagai sebuah barisan yang mampu menjadi alternatif kepada Barisan Nasional dengan itu antara lain maka disamakannya 1 Malaysia dengan 1 Israel bagi membunuh aspirasi yang dibawa oleh konsep 1Malaysia ini kerana 1Malaysia adalah ancaman kepada Pakatan Rakyat. Sebab itulah King of Drama cuba pula menuduh bahwa 1Malaysia ditiru daripada konsep 1Israel dan telah digubal oleh firma Public Relations – Apco Worldwide Inc.Apabila pendedahan surat surat dari Apco Worldwide bertarikh 19 Ogos 2010 ditandatangani Ketua Eksekutif Apco Rantau Eropah, Timur Tengah dan Asia, Brad Staples bahawa firma itu dilantik kerajaan Malaysia bagi menyediakan khidmat komunikasi bukan menggubal konsep 1Malaysia seperti yang dituduh oleh Anwar Ibrahim. Surat itu itu menyatakan Apco tidak pernah terlibat mencipta gagasan 1Malaysia atau mempunyai kaitan dengan One Israel seperti yang didakwa Anwar sebelum ini dan juga bukti kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen untuk mewujudkan kes prima facie terhadap Anwar dalam prosidingnya sebelum ini. Maka terbongkarlah pembohongan licik dari pemilik jam OMEGA maka meloponglah mulut-mulut PAS yang sudah jadi munafik akibat terikut rentak Anwar sehingga ada yang masuk lalat dan kena berak lalat! Kehkehkehkeh!

Inilah politik Anugerah Ilahi wan azizah , Ketua Pembangkang bagi mereka yang suka sangat membangkang segala usaha yang dilakukan oleh kerajaan dibawah pimpinan UMNO kerana ingin mempertahankan perjuangan politik sanggup menjatuhkan satu gagasan yang boleh membawa kebaikan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Fikirkanlah.. dan renungkanlah kenapa Dato Hasan Ali dan Nasharuddin Md Isa sanggup mencaci parti PAS yang telah menaikan namanya di pentas politik?.. Mengapa mereka saling tuduh menuduh?.. Sehiggakan Dato Hasan Ali melemparkan kata-kata mengkeji partinya sendiri dan menyelar dengan lantang segala kata-kata Mustafa Ali yang dikatakan sebagai munafik.. Begitu juga menyelar tindakan Nik aziz dan Hadi awang yang ingin mengantikan perjuangan negara Islam kepada Negara Berkebajikan.. Kata-kata Hasan Ali dan Nasharuddin Md Isa semua adalah sama dengan menyifatkan kepimpinan PAS sebagai Munafik Islam dan rakyat terutama penyokong tegar PAS dan ada yg berhasrat nak masuk PAS tu sedarlah dan kembalilah kepangkal jalan..Dengar nasihat dari Dato Hasan Ali "Macam mana nak memperjuangkan Islam kalau bangsa Melayu itu sendiri tidak kuat?.. Bukankah di negara ini Melayu itu Islam?.. Bukan semua Islam itu PAS.Apa pun PAS sepatutnya malu.." Bersatulah di bawah 1Malaysia demi kedaulatan maruah Agama,Bangsa dan Negara

ADA MOTIF YANG TERSENBUNYI DISEBALIK ANWAR MENDAKWA PINJAMAN BANK DUNIA.?

Ada motif yang tersembunyi disebalik Anwar Ibrahim mendakwa Malaysia meminjam duit Bank Dunia. Anwar sebenarnya adalah alat Bank Dunia-IMF. Seperti yang diakui oleh portal Malaysiakini, tujuan utama Anwar Ibrahim membangkitkan isu pinjaman dana Bank Dunia adalah semata-mata untuk membuang gelaran 'Agen AS' yang kini sudah sebati denga imej Ketua Umum PKR itu.

Dalam usaha membuang gelaran 'agen AS' terhadapnya, Anwar berkata, pada tahun 1993, beliau juga pernah menulis kepada Bank Dunia atas kapasitinya sebagai Menteri Kewangan ketika itu untuk menolak bantuan kewangan (ini hanya dakwaannya sahaja). Katanya, walaupun beliau mempengurusi jawatankuasa pembangunan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) dan Bank Dunia, beliau berpendapat Malaysia tidak memerlukan dana itu (ini juga dakwaannya sahaja) tetapi apa yang tersembunyi disebalik dan tujuannya, perlu diketahui oleh umum.

FAKTA TERSEMBUNYI:
Ada beberapa fakta tersembunyi disebalik laporan portal tersebut yang sehingga kini masih menimbulkan tanda-tanda. Pertama, kenapa portal itu membuat dakwaan bahawa Anwar membangkitkan isu pinjaman bank dunia bertujuan untuk membuang lebel 'agen AS' Apa kaitan Bank Dunia dengan 'agen AS' ?

Kedua, sejauhmana kebenaran dakwaan Anwar yang mendakwa beliau ketika memegang jawatan Menteri Kewangan pada tahun 1993 telah menulis surat kepada Bank Dunia menolak bantuan ? secara terperinci bagi segala fakta disini--> http://www.anwaraidc.com/?p=20216
- mohd nor fb
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PENDEDAHAN PERKAHWINAN GAY KE-2 ! KALI INI DI GREECE.

Ya Rabbi. Belum sejukpun cerita perkahwinan Ariff Alfiandi Dublin Ireland. Hari ini pu3 dpt pula berita perkahwinan jenis sama di Greece! Astagfirullah!

Persamaan perkahwinan ini selain sama jantina dan melibatkan pelajar luar negara. Lelaki melayu ini juga berpakaian lengkap baju melayu bersamping dan bertanjak!

Pu3 yakin sebenarnya perkahwinan songsang ni bukan kali kedua baru berlaku. Sudah berlaku perkahwinan sebelumnya cuma tidak didedahkan. Persoalan pu3 kenapa selepas kempen program 'seksualiti merdeka' diumumkan , baru berlaku pendedahan? Adakah ini stratgik pihak berkepentingan?

Laknat ke atas mereka yang mengagungkan kesongsangan fitra ini. Pu3 tk peduli anwar? Ambiga? @ marina? Mmg laknatlah ke atas mereka!

ANWAR BZ DPTKAN SOKONGAN, MANA KAUM KERABATNYA? TAKAT ISTERI N IZZAH JEKER SOKONG?

