Followers

LAGU LAMA KEMBALI bERDeNDANG

Kalau diletak panas, bukan lagi panas, berapi-api dengan lenyataan yang dilafazkan oleh timbalan presiden. LDP dalam ucapannya perasmian Pemuda dan Wanita LDP telah mendendangkan lagu lama yang sebenarnya telah dijurikan dan diputuskan.

Kemudian seruan tersebut disahut pula oleh ketua wanita LDP seintonasi mendendangkan lirik lagu tersebut dengan lebih terperinci. Diikuti irama sama oleh ketua Pemuda LDP. "Penggiliran" tajuk disediakan.

antara ayat yang dinyatakan oleh nancy. Lim :

" For the past 16 years of bN ruling in sabah. Nancy pointed out that the Chief minister's post was held more than 11 years by muslim bumiputera, 4 year by chinese and only 9 months by the non-muslim bumiputera...."

Pu3 faham maksud ketiga kepimpinan. LDP, mereka membangkitkan semula isu penggiliran yang telah dijanjikan sebelum ini. Ertinya kononnya berlaku ketidakadilan dalam penggiliran tersebut. Yeker? Besar sangatker kedudukan mereka sehingga mereka ni beriya-iya sangat berkehendak dan terdesak mengiri kerusi tersebut. Mampukah mereka? Menjaga kerusi yang sedia adapun sukar diaplikasi keselamatannya.

Pu3 ingin refreash ingatan mereka yang semakin luput daya ingatan ( agaknya hampir expired. Tu yang asyik terlupa) 2003, penggiliran telah diputuskan dalam perundingan dan keputusan tetap diterima oleh seluruh kepimpinan BN sabah, dilupuskan dan dimansuhkan. Bukan ketetapan yang hanya diumumkan tetapi dipersetujui dan diterima oleh keseluruhan kepimpinan. Kenapa kini diungkit semula? Kuat sangatker kedudukan mereka kini sehingga kepimpinan sayap dan timbalan presiden LDP berani mengungkitnya.

Tindakan mereka dalam keluarga BN, umpama menghidupkan bara utk membakar rumah sendiri. Jgn lupa, UMNO parti bermaruah, apa yang dilakukan memberi penghargaan dan penghormatan kepada seluruh ahli keluarga BN, lembut memberi laluan. Tetapi lembut bukan bermakna membenarkan diri dipijak!

Jika ingin menyuarakan perkara yang boleh mencetus kehangatan, tak bolehkah perkara ini disuarakan atas meja mesyuarat. Kalau ingin lebih akademik, sediakanler kertas kerja. Hehehhehe tu mcm pelajarnya thinking, yang formal. Baut it was good. Ia tertutup dan muhibbah. Bukan seperti akal yang tk matang, seperti suara mereka tak mampu dizahirkan dalam perbincangan.

Usah dibalun media ya kenapa isu ni terkeluar. Itu tugas mereka, yang perlu dituding adalah mereka yang menyuarakan.

Pesanan pu3, fikirkan semula. Usah mengipas perkara yng boleh menghidupklan api dalam keluarga. Dan ukurlah pakaian sendiri sebelum nak menyarungnya. Fikirkan.

P/4: gambar di atas, gambr pu3 ambil sebagai hiasan. , kebetulan pu3 terlibat dalam majlis penerangan perdana sabah.

COUPLE OF PAS AND DAP

Pu3 memang suka membaca tulisan Ee si kucing ini. Bukan taksub tetapi apa yg dinyatakan itu ... YES! Jom baca

Pemimpin DAP Persendakan Al Quran dan Hadis Pemimpin PAS dan Penyokong bertakbir Menyokongnya..

Firman Allah dalam Al Ma'idah ayat 57 yang bermaksud :

"Wahai orang yang beriman!Janganlah kamu melantik orang yang menjadikan agamamu sebagai bahan ejekan dan permainan,(iaitu) di kalangan orang yang telah diberikan kitab sebelummu dan orang yang kafir(orang musrik) itu sebagai pemimpin dan bertakwalah kepada Allah jika kamu benar-benar orang yang beriman".

Sebaik saja DAP dapat memerintah Pulau Pinang dengan nada mengejek dan menghina Lim Guan Eng mempersendakan kononnya akan mengikut cara pemerintah Khalifah Umar bin Abdul Aziz maka bertakbirlah para HamPAS.Hakikatnya hanya mainan bibir untuk mengula-gula penyokong PAS yang begitu taksub.

Dalam mengejar kepentingan politik, pemimpin PAS dan PKR sanggup bersekongkol dengan pemimpin kafir DAP yang secara terang-terangan menghina Islam. Apabila pemimpin DAP memetik kata-kata hadis dan al-Quran dalam ceramah mahupun dalam Persidangan DUN seperti yang berlaku di Selangor, pemimpin PAS dan PKR yang beragama Islam bertepuk tangan tanda terhibur. Sedangkan hakikatnya, tujuan pemimpin DAP yang menggunakan hadis dan al-Quran adalah sebagai mempersendakan agama Islam khususnya orang Melayu.Dimanakah maruah kita sebagai seorang Islam apabila Ng Suee Lim Cina DAP yang tidak pernah mandi wajib dan mengambil wuduk mempersendakan bacaan ayat suci Al Quran dengan bacaan tunggang langgang dan seberono.

Seingat Ee, ini bukan kali pertama pimpinan DAP melakukan perkara sedemikian rupa, malah sudah beberapa kali termasuk membacakan ayat al-Quran. Bukankah akidah itu terbahagi kepada tiga iaitu pertamanya ketuhanan, keduanya kenabian dan ketiganya sami'yat.

Ingatlah pemimpin-pemimpin DAP bahawa agama Islam bukanlah agama yang mudah dipermainkan. Malah pengikut Islam tidak pernah menghina agama lain. Jadi, usahlah pemimpin DAP menjadikan agama Islam itu sebagai agama yang mudah dipermainkan. Jangan hanya kerana politik, pemimpin DAP boleh sewenang-senangnya mempermainkan agama Islam. Islam agama yang suci dan murni.

Bagaimana larangan yang begitu jelas dari Allah ini langsung tidak di ambil kesah oleh Para pemimpin PAS.Mereka begitu taksub untuk terus bersetongkol dengan DAP yang begitu jelas mengunakan mereka untuk berkuasa.Dimanakah maruah Islam yang selama ini diperjuangkan oleh PAS kerana kuasa sanggup memperdagangkan agama sendiri.Mana Maruah! Agama dan Bangsa..Jangan kerana keduniaan PAS dan Penyokong taksubnya sanggup membutakan mata,hati dan memekakkan telinga.. Ingatlah Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana..Renung-renungkanlah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

TAK FAHAM AtAU BUAT2 TK TAHU?

Pu3 pelik bebenor ngan LGE @ LKS ni. Semalam, pu3 tgoklah buletin utama. Pendedahan anak LGE yg dikaitkan konon mencabul gadis bawah umur dan kononnya ia adalah tindak benar memandangkan gadis itu berada di Amerika kini.

Secara logiknyalah, walaupun di mana gadis itu, LGE @ LKS bukan manusia xder duit, anak LGE mampu pergi ke mana sahaja tanpa bimbangkan soal kos kewangan.

Pendedahan dr novandri dan papagomo tersebut, hanya dijawab melalui kenyataan akhbar sahaja? Kenapa tidak melaporkan sahaja pertuduhan ini kepada pihak berkuasa dengan mendakwa kedua blogger ini membuat fitnah. Kalau tidakpun terus failkan saman ke atas keduanya kerana menjatuhkan reputasi mereka dengan dakwaan tersebut. Persoalan pu3 menjurus kepada.

1. Adakah LGE dan LKS menolak kredibiliti PDRM dalam menyiasat pertuduhan tersebut. Atau menolak kuasa keadilan undang2 melalui mahkamah?

Atau

2. LGE dan LKM sebenarnya tahu perbuatan si anak adalah benar seperti yang didakwa oleh blogger tersebut. Saja cover2

Tahniah pu3 ucapkn pada papagomo dan dr novandri atas keberanian mereka mendedahkan perkara ni tanpa memikirkan risiko keselamatan yg bakal mereka hadapi. Maklumlah PKR , DAP ni spesis xpeduli undang2pun. Ala2 gangster atau mafia. (Agaknya lebih menonjol jika negara ini diperintah olh mereka! Na'uzubillah!)

Seperkara lagi, kenapa kenyataan TSMY disalah anggap oleh kedua pemimpin anak beranak ini. TSMY tidakpun melakukan sebarang pertuduhan menyokong pendedahan blogger itu adalah benar. Kenapa dibantai? Pu3 melihat ia sebagai pandangan normal dan waras dengan mencadangkan agar keluarga terbabit membuat laporan polis untuk menyiasat. Kenapa kalut sangat. Agaknya stress sehingga tak mampu menilai cadangan tersebut sebagai cadangan baik. (Pu3 tak hairan dengan pandangan negatif habis kebanyakan pemimpin PR ni) emo lebih dari warasnya

KENAPA LGE ENGGAN MELAPOR KEPADA POLIS? Fikirkan

P/s: gambar hiasan je tp ada kaitan LGE juga hehehehehhehe ( ambik dr rakan ni)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SOALAN DAN JAWAPAN

Rasanya ramai yang menerima broadcast @ sms seperti ini. :
--------------------------------------------------
By Gomen Man

Whenever Tan Sri Muhyiddin Yassin opens his mouth, everyone should remember that he stands a good chance of becoming the prime minister. 

Unlike Dr Novandri Hasan or Khairy Jamaluddin or some junior Umno politician, Muhyiddin is the deputy president of Umno and DPM.

I bring attention to this because of his comments vis-á-vis the now discredited allegations that Lim Guan Eng's 16 year-old son molested a girl in his school. The principal denied the incident, saying the boy was not even in school at the time of the alleged incident and investigations showed that the girl shopped around by Umno bloggers was a foreigner. The girl has since said that she has not been in Malaysia for seven years. 

So Muhyiddin's statement that Lim must go beyond just denying this incident is strange. Either the DPM is dense or is the type of politician who loves to support the indefensible. 

But since he is holding Lim to a very burden of proof, perhaps Muhyiddin also should be held to high standard regarding some allegations about him and his family. 

Is Muhyiddin's son-in-law the mover behind the billion ringgit biometric scanning project? Why was this project pushed through without a back up system? 

Is it true that Prime Minister Najib Razak was against the biometric project and that it was rushed through when the PM was away? 

Was there an open tender for this project or was it a sweetheart deal? 

Is it true that Muhyiddin is marshalling his forces to move against Najib? Is the relationship between their wives very bad? 

This is the discussion among Umno people. So please, Muhyiddin, please privide cogent evidence that all this is not true. 

A bland statement of denial will not do
--------------------------------------------------
Jawapan dari sahabat tentang ini. Sila baca dan renungkan

" I can confirm it is not true. TSMY is 64 and DSN is 58. DSN is more superb in all aspects. Drop this discussion as it does not bring any benefit to anyone, instead it'd cause disasters. I stand strong behind DSN and TSMY. I know for a fact that TSMY want DSN to lead. We as young leaders of tomorrow need to be responsible for what we say and do as it has impact on the future. I beg you to stop all these nonsense ~ F OMAR"

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kemunafikan dan penuh Retorik PAS semata mengangkat Wajah Ulama' tidak lebih dari bayangan Abdullah bin Ubai Tokoh Munafik..

Saat pu3 terkial2 mencari info, sekali lagi ee si kucing datang menyenangkan perasaan pu3. Jom baca apa pandangan nya lagi :

Ee ingin menerangkan bahawa rakyat negara ini terutama mereka yang menyokong Parti PAS sejak turun menurun, generasi demi generasi kena tipu hampir saban malam, saban minggu, saban bulan dan saban tahun.Mereka Pemimpin PAS akan memulakan syarahan dengan ucapan assalamualaikum, memetik sepatah dua ayat al-quran dan kemudiannya mula memaki hamun, memfitnah dan mambawa berita yang beliau sendiri tidak pasti benar bagi tujuan menimbulkan fitnah dalam masyarakat, diakhiri syarahan mereka dengan perjuangan Islam kononnya ingin melaksanakan hudud mengikut lunas demokrasi negara ini. Penutupnya maka menyeru pengikut papa kedana supaya menderma ke arah jihad untuk melaksanakan hudud dan mengubah perlembagaan yang mereka panggil kafir.

Pada Ee persoalannya bolehkah semua ini dipercayai? Bolehkah sebuah parti yang tidak pernah bertanding kerusi parlimen untuk mendapat majoriti 2/3 mengaku untuk melaksanakan hudud dan mengubah perlembagaan?.. Dengan apa mereka hendak lakukan jika mereka menang semua kerusi yang mereka bertanding pun tidak cukup simple majoriti apatah lagi untuk mendapat 2/3 majoriti bagi melaksanakan idealisme perjuangan mereka?..Dalam pilihan raya lepas Pas hanya bertanding 60 kerusi. Simple majoriti sahaja memerlukan 98 kerusi manakala 2/3 pula memerlukan 128 kerusi parlimen. Kalau menang semua pun 60 kerusi masih tak boleh memerintah atau buat apa apa pun. Ini parti nak perjuangkan Islam?..Pada Ee ini parti penipu besar.

Pada Ee mereka Ini semuanya adalah kerja penipu dalam ceramah yang dilakukan hampir 24jam dengan menjaja Tin Milo kosong meminta sedekah rakyat kononya untuk berjihat.. mereka hanya mempersendakan ayat al-Quran dan hukum Allah bagi mendapat keuntungan dunia semata-mata. dengan meletakkan slogan perjuangan Islam dan hukum Allah sekian banyak antara mereka meraih eluan berjumlah puluhan ribu ringgit setiap bulan.Mereka inilah golongan yang diingatkan Allah bahawa menjual ayat al-Quran untuk keuntungan dunia yang sedikit..Memalukan dan memualkan.

Penipuan demi penipuan dalam PAS dapat dilihat bukan saja dalam PRU mahu pun PRK tetapi juga sepanjang masa. Mereka pemimpin mahupun penyokong tegar tidak pernah melaksanakan sepenuhnya hukum hakam yang ada dalam Al Quran mahupun hadis.Apa yang mereka lakukan hanya pembohongan dalam kehidupan penuh dengan kepura-puraan.Dalam Islam tidak pernah mengajar penganutnya untuk bercakap bohong dan penuh berdolak dalik penuh kemunafikan.Setiap sesuatu hukum itu penuh dengan ketegasan dan begitu mendalam pertimbangannya.

Pada Ee kenyataan atau apa yang dikatakan fatwa oleh penyokong2 PAS yang dikeluarkan oleh ulama'2 PAS begitu memesongkan dan penuh dengan kekeliruan.Jika sifat manusia disamakan dengan sifat Ketuhanan Yang Maha Esa itu adalah salah dan sangat keterlaluan jika mengatakan bahawa Allah Mencarut dan bersifat jahat iaitu samsing seperti yang difatwakan oleh Nik Ajis.Begitu juga jika urusan surga dan neraka boleh ditentukan sendiri oleh manusia dimana letaknya keadilan Allah itu sendiri.Begitu juga bagaimana Hadi Awang mengeluarkan fatwa bahawa Mati Menentang UMNO ada lah Jihat bagi PAS.Layakkah seseorang yang memilih untuk menyertai PAS akan masuk surga dan mereka yang tidak menyokong mereka digelar sebagai kafir.Pada Ee inilah Penipuan yang terbesar PAS terhadap umat Islam negara ini.

Dalam Muktamar PAS baru-baru ini, PAS melaungkan untuk memperjuangkan negara kebajikan selepas sekian lama mendakwa parti itu berjuang untuk menubuhkan negara Islam dan hudud hanyalah satu retorik untuk mengkelabui mata rakyat agar mengundi mereka.Jika nak melaksanakan Hudud mereka sepatutnya mengerakkannya di Kelantan dahulu dan sepatutnya Kelantan menjadi model sebuah negeri berkebajikan.. jika PAS benar-benar ingin melaksanakannya konsep negara berkebajikan selepas diberi peluang lebih 20 tahun memerintah negeri itu.Namun hakikatnya "Kosong".. Hudud PAS hanya dipertengahkan setiap kali nak diadakan PRU saja.Sebaliknya tiada apa-apa perancangan yang dibuat oleh Kerajaan Negeri ke arah itu sehingga sekarang hanya satu Retorik saja.Apa yang Ee difahamkan bahawa kerajaan Kelantan nak melakukan kebajikan terhadap rakyatnya pun tidak terbuat inikan pula nak menubuhkan Negara Berkebajikan.Ee difahamkan hanya RM1 juta hingga RM3 juta sahaja setahun yang dibelanjakan oleh parti itu bagi kebajikan rakyatnya..Mana perginya duit Tin Milo yang sering dikutip setiap kali berceramah di keseluruh pelusuk Tanah Air???..

Pada Ee berasaskan perkembangan yang berlaku di Kelantan cadangan untuk membina sebuah negara berkebajikan hanya satu slogan untuk mengelirukan rakyat apabila gagal dengan slogan membina sebuah negara Islam disebabkan tekanan DAP.Pada Ee PAS penuh dengan Kemunafikan dan penuh dengan retorik semata untuk mengangkat Wajah2 Pemimpin yang kononnya dari golongan Ulama' tapi sebaliknya tidak lebih dari bayangangan Abdullah bin Ubai salah seorang Tokoh Munafik zaman Rasulullah saw..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

FULAMAK RAMAINYA PENYOkonG ANwAr! Kehkehkeh dlm mimpi je!

Tabik spring kt semuthitam blog. Pendedahannya semenanganya membuat pu3 tersengih lebar menahan jangan ketawa tersembur keluar

Gambar di atas adalah sebahagian dari cerita yang ada dalam blog itu. Rakan2 boleh melawat blog tersebut di sini :
http://semuthitam80.blogspot.com/2011/10/anugay-tergamam-lautan-manusia-di.html?m=1

Penipuan tak akan bertahan selama-lamanya. Mungkin dulu pandangan pengundi berbeza dan kini minda mereka dah terbuka. Kebenaran semakin menyerlah. Pu3 harap semakin banyak peluang pendedahan diperolehi seperti ini.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KENAPA HANYA. AZIZ BARI SAHAJA DIPERJUANGKAN?????

Pu3 membaca info rakan lagi sejak semalam memikirkan sama ada meneruskan permintaan iniker tak. Akhirnya... Pu3 putuskan kongsikan dalam blog ini . Ini maklumat rakan tersebut . Baca :
--------------------------------------------------
Friends..just want to share with u guys a text from the rector of IIUM..."Would appreciate it if IIUM could get strong support of young people via new media. "...

" She said elizabeth wong is taking advantage of the current situation.."
--------------------------------------------------
Tindakan dikenakan ke atas pensyarah UIA aziz Bari, sehingga berlaku rusuhan semalam ( info dr rakan) oleh pelajar2 upahan membuatkan pu3 persoalkan. Kenapa aziz bari diberi tumpuan terlebih2 sgt?

Ingat tak apa yang berlaku ke atas mantan rektur UNISEL yang dipecat? kenapa tiada rusuhan atau bantahan atau kekecohan oleh kepimpinan pembangkang? Mereka blok habis isu tersebut dan membuat kenyataan hal ini orang luar tidak boleh masuk campur.

Kenapa aziz bari sebaliknya? Rektor uIA menerima tekanan hebat dengan tindakan penggantungan sementara bertugas aziz bari. Jawapannya mudah, kerana selama ini aziz bari sememangnya side ngan PKR. Sangat rapat dengan ketua penerangan PKR, info pu3 dapat , dia juga selalu terlibat dengan program PKR.

dia seorang akademik, hakikat tiada sesiapa boleh nafikan. Tetapi adakah seorang akademik itu menjadi seorang bijak, ya, tetapi bijak dalam bidang ilmunya tetapi mungkin tidk pada bidang di luar ilmunya.

Do not show ignorance if they made ​​themselves a leader .A teacher is not necessarily more intelligent than students.

Dalam kes ini, ada pula mamat tak tahu peristiwa menyamakan tindakan aziz bari ngan penghapusan kekebalan raja2. Jelas sangat mamat ni, tahu je berhujah tetapi mulut n jari tak ikut minda. Kes penghapusan kekebalan raja2 tk membawa menderhaka. Dan apa yg dilakukan oleh Bari sangat berbeza. Ia adalah kes yang sangat berbza. Fikir2kanlah... Kalu bari ni bukan orang Pkr, adakah Demo semalam akan berlaku, t dada tanya minda.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SMS CELAKA KOK!

Baca mesej ni! Pu3 rasa klu perempuan ni berada di hadapan pu3 sah pu3 siram dengan air . Bg dia sedar sikit! Beginikah perangai seorg wakil rakyat ? Bukan bekerja membantu rakyat, melaga2 dan memperbodohkan mereka pula! Baca:

Sms dari terasa kok "Dear bro and sister in Christ, following the statement by Sultan of Selangor on Jais raid in DUMC, there'll be a big anti-Christianity rally in Shah Alam Stadium on 22 October, Saturday 2pm organised by Perkida, Perkasa etc. We're afraid this will intensify tension between Muslims and Christians. PAS will issue a statement tomorrow that urge members not to participate. Pls pray for God's intervention."
( Ini satu provokasi ternyata dia mahukan ketegangan Kaum)

Bila masa Perhimpunan sejuta umat ini anti kristian? Ianya mempertahnkan keislaman seorg. Muslim dari usaha pemurtadan oleh pihak yang mempunyai niat merosakkan akidah umat Islam, ia tidak melibatkan apa2 agenda politikpun. ! Takbir!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Borak TENTANG HUDUD PAS. Jom baca

Pu3 nak share perbualan dalam kump. Tk perlu pu3 maklumkan kump apa dan siapa. Cukup ia sebagai info yg oerlu kita tahu. Puteri akan gunakan perkataan A- seterusnya. Jom baca

A: 2 hari lepas dalam satu seminar yg di anjurkan pas ketua hakim syarie kelantan menegur pas x serius dalam hudud walaupun dah diluluskan 20 lalu . Pas Terkedu dalam teguran yg sinis itu. Tapi ia teguran yg membina. teguran bg memperbaiki keadaan kan bagus

B: Tindakan ketua hakim syarie tu betul.

C: bocor..ketua hakim syarie kelantan dah tau taktik hudud PAS..tu sebab dia tegur..kalau tak dia pun dah tegur 18 tahun dulu

B: Sila baca ini juga. Cuba fikirkan apa yg ditulis : http://www.zul4kulim.blogspot.com/

A: Betul, yg betul kita sokong yg tak betul kena tegur baru la harmoni

: Kalau saya , dua dua yg kuat cakap ni saya nak tgk sapa yg implement dulu saya akan support. Kerana bernaung dibawah hukum allah ni wajib ke atas muslim. Kita kena ingat hudud bukan milik pas ia milik bagi setiap yg ngaku muslim

B: Jika hudud itu mengikut ketetapan hukum islam, ia sememangnya tidak boleh ditolak, tetapi by individu saya menolak hudud yg disediakan oleh PAS kerana ada yg tk kena. Paling terdekt seksyen 14 hudud yg diluluskan di tggnu 2002. Liwat. Baca

D: Kalau pasal hudud ni sebenarnya kita sbg org Islam mmg wajib sokong dan x susah utk laksana undang2 hudud x perlu pindaan perlembagaan pun...artikel 74 jadual 9 senarai II cukup jelas

: Dewan Undangan Negeri mempunyai bidang kuasa mutlak utk menggubal apa sahaja undang2 yg berkaitan kesalahan syarie spt mencuri,murtad,merompak bersina...ini kesalahan syarie..kesalahan hudud

: Semua itu hak kerajaan negeri utk laksanakan kerj persekutuan x blh buat apa kalau kerj neg nk laksana

A: Tapikan D hudud tu undang undang yg menyelaputi semua yg x best tu ada pulak kes yg jadi bukan dibawah bidang kuasa mahkamah syarie pi civil tu yg kdg kdg terkilan tu

D: Yg musykilnya...perlaksanaan hudud yg digembar gemburkan Pas ini 1. Hudud hanya keluar bila dekat pru sahaja 2.Thn 1999 nik aziz kata sultan x luluskan tp bila pecah lubang yg Sultan dah tandatangan alasan nik aziz lak Tun M yg jd PM masa tu halang

: Then bila Tun M menafikan n keluar statement dr suk kel yg kerj negeri dah peruntukkan RM250k utk kaji semua benda pasal hudud ni...nik aziz kata x dpt laksana sbb peruntukan x cukup

A: Yg kita duk sebut zina mencuri merompak banyak lagi bab muamalah dan sbgnya yg kita jarang nak tgk

D: Persoalannya A bkn soal yg bcampur dgn undang2 sivil sbb bila nk laksana undang2 hudud tu...kita blh mskkan skali dlm hudud soalnya kenapa kita nk politikkan undang2 Islam

: Saya bkn peguam cuma bgtau apa yg saya tau...saya tgk sekarang keikhlasan utk Pas laksana hudud x der sbb kalau kita lihat dr kes anuar ibrahim...liwat n zina sudah cukup

A : Bg saya, dah malas nak pikir siapa nak champion hudud ni , saya nak baik siapa la yg bawa yg pasti mcm mana nak repositioning hudud dalam perlembagaan negara kalau perlu jadikan agenda bersama why not

D: Sbb apa yg Pas duk main sekarang pasal saksi...mana ada org nk berzina n meliwat nk panggil org utk tgk tp dlm Islam ada cara utk mengclarifiednya

A: Tolak tepi kalau hudud naik habis tgn byk kena ptgla apa la , baik kafir mahupun muslim kalau x buat jahat tak la kena

: Ok apa yg D text tu ada dlm quran explaination dia jelas sila rujuk ya

E: Apa pandangan anda kalau org islam je kena hudud, org bukan islam tak kena pulak? Adil ke tak?

D: Btl al-quran dah sebut dgn jelas

A: Not hudud utk semua baik islam mahupun bukan islam
Islam kan sarwajagat universal @ D awak rujuk makna surah an nur ayat 11 onward kena ikut exactly mcm tu tak ada excuse.

D: X timbul soal adil atau x tp kalau nk laksana semua kena sama Islam ke x ker...ni satu lg masalah undang2 ni x blh main2 buat cam tu...naper x nak buat kat bkn Islam kalau dah undang2 tu bagus sbb nak tarik undi bkn Islam jer

C: Bagi aku senang sangat..kalau laksana undang2 hudud ni nanti mesti JKM kena keluar lebih banyak peruntukan bila dah ada org islam yang kudung tangan kalau mencuri..yang bukan islam lak masih boleh kerja dan cari makan walau pun atas kesalahan yang sama

P/s: borak jika ada sambungannya akan pu3 kongsikan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hudud PAS menghalang perlakuan LIWAT terhadap orang lain selain daripada isteri?????!!!!