Bz sungguh Anwar dalam misi kempennya menyebarkan hasutan perjalanan menjelma 9hb Jan 2012. Bertahun2 pu3 kenal Anwar popular dengan kebijaksanaannya menarik penyokong ramai, semangat REFORMASI merosakkan harta benda awam 98.. Kemudiannya terkini melalui AMBIGA BERSIH 2.0 yang mendatangkan kerugian peniaga kawasan terbabit. Fuhhhhhh memang ramai sungguh penyokong anwar yang guna otak kepala lutut je.

Semalam pu3 menonton berita, mendengar keputusan kes pertuduhan membabitkan orang awam yang dijatuhkan hukuman atas kesalahan. Wahhhh bertangisan orang keliling si pesalah. Orang awam ada penyokongker? Pu3 perhatikan lagi mereka yang mengiringinya ... Ish.. Wajah tu ada iras ngan pesalah pula.... Agaknya mereka ini ahli keluarga lah jawabnya ni.

Selepas itu pu3 belek pula gambar Anwar Bin Ibrahim, setiap mana gambar yang ada dalam simpanan pu3. Wan azizah, nurul izzah dan karpal n the geng. Belek lagi anwar + azizah+ izzah+ azmin+ the lawyer. Belek lagi anwar bersama penyokong + si isteri+ anak kesayangan. Eh? Mana kaum kerabatnyer. Rupa tu tak ada pula ada iras2 sebelah Anwar ataupun iras2 rupa wan azizah! Hmmmmm....

Persoalan berlegar dalam benak pu3? Anwar ni tak ada sokongan keluarga lainker? KENAPA? Pu3 tak nak buat andaian, walau kepala otak pu3 dok minta pu3 tulis andaian pu3! Ish! Sape boleh jawabkan untuk pu3 tentang ini? Kaum kerabat tak sebulu ngan diakah? Kaum kerabat tau fiil anwar dan tk sokong? Keluarga percaya bahawa perbicaraan anwar sememangnya sah atas kesalahannya? Mereka tak percayakan Anwar ya? Ish2... Knnnn tertulis juga akhirnya andaian pu3. Pu3 tak suka persoalan berlegar tak ada jawapan.

Jika benar keluarga lain tak menyokong, seolah-olah membuktikan sesuatu bahawa Anwar sememangnya jenis yang perlu diragukan, tidak boleh dipercayai. Oranf yang tak boleh dipercayai, boleh jadi seorang yang mentadbir negarakah? Keluarga adalah contoh pentadbiran. Hubungan baik untuk seluruh ahli keluarga dan mampu mengikat kemesraan di dalamnya adalah seorang pentadbiran yang hebat. Sebab dalam keluarga keseluruhan, pelbagai kerenah, watak dan pembawaan setiap individu dalam keluarga itu. Gagal mengawal perasaan mereka untuk terus rapat pada diri, ertinya ada ketidaksempurnaanlah pada diri. So bagaimana pula nak mentadbir negara? Fikirkan..

KEMPEN LAWAN FITNAH DAN KONSPIRASI UNTUK ANWAR KONON!!!

Kata mohd nor fb :
Kempen 901: macam kempen seluar jean Levi's pulak..!!

25/12/11 - Walaupun Anwar Ibrahim pada 15 Disember lalu begiti yakin bahawa hakim akan memutuskan beliau bersalah atas tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 9 January ini, namun tindakan Ketua Umum PKR itu membuktikan sebaliknya. Inilah yang dikatakan dissociative identity disorder (DID) yakni tidak sama apa yang diucap dengan apa yang dilakukan.

Dari kegairahan mengatur perjumpaan bersama anak muda termasuk dikediaman peribadinya di  Bukit Segambut, hingga melangkah ke gereja Full Gospel Tabernacle, Subang Jaya untuk meraikan  Chrismas hi-tea anjuran National Evangelical Christian Fellowship (NECF), 24 Disember semuanya menjurus kerah itu.

Difahamkan, perancangan seterusnya, pada 28 Disember ini, jam 11 pagi, bertempat di Kelab Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur akan diadakan majlis pelancaran Program Bebaskan Anwar 901 (901 @ Levi's 2nd generation huhuhu..)

Blogger Angin Perubahan berpendapat jika Anwar sudah menggerakkan program seumpama itu bermakna beliau sudah yakin didapati bersalah. "Maknanya Anwar sudah yakin bahawa dia akan masuk penjara. Maknanya Anwar sudah yakin dirinya juga sudah bersalah dan tidak mampu membela dirinya sendiri. Peguam kesangan Anwar pun sudah mengakui memang ujud hubungan liwat tetapi secara "SUKA SAMA SUKA"...

"Rakyat sudah celik, mereka bukan lagi percaya "BULAT-BULAT" apa yang Anwar perkatakan, Mereka sudah tahu mana yang separuh benar, mana yang salah dan mana "YANG PUTAR BELIT" Anwar sendiri.

Kalau begitu, Mahkamah di negara ini tidak boleh dianggap adil kalau menjatuhkan hukuman kepada Anwar? Hanya dianggap adil kalau menjatuhkan hukuman kepada pimpinan UMNO sahaja. BEGITULAH TAFSIRAN KEADILAN MAHKAMAH BAGI PEMBANGKANG? DANGKAL DAN TERLALU BERAT SEBELAH TAFSIRAN ITU", kata blogger itu 

pu3 memang nampakpun. Nama je 'keadilan' tu sebgai penipuan mengelirukan minda rakyat yg tk guna akal waras. Anwar memang hebat dlm manupulasikan emosi orang. Tapi pengawal emosi ni sampai bila berjaya. Akal waras akn kembali jua akhirnya. Heheehhhheeheheh.. Tk percaya? Tgoklah nanti. Kepercayaan tu tak akan lama anwar. Sebab tu dia asyik bertemua menambah perasaan agar psikologi bergerak! Ceh!

PERANG BESAR KARPAL Vs TIMBALAN SU DAP

DAP – Yg Tersurat & Tersirat

Pertelingkahan antara Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh dengan Timbalan Setiausaha Agung parti itu Prof P. Ramasamy semakin tegang apabila Karpal hari ini menyeru Ramasamy mengundurkan diri daripada menjadi Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang. Karpal berkata, Ramasamy sepatutnya meletakkan jawatan secara rela hati disebabkan gagal mematuhi arahan Jawatankuasa CEC DAP supaya tidak membuat kenyataan terbuka mengenai parti itu dan menyerang para pemimpinnya. Karpal merujuk kepada laporan akhbar semalam yg memetik Ramasamy sebagai berkata, pengkritik beliau (Ramasamy) sedang berpakat menentangnya kerana dia tidak memenuhi permintaan mereka untuk dapatkan projek dan juga tidak melayan mereka.

Karpal berkata, dengan membuat kenyataan demikian Ramasamy jelas memberi gambaran kepada orang ramai bahawa dia mengaitkannya (Karpal) bersama Anggota Dewan Undangan Negeri Seri Delima, RSN Rayer dan ADUN Bagan Dalam, A Tanasekharan. Pengerusi DAP itu berkata, Ramasamy gagal dalam tugasnya sebagai timbalan ketua menteri dan juga telah melakukan kesalahan kerana tidak membuat aduan kepada pihak berkuasa berkaitan.

Smentara itu, setiausaha Agung DAP Perak, Nga Kor Ming perlu tampil memberi penjelasan secara terperinci berhubung isu pemberian kontrak pakaian rasmi ahli Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) kepada syarikat milik isterinya pada 2008. Naib Pengerusi DAP negeri itu, M. Kulasegaran berkata, sekiranya tidak ditangani segera, isu itu bakal mendatangkan pelbagai kesan negatif sehingga menjejaskan imej parti tersebut. Sudah ada laporan polis yg dibuat mengenainya dan Kor Ming sendiri juga akan memfailkan saman ke atas tuduhan tersebut, namun saya merasakan adalah lebih baik jika beliau sendiri menjelaskan segala senario yg berlaku.

Beliau mengulas mengenai tindakan seorang blogger Sekupangduas atau nama sebenarnya, Ahmad Sofian Yahya, 47, yang membuat laporan kepada SPRM berhubung isu tersebut pada 21 Disember lalu. Pada 16 Disember lalu Ahmad Sofian memuat naik beberapa salinan dokumen yg menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit kot ahli majlis MBI selepas pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan. Dokumen itu mendedahkan Ethan and Elton, syarikat yg mana isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai salah seorang pengarahnya, memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain. Syarikat tersebut yang didaftarkan selepas Kor Ming menjadi exco kerajaan negeri ketika itu, mendapat kontrak membekal dan menjahit kot tersebut meskipun mengenakan caj RM650 setiap sut berbanding yang terendah oleh Goodman Tailor iaitu RM450. Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 kot rasmi yg pada asalnya ditawarkan kepada Goodman Tailor pada 3 April 2008 kemudiannya diberikan kepada Ethan and Elton selepas disyorkan oleh kerajaan negeri pada ketika itu. Berikutan itu, dua lagi laporan dibuat kepada SPRM oleh dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kelmarin yang mendakwa Ahli Parlimen Taiping tersebut secara nyata terlibat dalam urusan pemberian kontrak berkenaan pada 2008.

Mahkamah Tinggi Seremban pula semalam, mengekalkan hukuman penjara 10 tahun ke atas bekas ADUN daripada DAP, M. Kuppusamy atas tuduhan pecah amanah melibatkan wang berjumlah hampir RM70,000, enam tahun lalu. Hakim Datuk Zulkifli Bakar memutuskan demikian selepas menolak rayuan Kuppusamy, 61, yang juga seorang peguam untuk mengetepikan sabitan dan hukuman yg dijatuhkan ke atasnya oleh Mahkamah Sesyen. Kuppusamy disabitkan bersalah atas tuduhan melakukan pecah amanah terhadap wang tuntutan insurans kemalangan daripada Syarikat Tahan Insurance Malaysia Bhd. sebanyak RM66,647.44 atas nama Zainal Abdul Majid, 65, yang telah diamanahkan kepadanya. Dia melakukan kesalahan itu di CIMB Bank, Wisma Dewan Perniagaan Melayu Negeri Sembilan di sini antara 29 Oktober dan 6 Disember 2005. Tertuduh yg pernah dipilih sebagai ADUN Rasah dari 1978 hingga 1982 dan juga ADUN Jimah selama satu penggal pada 1986 didakwa mengikut Seksyen 409 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan atau kedua2nya.- Jebat Modern

P/s: pu3 tak akan komen menambah apa yg telah dihujahkan. Rakan-rakanlah membaca dan merenungkannya sewaras mungkin.

POSISI PAS KRITIKAL. NAZAK DAH

Analisis Politik Terkini - Pas Semakin Tenat

Ketidak sefahaman antara PAS, PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat akan menjadikan PR lebih caca marba, lebih2 lagi bila pilihanraya makin hampir ini, perebutan kerusi sebagaimana di PRN Sarawak akan berulang kembali. Dengan sokongan jitu masyarakat terhadap BN dan keadaan PR yg makin tunggang langgang dan dipercayai percakaran dalam PR akan menjadi lebih serius kerana parti2 dalam PR itu sudah jelas tidak dapat menerima ideologi antara satu sama lain yang jelas bertentangan semuanya. Malahan dengan ketamakan dalam perebutan kerusi pilihanraya untuk menjadi lebih dominan, maka PR akan menjadi lebih caca marba dan punah ranah dengan lebih cepat lagi.

Selain itu dengan larinya sokongan rakyat terhadap PR di mana masyarakat kampung, lebih2 lagi penyokong PAS yg konservatif tidak dapat menerima keadaan baru PAS yg menjadi pak turut DAP, akan menyebabkan PAS tumbang, lebih2 lagi di Kelantan kerana konsep PAS dan DAP adalah berbeza dan ahli2 konservatif kedua2 parti berkenaan tidak dapat menerima ideologi lawan masing2. Tetapi rasanya PAS akan menjadi magsa yg lebih teruk dari DAP dan PKR kerana percaturan PAS dalam PR ibarat sengaja menempah musibah. Ini kerana sekiranya PAS sebelum ini adalah lebih kuat dari DAP dan PKR, tapi kini PAS menjadi melukut di tepi gantang dalam PR.

PAS dipercayai akan menerima padah sebagaimana yg mereka terima dalam PRN Sarawak yg lalu, dan berkemungkinan besar sejarah PRU 1986 akan berulang kembali apabila PAS kalah teruk dalam PRU berkenaan dan hanya menag satu kerusi, tapi kali ini, mungkin PAS akan tewas semua kerusi Parlimen dan akan gagal mempertahankan Kelantan yg akan berpindah milik kepada BN kerana pengundi PAS yg konservatif melihat perkembangan PAS kini makin teruk, gara2 PAS dilihat hanya menjadi tukang DAP je. Perpecahan dalam pula akan membuatkan PAS lebih parah menanggung derita yg mereka ciptakan sendiri.- jebat modern

BELUM PRU MULA DAH PERANG DALAMAN! PAKATAN OH PAKATAN

Konflik dalaman dalam parti gabungan PR. Hmmmm pu3 malas sungguh nk kata PAKATAN ni mewakili rakyat. Tak ada wakilnya, siap gaduh-gaduh sesama yang menjawat. DAP ngan tak sehaluannya. Karpal singh dalam tekanan membela anwar, buat hal lak cari pasal ngan rakan seperjuangannya kepimpinan DAP. PAS pula 3 kepimpinannya gaduh ngan SU agong PAS.