Ada yang tak kena ni? Kenapa ia berlaku? Sila baca ni :

Didalam Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud & Qisas) Terengganu 2002, iaitu Enakmen No. 4 Tahun 2002 bertarikh 02.09.2002, tercatat jelas di Seksyen 14:

"Liwat ialah suatu kesalahan yang merupakan persetubuhan diantara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau diantara seorang lelaki dengan seorang perempuan selain daripada isterinya yang dilakukan diluar tabii iaitu melalui dubur".

Sudah terang bersuluh pula. Cukup jelas daripada peruntukkan ini bahawa "bermain" melalui dubur isteri sendiri TIDAK termasuk sebagai kesalahan HUDUD didalam Enakmen Hudud & Qisas PAS!! Persoalannya ialah, mengapa bermain "dubur" isteri tidak termasuk kesalahan hudud PAS?

Sedangkan liwat melalui dubur ini adalah satu kesalahan hudud, samada dubur lelaki, dubur perempuan, termasuk dubur pondan, mahupun dubur isteri (samada dubur isteri sendiri, dubur isteri kawan, mahupun dubur isteri orang lain), dubur pemandu, dubur pembantu, dubur pekerja, dubur pembancuh kopi, malah dubur sesiapa pun. Asal main melalui "dubur", ianya adalah satu kesalahan hudud! Kenapa PAS membezakan bermain dubur isteri sebagai bukan satu kesalahan hudud?- yb zulkifli nordin (blog)

Pu3 tak akan sentuh hal hukum hudud ni dari pandgan perundangan syariah kerana pu3 pun takat syariah form 6 je, tk melayakkan pu3 nak berhujah panjang lebar ttg hudud ini. Dosa jika menyebarkan ilmu yg tidak tepat. Biarlah serahkan rakan yg mendalami pengajian syariah ini ( walau pu3 sering menerima tugasan menyiap tugasan rakan yg sedang beljar dlm bidang syariah.. Heheheheheh)

Tp kalau nk tahu juga liwat dalam Islam, rakan2 boleh layari portal ni : http://en.m.wikipedia.org/wiki/LGBT_topics_and_Islam

Dah baca dia atas? Pu3 nak membicarakan kenapa ada istilah pengecualian kebenaran liwat ke atas isteri dalam seksyen 14 hudud terengganu? Ada pengecualian, wal hal liwat ini secara logik akal ( sekali lagi pu3 tegaskan tak membicarakannya keagamaan) ia akan memudaratkan, perlakuan luar fitrah. Keinginan nafsu luar biasa jwabnya. Dah ada bahagian manusia khas utk seks, kenapa ruang pembuangan juga dipilih? Kenapa? Untuk kepuasan? Kenapa 'jalan' yg dah semulajadi itu tak memberi kepuasan ? Sah luar biasa!" Nak mengeluarkan buangan dan sisa proses makanan dari badanpun ada masa kesengsaraan berlaku, apa pula ditusuk dengan nafsu! Sah ia pasti menyakitkan ( xtau lah yg mmg nafsunya "luar biasa")

Sebagai perempuan, pu3 menentang perlakuan liwat ini walupun terhadap si isteri. Ia sesuatu tindakan sangat kejam. Haruis diingat, perempaun bukan hanya diwujudkan untuk jadi objek pelempias nafsu semata, ia adalah tidak adil! Isteri seharusnya ditempatkan kedudukan mulia kerana banyak. Pengorbanan dilakukannya untuk keluarga. Fikirkanlah!

Pu3 semakin melihat kenapa Tun Mahathir dahulu menolak pelaksanaan hudud, bukan kerana menolak hukum Allah tetapi hudud yg hendak dilaksanakan PAS sangat tidak relevan dan berat sebelah. Sebagai perempuan, nampak sangat hudud PAS hanya berpihak kepada mereka yag berstatus lelaki!

Rakan boleh lanjutan tulisan ini melalui paparan link yang pu3 sertakan. Sila baca di sini :
http://www.zul4kulim.blogspot.com/

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

BEBAS SANGAT. PERLU ADA TEGURAN AKHBAR INI- SINCHEW!

Semalam adalah seorg mamat inbox pu3. Xtauler apa maksud dia. Tp pu3 mmg sah xakan layan pesanan merapu tu. Biarlah pu3 tk dikatakan tak cerdik, asal tk menipu mcm orang2 pembangkang.

Pagi ni, mata pu3 disajikan tulisan yang membuat pu3 memikirkan, pembangkang asyik kata Malaysia mengamalkan sekatan bersuara, tidak bebas. Jika tidak bebas, kenapa masih ada akbar cina seperti sinchew boleh memalukan malaysia? Tak percaya? Baca ini :
--------------------------------------------------
Sinchew Daily News
Opinion Corner m/s 24
18 Oktober 2011

Nama baik Tercemar
Lim Sui Guan
Timbalan Editor


Satu ketika dahulu, semasa Ling Liong Sik memegang jawatan menteri pengangkutan, rakyat Malaysia bersikap lemah lembut seperti umpama ternakan yang jinak, apabila mereka mamandu di dalam kenderaan, sikap buas binatang mereka muncul, sekarang ini rakyat Malaysia diibarat seperti setaraf dengan manusia yang kejam.

Kemboja membekukan pembantu rumah mereka datang ke negara kita adalah contoh yang terbaru, Masalahnya bukan kerana kehadiran pembantu rumah Kemboja ke sini dalam tempoh seminggu terus mati, dan tidak pernah berlaku pembantu rumah Kemboja dibunuh di negara kita, tidak juga berlaku penindasan pembantu rumah Kemboja walaupun dalam beberapa peratus dalama 30 hingga 40 orang pembantu rumah Kemboja yang terlibat, sebaliknya kini sering berlaku penindasan pembantu rumah yang lain-lain di negara kita tidak habis-habis. Sebelum ini pembantu rumah Indonesia, sekarang ini pembantu rumah Kemboja, jika kita tidak hapuskan nama buruk yang tercemar di negara ini, mungkin pada akhirnya nanti kita tidak dapat menjemput pembantu rumah negara asing lagi.

Nama buruk negara kita yang memalukan itu kini telah tersebar luas sedunia, rakyat Malayisa bukan sahaja hebat dalam menyeksa manusia, bahkan menyeksa binatang juga amat mengharumkan nama negara ini.Negara kita hari ini juga menjadi terkenal sebagai sebuah negara transit perdagangan manusia, disenarai hitam oleh State Department of America; laporan dari jawatankuasa diplomat Amerika mengatakan pegawai Imigresen Malaysia bersekongkong dengan pihak Thailand, meminta duit kepada pendatang haram dan terlibat dalam memperdagangkan manusia.

Keldai dadah Malaysia juga sangat masyhur, 10 orang keldai dadah ditangkap di New Zealand, keldai dadah wanita yang tamak haloba juga ramai tidak terbilang, cara dan taktik orang asing transit dadah ke negara ini lebih menjolok mata kita semua.Cara dan taktik rakyat Malaysia meyeludup sangat luar biasa hebat, kenderaan yang hilang dicuri boleh dipasarkan ke negara yang tidak ada hubungan diplomat dengan negara kita seperti Israel. Badan pengkaji binatang liar antarabangsa telah melabal negara kita sebagai transit gading gajah utama dalam penyeludupan barangan itu.

Teknologi pemalsuan oleh rakyat di negara kita lebih hebat dari orang-orang negeri China, sarang burung walid tiruan punyai status mahkota 4 bintang, ada juga pegawai kerajaan palsu yang memasarkan sarang burung walid di negeri China, sungguh mengagumkan kita.Isu rasuah juga tidak kurang hebatnya, isu Bumiputera finance yang menggoncangkan mahkamah Hong Kong; peniaga Australia merasuah pegawai kerajaan negara kita untuk mendapatkan kontrak mencetak wang kertas, mahkamah federal Amerika di sebuah dokumen membongkar bahawa kakitangan kerajaan Malaysia pernah menerima rasuah.Industri pelacuran juga tidak kurang hebatnya, wanita Uganda diheret menjadi pelacur.

Pengalaman seks muda mudi rakyat Malaysia sangat luas, kita sepatutnya berterima kasih pada industri palacuran ini.Kes buang bayi semakin hari semakin canggih, boleh disumbat ke lubang tandas dan dipam dengan air saluran tandas, dihumban dari tingkat atas ke bawah, dibuang ke sungai dan ditanam, oleh kerana tidak mahu bayi-bayi itu dibuang merata tempat, pihak yang berkenaan buat kotak penyelamat bayi untuk perikemanusuaan, namun negara kita tetap bukan pencipta kotak-kotak bayi yang pertama.

Selain dari itu, ada banyak jenis jenayah, kes ragut yang membimbangkan pelancong asing, penipuan di laman web juga naik setingkat demi setingkat luar biasa hebatnya, taktik mencuri keteta dan rampas kereta boleh dilakukan tidak sampai satu minit.Kenapa negara kita boleh berlaku demikian yang menjijikkan? Ini adalah kesilapan besar pendidikan, kejatuhan akhlak, kehancuran sikap kemanusiaan, penguatkuasa yang tidak tegas, cuba melindungi orang salah, ataupun ini satu perubahan nilai-nilai dalam masyarakat hari ini?

Pihak yang berkenaan sepatutnya ambil berat, kenapa Australia hanya menghadkan negara kita sahaja untuk pertukaran pelarian? Sebenarnya ini bukan satu kebanggaan kepada kita. Pegawai-pegawai kerajaan yang menerima rasuah jika tidak digempur dan dihapuskan, tidak mungkin negara kita dapat hilangkan nama buruk yang dilabel selama ini; jika kita tidak menghadang kebocoran di kawasan keselamatan, penjenayah antarabangsa akan gunakan negara kita sebagai kem perantaraan kegiatan mereka, dan negara kita yang mendapat nama buruk itu.

Menjelaskan kedudukan diri sendiri, meminta maaf, adakah itu boleh selamatkan kita, yang lebih penting kita ambil tindakan menyelamat, kita perlu tahu, kita masih belum terlambat umpama walaupun kambing itu sudah terlepas, kita tetap siapkan kandangnya dulu, kerana ia masih belum terlambat lagi.
--------------------------------------------------
Amacam? Tulisan ini seharusnya tidak dilepaskan untuk disiarkan walau seperengganpun.

Kata tun faisal. Dalam blognya berpendapat : Adakah ini cara akhbar Cina menyokong tindakan pemimpin PR yang memburukkan negara di luar? Dengan memburuk-burukkan lagi negara menggunakan artikel sampah?
Sudahlah ia menyiarkan berita yang mengarut, tidak pula diberikan sumber berita, sahih atau tidak sahih beritanya, tahun kejadian dan tiada perbandingan antara jumlah insiden yang berlaku di negara ini berbanding negara lain di dunia.

Bukankah bila penjenayah ini ditangkap, ia menunjukkan kecekapan pasukan polis negara dalam membongkar kegiatan jahat dan haram individu dan kumpulan 'underworld' di dalam masyarakat? Usaha gigih kerajaan bagi menangani masalah yang disebut melalui NKRA dan bukan NKRA lansung tidak ditulis.

Jelasnya, tiada satu rujukan pun di buat kepada indeks dunia - baik Global Peace Indeks atau Global Competitive Report, sedangkan Malaysia di kategori sebagai sebuah negara paling selamat dan kompetitif di rantau ini dan dunia. Kalau setakat nak menulis di akhbar dan tulisannya seperti sampah; eloklah editor akhbar ini menulis di akhbar atau portal sampah milik pembangkang. Ia tidak sepatutnya disiarkan dan hanya akan mengakibatkan akhbar ini hilang kredibiliti!

P/s: bila ler etika kewartawanan ni selesai dibangunkan. Sebelum pu3 belajar hingga habis pengajian komunikasi hingga kini belum wujud lagi. Agaknya insyallah tahun depan sambung belajar lg 2 tahun, habis belajarpun belum ada lagi kot. Pu3 tk pertikaikan kredibiliti wartawan yang ada tetapi mempertikai mereka yang menggunakan media memburukkan nama negara.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

retorik dan penuh kemunafikan....kembalilah kepangkal jalan..

Dua tiga kucing berlari, manakan sama si kucing belakang, jejak pu3 tercari2, ee si kucing hanya seorang. Heheheeeh. Pu3 kongsikan cerita dia lagi hari ini . Jom baca :

Apa yang Ee nampak seperti biasa, dalam isu apa pun bila ada bantahan dari DAP, para pemimpin PAS akan mengambil sikap "Mengendur"dan Mengalah. Yang peliknya bila PAS berdepan dengan UMNO ia kelihatan seperti seekor singa yang ganas. Tetapi bila PAS melayani kerenah DAP ia ibarat seperti seekor tikus.

Pada Ee PAS lebih rela berada dibawah ketiak busuk DAP dan PKR demi mencapai kuasa politik dan kepentingan parti. Di mana peranan PAS sebagai sebuah parti tertua dan senior dalam Pakatan Rakyat ? Apa yang kelihatan DAP dan PKR lebih berpengaruh dan berkuasa dalam Pakatan Rakyat. PAS hanya sebagai "Tukang Sokong dengan menjadi Anjing Penyalak DAP" dan berperanan sebagai 'Kuli Batak' pembawa fail dan anak2 mereka sebagai Pemikul Bangkai DAP bagi memecah undi orang melayu.

Pada Ee begitulah kemunafikan para pemimpin PAS sehingga agama dipermainkan demi kuasa.Mereka sanggup berbohong dengan rakyat dan memutar belitkan apa yang telah dikata.Mereka lupa bahawa Allah itu Maha Mengetahui apa yang dikata walau hanya dengan bisikkan saja.Jika nak dihuraikan pembohongan pemimpin PAS kepada rakyat ,jika ditaip satu naskah penuh pun tidak tertaip,jika mengunakan dakwat satu tong besar pun tidak akan cukup.