Kata rakan pu3 :
Azizi Yusoff25hb Disember 2.29 pagi
ini adalah bala dari Allah akan kedajalan mereka lalu berada lah mereka dalam perbalahan...tuduh menuduh,,,sindir menyindir dan dakwa mendakwa ...maunya pertikaian ini akan membawa kelemahan dan kehancuran kpd pas...insyaAlllahhhhh......hikmatnya agar manusia melihat akan kumpulan yg dilabelkan ulamak ini adalah sebenar-benarnya tidak mengikut Al-quran dan sunnah kerana jika ada pertikaian dan perbalahan antara kamu kembalilah kpd Al-Quran dan sunnah........

Hakikatnya Pas perlu kembalì dokong dan amal perjuangan tegakkan Islam sebagaimana tujuan asal penubuhan nya..pimpinan pas pusat sekarang sebagai boneka pentas kepada pihak laìn..yg akhirnya terpaksa tukar slogan negara Islam kepada negara berkebajìkan.."

Inilah permulaan kepada kejatuhan Pas..!

Pu3 ada terbaca sebelum ini 1 posting sebelum ini kata org 2 bukan islam dah boleh terima perjuangan islam yg dibawa oleh pas. mmg lah org kafir boleh terima sbb perjuangan islam pas bukan tulen, halal kalau mereka yg buat haram kalau bn yg buat. sedangkan dalam islam yg sebenar perkara haram tetap haram dan halal tetap halal x kira siapa pun yg melakukannya.

Pergolakan kedua buah parti utama pakatan ni sudah cukup menggambarkan bahawa dalamannya umpama nanh menunggu utk meletup. Sebelumini hanya bisul tetapi semakin masa berlalu, semakin bisul itu kritikal. Kini hanya menghitung saat pecah . Baru mentadbir 3buah negeri, keadaan sudah kucar kacir, bagaiman pula harsat menwan putrajaya? Renung2kan.. Pu3 xakan mengulas berlaku antaranya. Skrg pu3 memerhati perkembangannya dan mungkin akan ada kesudahannya....

KAMI TERIMA TAPI?

Pu3 tertarik ngan tulisan ini. Baca tau ( ini pu3 ambik dr tulisan rakan di fb)

Kami dengan hati yg terbuka menerima keputusan mahkamah dan tidak akn berarak utk menentang atau mempertikaikan keputusan mahkamah. Dan juga kami percaya mahkamah telah berlaku adil dlm kes ini walaupun keputusan itu tidak kami jangka.

Soalan aku senang------->Kes Anwar ni bila nak selesai dan dapatkah dia menerima keputusannya nnt setenang Khir Toyo? Dan aku dengar Anwar akan buat 'gila' dgn mempergunakan mahasiswa@mahasewel fikirannya dgn kelebihan otak HALF PASS SIX untuk menjadi kerbau tunggangannya bagi berdemo depan FRU pd 9 January demi untuk menuntuk 'keadilan' pada dirinya kononnya mahkamah bertindak berat sebelah dlm kes LIWATnya. Aku tak nampak dkt mana kononnya mahkamah berat sebelah. Aku percaya mahkamah dah bagi ruang seluas luasnya pd Anwar utk dia bela diri. Lebih dari 50 kali pertangguhan kes perbicaraan menjadikan nama Malaysia muncul sbg pendukung HAK ASASI MANUSIA terulung dlm sejarah dunia apabila buat pertama kalinya dunia baru mendengar, org yg dituduh MELIWAT oleh pendakwa-raya dapat buat permohonan tangguhan perbicaraan lebih dari 50kali dan ada pula mahkamah dapat membenarkan dan melayan permintaan tangguhan itu seterusnya mahkamah bersetuju menangguhkan kes perbicaraan mengikut kehendak orang yang kena tuduh.

Dasat. Jadi di mana yg mahkamah bertindak berat sebelah? Dan Anwar berserta mahasewel HALF PASS SIX ni buat2 lupa bagaimana SIAPA yang akhirnya membuatkan 'tengkok' dia terbelit dlm sandiwaranya LIWATnya sendiri.

PEGUAM-BELA NYA, KARPAL SINGH SENDIRI MENERANGKAN PD MAHKAMAH YG ANWAR MEMANG ADA MEMASUKKAN KEPALA 'KONGJIN' NYA DLM DUBUR SAIFUL. , KETERANGAN DLM MAHKAMAH OLEH PEGUAM-BELA NYA SENDIRI MENGATASI SEMUA KETERANGAN2 LAIN.

Malang sungguh nasib Anwar kerana di 'TIOW' oleh peguam-belanya sendiri. Aku percaya Karpal buat U-turn last minit sebab ada agenda politik dlm Parti Dap. Persoalan nya sekarang.....bezakan antara 2 personality?

Dan nasihat aku pada Anwar---->Tak perlu la buat demo pada FRU dan Hakim pada 9 January 2012 nanti.......Depa tak salah......Buat ja demo pada PEGUAM-BELA hang sebab kerana KETERANGAN PEGUAM BELA HANG LA TENGKOK HANG NANTI SANGKUT. Kan?- MAMLUK QALAWUN FB

P/s: amacam? Korang rasa betul kan? Heheehhehehehehe

PENYOKONG KHIR AKUR, HOW ABOUT PENYOKONG ANWAR KELAK??? DING DONG!

Bekas MB Selangor, Dr Khir Toyo didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini terhadap tuduhan mendapatkan utk dirinya dan isteri suatu barangan berharga dgn balasan diketahui tidak mencukupi iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah di Seksyen 7 di sini empat tahun lepas.Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki (kini Hakim Mahkamah Rayuan) membuat

keputusan itu setelah mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah ke atas kes tertuduh- MediaUMNO

Sebutan kes DS Khir telah didengar.Penyokong-penyokong beliau semuanya akur dan bersimpati dengan beliau. Namun,pu3 akan nantikan pd 9hb nanti bagaimana penyokong-penyokong akan bertindak diluar batasan untuk merobohkan tembok penjara dan menghina mahkamah. (Bukan fitnah, ini keputusan dibuat semasa konvensyen PKR di Johor awal bulan disember lepas)

Peringkt permulaan lagi berlaku perbezaan antara penyokong kedua pemimpin yang menunjukkan respond berbeza. Matang Vs non-Mumayizz. Pu3 mengharap rakyat mampu menilai sifat kedua-dua belah pihak setelah sebutan kes.

HAK MAHASISWA? YANG MANA SATU? HANYA AUKU?

Nota : Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah berkata, beliau tetap akan mempertahankan hak mahasiswa walaupun mereka mendesak beliau meletakkan jawatan menerusi memorandum yang dihantar semalam.-

Hak mahasiswa yang mana satu? Bukan kah hak mahasiswa mahasiswi adalah belajar untuk meletakkan diri mereka sebagai individu yang mempunyai kemahiran dan didikan tahap lebih tinggi? Terlupa pula pemimpin seorang ini. Maaf lah yb dtk, bukan pu3 tak hormati YB. Memang hormatpun dan pu3 kesal pu3 salah seorang yang mengundi YB. Dulu semasa bertanding MKT. Kerana terpesona ideologi minda politik baru yang dijanjikan. Tapi yang jelas, perjuangan untuk diri sendiri je

Yb terlupakah hak mahasiswa di IPT @ IPTS adalah belajar dan kelangsungan perjalanan hidup mereka selepas habis pengajian? Jika pemimpin ini menyedari hak mereka, kenapa tidak perjuangkan graduan yg masih terkontang kanting belum mempunyai pekerjaan? @ pelajar yg belum mampu menjelaskan hutang PTPTN?

hak mahasiswa ini hanya AUKU kah? Pu3 tak akan terlibat hal2 desakan letak jawatan atau apa yg berkaitan jawatan. Pu3 hanya persoalkan hak mahasiswa yang mana satu diperjuangkan sebenarnya. AUKU semata. Kalau pu3, lebih baik mahasiswa atau pelajar ini dilarang terus dari terlibat apa2 politik selagi mereka bergelar dan memegang status pelajar. Penglibatan dalam politik membuatkan mereka mengabaikan tanggungjawab mereka ke atas pembelajaran mereka.

Malangnya yang sangat berminat dan berkobar-kobar nak bebas berpolitik ini adalah mahasiswa dan mahasiswi berbangsa Melayu sahaja. Sedangkan bangsa lain, lebih cenderung berjuang meningkatkan kualiti pembelajaran mereka. Apa guna habis belajar, jika hasilnya cukup2 makan? Dah tak dpt bekerja salahkan kerajaan. Kenapa tak menilai kenapa mereka rendah kelayakan? Sendiri mau ingatlah

Pesanan pu3, jika itulah perjuangan hak mahasiswa, elok fahami perjuangan sebenar. Usah pergunakan pelajar hanya memastikan kedudukan akan datang terjamin. Pu3 bersuara bukan tak hormatkan pemimpin tetapi utk kebaikan. Pemimpin yang baik adalah yang boleh memimpin bukan dipimpin. Renungkan...

KETERBUKAAN DAN LEMBUT HATI SAMAKAH?

Seingt pu3, masa kecil dulu, tiada lak bunyi-bunyi terang kakitangan kerajaan menggunakan kemudahan kerajaan menghentam kerajaan. Pengarah jabatan, demanding lebih2 dari kepimpinan. Guru yang nampak sangat songsng akalnya berani buat dajal mengajar luar sukatannya.

KETERBUKAAN? Keterbukaan ertinya transperance? Telus? Tembus pandang? Sebab tu pembinaan sesetengah bilik dlm pejabat , dinding kaca dijadikan pembahagi? Supaya konon apa yg berlaku blh dipndg dr luar? Betulkah?

Tetapi kenapa berlaku sebaliknya, tempat mengisi periuk nasi, tempat itu juga disembur racun berbisa. ? Bukan sedikit. Kenapa?

Dalam jumlah ahli UMNO mencecah 4 juta keahlian secara amnya. Sudah pasti di antaranya ada anak2 ahli umno yg masih terkontang kanting mencari pekerjaan dalam kerajaan. Ahli UMNO yang terpaksa bekerja niaga kecil hanya memastikan mereka tidak menganggur panjang. Pejuang dalm UMNO , belum bekerja walau berulang kali menghantar permohonan kerja. Kenapa mereka2 ini tidak diberikan sahaja pekerjaan mengganti tempat mereka yang sudah jelas berjawatan baik tetapi melakukan tindakan teruk menghentam kerajaan.

Konon kerana mereka berkemahiran? Berpengalaman? Kemahiran tu datangnya dari mana? Mereka pergi kursus atas tanggungan sendiriker? Mereka berpengalaman kerana mereka bekerja syarikat sendiriker? Agak merugikan memiliki kakitangan kerajaan yg tidak syangkan kerajaan sekarang. Dan lagi suatu kerugian besar yg sygkan kerajaan sekarang tapi tak diberi peluang ditempatkan dikedudukan sama.

Nak tarik sokongan? Mereka sokongker? Sepanjang pu3 terlibat dalam cyber ni, setiap detik pu3 hanya bertemua penyokong cyber tegar pakatan. Walau tak mengaku , jelas mereka sgt taksubkan pakatan. Tak bekerja? Maaflah sah bekerja punya! Peliknya masa 4iang hari mereka alway 'online' mlm sebahagian besar 'offline'. Giliran shif diganti cyber lain pula. Walaupun ada jabatan telah 'block' jaluran FB @ twitter tetapi masih ada yg belum. Masa kerja, tk fokus kerja. Kualiti kerja bagaimana? Sebab tu semakin meningkat aduan org awam dgn tidaksempurnaan perkhidmatan yg tidak memenuhi 'PIAGAM PELANGGAN'

Kenapa nak sibuk nak menarik mereka yg jelas menolak kerajaan BN tetapi dalam masa yg sama meletakkan penyokong, ahli UMNO dan BN dalam posisi mereka faham dan setia? Kenapa nak mereka asyik berkorban? Rasanya lebih baik beri je jawatan tu pd mereka yg berhak.