Mahukah PAS meninggalkan DAP yang bermuka-muka semata untuk menghancurkan perpaduan Melayu dan seterusnya berkuasa dan menguasai politik tanah air ini?.Maruah agama dan bangsa akan terhina dan dihina jika mereka berkuasa sedarlah..Apakah PAS tidak sedar bahawa mereka selama ini dipergunakan ?. Apakah PAS tidak sedar bahawa selama ini mereka telah terkeliru oleh bisikan syaitan yang sentiasa mahu menyesatkan dan menjadikan PAS sebagai keldai tunggangan untuk melemahkan Islam dengan meruntuhkan perpaduan sesama Islam itu sendiri.

Masih relevan lagikah PAS dan Pakatan Haramnya di mata warga Malaysia untuk PRU 13.Sebelum PRU 12 pelbagai karenah dibuat dari demontrasi jalanan merosak harta benda,penipuan,fitnah dan pelbagai ulah semata-mata untuk kepentingan individu dan mendapat kuasa untuk memerintah.Selepas berjaya memerintah beberapa buah negeri dgn janji bohong dan pembohongan mereka,kini keonaran dlm PKR dan sekutunya semakin menyerlah.Bukan saja mereka tidak tahu mentadbir negeri2 yang mereka menang malah pelbagai perkara tidak masuk akal, kadang2 lucu yang mereka lakukan semasa mentadbir.Bagaimana mereka hendak memerintah negara pada PRU 13 nanti jika mereka sendiri sering berbalah sesama sendiri.

Kata2 Ee ini dapat dibuktikan dengan penghijrahan secara ramai Pemimpin PKR dan Penyokongnya dan kini penyokong2 PAS pula berlumba-lumba keluar dari parti kerana telah bosan dengan segala pembohongan pemimpin2 mereka yang menjanjikan langit dan surga tapi penuh Kemunafikan.Ingatlah bahawa negara kita pernah terjajah selama 446 tahun lamanya.Selama itulah otak anak bangsa kita telah dijajah dan diperbodohkan oleh bangsa asing segala hasil bumi dan kekayaan negara mereka rampas.Selama itulah anak bangsa kita telah menjadi hamba di negara sendiri.Kini sekali lagi otak anak bangsa cuba diPerbodohkan dik PAS untuk menjadi kuda tunggangan DAP anak beranak PAP yang mengamalkan Perkauman yang menebal seperti yang berlaku di Pulau Pinang.

Kini negara kita telah merdeka dan terlepas dari cengkaman penjajah.Negara kita telah merdeka hasil dari pengorbanan pejuang-pejuang yang berhempas pulas mengorbankan nyawa,harta benda semata ingin memastikan jenerasi akan datang dapat dibebaskan dari dijajah.Setelah 54 tahun merdeka segala pengorbanan pejuang negara telah menampakkan hasil,kini negara kita semakin makmur dan menuju kearah negara maju hasil dari pemerintahan kerajaan yang begitu mengambil berat tentang kesejahteraan rakyat dan negara.

Kita sebagai rakyat yang berbilang kaum dan agama sepatutnya merasa beruntung kerana dapat bergerak bebas serta beribadat dengan tenang tanpa berasa takut kerana negara kita yang aman damai.Namun keaman yang kita harapkan berpanjangan sehingga ke jenerasi akan datang mungkin akan menjadi sebaliknya.Kini telah kelihatan adanya usaha untuk menghancurkan perpaduan kaum melalui saluran politik yang menyemaikan sifat membenci pemimpin dan melagakan sesama kita.

Kalau pembangkang terutama PAS mendabik dada mendakwa BN semakin tidak diterima oleh rakyat, maka kali ini bolehlah pembangkang mencongakkan kembali "gelombang PRU 13" yang semakin hampir.Rakyat semakin kenal akan budi bahasa para pemimpin PAS yang semakin tebal kemunafikan mereka dalam usaha merampas hak bangsa dan agama yang mereka anuti..Rakyat semakin bijak dalam mentafsir apa yang tersurat dan tersirat di sebalik perkhawinan haram PAS dan DAP yang semakin layu menuju keambang kehancuran gara-gara kemunafikan para pemimpin mereka sendiri terutama Nik Ajis..

Ee dapat merasakan bahawa rakyat semakin dapat melihat dengan mata dan mendengar dengan jelas semakin banyak kekecohan berlaku dan semakin lama akan menyebabkan semakin banyak tembelang terbuka luas dalam dalam parti PAS mahupun Pakatan Haram Pembangkang..Pada Ee ini juga semakin membuka ruang jalan yang semakin besar kepada Pakatan Pembangkang menyiapkan Liang Lahat mereka dalam PRU 13 yang akan berlaku bila-bila masa.Rakyat semakin sedar bahawa Pakatan Pembangkang tidak dapat mentadbir dan tidak boleh bersatu..Jika mereka berkuasa alamat punahlah negara..

Dalam soal hudud yang tidak pernah terlaksana sejak lebih 20 tahun yang lalu dan diungkit kembali oleh Ulama' Pikon Nik Ajis pada Ee ini satu pengkianatan Nik Ajis terhadap ketuanya Hadi awang dan partinya.Pada Ee sikap begini menampakan bahawa PAS sebuah parti yang tidak pernah jujur dalam satu2 perjuangannya dan seolah-olah sesumpah yang akan bertukar warna mengikut keadaan sekelilingnya.Pada Ee sikap yang semakin kebudakan Ulama' Pikon Nik Ajis begitu merbahaya dan boleh merosakkan parti.Kerana sikap Ulama' Pikon yang tidak faham apa yang dikatakan maka para penyokongnya juga seolah mendapat penyakit yang sama.

Pada Ee dengan menyatakan bahawa PAS itu sebagai sebuah parti yang lebih Islam dari parti melayu lain, secara tak langsung Nik Ajis berbohong kepada dirinya sendiri dan juga kepada pencacai jemaah Pas yang taksub kepadanya.Yang nyatanya bahawa Pas tak jauh bezanya daripada parti politik lain yang bermatlamatkan untuk meraih undi dan juga mengimpikan kuasa pemerintahan.Bezanya hanya PAS yang mempunyai Nik Ajis yang sanggup menghalalkan apa saja asalkan dapat membahagiakan nafsu serakahnya untuk berkuasa walau hakikatnya dunia dah kata pergi..kubur melambai-lambai tetapi diri tuanya masih mengaku muda maka dengan cara angkuh menafikankannya.. individu seperti Nik Aziz tanpa segan silu telah memanipulasi Islam sebagai alat untuk kepentingan peribadinya di dalam politik.

Ee rasa dalam isu melaksanakan hudud di Kelantan semuanya salah Nik Ajis sebab semasa nak bersetongkol dengan Pakatan Rakyat dulu Nik Ajis sendiri yang setuju untuk tidak mengungkit soal ini lagi..Lagi pun dalam muktamar PAS baru-baru ini beliau juga telah bersetuju untuk mengugurkan slogan negara Islam dan hudud sebaliknya slogan Negara Berkebajikan pula yang perlu diperjuangkan..Inilah yang dikatakan pikun tua..dah nyanyok..cukup-cukuplah tuu...

Pada pandangan Ee Nik Ajis sekali lagi cuba menonjolkan dirinya sebagai seorang yang mengetahui apa sahaja termasuk membabitkan perkara dosa dan pahala serta balasan bakal diterima ketika di akhirat nanti.Ini menunjukkan Nik Ajis cuba memberitahu orang ramai bahawa beliau mempunyai kedudukan tinggi dan mungkin melebihi kedudukan Nabi berikutan kemampuannya mengetahui balasan bakal diterima oleh setiap manusia selepas mati.

Ee berpendapat Kalau mereka PAS nak memperjuangkan Islam, perkara itu sangat dialu - alukan. Buat betul - betul dengan hati yang iklas dan jangan jadi munafik. Jangan menipu rakyat dengan mengeluarkan dakyah - dakyah songsang dan memperkudakan agama semata untuk menarik undi Melayu Islam dalam masa yang sama mereka begitu mendukung DAP Laknatullah sehingga sanggup mengangkat kominis yang tidak beragama menjadi wira mereka.

PAS tidak boleh hendak salahkan UMNO kerana kegagalan PAS sendiri mempertahankan Hudud di hadapan DAP dan PKR.Pada pendapat Ee perkara yang paling memalukan apabila Haji Hadi menipu rakyat Malaysia bahawa DAP telah menerima hukum Hudud... Tetapi dinafikan sendiri oleh Karpal Singah dan mengugut pula untuk keluar dari Pakatan Rakyat.

Ucapan bertali arus para pemimpin PAS untuk memancing undi kepada calon PAS ibarat memberi undi untuk kemenangan Islam.. PAS adalah perjuangan Islam di negara ini.. PAS tidak boleh ditentang selagi ada rasa kasih sayang kepada Islam..dan sebagainya.. telah berulang-ulang kali disebut oleh para pemimpin PAS.Ee berpendapat setiap ucapan mereka langsung tidak memberi makna untuk perjuangan Islam itu sendiri.Mereka hanya tahu borak melaksanakan jauh sekali.Setiapkata pemimpin PAS berdolak dalih dan mereka sendiri tidak tahu apa yang mereka perjuangkan..Pada Ee sekejap mereka berjuang untuk penubuhan negara Islam..sekejap hudud..sekejap Negara berkebajikan..sekejap mengangkat kominis sebagai Wira dan menyokong DAP untuk menukar Jalur Gemilang bila berkuasa kelak..Pelik Ee rasakan..retorik dan penuh kemunafikan..Bertaubatlah..kembalilah kepangkal jalan..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MASA UNTUK SEDAR!!!!!

Pu3 baca berulang kali artikel ini. Bukan sekali dua tapi berulang kali untuk meyakinkan diri pu3 kenapa pu3 perlu kongsikan artikel ini di dalam blog pu3. Ia perlu dibaca untuk menyingkirkan SS dalam diri pu3 dan mungkin rakan2 pu3 lain dalam perjuangan cyber.

Baca artikel ini sehingga habis :
--------------------------------------------------
Merekayasa Perang Maya - Apakah benar BN bersedia menghadapi PRU 13?
Written by Webmaster   
WEDNESDAY, 19 OCTOBER 2011
http://sinismalaysia.blogspot.com/2011/10/archive-33.html

Oleh: GreenHood

'Kudos' diucapkan kepada Jabatan Perdana Menteri (PMO) kerana perhimpunan penulis-penulis maya dalam satu lagi episod merekayasakan penguasaan interaktif alam maya atau lebih mudah didefinisikan sebagai 'the gathering of social networking players' walaupun di Malaysia ianya lebih popular dengan hanya panggilan 'bloggers' - satu lagi himpunan besar 'penulis maya' selepas www.bloghouse.com  yang turut berjaya menghimpunkan penulis-penulis maya dalam kelas mereka tersendiri tidak berapa lama dahulu.

Tahniah juga kepada kumpulan 'Sahabat' dengan kerjasama mykmu.net yang menjadi penganjur bagi majlis yang menghimpunkan hampir 300 peserta dari seluruh pelosok negara dari 14-16hb Oktober.

Mereka keseluruhannya bukan calang-calang peserta kerana telah membawa kredibiliti 'bulk of followers/readers' disebalik nama pena-maya mereka justeru membayangkan pengaruh 'kuasa undi' yang mereka mampu bawa jika diterjemahkan dalam iklim negara yang menghampiri PRU 13.

Jika dilihat sebagai satu strategi, Najib Tun Razak telah melangkaui kelemahan utama Barisan Nasional (BN) di bawah bekas Presiden serta Pengerusi UMNO-BN ketika itu, Tun Pak Lah, sewaktu menghadapi PRU 12.

Najib Tun Razak segera menggempur setiap inci ruang maya dengan meletakkan 'cyber warlords' mahupun 'cyber troopers' di bawah panji BN (atas apa nama sekali pun mereka sama ada bloghouse, mykmu, kelab chedet, nadi rakyat dan sebagainya, hakikatnya, mereka tetap mendukung panji BN walaupun segelintir mereka cuba menidakkan dengan hanya berkata "sekadar peng-simpati kepada perjuangan BN" dalam usaha melabelkan diri mereka sebagai apolotical) dan ini merupakan sebahagian dari transformasi landskap politik Malaysia di bawah Plan Transformasi Politik (PTP) Najib.

Secara luaran, Najib menghampiri matlamat PTP-nya dengan 'menguasai alam maya' secara melambakkan tentera siber namun pendekatan yang diguna-pakai masih lagi bersifat ortodoks iaitu melebihkan 'kuantiti' daripada 'kualiti' kerana 'oldschool warlords' yang mengepalai jentera-jentera siber BN ini masih mengamalkan 'the race for numbers' dalam menunjukkan kehebatan mereka kepada Najib dan nampaknya, Najib mungkin terpengaruh dengan kaedah 'statistik angka' ini.

Sedangkan, di sebelah sana (pakatan pembangkang), walaupun mereka 'kelihatan' agak ketinggalan dari segi 'angka', hakikat yang sebenarnya adalah, 'cyber warlords' pakatan pembangkang adalah mereka yang sangat berpengalaman dalam perang siber (ramai dari mereka telah berjuang seawal tahun '96 lagi selepas MSC dibuka oleh Tun M) dan dalam merekrut tentera baru mereka, 'cyber warlords' pembangkang   tidak lagi mengguna-pakai kaedah 'lambakan', sebaliknya mereka sangat memilih calon-calon baru tentera mereka dengan kualiti dan kemahiran tertentu.