Pu3 bandingkan zaman pemerintah Tun mahathir. Tak ada berani menentang kerajaan BN seperti sekrg. Pu3 kasihan YAB Perdana menteri kita sekrang. Dalam saat memenuhi kelengkapan mencapai wawasan 2020. Terpaksa berhadapan isu2 yg mungkin memperlambatkan proses kerja. Dibebani pula dengan semakin banyak pula isu2 ketidaktelusan kepimpinan ? Ya Allah, semakin PRU mendekat, semakin pula terkeluar ketidakculasan dikeluarkan dan mereka yg berkait tidak pula melakukan sesuatu untuk mengimbangi masalah ini. Membiarkannya. Soalannya ini juga yg boleh dijadikan magnet? Maaf. Kasihan pejuang cyber terpaksa bekerja lebih tenaga untuk pastikan masyarakat fokus kebaikan dalam masa sama ada pula kepimpinan mementingkan diri. Tolonglah. Sama2 berjuang .

Lupakan perenggan terakhir di atas. Pu3 hanya buat catitan luahan pandangan yg mungkin tidak penting. Pu3 nak ajak rakan membaca renungkan. Keterbukaan ini samakah dengan lembut hati? janganlah realisasikan kata orang tua ' anak kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan' .... Renungkanlah......

FOKUS PADA PERKARA TEPAT. USAH LAYAN MEREKA YG BELUM MUMAYIZZ.

Tahniah pu3 ucapkan atas himpunan mahasiswa petang td. Atas bantahan mereka dengan tindakan SMM sabtu lepas. Tahniah pu3 ucpkan biro pelajaran puteri UMNO malaysia yg menghantar memorandum KE Kementerian pengajian tinggi pada jam 2.30 petang td. Tahniah pu3 ucapkan suara2 yg dizahirkan atas ketidakpuasan hati mereka dengan apa yg berlaku.

kini pu3 mengajak agar apa yg telah dilakukan hari ini cukup hari ini. Tidak perlu lagi ada himpunan bantahan ke atas ADAm ADLI . Biar pihak berkaitan melakukan tindakan ke atas dirinya serta 300 peljr yg terlibat.

Bukan pu3 puas hati dengan tindakan yg berlaku. Tetapi pu3 merasakan sudah tiba masanya kita hentikan tumpuan kpd individu tiada kualiti ini. Semakin kita memfokus pada mereka semakin naik saham mereka, populariti mereka semakin meningkat. Kali ini kita pastikan nama2 mereka ni tenggelam agar tiada lagi kebanggaan pakatan atas 'keberanian' bodoh dan kurang ajar tersebut.

Jom kita bantu YAB perdana menteri dalam mempublisitikan usahanya mencapai impian memenuhi apa yg dirancangkan untuk negara tercinta WAWASAN 2020. Menyedarkan mereka yg mungkin masih sedap terlena. Dibuai mimpi.

Jika mereka itu dikatakan tidak matang, kita tunjukkan bagaimana cara individu matang dengan mengurangkan diri dari terus melayan kerenah "kanak-kanak" yg berjasad dewasa tetapi akal belum mencecah 'mumayizz' itu.

PENGAJARAN BUAT SEMUA. PERISTIWA 17hb DIS

Assalamualaikum wbkt

Salam 1 Malaysia dan salam sejahtera. Akhir-akhir ini, setiap tindakan melakukan pindaan undang-undang untuk. Kebaikan rakyat telah dijadikan bahan oleh pakatan pembangkang menghentam dan menyerang kerajaan BN terutama UMNO. Sejak saya memegang jawatan biro pengurusan teknologi Maklumat dan multimedia puteri, sebagai pemantau, penulis dan bekerja di sebalik tabir cyber, pelbagai kerenah saya perolehi menampakkan ketidakmatangan yang semakin ditonjolkan oleh sikap ahli pakatan.lagi menyedihkan individu yang merelakan dalam tidak sedar dipergunakan.


Peristiwa 17hb disember 2011 sebagai 1 lagi kejadian yang menjatuhkan reputasi pelajar pengajian Tinggi kerana penglibatan segelintir pelajar dalam himpunan sehingga terjadi kejadian menurunkan bendera YAB Presiden UMNO yang juga perdana menteri Malaysia. Kemudian diikuti tindakan memijak-mijaknya seolah-olah ia hanyalah sehelai kain pengesat kasut.

Kita mengharapkan orang menghormati diri kita tetapi tindakan juga membuatkan penghormatan yang kita ingini tidak akan tercapai. Ilmu menjadi tidak bernilai jika ia diletakkan pada kedudukan teori tanpa praktikalnya dalam kehidupan. Ilmu juga menaikkan martabat kita, selagi ia adalah ilmu positif.

Sikap seperti ini tidak menampakkan mana titik kata "KEINTELEKTUALAN MINDA" yang dikatakan oleh Ketua Angkatan Dewan pemuda PAS atau PERUBAHAN MINDA yang dikatakan adalah KEBEBASAN untuk para akademik. Persoalannya pelajar yang terlibat dalam himpunan 17hb ini benarkah layak dikatakan sebagai para akademik? Sebenarnya tindakan menyertai himpunnan 17hb atas tiket "KEBEBASAN" bukan suara sebenar mereka, melainkan atas dorongan pihak yang mempunyai agenda dan kepentingan mereka. Malangnya pelajar terlibat ini telah membenarkan diri mereka dipergunakan. Ini jelas menunjukkan mereka sebenarnya tidak MATANG. Dan MENTAH. Desakan pengaruh emosi membuta dan penglibatan unsur luar memperlambatkan proses pendewasaan mereka. Mereka seharusnya memikirkan kesan tindakan mereka itu menjatuhkan reputasi mereka sebagai individu bakal memiliki pendidikan tinggi apatah lagi sebahagian besar dari mereka bakal menjadi warga pendidik.

Saya mengharap, 'mereka ' ini sedar atas tindakan mereka. Cubalah belajar dengan apa berlaku di negara luar, tindakan berhimpunan dan bertindak sedemikian tidak menjamin suara mereka didengar. Buktikan kepada saya negara mana yang menjadi stabil dengan tindakan himpunan ala sedemikian. Allah swt menganugerahkan kita AKAL FIKIRAN untuk menguasai EMOSI dan NAFSU. Jangan merendahkan anugerah ini dengan membiarkan nafsu menguasai diri. setiap tindakan kita akan membawa nama diri dan keluarga kita. Baik dan buruk kembali kepada diri kita. CERMIN DIRI ADALAH BAYANGAN MINDA KITA.

Saya kesal kejadian sebegini boleh berlaku dikalangan golongan belia yang berpeluang melanjutkan pengajian ke IPT tetapi tidak membentuk mereka ke arah kecemerlangan minda.