Mereka tidak perlu mewujudkan terlalu banyak bloggers serta blog sebaliknya tetap menggunakan 'battleships' berjenama malaysiakini.com atau themalaysianinsider.com, atau sahaja harakahdaily.net dan roketkini.com, namun 'daya' kreativiti mereka dalam perang saraf telah dipertingkatkan berkali-ganda dari apa yang dilakukan oleh BN. Lihat sahaja penghasilan klip-klip video "Bersih 2.0", "Undilah" dan sebagainya.

Dalam ramai-ramai 'cyber warlords' dan 'troopers', hanya kelihatan www.umno-reform2.com  yang benar-benar mengkritik kelemahan BN di atas namun sejauh mana Najib akan mendengar kritikan yang sepatutnya membena BN itu kembali, tetap menjadi tanda tanya.

Dan di sebalik agenda merekayasakan alam maya, unitmediabaru (UMB) dikhabarkan secara senyap telah menghasilkan ratusan atau mungkin ribuan troopers yang walaupun tidak mempunyai 'nama besar' seperti yang terdapat di dalam bloghouse atau mykmu, adalah senjata 'Y' (weapons Y / Y-men) yang terdiri dari usia lingkungan awal '20-an (generasi Y) yang 'kena' pada plan transformasi olahan Najib dan bakal menguasai lanskap politik negara sejajar dengan musim pemerintahan Najib selaku Perdana Menteri Malaysia. Mereka mungkin tidak punyai nama dalam satu atau dua tahun ini, namun, seperti yang pernah pembangkang hasilkan dan nikmati setelah menuai dari seawal '96, tentera siber yang dilatih UMB ini mungkin bakal menguasai lanskap negara 5 hingga 10 tahun akan datang.

Bilakah UMB akan menunjukkan 'senjata' mereka kepada Presiden serta Pengerusi BN, Najib Tun Razak menjadi tanda-tanya kerana jika benar UMB menunjukkan "Y-Men" atau "Weapon-Y" itu kepada Najib, ianya benar-benar berbeza dari nama-nama bertindih yang disorongkan oleh bloghouse dan mykmu selama ini jika diteliti secara mendalam. Dan perbezaan yang amat ketara dapat dihidu adalah himpunan yang sebelum-sebelum ini dibuat sama ada oleh bloghouse mahupun mykmu adalah himpunan pemain maya yang sedia ada sebaliknya UMB dikhabarkan 'mencipta' pemain dari menghimpunkan pemain sedia-ada. Sejauh mana kebenarannya, kita tunggu dan lihat.

p/s:  Baru-baru ini saya berkesempatan bertanyakan seorang Timbalan Naib Chanselor Hal Ehwal Pelajar (HEPA) sebuah universiti awam tempatan dalam sebuah mesyuarat yang saya turut-serta - saya bertanyakan, apakah keuntungan AUKU bilamana ramai pelajar universiti swasta telah berkempen sama ada secara langsung mahupun tidak langsung dan mereka langsung tidak terikat dengan pentadbiran universiti/kolej terutamanya pemakaian AUKU, kerana, orientasi universiti/kolej itu yang mementingkan sumber pendapatan yang mereka terima dari yuran yang dibayar oleh pelajar tersebut dari mengambil tahu urusan peribadi mahupun politik pelajar tersebut apatah lagi menghukum mereka.

Bayangkan, seorang penuntut dari Universiti Lim Kok Wing (sebagai contoh) menghasilkan video klip berkaitan Bersih 2.0... apakah mereka akan dikenakan tindakan oleh universiti/kolej di mana mereka menuntut? Dan bayangkan kemampuan mereka (dalam penghasilan klip-klip video) dalam merobah lanskap politik negara!

Adakah pelajar sebegini dalam IPTA? Jika ada pun, kemungkinan mereka dikenakan AUKU adalah tinggi berbanding pelajar di IPTS.
--------------------------------------------------
Video klip BERSIH 2.0 pu3 tk tonton tapi video klip lagu UNDILAH pu3 pasang ulang2, berulang2 bukan kerana menggemarinya walau muziknya mmg boleh tahan. Tetapi penglibatan artis dan seorg 2 VIP yg pada pu3 tk seharusnya berada dlm video tersebut. Pu3 xakan sebut, xakan sebut siapa mereka.

Jika gah menang keran tak bermakna akan menang dari segi kualiti. Pu3 akui tentang ini. Pu3 sedang memantau dan menilai hasilnya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DAP SEMUA HALAL PATUT PAS MAKIN SUKA

PEWARIS ANAK BANGSA

isu Anak LGE meraba ni belum redah lagi ceritanya. Pu3 dok perati, cerita ini semakin sensasi. bukan kerana angkara sahabat blogger BN main peranan tetapi kenyataan yang dibuat oleh LGE sndiri memberi laluan besar untuk perangai ini dilakukan sewenang-wenangnya. 

baca ni ya, walaupun pu3 xtau apa cerita di dalamnya hehehehe gambar pada artikel ini sebenarnya yang menarik perhatian pu3 sebenarnya:

http://parpukari.blogspot.com/2011/10/cili-kasi-taruk-akibat-tergilakan-kopek.html

korang wanita2 dan gadis2 yang berada dalam DAP, PKR dan PAS.. ini sekadar nasihat sahaja, korang sokong jugakah  "TUTTTTT" korang tu diraba oleh bukan suami korang? @ anak2 gdis korang diperlakukan seperti itu.  maruah walau sejuta dibayar cik kak, ia tak berbaloi. tp apapun korang fikirlah sendiri. Pu3 setakat nk menasihat bukan untuk jahat ya

pu3 agaklah, ini agak, mcm nujum pak belalng... ini antara pasalker mat sabu sanggup buat apa bersama kepimpinan PAS tetap telan tahi yang dihulur oleh PAS. ketepikan hk Islam hanya kerana menghalalkan kerusi yang mungkin bakal mereka perolehi dari pakatan pembangkang.

PEMUDA PAS! LANGGAR JE ARAHAN TAK MUNASABAH PRESIDEN DAN SUA PAS TU!

PEWARIS ANAK BANGSA

DS Haji Hadi Baru sahaja uumkan PAS TIDAK sertai Himpunan Sejuta Umat. Peuda PAS nak sertainya, SUA Mustapha Ali pula berkata Peuda kena ikut keputusan parti

heheheheheheh... ni dah semakin nampak kepimpinan PAS tak ikhlas memperjuangkan Islam. Hak Islam. Hal hududpun dah dibuat gurauan dan pancing ikan. jap tarik jap lepas, opppppsss.. mmgpun, bos kedua Mat sabu, bnda2 mcm ni dh tak hairan sangat, ia sememangnya sudah pu3 jangkakan akan berlaku

Kasihan pemuda PAS (dalam keputusan kal ini. Pu3 sokong pemuda PAS yang mempunyai semangat untuk bersama memperjuangkan Islam tanpa mengira ideologi politik) korang pu3 cabar, ini perjungan kesucian Agama Islam. Takkan korang nak mengalah pula. Hal Himpunan BERSIH korang dikerah ikut sama walupun tiasa senoktahpun agenda terkandung dalamnya perjuangan Islam


Psssttttt... agaknya sah DAP larang lagilah yer, tu KECUT sangat xmo nak join Himpunan Sejuta Umat. Apa lagi Pemuda PAS jika korang pejung Islam, inilah masanya korang tunjukkan dan buktikan. tak salahkan. klu korang kena singkir. UNO sedia membuka pintu menerima anda semua.  TAKBIRRRRRR!

KEPADA.... JAWAPANNYA BEGINI...

Terima kasih pada saudara yang tinggalkan komen dalam ruang komen blog pu3 heheheheheheh2...

Rakan2 baca komen ini, sengaja pu3 tak jadikannya sebagai komen tetapi tarik ia menjadi nota yang wajib rakan2 baca sebagai pengetahuan. Bukan pu3 nak memuji tetapi nak kwan2 nilai sendiri siapa hafszach ini. Komennya nmpk emosi dan berbicara sudah berkempen mempermainkan pula perintah Allah. Adakah ini nawaitu dia kot :

--------------------------------------------------
"hafszach:Bebal sungguh... hukum Allah tiada sempadan geografi... hukum Allah wajib utk semua umat islam yg ada atas muka bumi ini tanpa sebarang pengecualian...!!! kenapa tak cakap jer kita tak perlu solat sbb kita bukan di negara arab...??? begitulah bangangnya UMNO bila berhujah tanpa ilmu.. patutlah ramai sgt anak2 muda komplen bila berhujah dgn UMNo rasa macam berhujah dgn org sasau..."
--------------------------------------------------
Japawapan pu3 pula:
Betuller hukum Allah tak ada sempadan geografi , seluruh dunia. Ada tak pu3 pertikaikan hukum Allah ini hanya setakat untuk negara Brunei. Sahaja? Jawapan pu3 tidak. Pu3 tak pertikaikan soal itu. Saudara tersebut membaca tulisan pu3 tk baca sepenuhnya, dah lari dr apa yang pu3 tulis dan maksudkan. Kasihannya.

Sekali lagi pu3 tegaskan, pu3 tk mempertikaikan soal sempadan geografi hukum Allah ya. tapi saudara harus ingat, undang2 persempadan negara tetap adakan?

Soal solat ni, kenapa saudara nk balun habis? Lawaknya... Nk tergelakpun ada pu3 baca. Saudara UMNO tak pernah melarang ahlinya mengerjakan ibadah tiang agama ini. Saudara melalut sgt ni kenapa? Tinggi sangatkah ilmu agama saudara sehingga nak mencadangkan perkara penegahan melaksanakan ibadah wajib ini. Kalau berani pu3 cabar saudara cadangkan hal ini di khalayak ramai, tk perlu minta org lain mewakili suara saudara. Pu3 tahu, saudara bukan pun mampu mengerjakan ibadah solat wajib tu, semua saudara utarakan itu dtg dr minda saudara, minda saudara dari hati saudara. Nawaitu. Dah saudara memperkecilkan soal solat fardhu, menunjukkan siapa identiti saudara.

Komplen anak2 muda? Berhujah tanpa ilmu? Berapa kerat klon saudara ni? Sehingga blh mewakili suara anak2 muda ni, klu mrk benci , keahlian umno tak akan bertambah tau. Ni setiap bulan bertambah. Semuanya dari kumpulan remaja dan belia. Dan untuk pengetahuan saudara, saya bukan nenek tua. Usia saya dlm kump itu, saya tk bengap mcm saudara nk kantoikan saya

P/s: kalau seseorang meletakkan orang lain tak berilmu, individu itu lebih zero ilmunya. Takat ni nk berhujah dengan pu3 , nasihat pu3, baliklah pergi menuntut ilmu. Tegurlah pemerintah PAS Kelantan terutamanya, tunaikan janji nak melaksanakan hukum hudud kepada rakyat negeri itu. Jika berjaya baru nak perkembangkan perluasan pelaksanaannya. Setakat bercakap, pelajar tadikapun boleh bercakap janji. Usah merapu banyak kali, buat malu kaum lelaki je. Nasihat akhir, baca. Baca. Baca.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

CERITA AGAMA JADI TREAD MARK LARISKAN JUALAN??

Cara kempen dulu dan sekrang dh berbeza. Peperangan sekrang dengan dulu juga berbeza, senjata yang digunakan jelas sangat berbeza.

Kata isu politik : AGAMA DAN POLITIK

Sejak kebelakangan ini ,kecenderungan untuk menggunakan agama bagi tujuan tertentu sudah mencapai tahap yang membimbangkan.Agama sudah menjadi `tread mark` yang melariskan barangan dagangan.menyenangkan untuk meraihkan keuntungan dan menarik ramai pelangan.

Apakah agama mengizinkan sifat kesuciannya itu digunakan dan diperlakukan sewenang-wenangnya demi meraih keuntungan yang bersifat duniawi.lebih membimbangkan lagi apabila agama digunakan seluas-luasnya oleh kalangan tertentu dan hasilnya dari penggunaan itu telah menyebabkan berlakunya perpecahan,ketidakharmornian,ketegangan dan salah faham dikalangan umat islam.

Islam digunakan untuk memecahkan umatnya,jauh dari perspektif sebenar ajaran islam.amat membimbangkan apabila doktrin agama berkaitan dengan akidah telah dijadikan senjata untuk membunuh akidah umat islam.satu kumpulan umat islam mengguna akidah menuduh akidah sekumpulan umat islam yang lain.Inilah yang disebut sebagai fenomena penggunaan agama atau lebih khusus akidah untuk kepentingan politik kumpulan parti.

Pas dh terdesak sangat nk dpt mandat rakyat walaupun posisinya dalam pakatan tidak kukuh, suara laungannya beku. Ini terbukti apabila :


DAP tidak akan bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud walaupun Parti Pembangkang mendapat majoriti dua pertiga pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 nanti, kata pengerusi parti Karpal Singh. Katanya, pelaksanaan hudud akan menyebabkan rakyat hilang keyakinan dan sokongan terhadap pakatan pembangkang memandangkan bukan semua rakyat bersetuju dengan hukum berkenaan.

"DAP tidak akan bertolak ansur dengan sebarang pindaan dalam Perlembagaan untuk enakmen hukum hudud termasuk apa yang diusulkan oleh Pas di persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan dan Terengganu pada 1993," katanya kepada pemberita di sini hari ini. Karpal, yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, Perlembagaan Persekutuan merupakan undang-undang tertinggi dalam negara dan perlu selaras dan konsisten di semua negeri. Beliau mengulas kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyatakan semalam bahawa hukum hudud itu akan dilaksanakan di negara ini sekiranya pakatan pembangkang menang PRU ke-13 nanti. Karpal berkata, Pas perlu menerima pakai resolusi yang diluluskan, iaitu membentuk sebuah negara berkebajikan dan bukannya kembali ke cadangan asal untuk menjadikan negara sebagai sebuah negara Islam. - Bernama

Menurut mufti mesir berkenaan hudud ni, pelaksanaan hudud kini tidak sesuai kerana masalah kesaksian yang layak kini tiada. Korang faham maksudnya, saksi yang layak itu bagaimana? Jawapan paling kuat, mesti seorang yang beriman, tidak pernh meninggalkan solat fardhu .. Dan sebaginya. Tak payahlah kata hanya orang pas layak jd saksi, mereka ni munafik je sbb pakaian je mcm pejuang islam zaman dahulu kala. ( Bayangan kerana melihat gaya pakaian india dan arab) tapi segi nafsu usahler nak kata, lagi kemaruk dari orang jahil

Nasihat pu3, korang udah2lah nk mainkan hal agama ni, kata org macam tahi, walhal mulut dan jari semua melekat tahi!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jangan jadi Petualang kepada Agama,Anak,Cucu,Cicit dan Jenerasi akan datang semata mengikut Syaitan bertopengkan Agama..

Pu3 bawa citer yg di bawa olh ee si kucing. Jom baca :

Firman Allah dalam Al Baqarah ayat 4 -10 yang bermaksud :--

"Dan orang-orang yang percaya kepada apa (kitab Al Quran) yang diturunkan kepadamu,begitu juga mereka percaya kepada apa (kitab2) yang diturunkan sebelum kamu.Dan mereka yakin akan adanya hari akhirat.Mereka yang mendapat hidayah dari Tuhannya.Dan mereka yang menang (dunia dan akhirat).Sesungguhnya orang2 kafir sama saja engkau beri peringatan atau tidak.Mereka tetap tidak beriman.Allah telah menutup mata hati mereka dan pendengarannya.Dan pada penglihatan mereka ada penutup (sehingga mereka tidak dapat melihat).Mereka akan mendapat azab yang berat.Di antara manusia ada yang berkata,kami iman pada Allah dan adanya hari akhirat,padahal mereka tidak beriman.Mereka mengira dapat menipu Allah SWT dan orang2 beriman.Dan sebenarnya mereka menipu diri mereka sendiri.Dan mereka tidak menyedari.Dihati mereka ada penyakit.Allah SWT menambah penyakitnya.Mereka akan mendapat azab yang pedih kerana mereka berdusta".

Mengapa kita sebagai hamba Allah harus mengikuti segala bisikan Iblis yang cuba menyesatkan kita ?. Kita sendiri lupa bersyukur di atas nikmat Allah, atas kurniaNya menjadikan negara kita ini aman dan makmur.Lupakah kita bahawa apa yang kita rasai hari ini adalah atas kurniaNya ?.Lupakah kita bahawa segala yang kita miliki ini hanya sementara ?.Mengapa pula kita setelah diberi nikmat mempunyai negara yang begitu aman damai dan rakyatnya yang bersatu harus bersengketa dan cuba pula menghancurkan segala kurniaNya tanpa kita sedari ?.Mengapakah kita harus Ingkar dan tidak mengikuti petunjuk kalamNya dengan dengki atas kurniaNya ?.. Bersatulah! wahai bangsaku..

Firman Allah dalam An Nisaa' ayat 94 yang bererti :-

Hai orang-orang yang beriman,apabila kamu pergi kejalan Allah,maka hendaklah kamu selidiki dengan teliti (mana yang kawan,mana yang lawan).Dan janganlah kamu berkata kepada orang yang mengucapkan salam kepadamu,"kamu bukan seorang mukmin".Kamu bermaksud mencari harta benda didunia.Allah mempunyai harta benda yang banyak.Demikianlah kamu dahulu,lalu Allah memberi kurnia kepadamu,maka teliti dan selidiklah (jangan terlalu mudah mengatakan seseorang itu bukan mukmin).Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa saja yang kamu kerjakan.

Kita sebagai rakyat yang berbilang kaum dan agama sepatutnya merasa beruntung kerana dapat bergerak bebas serta beribadat dengan tenang tanpa berasa takut kerana negara kita yang aman damai.Namun keaman yang kita harapkan berpanjangan sehingga ke jenerasi akan datang mungkin akan menjadi sebaliknya.Kini telah kelihatan adanya usaha untuk menghancurkan perpaduan kaum melalui saluran politik yang menyemaikan sifat membenci pemimpin dan melagakan sesama kita.Ingatlah bahawa Rasulullah saw melarang kita menentang kerajaan seperti sabdanya dari Abu Hurairah Shahih Bikhari yang bererti:--

Dari Abu Hurairah r.a. : Ia mendengar Rasulullah saw bersabda : Kita umat yang terakhir (di dunia) paling di muka (di akhirat).Sesiapa yang mematuhi pemerintah,bererti ia telah patuh kepada Tuhan.Sebaliknya sesiapa yang menderhakai saya (pemerintah),sesungguhnya ia menderhakai Tuhan.Sesiapa yang mematuhi Amir (pembesar negeri),sesungguhnya ia telah mematuhi saya dan siapa yang menderhakai Amir,sesungguhnya ia telah menderhakai saya.Dan sesungguhnya Iman itu dinding (pembela) terhadap rakyat yang dibelakangnya.Jika rakyat itu diperangi musuh Iman mempertahankannya.Jikalau ia memerintah taqwa kepada Allah dan ia bersikap adil.maka kerana hal yang demikian itu,ia memperolehi pahala.Sebaliknya kalau ia berkata (berbuat) bukan,maka ia berdosa (dihukum).

Jika hujan, banjir, tanah runtuh, taufan dan segalanya kerana kemurkaan Allah pada UMNO dan jika terjadi pada PAS itu adalah ujian Allah, jika ahli UMNO mati, sakit, menderita, ditangkap dan segalanya kerana dosa mereka dan jika Ahli PAS pula kerana Syaitan dengki melihat mereka senang, jika Kilang Arak dibuka UMNO dituduh menghalalkan yang haram, jika PAS pula dikatakan itulah Islam sebenar bertolak ansur dengan agama lain sehingga mahu dibina Kilang Arak lagi, jika UMNO yang bekerjasama dengan Kafir, ditangkap basah, maksiat, judi dan segalanya, UMNO dihukum kafir, jika PAS yang melakukan semua itu dikatakan ALLAH sudah ampunkan dosa, tidak mengapa dan macam-macam lagi.

Firman Allah dalam An Nisaa' ayat 49-50 yang bererti :--

Apakah tidak kamu perhatikan orang-orang mengira dirinya bersih ? Allahlah yang membersihkan siapa yang dikehendakiNya.Dan mereka tidak dianiaya sedikit jua pun.Perhatikalah betapa mereka mengada-adakan perkara dusta terhadap Allah!Dan cukuplah (perbuatan itu) menjadi dosa yang nyata.

Ee ingin bawakan cerita pada 1 sehingga 2 Oktober lalu, Kongres 60 tahun PAS telah diadakan di Dewan Millineum, Kepala Batas, Pulau Pinang. Kawasan yang sangat begitu besar itu bertukar menjadi sesak dengan kepala berserkup ketayap putih dan bermuka bengis sambil memandang orang lain yang tidak berketayap putih dengan penuh cuak dan kebencian keterlaluan.Mereka datang dengan Kenderaan-kenderaan yang tidak kurang mewahnya berbanding kenderaan-kenderaan pemimpin UMNO. Tinggal lagi, tidak seorang pun yang berani menayangkan Hummer atau kereta berharga lebih RM800,000 walaupun diketahui, ramai daripada mereka memilikinya.

Apa yang anehnya dari sebalik mata kaca Ee, di sebalik pertunjukan kemewahan dan kesenangan itu, para pemimpin PAS yang berhujah di pentas bermikrofon masih tidak segan silu untuk menceritakan tentang perjuangan Islam yang kononnya mereka istiqomah tentangnya. Mereka masih lagi cuba untuk menipu para pengikut PAS yang kurang berotak dan berakal untuk menceritakan tentang apa yang bakal mereka lakukan demi Islam, walaupun hakikatnya semua itu retorik semata-mata dan tidak lebih daripada doktrin pembohongan serta memperbodohkan ahli-ahli PAS yang lainnya.

Paling menyedihkan apabila melihat ibu bapa membawa anak-anak kecil yang tidak tahu apa-apa, tetapi disarungkan dengan baju serta t-shirt dengan logo 60 Tahun PAS ke kongres tersebut. Untungnya, cuaca agak baik dan hujan lebat tidak turun. Kalau tidak, pastinya yang dicari keredhaan tetapi yang diperolehi adalah anak-anak yang diserang demam dan selesema.

Namun di celah-celah kehebatan tersebut masih ramai penyokong-penyokong PAS yang masih percaya bahawa perjuangan parti mereka adalah mencari keredhaan Allah Taala. Mereka masih percaya dengan mengambil bahagian dalam parti tersebut, mereka akan mendapat keredhaan Allah Taala.

Pada Ee apa yang paling pasti, penganjur Kongres tersebut tentu sekali telah berjaya mengutip puluhan kalau tidak pun ratusan ribu ringgit hasil derma para hadirin yang mencari pahala dan jalan pintas untuk ke syurga!..hehehe..maka semakin teballah poket para penceramah dan semakin menipislah poket mereka yang mencari jalan pintas kesurga.

Sentimen perkauman yang ditiupkan oleh pembangkang ini sebenarnya amat merbahaya kerana ini boleh mengakibatkan berlakunya rusuhan kaum seperti trajedi 13 Mei 1969.Sepatutnya rakyat harus faham sejarah agar perkara seperti ini tidak akan berulang kembali.

Sebenarnya pemimpin2 PAS sedar dan mengetahui tujuan sebenar mengapa DAP sanggup membantu PAS dalam memerangi UMNO.PAS juga tahu bahawa musuh nombor satu DAP ialah UMNO. Sudah hampir lebih 50 tahun DAP cuba menghapuskan kuasa politik orang melayu/Islam. Pada PRU12 yang lepas mereka telah berjaya dalam misi nya. Kuasa politik melayu/Islam berpecah tiga.

Kuasa politik melayu hampir musnah di peringkat pusat. Tetapi mereka berjaya memusnahkan kuasa politik melayu/Islam dalam tiga buah negeri iaitu P Pinang, Perak dan Selangor.Kaum melayu/Islam di negeri Perak bernasib baik kerana terselamat dari bencana buruk itu.

Kaum melayu/Islam tahu siapa itu DAP dan siapa UMNO. Sekarang kita sedang berhadapan dengan krisis di antara DAP(cina) dan UMNO(melayu/Islam). Malang sungguh bagi kaum melayu/Islam kerana berpecah dikala menghadapi krisi ini. Sedangkan DAP(cina) sudah bersatu padu. Paling malang bagi melayu/Islam kerana PAS dan PKR pula membantu menambah kuatkan DAP(cina).

Anak2 muda hari ini ramai yang tidak faham makna 'kuasa politik'.

Ketika ini kuasa politik negara masih lagi di tangan melayu/Islam. Jika sekiranya Pakatan Rakyat berjaya berkuasa, pasti 'kuasa politik' melayu/Islam musnah.

FirmanNya dalam AT Taubah ayat 77-78 yang bermaksud :--

(Tingkah laku yang demikian) menimbulkan kemunafikan dalam hati mereka sampai pada hari mereka menemuinya (hari akhirat),kerana mereka memungkiri ikrar mereka dengan Allah dan juga kerana mereka berdusta.Apakah mereka tidak mengetahui bahawasanya Allah mengetahui rahsia dan bisikkan mereka?.Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui hal-hal ghaib.

Ingatlah bahawa Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu bangsa itu jika mereka sendiri tidak mengubahnya.Allah dan NabiNya juga amat menitik beratkan agar hamba2nya bersatu dan ini amat ditekankan dalam Al Quran mahupun hadis. Jadi mengapa kita harus ingkar dengan Allah dan RasulNya.

Ingatlah amanah atau tanggungjawab setiap warganegara terhadap negaranya akan dituntut kelak.Ini semua dijelaskan dalam Al Quran mahu pun hadis.Selain dari menunaikan tanggungjawab terhadap negara dengan baik harus pula kita tanamkan rasa iman dan takwa kepada Allah.Kerana sesungguhnya dengan kekuatan iman dan takwa kepada Allah maka rasa tanggung jawab terhadap negara itu akan lebih bertambah kekuatannya.

Dengan merasakan tanggungjawab terhadap negara ini sebagai satu kewajiban dari Allah dan mentaati undang-undang negara maka akan amanlah negara itu,tenteramlah masyarakat dan ini membolehkan agama Islam itu dapat diperkembangkan.Masyarakat yang beragama Islam akan lebih menumpukan dalam ibadat mereka terhadapNya tanpa perlu rasa takut.

FirmanNya dalam An Nisaa' ayat 58 yang bererti :--

Sesungguhnya Allah menyuruh kamu menunaikan / melaksanakan amanah (pertanggungjawaban) terhadap orang-orang yang diberi amanah itu.Dan apabila kamu menghukum antara manusia,lakukanlah dengan adil.Sesungguhnya Allah memberi pelajaran yang baik kepadamu,Sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Melihat.