Salam perjuangan dari saya
DG. MAIMUNAH SIDEK
EXCO puteri UMNO Malaysia
Biro Pengurusan Teknologi Maklumat dan Multi Media Puteri UMNO Malaysia dan Puteri UMNO Sabah
CT Team Puteri

ADAM ADLI KATA TIDAK KESAL ATAS TINDAKANNYA

Wahhhhh! Naik minyak budak adam ni. Semasa melakukan PC tadi dia menyatakan bahawa tidak akan memohon maaf atas tindakannya. Memang kurang ajar budak tak layak jd mahasiswa ni apa lagi jadi seorang pendidik.
Tapi peliknya kenapa muka budak ni pelik semasa salah seorang SAHABAT CYBER shoot gambar dia? Perhatikan reaksi wajahnya. Sangat berbeza dengan kebanggaan ditunjukkan oleh chergu bard kerana ada lagi 1 keldai jambu baru membantunya melaksanakan kipas untuk anwar kesayangannya. Apa yang ada dalam fikirannya ya? tetapi reaksi wajahnya boleh memberi jawapan tersebut.

BANTAHAN PERKAHWINAN GAY POPULAR DUBLIN!!

ketua PBIK membuat laporan di balai polis Jinjang
demontrasi bantah tindakan budak gay
membuat kenyataan
ketua PBIK membakar gambar budak gay sebagai tanda bantahan
Masih ingatkah lagi gambar perkahwinan antara lelaki yang melibat salah seorangnya adalah anak muda melayu. Semalam exco pemuda UMNO menyatakan bahawa beliau akan ke Dublin utk menjejak perkara berkenaan.

Wah.. Semakin berani kan penampilan menunjukkan "GAY" ni di Malaysia. Laknatlah ambiga yang membuka keberanian ini! Cara pakaian pengantin Melayu lagi, siap dengan kelengkapan baju melayu sudah pasti mempunyai agenda sendiri. SEKSUALITI MERDEKA kah itu!????

Hari ni, Pertubuhan Belia Islam Kepong (PBIK) telah membuat laporan polis di Jinjang berkenaan tersebut serta membuat demontrasi membantah tindakan songsang tersebut.

Kemarahan mereka kerana pelajar melayu tersebut sebelum ini dikatakan hilang sehingga menimbulkan kebimbangan keluarga. Dan tersebarnya gambar perkahwinan antara lelaki mengejutkan keluarga kerana wajah pengantin lelaki tersebut menyerupai anak yang dikatakan hilang.

menurut info pu3 perolehi, budak ini mendapat tajaan petronas pengajian kedoktorannya. Malangnya kegagalannya berinteraksi dengan pegawai petronas terhadap keputusan pengajiannya yang jatuh, menyebabkan petronas menafik balik tajaannya pada mac yang lalu. peliknya, budak ini tidak kembali ke tanah air sehingga keluar berita perkahwinan songsang ini.

Ya Allah, kenapalah perbuatan zaman nabi Luth kini kembali menyerlah. ! Ambiga! Awaklah pencetus keberanian ini! Laknat ke atasmu.!!!!

HIMPUNAN "MAHASISWA' 17hb didalangi ANWAR JADI PENCURAH MINYAK DALAM API

TARIKH 17HB DIS 2011. ANWAR BERSAMA PELAJAR MEET ANWAR MAHASISWA
INI WAJAH2 MAHASISWA YANG BERTEMU ANWAR. ADA ANDA KENAL TAK?
INI ANWAR. BUKAN SUPERIMPOSE YA.
ANWAR SEDANG BERBINCANG DENGAN SALAH SEORANG PENAJA PERTEMUAN
DOK BERCAKAP PENUH KUSYUK DAN BUAT MUKA MINTA SIMPATI AGAKNYA
PELAJAR NI, ANAK SIAPA YA?
EH.. POSISI ANWAR NI.. SEBIJI MCM DALAM VIDEO.....DOT DOT DOT
CERIA NAMPAK ANAK2 YG LUPA TANGGUNGJAWAB MEREKA SEBENAR. NAKA SIAPA NI?
Sebelum 17hb dis 2011. Memang pu3 membaca tweet Anwar ni berkata perjumpaan "kebebasan" pu3 terbaca sepintas lalu bermula malam 15hb-16hb. Malangnya, kali ini pu3 tk plak save tweet tersebut.

Pada petang 17hb, rakan pu3 'tupai' bbm pu3 bahawa serombongan mahasiswa dan mahasiswi telah berarak mengakibatkan kesesakan jalan raya di kuala lumpur menuju ke PWTC. Pu3 terfikir, takkan hanya sebab bantahan akta AUKU depa buat macam ni ? Mesti ada penyebabnya. Posting awal hari ni pu3 tunjukkan pemimpin PKR tian terlibat serta dalam perarakan tetapi pict di atas memberi jawapan siapa memulakannya. Terima kasih azmykelanajaya , pict tu sgt berguna

Tgok tarikh pada papan tanda tu tarikhnya 17hb. Kemungkinan pagi mungkin juga malam selepas. Tetapi bagaimana pertemuan ni mengubah segalanya sehingga tindakan berlaku pagi ni dan petang ini.

MANA PEJUANG LAIN?

Sedihnya pu3 dgr berita rakan cyber hanya 5 orang sahaja yg berada di tempat kejadian di mana adam adlin bersama chergubard dan rombongan sedang bermegah tunjuk kuasa!
Tahniahlah pu3 ucapkan pada rakan seperjuangan SAHABAT CYBER bersama 4 org lg rakannya yg sentiasa update news n pict pada pu3 yg jauh di seberang lautan china selatan ni. Soal kebenaran. Pu3 dah tk kisah dah risiko. Selepas PAU lepas, pu3 seminggu dok fikir di mana perjuangan pu3 berakhir. So biarlah pu3 berjuang dalam landasan nama pejuang kebenaran utk parti uMNO.
Hidup mati pu3 dlm dunia politik, pu3 serahkan pd mereka yg menilai. Pu3 sudah sedia jd orang awam semula jika itu ketentuannya.

peristiwa sekrang tengah berlaku di bukit Aman- ekslusif

KENAPA MAMAT NI SENYAP JE? KATA SUARA KEBEBASAN, KENAPA ORANG LAIN BERCAKAP?
CHERGU BARD PULA BERSUARA. JENG3 DIA NI KAN PENGIPAS KING OF DRAMA!
MAMAT NI MUKA TUNJUK GABRA JE, KOTNYER MENYESAL AGAK2NYER
Berlaku pergaduhan mulut antara pejuang BN bersama rombongan chergubard yang mengiringi mamat adam adli ni. Tgok je pict yg pu3 postkan ini.

Budak adam adli yang memakai baju kemeja kotak coklat.

Menyedihkan, bakal pendidik yg langsung tk berkualiti. Bahaya utk mendidik generasi akan datang. Klu dh baru belajar. Fokus belajar. Niler masalah org rasa bijak sangat, pada hal diperkudakan.
Persoalan pu3 kenapa sehingga kini kepimpinan senyap je? Plsss say something! Kredibilit YAB PM dipijak2 korang still playsafe ker?

tahniah kepada Ketua pergerakan Puteri UMNO Malaysia YB Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin yang berani membuat kenyataan bahawa tindakan Pelajar tersebut menunjukkan tidak MATANG.

PELAJAR UPSI ADAM ADLI MAKIN BIADAP!

PC Adam adli pagi 19hb disember 2011
Pagi tadi menurup info pu3 dapat. Budak yang terlibat menurunkan bendera YAB PM telah diberi peluang mengadakan sidang media. Tengok pict pertama. kehadiran sam ketot menambah keberanian pelajar tk belajar ini sebagai penambah perisa dengan kenyataan bahawa SAMM tidak kesal dengan tindakan menurunkan bendera tersebut, Malahan telah mengumumkan akan bertindak sekiranya tindakan disiplin dijatuhkan ke atas tindakan pelajar tersebut

tindakan apa tu? nak tunjuk samsengker? inikah korang nak ubah minda pelajar dari positif menunjukkan kematangan atas menjatuhkan kualiti mereka lebih baik dari pelajar taraf tadika?

INSIDEN PWTC 17HB DISEMBER 2011. DI MANA TANGGUNGJAWAB YANG TERLIBAT


komander no 2
Beberpa hari pu3 dok memikir risiko menayangkan gambar ini. tetapi akhirnya pu3 ambil keputusan kerana tindakan mereka ini telah menjatuhkan reputasi baik rakan mahasiswa dan mahasiswi lain yang tidak terlibat. Asyik disebut tindakan 'mahasiswa' dan mahasiswi. adalah tidak adil bagi yang tidak terlibat.

menurut sumber. iniler komender 1 yang menambah keberanian pelajar terlibat

gambar-gambar pelajar secara individu ini adalah mereka dikatakan sebagai ketua yang menambah semangat rakan-rakan yang turut hadir perhimpunan tersebut. Komender pelajar.
Pelajar UITM (menurut sumber di kawasan kejadian)
mahasiswi yang mnjadi komender mahasiswi terlibat
komander no 5
komander 5
budak ni siap pakai baju BERSIH lagi. jelaslah sangat kecenderungannya

Wajah ini perlu diberi perhatian, tetapi nak tau siapa dalang sebenarnya sehingga terhimpun mereka ini ke perkarangan PWTC. pandang wajah ini dan kalian komen sendiri siapkah mereka. maaflah, dalam hal kebenaran, pu3 tak peduli siappun mereka walupun mereka ini kepimpinan pro kita sendiri. mereka sepatutunya lebih matang (memang matang mengikut usia) Kalau pakatan tak apalah, memang tugas merekapun.
siap bersms @ bbm kot menghantar laporan perjalanan. Tian PKR


Persoalan pu3. kenapa pemimpin ini turut sama? jika membantah akta AUKU diakan pemegang jawatan. menurut sumber, dia berada di sana konon menerima memorundum bantahan mahasiswa. xder office ker sampai nak juga berkumpul di perkarangan PWTC? How? Pu3  tak akan komen, koranglah memberi pendapat ya. pu3 hanya postkan gambar ini

menyedihkan tindakan pelajar selepas menyerahkan memorundum, mereka menurunkan pula bendera YAB PM malahan ada khabar dikatakan bendera itu juga dipijak oleh segelintir pelajar yang terlibat. Pelajar yang menurunkan bendera tersebut dikenali sebagai ADAM ADLIN dari Penang.
insiden menurunkan bendera YAB PM
tindakan mereka menyebabkan jalan di kawsan KL mengalami kesesakan
perkarangan PWTC
kenapa tutup muka?
sebaik sahaja bendera YAN PM diturunkan, bendera AUKU pula dinaikkan mengganti tempat. Apa maksudnya?
Korang fikirkanlah sembil melihat gambar ini. Pu3 letakkan keputusan dan pandangan korang pada kawasan komen. Persoalan pu3... kenapa perkara ini dibiarkan? Selama ini, pu3 meletakkan PWTC adalah tempat paling selamat untuk pu3 berpolitik kerana ada rasa jaminan. tetapi insiden ini membuatkan pu3 terfikir. Mana bahagian keselamatan. Bayangkan ketika pu3 bermesyuarat di dalam bangunan, tiba-tiba bangunan ini diserbu. Adakah serbuan itu juga dibiarkan? fikirkanlah. pu3 menulis berdasar  apa yg pu3 rasa. Bagimanapula kakitangan bukan UMNO , jabatan lain yang menyewa dalam bangunan ini? renungkan....

TAHAP KEMERAPUAN BUDAK PKR AMPANG DAH SAMPAI SINTING

Berulang kali pu3 cuba untuk membalas borak group RP ni, tetapi setiap kali itulah juga akal waras pu3 menghalang untuk pu3 berbuat demikian. Korang tengoklah pict yang pu3 sertakan ni.

Baru je pu3 menonton berita tentang kepimpinan PKR bukit gelugor letak jawatan dan keluar PKR serta kembali ke GERakan. Bagaimana ketidakstabilan DAP kini. Lawak bodohnya budak2 PKR Ampang dalam group ni tahap keperasanan mereka semakin tinggi peratusnya konon depa bakal kuasa pemerintahan. Apa yang pu3 fikirkan, depa ni nak naik sawan kot kerana. Semakin melangkah undur jauh dari cita-cita mereka. Borak dalam group sekadar lepas rasa.

Kenapa pu3 merasa mereka ni dah tahap sawan dan gila. Depa boleh kata YAB DSP Najib bodoh! Celaka sungguh! Nak je pu3 komen balas nak kata " tahap keperasanan org gila memang sesuai utk korang! Kalau PM baca komen korang ni, rasa simpatinya lebih tinggi dari tergelak. Sebab korang sangat terperasan sendiri!" Pu3 memang bencikan mereka tapi simpati juga sebab mereka ni tiada kestabilan minda. That why pu3 tak rasa waras kalau ikut komen borak. Kekwn pu3 pro-BN, hanya balas gelak jelah sbb layan lebih debat, tahap depa tk layak dilayan seriuspun!

Pu3 rasa, jenis orang begini, boooo layan je. Memenatkan jari je taip keypad balas.