Hayatilah dan fahamilah akan makna yang tersirat mahupun yang tersurat dalam Al Quran mahupun hadis tidak ada satu pun surah mahupun anjuran agar kita berpecahbelah dan menentang pemerintah.Ingat putar belit musuh-musuh Islam yang nyata dan tidak nyata iaitu mereka yang bertopengkan agama akan sentiasa mencari kelemahan umat Islam semata untuk berkuasa dan seterusnya akan menghina agama kita.Bersatulah! dalam 1 Malaysia demi kepantingan maruah agama,bangsa dan negara..jangan jadi Petualang kepada anak cucu,cicit dan jenerasi akan datang kerana kecewa dan gila untuk berkuasa..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KENAPA NAK KECOH HAL NEGARA LUAR PASAL HUDUD?

Pu3 rasa Pas dan penyokong dah tak ada bahan nk letakkan kesalahan hal hudud ni. Sehingga asyik persalahkan UMNO kenapa tidak terlaksanakan hudud. Hmmmm sudah2lah, terimalah hakikat wahai saudara seIslam PAS, korang yg tk mampu menegakkan apa yg korang isytiharkan, tak perlu nk jadikan pihak lain sebagai alasan.

Sekarang mulai dengan membandingkan kerajaan Malaysia dengan negara Brunei? Korang tahuker. Corak pemerintahan negara brunei ? Kuasa di tangan siapa? Di malaysia, Raja2pun korang tak hormat, pernh rujuk hal hudud ke institusi raja-raja? Dh isytihar pun tk terlaksana, perkara dh lulus 20 tahun lalupun tk tergerak walau sedikitpun!

Pu3 setuju dengan pandangan seorang rakan fb yang berpendapat :

Art rahman -
"ramainya member2 FB dok share titah Sultan Brunei tentang hukum syariat...Brunei adalah negara monarki..kuasa mutlak milik sultan brunei dan mendapat kemerdekaan drpd naungan British pada 1984,..dalam satu forum perjumpaan blogger2 Pas di Kelantan..seorang blogger yg berstatus ustaz yg menggelar tuan guru nik aziz keramat..ustaz tu berkata ''kita ANTI Monarki''....blog dia penuh dgn isu hudud sebelum ni..tapi takde komen ttg titah sultan brunei baru2 ni..!"

Udah2lah. Dalam pakatanpun pas tak mampu mempertahankan pelaksanaan hudud, usah nk berjanji selepas pru ketika pembangkang memerintah hudud nak dilaksanakan. Mati hidup balikpun ia tak akan berlaku. Tetapi pu3 tak ingin menguji mereka untuk buktikan konon merejka tak akan lakukan. Pembangkang tak akan memerintah bumi Malaysia. Tidak akan!

Pu3 menyeru dan merayu pada rakan2, jgn jadikan PRU sebagai medan ujian. Cukuplah PRU 2008 sebagai medan protes, kasihan yg tidak terlibat menjadi mangsa atas tindakan korang yang tidak memangkah BN.

Ps: gambar di atas sebagai hiasan sahaja, pu3 rindukan abah pu3 yang sedang mengerjakan ibadah haji tahun ni. Semoga perjalanan peribadatan mereka berjalan lancar dan perolehi haji mabrur. Amin
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mereka(HamPAS) tersenyum ketawa berdekah bila Agama dan Bangsanya sendiri diPerhina dengan begitu Menjijikan oleh Bangsat DAP

Pas tidak ikhlas memperjuangkan slogan partinya. Pas hanya si kecut takutkan dap, pas pengkhianat bangsa melayu dan derhaka ke atas Islam. Pu3 ada cerita ttentang itu, jom baca. Apa Ee si kucing kata :

Rasa tak salah untuk kita berkongsi dan mengkritik serta memperbetolkan keadaan sebenar yang berlaku di Negeri Kelantan. Negeri Serambi Mekah Pusat Tadahan Wahyu Dan terdiri Kepimpinan Wali Dan Ulamak sebagaimana dakwaan MB Nik Ajis.Memang ada ianya..sudah 20 Tahun berada dibawah Pentadbiran PAS Tok Guru Nik ajis tetapi tiap tahun rakyat semua diTipu,ulang lagi diTipu oleh Kaum Khawarij ni.Terbaru pasal Air.semua rakyat Kelantan dan luar Kelantan pun gelak bila Kepimpinan Tok Guru menyatakan "AIR BERSIH KITA AKAN BEKALKAN 17 TAHUN LAGI",Kenyataan ini timbul semasa Sidang Dewan DUN Kelantan 2010.Malangnya..Tahun 2010 sudah 20 Tahun Pas tadbir urus kelantan,masalah yang sama juga tidak diatasi oleh mereka.Janjinya Yang terbaru,17 tahun lagi dan menggenapkan 37 Tahun Rakyat Kelantan kena tipu dan terus ditipu oleh mereka ni..Apapun PAS memang JAHIL dan Penuh Kemunafikan bila 20 tahun lebih masalah AIR langsung tidak dapat diatasinya..apa yang mereka tahu berpolitik 24jam dan asyik mengutuk saja yang mereka tahu..Apa nak jadi?..

Pada Ee Perjuangan PAS sekarang sudah tersasar jauh nun dari landasan Perjuangan sebenar suatu masa dahulu.Amat songsang,haru biru dan memualkan bila mula berada dalam Pakatan Rakyat bersama PKR dan DAP.Perjuangan PKR sekarang kalau dilihat sudah banyak onar yang bercampur dengan pekong busuk berlaku dalaman parti mereka.Tak payah cerita mungkin semua dah tahu.Dari awal pemilihan dalaman parti..pertengkaran tercetus antara mereka untuk berebut jawatan.Dengan senario tersebut wajarkah PKR nak tadbir Malaysia suatu masa nanti??,Kes liwat dan terbaru main sama amoi Cina masih lagi perbicaraan.Kalau DAP tak payah cakap lah.

Ee masih ingat lagi bagaimana PAS membuat fatwa semasa PRK Tenang satu ketika dulu.. Pas sewenang-wenangnya mengatakan sesiapa yang mengundi UMNO bukan sahaja kafir tetapi jahiliah, kononnya juga sembelihan orang UMNO tidak boleh dimakan dan mereka tidak mahu sembahyang (berjemaah) berimamkan orang UMNO.Ee tidak tahu berapa puluh dan ratus fatwa yang telah dikeluarkan oleh mereka (PAS) setiap kali musim pilihan raya dan semuanya songsang belaka..bukan saja songsang ianya juga boleh meruntuhkan akidah yang dipertahankan selama ini.

Ee ingin bawakan pengakuan jujur dari salah seorang pengikut PAS pada 2 Mac 2011 semasa PRK Kerdau lalu yang telah bertaubat dan kembali kepangkal jalan..Marilah kita sama-sama renungkan danhayatilah setiap inci luahannya agar dapat memberi kita kesedaran walau hanya seinci..

Sikap Pas yang sering bersembunyi di sebalik agama semata-mata demi kepentingan politik mula disedari oleh pengikut Pas. Ini terbukti apabila seorang ahli fanatik PAS, Rashid Wahab akhirnya mengambil tindakan keluar dari Parti itu pada tahun 2001 setelah menghambakan diri pada parti tersebut selama 22 tahun.Setelah keluar daripada parti PAS di Terengganu, beliau mengambil keputusan untuk menjadi penceramah politik bertujuan menyedarkan pengikut PAS mengenai parti PAS yang telah songsang.Kebanyakan pengikut Pas sebenarnya telah dimanipulasi oleh pemimpin-pemimpin Pas. Contohnya macam saya yang kurang pengetahuan agama, bila seorang alim ulama, seorang ustaz datang kepada kita, sudah tentulah kita mudah terpengaruh.

Kononnya untuk berjuang demi agama Islam. Haruslah diingat bahawa ia boleh merosakkan akidah barang siapa mengatakan Pas itu Islam dan Islam itu Pas. Islam adalah satu agama yang suci dan bukan parti.Kononnya untuk berjuang demi agama Islam. Haruslah diingat bahawa ia boleh merosakkan akidah barang siapa mengatakan Pas itu Islam dan Islam itu Pas. Islam adalah satu agama yang suci dan bukan parti.Terangnya, ketika menyertai PAS, beliau dan rakan-rakannya semua membawa amanat Haji Hadi iaitu mengkafirkan orang-orang UMNO sehingga sanggup mengkafirkan ayah dan bapa mertuanya sendiri.

Malah saya pernah ditahan dibawah akta ISA sebanyak tiga kali kerana membawa senjata. Kononnya berjuang untuk Islam. Saya bersyukur telah diberi hidayah dan tidak terus di tipu oleh PAS,? katanya.Beliau menjelaskan, pengikut PAS sebenarnya telah di tipu dan PAS telah memesongkan pengikutnya dengan fahaman acuannya sendiri.Pengikut PAS sebenarnya tidak dapat membezakan yang mana satu parti dan yang mana satu agama. Selama menyertai PAS selama 22 tahun, barulah saya sedar, PAS dan Islam adalah berbeza. Di sinilah pengikut PAS keliru sedangkan agama itu adalah agama dan PAS adalah sebuah parti. Kononnya berjuang kerana agama Islam.

PAS menggunakan agama. Dalam ajaran PAS, dalam usrah dan ceramahnya, PAS sering mengelirukan pengikutnya dengan cerita-cerita keislaman dan zaman Rasurullah. Jadi pengikut PAS terasa berjuang untuk Islam, bukan PAS kononnya menegakkan agama Islam,? terang Rashid.

Menyingkap punca dia mengambil keputusan keluar PAS, katanya, kesedaran mula timbul apabila PAS mula bertindak zalim terhadap kanak-kanak di Terengganu.PAS mengeluarkan satu arahan supaya kanak-kanak tadika yang belajar di balai raya milik kerajaan negeri di keluarkan. Kemudian, saya mula terfikir semua tindak tanduk PAS yang tidak betul. Janji-janji kosong PAS termasuklah hal hudud. Apabila di desak mengenai kes hudud, jawapan yang diberi hudud ini dalam hanya satu perdua ribu sahaja dalam Islam.

Bukan itu sahaja, pada tahun 80-an, kepincangan PAS mula timbul tapi saya masih tidak sedar. Ajaran syiah telah masuk di dalam PAS. Ketika itu, wakil dari syiah Iran, mahu 150 orang Pemuda PAS untuk di bawa menunaikan haji melalui kerajaan Iran. Mereka yang pergi pada tahun 1986, syiah ini membuat satu reformasi di sana untuk merampas kaabah. Di situlah pemuda PAS bersama-sama berjuang untuk merampas Kaabah.

Saya bertanya kepada pemimpin PAS, macam mana sekarang ini bila ajaran syiah sudah menular di dalam parti PAS. Anda tahu jawapannya? Syiah syiah pun, Islam juga. Kalau UMNO tu bukan Islam. Jadi PAS memberi fahaman, PAS itu Islam, Islam itu PAS,? terangnya lagi.Beliau turut menjelaskan, jika dahulu PAS di Terengganu mengharamkan solat di masjid yang dibina oleh kerajaan, kononnya solat tidak sah, tetapi apabila Pas memerintah di Terengganu, segalanya berubah. Masjid yang dahulunya haram digunakan, telah boleh digunakan.

Bukan itu sahaja, malah terlalu banyak penipuan PAS. Sebab itu saya mengambil keputusan keluar dari parti itu dan bergerak bebas untuk memberi penerangan dan kesedaran kepada orang ramai tentang PAS dan akhirnya saya telah berjaya membawa hampir 27,000 pengikut PAS untuk meninggalkan pasti tersebut.Saya tidak akan berhenti di sini. Selagi ada nyawa, selagi itu saya akan terus menyedarkan orang ramai tentang PAS yang songsang..

Dalam kebanyakan artikel yang Ee tuliskan sering Ee tekankan bahawa PAS ini hanya sebuah parti politik bukannya pendakwah agama jika nak berdakwah jangan libatkan politik.Apa yang Ee tahu dan fahami PAS adalah Pedagang Agama..PAS sanggup lakukan apa saja asalkan kerakusan nafsu untuk berkuasa dapat dilunaskannya.Mereka sanggup melihat bangsa dan agamanya diperhinakan oleh kafir DAP..mereka akan bertepuk tangan gembira bila puak2 DAP membaca potongan2 ayat Al Quran mencaci bangsanya sendiri...mereka(HamPAS) tersenyum ketawa berdekah-dekah bila agama dan bangsanya sendiri diperhina dengan begitu menjijikan oleh bangsat DAP..Sehinggakan Karpal yang dadanya ada bulan mengambang bak kata Nik Ajis menghina bangsa terutama Nik Ajis ulama mereka sendiri pun mereka suka dan bertepuk tampar menampakkan kebiulan,kebangangan yang tidak ada tolok bandingnya di dunia ini..Mereka sanggup mengadaikan maruah Agama dan Bangsa asalkan dapat menumbangkan bangsa mereka sendiri..Inilah Pemimpin dan Penyokong PAS tegar yang begitu mabuk kuasa..Sedarlah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

APA JASA PAS???!! CERITA SEoRANG RAKAN

Pu3 kali ini membawa pula 1 pandangan yang tk kurang hebatnya untuk kita ikuti. Jom baca. Tulisan "Isu Politik" :

Apa jasa Pas?

SAYA hairan apabila Pas berterusan mendakwa UMNO tidak Islam atau kurang Islam setiap kali memperkatakan soal Islam. Padahal UMNOlah parti paling berjasa kepada perkembangan syiar Islam di negara ini.

UMNO jugalah yang paling ke hadapan dalam mempertahankan kesucian Islam. Terbaru dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh agama lain. UMNO turut menjadi parti Islam di negara ini membina paling banyak masjid, sekolah agama, universiti termasuk universiti Islam, memperkenalkan Tabung Haji dan pelbagai instrumen Islam dalam sistem perbankan dan insurans.

Peranan aktif Malaysia dalam dunia Islam yang diperakukan oleh masyarakat antarabangsa, juga adalah atas dasar UMNO. Kesederhanaan pendekatan UMNO membolehkan ramai bukan Islam di negara ini memeluk Islam terutama ketika era kepimpinan Tunku Abdul Rahman, Tun Razak dan Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Rekod pencapaian itu belum mampu ditandingi Pas yang lebih banyak retorik. Bahkan UMNO terlebih dahulu merintis kerjasama dengan parti-parti kaum dan agama lain berdekad-dekad lebih awal berbanding Pas yang baru setahun jagung.

Ramai masih ingat betapa pemimpin Pas ghairah melabel bukan Islam sebagai kafir. UMNO yang berbaik-baik dengan parti bukan Islam ditentang serta dituduh kafir. Bukan setakat itu sahaja, UMNO konsisten memerangi ekstremisme agama dan menjadi pelindung terbaik kepada penganut agama lain.

Dasar UMNO juga membolehkan kaum minoriti di peringkat awal kemerdekaan berkongsi kuasa. Kaum minoriti juga boleh menguasai ekonomi, adalah atas kemurahan hati kepimpinan Melayu di bawah UMNO.

Selain itu, Malaysia dijadikan model negara Islam termasuk oleh negara rantau Arab adalah kerana pengurusan yang cemerlang. Sebab itu,SAYA hairan apabila ramai pemimpin Pas menolak idea permuafakatan dengan UMNO kononnya kerana parti itu kurang Islam dan meletakkan banyak syarat.

Anehnya Pas tidak menetapkan sebarang batasan kepada DAP dalam kerjasama mereka, malah asyik tunduk kepada parti tersebut yang secara terbuka menentang gagasan negara Islam. Pada SAYA, Pas menjadi parti paling dayus meskipun menggunakan nama Islam. Paling menjijikkan apabila ada pemimpin angkuh seperti Mahfuz Omar yang suka menghina orang Islam lain. Pedulikan golongan seperti itu, yang suatu hari akan menangis keinsafan kerana merekalah sebenarnya yang mengkhianati perjuangan Islam.

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda, mana-mana golongan yang menolak dan menyulitkan usaha ke arah perpaduan, akan menerima pembalasan. Rasulullah sendiri adalah pejuang perpaduan yang tidak meletakkan syarat dan batasan dalam usaha murninya. Meskipun baginda mendokong permuafakatan dengan penganut agama lain, namun teras kepimpinan baginda adalah mendahulukan perpaduan sesama umat Islam.

P/s: pada pu3 jasa Pas kepada kesesatan kefahaman Islam dan memertabatkan musuh islam

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ee Si kucing cerita lagi

Jom baca tulisan ee si kucing... Korang akan tahu kenapa pur gemar mengikuti tulisannya :

Alangkah Jahilnya mereka (HamPAS) tidak dapat Memisahkan antara Agama dan kehendak nafsu..
by Ee Si Kucing on Saturday, 15 October 2011 at 00:55
Renungkanlah hadis Nabi saw agar ianya dapat membuka ruang dada yang telah terkunci rapat oleh bisikan syaitan yang bertopengkan alim ulama yang berjanggut sejemput,berkopiah,berserban dan berjubah semata untuk mencari keuntungan dunia dengan memperdagangkan Agama asalkan beroleh kuasa.

Ka'ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasaei dan Hakim.

Ee masih ingat bagaimana tidak berapa lama dulu Ronnie Liu yang menganggap Undang2 Syariah tidak releven dan proaktif dilaksanakan telah membisukan semua pemimpin dan ustaz-ustaz Pas.Ee berpendapat adalah tidak wajar sama sekali permainan politik DAP dan PKR menghakis keIslaman perjuangan Pas. Tidak wajar tok guru dan ustaz yang berada dalam Pas membiarkan sahaja DAP memperbodoh-bodohkan rakyat Malaysia dan mempermainkan agama Islam sesuka hati mereka.

Perlembagaan Persekutuan meletakkan agama Islam sebagai agama rasmi negara dan agama lain juga diberi hak diamalkan. Tetapi pada Ee Pas nampaknya gagal memahami peruntukan Perlembagaan Negara tentang hal ehwal agama dengan bersekongkol bersama DAP menghina agama Islam, iaitu agama ahlii-ahli dan penyokong mereka sendiri.. Pada Ee Pemimpin Pas akan terus tunduk membisu untuk memelihara undi bersama DAP.Mereka sanggup melakukan apa saja hatta mengadaikan maruah diri,bangsa dan agama asalkan dapat merialisasikan keserakahan nafsu untuk berkuasa..

Pada Ee begitu malangnya semua pemimpin PAS, ustaz-ustaz PAS dan penyokong bangangnya yang selama ini berpidato berapi-rapi menghasut kebencian dan menyemai perpecahan di kalangan umat Islam, tetap diam dan tunduk membisu bila Karpal dan Lim Guan Eng dengan begitu lantang menghina Ulama' Tua mereka Nik Ajis..Mereka seolah terpukau dengan fatwa yang dikeluarkan oleh Karpal dan Lim Guan Eng..Tersenyum gembira dan berdekah berguling-guling bila Agama dan Bangsa mereka diperkotak katikan.. Memualkan..

Alangkah Jahilnya mereka (HamPAS) tidak dapat memisahkan antara agama dan kehendak nafsu..dan alangkah Jahilnya mereka sehingga sanggup membiarkan Agama,diri dan bangsa diPerkuda dik Bangsat2 bertopengkan jubah,bertasbih dan janggut sejemput..Alangkah jahilnya mereka bila mendustakan Sabda Nabi saw dan Al Quran yang melarang menentang pemerintah dan hanya menyuruh kita mentaatinya pemimpin..Alangkah jahilnya mereka bila membelitkan dan memesongkan hadis dan Al Quran semata menuntut hawa nafsu bisikan syaitan..Alangkah jahilnya mereka bila mengatakan Allah Tuhannya mencarut..Alangkah jahilnya mereka bila sanggup mengangkat kominis sebagai wira negara..Alangkah jahilnya bila mereka sanggup mengkafirkan sesama Islam..Alangkah jahilnya mereka bila menentukan sendiri siapa yang layak masuk surga dan neraka..

"Aku mampu berhujah dgn sepuluh orang yg berilmu tapi aku pasti kalah dgn seorang yg jahil, kerana orang jahil tak pernah faham landasan ilmu." (Imam Syafi'e).

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

ADA APA DENGAN KULIT KALAU ISI BERBAU BUSUK! PAS!

Banyak kali pu3 berfikir. Betulkah pilihan pu3 menyertai UMNO walau pada asalnya pu3 yg dibesarkan dan dididik sehingga tingkatan 6 bwh seliaan sekolah agama Islam ( bukan agama lain) salahkah pu3 memilih UMNO dan berdosakah pu3 menolak PAS? Itu sebenarnya persoalan yang menekan pu3 sewaktu mula2 menyertai UMNO. Sekarang tidak lagi.

Setahun lebih lepas, pu3 bertemu ustaz pu3, yg sememangnya sangat garang , warden asrama lak tu, pantang tgok pelajrnya keluar bilik kepala hanya diselubung tuala, adalah jeritannya nak pecah gegendang telinga! "AURAT!!!!!" Allah! Tp dia bukan jahatpun sbb isterinya seorg ustazah sgt baik, pu3 selalu dpt bhg masakan juadah yg disediakannya.

Pu3 bertanya khbr dengan pasangan suami isteri itu. Sgt terharu .. Terkedu pu3 apabila ustz bertanya sekrg buat apa. Mcm selalu nampk kt media sahaja. Puteri UMNO ya? Ding dong..! Selps itu apa ulasan ustaz? "Alhamdulillah!" Wahhhh! Bygkan.. Jantung nk jatuh seolah2 ada yg menahannya dr tanggal. Seorg berperawakan berjubah berserban , isteri berjubah labuh. Ustaz tu menasihat pu3, selagi pemimpin itu beragama Islam, mendirikan solat, kita kena mengikutinya. Selagi pemimpin tidak menyuruh kita lakukan kemungkaran, taatlah padanya. Bukankah itu point bagus

Ok pu3 nak kongsi pula cerita ee si kucing :

Peribadat selama 50-60-70-80 tahun hancur lebur seperti taburan debu-debu jalanan akibat terlalu taksub terhadap PAS..Akidah yang dijaga baik selama ini musnah dalam sekelip mata bila terlalu taksub sehingga menganggap bahawa hanya dengan PAS saja dapat menjadi baik dan jika masuk UMNO akan masuk neraka..Islam yang dibawa oleh Nabi saw tidak pernah menyebut bahawa PAS itu Islam dan UMNO itu kafir..Di dalam Al Quran mahu pun hadis menyeru agar berbaik-baik dengan mengeratkan tali silaturrahim antara Islam bukan bermaki-makian dan bermusuhan..Nabi juga tidak pernah mengajar bahawa hanya PAS yang layak mengajar Islam..Di dalam Al Quran mahupun Hadis Nabi tidak ada satu ayat pun yang mengatakan bahawa manusia itu layak untuk menentukan surga dan neraka..Fikirkanlah..

P/s: pakaian penyokong pas menunjukkan konon mereka hidup cara Islam. Ia hanyalah kulit semata, tp ilmu dan identiti diri jauh lebih teruk berbanding orang jahil! Perangai teruk dr iblis! Pict di atas contoh org sesat dalam perjuangan selain BOB!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

LAGI ARTIS MASUK UMNO

sebelum ini dato AC mizal bersama isterinya menghantar borang permohonan keahlian UMNO, sebulan lebih yang lepas pula Jamal Abdillah pula turut serta. Petang ini, artis yg terkenal dengan keupayaan vokal yang 'power' bersama beberapa artis lain juga menyerahkan borang keahlian UMNO. Selamat datang pu3 ucapkan.

Hehehehe kalau sebelum ini kenyataan pembangkang dengan bangganya menuding jari ke arah UMNO dengan mengatakan UMno tiada relevan apabila mereka telah berjaya menarik "ustaz" bob dalam PAS. Yang sangat popular dengan keceluparan mulutnya menghentam artis dan rakan lain sebelum ditarbiyyah menjadi penceramah tersohor abad ini oleh PAS.
Pu3 melihat dia sememangnya sangat sesuai dalam PAS kerana identitinya sememangnya melalut dan merapu. Spesis tak sayangkan mulut.

Pu3 andaikan perkataan makian dan menghina artis yang menyertai uMNO petang ini pasti akan dilafaz oleh bob, dengan kebiasaan samsengnya tersebut.

Nak tau apa ayat2 yg bakal dilafazkan? Baca kt blog ini . Sila klik sini : http://gt-puteri.blogspot.com/2011/10/artis-bergelar-samseng-mana-pulak-nak.html?m=1

P/s: pu3 yakin semakin ramai lagi artis dan selebriti negara akan menyertai UMNO. tak payahlah pembangkang nak menghina artis2 ini hanya kerana tidak menyertai mereka. Pu3 masih terkenang bagaimana mata kempener PAS ketika kempen di Manik urai , nak terkeluar melihat. Movie hindustan! Mata bernafsu! Ituker namanya pejuang Islam. Nak suarakan hak islam dalam pakatanpun dah terkunci mulut! Konon pejuang! Pirahhh mabuk!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DI MANA POSISI KITA PD. PEMBAHAGIAN GOLONGAN MANUSIA

Ringan2 sikit pagi2 ini. Pu3 sengaja shared pengetahuan pula. Jom baca dan nilai mana 1 golongan manusia diri kita diletakkan :

Ulama Al-Khalil Ahmad membahagikan manusia ini kepada 4 golongan:

1. ORANG YANG BERILMU DAN TAHU DIRINYA BERILMU :

Merekalah org yg sebenar-benarnya berilmu. Manusia golongan pertama ini menghayati dan memanfaatkan ilmu ke jalan yg diredhai Allah dan bakal beroleh kebahagiaan dunia & akhirat.

2. ORANG YANG BERILMU TETAPI TIDAK TAHU DIRINYA BERILMU:

Org begini adalah org yg 'tidur' dan perlu diberikan kesedaran. Manusia golongan kedua ini adalah org yg lalai perintah Allah, meninggalkan larangan walhal dia tahu mengenai hal itu. Lazimnya mereka terpengaruh dgn keduniaan, dan 'menomborduakan' perintah Allah. Mereka meninggalkan solat dgn alasan terpaksa menghadiri majlis, mereka ikut minum dan berjudi kononnya kerana mahu menghormati sahabat perniagaan dan sebagainya. mereka ini wajib diberikan peringatan oleh guru dengan menyedarkan mereka mengenai tanggungjawab dan tuntutan ilmu itu sendiri.

3. ORANG YANG TIDAK BERILMU DAN TAHU DIRINYA TIDAK BERILMU:

Org begini perlu kepada bimbingan dan tunjuk ajar. Manusia golongan ketiga ini pula dianggap lebih mudah utk diajar kerana mereka memang memerlukan bimbingan. Oleh itu, menjadi tugas guru utk mendidik golongan ini.

4. ORANG YANG TIDAK BERILMU TETAPI TIDAK TAHU DIRINYA TIDAK BERILMU :

Org begini dikatakan jahil atau bodoh sombong. manusia golongan keempat ini dianggap manusia paling buruk krn mereka ini kategori yg bodoh yg mengaku dirinya pandai. Sudahlah begitu, mereka pula enggan belajar dan tidak mahu belajar.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.